reklama

Test kola AGang Leon 8,27 – kolo, u kterého jede nejen barva

Jistě znáte legendární film Leon o velmi nenápadném, ale o to více výkonném nájemném vrahovi. Skutečné horské kolo ze stáje AGang má se smyšlenou filmovou postavou společné pouze jméno, jinak se hodně liší. Především kolo Leon není nenápadné a již vůbec nemá vražedné choutky, naopak v nebezpečných situacích má schopnosti vás podržet.

Agang Leon 8,27 je nepřehlédnutelný.
Agang Leon 8,27 je nepřehlédnutelný.
Foto: Jiří Juřík

K testování jsme měli zapůjčeného Leona se 17" rámem a v nejlepší výbavě (pod ním jsou ještě dva menší bratří: Leon 4,27 a Leon 6,27), čemuž odpovídají nejen nejlepší komponenty a samozřejmě nejvyšší cena. Všeobecně je Leon ryzí MTB s velikostí kol 27,5", ale jeho geometrie a osazení posouvá kolo spíše ke kategorii gravity, tedy k hravější jízdě náročnějším terénem, ale i městem.

Leon nepřehlédnutelný

První, čím vás Leon 8,27 upoutá je design, především pak kombinace barev černé, bílé, to vše doplněno o opravdu ostře jedovatou zelenou. Ve stejné odvážné kombinaci pak můžete mít i nižší modely, které se však dodávají i v alternativních barevných kombinacích. Leon 8,27 pouze v této extravagantní verzi. Nejkontrastnější jsou především oba ráfky AGang Radon Pro, ty jsou právě celé velmi jedovatě zelené. To pak ještě zvýrazňují čistě bílé boky plášťů GEAX Mezcal, samozřejmě se nabízí otázka, jak budou vypadat po několika desítkách km v bahně. Rám je černý s mnohem decentnějším použitím ostatních barev. Ale ta kola to bohatě doženou, alespoň vás někdo jen tak nepřehlédne. Navíc celé kolo díky své jedovaté zelené působí docela dravě až agresivně, s jistou nadsázkou lze opravit rčení klasika: v případě Leona jede i barva.

Rámová trubka

Leon hravý

Další určitou originalitou Leona, a to celé řady, je jeho rám, který bychom spíše čekali buď u kol určených pro ženy nebo naopak strojů určených pro dirty, tedy skákání. Důvodem je prohnutá horní rámová trubka, doplněná o výrazný sloping (sklon od hlavové k sedlovkové trubce). Výsledkem je snadná ovladatelnost kola v technických pasážích. Tyto schopnosti ještě doplňuje krátký 70mm představec a další komponenty. Výsledkem je velice snadno ovladatelné kolo, které je nejen hravé, ale i sebejisté. Určitě jej využijete jak při klasických XC vyjížďkách, ale také i na singltrecích, a pokud dostatečně zasunete sedlovku, možná si i zaskáčete.

Leon vybavený

Jak již bylo naznačeno, námi testované kolo mělo nejvyšší výbavu v řadě. Především lze pochválit přední odpruženou vidlici RST F 1RST 650B Air. Délka zdvihu je do 120 mm, vidlice je uzamykatelná. Při testování chodila velice citlivě a plynule reagovala na stupeň uzavření. Bohužel na řídítkách chybělo dálkové ovládání zámku, který je umístěn na vrcholku pravé nohy a musí se tak k němu mírně sklánět. Nezklamaly ani hydraulické diskové brzdy Tektro Auriga Pro WH, v předu se 7" a vzadu 6" kotoučem, což opět potvrzuje ambice tvrdšího nasazení. Řazení je kompletně z produkce SRAM, a to převážně z řady X7, jen přesmykač je X5. Převodník SRAM S 1000 GXP měl jen dva tácy s 38 a 24 zuby. Vzadu se pak točilo deseti rychlostní kolečko SRAM PG-1030, s rozsahem 11 až 36 zubů. Jedná se tedy o systém 2×10, který se v posledních letech stále více prosazuje. Řazení bylo u testovaného Leona po zapůjčení seřízené perfektně, ostatně šlo o takřka nové kolo, ale právě zde se ke konci testování projevily chyby, způsobené zřejmě sedáním nových dílů. Prostě zhruba po 70 km začalo být řazení nepřesné. Zvláště u desetikolečka záleží na precizním nastavení. Další vadou na kráse, ale to je spíše individuální názor, byla absence ukazatelů zařazených stupňů na řadicích pákách SRAM X7 Trigger. U převodníku je to jedno, ale u desetikolečka v tom občas jezdec zabloudí a neví jak má zařazeno. Pak nezbývá, než vše zkontrolovat pohledem dozadu pod sebe, což může být nebezpečné.

Desetikolečko se zlatým řetězem
Desetikolečko se zlatým řetězem

Z další výbavy toho moc nezbývá. Sedlo AGang Throne Trail bylo tvrdé, sportovní. Sedlovka AGang se samovolně zasouvala, ale toto lze opět připočíst na vrub novosti kola, obvykle stačí odmastit. Celkovému vyznění kola pak odpovídají i pedály HT-PA12, které jsou platformové, podobné naleznete i na sjezdových speciálech. Držely opravdu dobře. Gripy AGang byly tvrdé, tedy opět v duchu celého stroje. Určitou třešničku na dortu pak byl zlatý řetěz KMC X10.

Leon se loučí

S nepřehlédnutelným a hravým Leonem jsme najezdili v průběhu testu zhruba 120 km, a to ve všech možných režimech. Tedy po silnici, polních cestách, ale i hravých lesních pěšinkách a nakonec i po Praze v rámci velké jarní cyklojízdy. Snad z předchozího textu vyplynulo, kde se Leon cítí nejlépe. Samozřejmě v přírodě, při proplétání mezi stromy, při přejíždění kořenů a jiných nerovností. Rovněž ve městě si s Leonem užijete, jen kořeny vyměníte za obrubníky a stromy za chodce, bruslaře či pomalejší cyklisty. Poněkud horší to bylo na asfaltu, tedy na silnicích, kde docela pomohlo uzamčení vidlice, jinak zde oproti jiným kolům byl Leon pomalejší. Obdobně by tomu asi bylo i u MTB maratonů. Přestože primárně nejde o cestovní MTB, je rám Leona vybaven návarky pro košík a blatníky či nosiče, ale i pro dálkové ovládání sedlovky.

Univerzálnost je mnohdy na škodu, ale Leon tuto předpojatost docela úspěšně bourá a navíc udělá plno radosti, protože vás nenápadně ponouká, zkoušet něco nového. A to vše za rozumnou cenu.

  • Vynikající ovladatelnost, přitom i jistota ve vedení stopy
  • Solidní, dobře vyvážené komponenty
  • Značná univerzálnost kola jako celku (od XC po trail)
  • Chybí dálkové ovládání vidlice
  • Absence ukazatelů na řadicích páčkách
  • Pro někoho až příliš extravagantní kombinace barev

Technická specifikace

Název: AGang Leon 8,27 (2014)
Rám: triple butted dural 6061 27.5"
Vidlice: RST F1RST 650B Air vzduchová uzamykatelná (100/120 mm)
Hlavové složení: PRESTINE Integrated 1–1/8"
Převodník: SRAM S1000 GXP 38–24 zubů 170/175 mm kliky
Středové složení: SRAM GXP
Přesmykač: SRAM X5 (34.9)
Měnič: SRAM X7-T2
Řazení: SRAM X7 Trigger (20)
Vícekolečko: SRAM PG-1030 11–36 (10)
Řetěz: KMC X10 zlatý
Náboje: AGANG Disc 32 děr
Brzdy: TEKTRO Auriga Pro WH kotoučové hydraulické (7"/6" kotouče)
Brzdové páky: TEKTRO Auriga Pro WH
Ráfky: AGANG Radon Pro 27.5 32 děr
Paprsky: nerez ocel 2.0 mm černé
Pláště: GEAX Mezcal bílé boky 27.5" x 2.10"
Pedály: HT-PA12
Řídítka: AGANG dural 25 mm 640/680 mm
Gripy: AGANG GripLock
Představec: AGANG dural
Sedlovka: AGANG dural (30.9)
Sedlo: AGANG Throne Trail
Hmotnost: 12,7 kg / 17"
Cena: 28 990 Kč
Další informace: www.agang.cz

Fotogalerie

Agang Leon 8,27 je nepřehlédnutelný. Značně prohnutá horní rámová trubka Příslušnost do rodiny AGang 70 mm krátký představec Pravá strana řidítek, právě zde by se hodil ukazatel zařazené rychlosti. Ovládání vidlice je na straně korunky Detail přední brzdy Uložení brzdy uvnitř zadního trojúhelníku Desetikolečko se zlatým řetězem Pedály jak na sjezďáku Převodník s dvěmi převodníky, tedy 2x10 Sportovní sedlo
redakce NaKole.cz, 02.07.2014
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

 ()
5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

 ()
4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

O čem se mluví:

Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část dnes v 22:45
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 146. dnes v 22:39
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část dnes v 22:37
Technické rady Technické dotazy a poznatky II dnes v 21:02
NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 19:48
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 12:52
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

234 cyklistů (5 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024