reklama

Jak jsme se projeli po cyklostezkách v Plzni

Zástupci sdružení Cyklisté Liberecka byli pozváni na exkurzi po plzeňských cyklostezkách. „Kdy se takhle projedeme v Liberci?“ ptá se předseda sdružení Jiří Rutkovský.

Ve středu 11. října 2006 jsme byli spolu se zástupci magistrátu Statutárního města Liberce a Technických služeb města Liberce pozváni na exkurzi do Plzně. Část města jsme projeli v rámci exkurze na kole, s nejdůležitějšími úpravami jsme se seznámili z pohledu uživatelů – cyklistů. V Plzni se magistrát města chová ke svým obyvatelům – cyklistům – vstřícně a systematicky buduje bezpečné cyklostezky. Při několikahodinové jízdě městem proto bylo co prohlížet.

Dočkáme se v dohledné době systematického budování cyklostezek i v Liberci?

Nejednalo se o výlet na kole, jak by se někdo snad mohl mylně domnívat, ale o odbornou exkurzi po vybudovaných úpravách pro cyklisty v Plzni. Trasa exkurze vedla především po cyklostezkách podél dopravně zatížených komunikací.

Na kolech jsme dojeli do sídla Správy veřejného statku města Plzně, kde se mimo jiné starají o zvýšení dopravní bezpečnosti chodců a cyklistů na plzeňských komunikacích. Po krátkém přivítání začalo pracovní jednání, jehož cílem bylo seznámení s principy budování cyklostezek v Plzni a hledání nejvhodnějšího způsobu ke zlepšení podmínek pro cyklisty v Liberci.

Po teoretickém semináři jsme na kolech vyrazili do plzeňských ulic. Na kole jsme jeli proto, abychom si realizované úpravy nejen prohlédli, ale i prakticky vyzkoušeli jízdu po cyklistických pruzích, přejezdech, ostrůvcích a jiných úpravách pro cyklisty, které v Liberci zatím nemáme.

Při rekonstrukci komunikace v Plzni je vždy položen důraz na dopravní bezpečnost všech účastníků silničního provozu. Pokud rekonstruovanou komunikací vede trasa z generelu cyklotras, jsou budovány cyklostezky. V&nbspLiberci tomu tak zatím není.

V místech, kde komunikaci kříží trasy určené generelem cyklistické dopravy, jsou stávající přechody nahrazovány přejezdy pro cyklisty a na nových dopravních ostrůvcích vymezené plochy pro čekání cyklistů. V Liberci tomu tak zatím není (například v současné době probíhající rekonstrukce Budyšínské ulice u OC Interspar).

Doplnění pruhu pro cyklisty v protisměru jednosměrné ulice. Jak bychom jej potřebovali v ulici 5. května pro jízdu ze Šaldova náměstí k radnici.

V Plzni jsou stejně jako ve vyspělých státech budovány cyklistické stezky především podél dopravně zatížených komunikací.

Upozornění: Ačkoli Vám následující fotografie možná budou připadat jako z&nbspcyklistického ráje (nebo z civilizované Evropy), zaručuji Vám, že byly skutečně pořízeny v Plzni.



Další odkazy:

Cyklisté Liberecka
Plzeň pro cyklisty

Vyzkoušejte
 (CK Frčíme)

Šumava na kole

Česko
17.05.2024 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
5 900 Kč
 (CK Kudrna)

Bikepackingová výzva Rakouskem až domů

Česko, Rakousko
04.07.2024 - 6 dní
cyklistický
Autobusem
7 800 Kč
 (CK Frčíme)

Šumava na kole

Česko
12.07.2024 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
5 900 Kč
 (CK Frčíme)

Teplické cyklostezky na pohodu

Česko
20.08.2024 - 5 dní
cyklistický
Autobusem
10 500 Kč
 (CK Frčíme)

Šumava na kole

Česko
26.08.2024 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
5 900 Kč
Do vaší knihovny
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

O čem se mluví:

Cestování na kole Směr Provence na e-kole dnes v 21:35
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část dnes v 21:25
Technické rady Technické dotazy a poznatky II dnes v 21:10
Komentáře k blogu Jak jsem očuchával bikepacking - poprvé dnes v 20:58
Vyjížďky, srazy, akce Návrhy na jarní sraz 2024 dnes v 20:56
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 20:25
NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 17:04
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 146. dnes v 15:47
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

287 cyklistů (11 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024