reklama

Horské skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300

Již nějakou dobu vytvážíme v naší dílně zajímavé elektrokolo, které má řadu specifických vlastností, které jsou na našem trhu velmi neobvyklé. Jde o spojení skládacích horských kol Montague a elektrických pohonů Pendix.

Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300
Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300
Foto: Citybikes

Taková americko-německá družba. Nechme ale historii historikům a divejme se do budoucnosti. Kolo i pohonná jednotka jsou kompatibilní bez jakýchkoli kompromisů, a proto vám můžeme s klidným srdcem představit velmi kompaktní a v mnoha ohledech zajímavé elektrokolo.

Samotná kola Montague jsou neodmyslitelně spjata s americkými výsadkáři. Firma Montague vyvinula pro armádu skládací horské kolo, které je možné použít po seskoku jako dopravní prostředek v rozličném terénu. Výsadkáři mají kolo ve složeném stavu upnuté jako součást výstroje na těle. Kolo se relativně snadno skládá, má po rozložení standardní vlastnosti dospělého horského kola a snese i velkou zátěž. Později bylo kolo nabídnuto i na civilním trhu.


Foto: Citybikes

Pohony Pendix vznikly jako start-up Západosaské univerzity ve Cvikově kousek od našich západních hranic. Během několika málo let rozšířila mladá firma svou působnost po celé Evropě, USA a Austrálii. Na některých komponentech Pendix spolupracuje i s českými dodavateli. Výroba stále probíhá ve Cvikově a kvalita odpovídá vysokým německým standardům. O úspěšnosti pohonu svědčí i zakázky na motorizaci pošťáckých cargokol, které firma Pendix opakovaně vyhrává.

Horské elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300 umožňuje opravdu širokou paletu používání od krátkých treků po několikadenní cykloturistiku „na těžko“. Lze jej kombinovat s campingem a caravaningem. Je jistě vhodné i jako dopravní prostředek pro rybáře, lesáky a podobné profese či pro cyklisty s podobnými koníčky.
Při hmotnosti 21,4 kg a velikosti ve složeném stavu 92×72×31 cm se vejde do kufru běžného auta, prostoru v obytném voze, jednoznačně je také usnadněna i přeprava vlakem a autobusem. Pro tyto účely lze použít i praktický obal.


Foto: Citybikes

Ovládání kola je stejné jako u běžných horských kol s páčkami Shimano Rapid Fire 3×8, jedná se tedy o klasický převodník. Středový motor je vybaven tlakovým čidlem a výkon motoru reaguje na intenzitu šlapání do pedálů. V horní části baterie je podsvícená část, ve které mění dioda barvu světla mezi zelenou a červenou a značí tak stav napětí baterie. Je zde i spínač pohonu a základní nastavení modu (výkonu) ve 4 stupních. Pohon je možné napojit pomocí Bluetooth s chytrým mobilem po stažení aplikace Pendix Bike PRO (pro Android i iOS). Aplikace však není k ovládání nutná. Baterii lze pootočením snadno vyjmout z kola a používat ji jako zdroj světla nebo jako opravdu velkou powerbanku pro zařízení s USB konektorem.
S elektrickým pohonem ujedete 41–79 km na jedno nabití, které netrvá déle než 2 hodiny. Nabíječka je součástí výbavy kola.

Nespornou výhodou je celkově decentní „army“ vzhled díky matné zelené barvě a černým doplňkům, který je nejednomu muži příjemnější než vysloveně sportovní vzhled kola. 
Kolo jsme testovali v mokrém a blátivém v terénu a krytí motoru a baterie poskytuje dostatečnou ochranu proti vnikání vody. Při přepravě bez baterie doporučujeme zakrýt konektor krytkou Pendix Cup. Při zimním provozováním pak lze také doporučit obal na baterii Pendix, které zabraňuje promrzání baterie a zvyšuje dojezd.

Tento výrobek naleznete exklusivně v prodejnách Citybikes. ZDE

Fotogalerie

Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300 Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300 Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300
- inzerce -, 26.08.2021
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

O čem se mluví:

Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část dnes v 13:21
Technické rady Technické dotazy a poznatky II dnes v 12:59
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 10:28
Cestování na kole Směr Provence na e-kole dnes v 09:43
NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 09:13
Ostatní – cyklo Stav našich vodníků - 3. dnes v 08:40
Elektrokola Přečipování elektrokola dnes v 08:24
Cestování na kole Karel znovu na cestě včera v 20:38
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

210 cyklistů (7 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024