reklama

První železnice získala známku Cyklisté vítáni

Jindřichohradecké úzkokolejky splnily náročná kritéria a staly se tak první železnicí u nás, která se může pochlubit osvědčením o prestižní certifikaci Cyklisté vítáni.

Foto: archiv JHMD

„Z přibližně tisícovky certifikovaných zařízení patří drtivá většina mezi ubytovací a restaurační zařízení. Jsme rádi, že jsme mohli znakem usmívajícího se zelenobílého kola ocenit i netradiční Jindřichohradecké úzkokolejky,“ říká koordinátor certifikace Petr Kazda z Nadace Partnerství.

Jindřichohradecké úzkokolejky patří k českým unikátům a jsou hojně vyhledávanou turistickou atraktivitou. Od roku 1897 neodmyslitelně patří ke koloritu Jindřichohradecka dvě lokálky s rozchodem kolejí pouhých 760 mm a obě tratě dodnes slouží svému původnímu účelu, každodenní osobní a nákladní dopravě. Jsou také významnou technickou památkou a jednou z nejnavštěvo­vanějších turistických zajímavostí regionu.


Foto: archiv JHMD

„Velká část našich železničních tratí se nachází v turisticky vyhledávané oblasti s řadou cyklostezek. Chceme proto cestujícím na našich stanicích k navazujícím cyklostezkám poskytnout maximální komfort. Splňujeme nejen veškeré povinné požadavky certifikace, ale nabízíme ještě nějaké navíc,“ objasňuje Iva Padruňková, manažerka marketingu a komunikace. Zájemce o certifikaci musí splnit kritéria, jako jsou bezpečné uschování kol, poskytnutí nářadí, prodej náhradních dílů a cyklistických map nebo prostor pro mytí kola. „Nabízíme i cizojazyčný informační materiál, přístup k internetu i vlastní ubytovací kapacity na našich nádražích,“ dodává Padruňková.

Jindřichohradecké úzkokolejky nejsou prvním netradičním zařízením s certifikací. „Již před čtyřmi lety byla certifikována výletní loď Porta Bohemica, která brázdí řeku Labe. Od té doby přibyly další výletní lodě například na Dyji, na Dalešické přehradě nebo na Baťově kanále. Jindřichohradecké úzkokolejky jsou ale rozhodně první mezi železnicemi,“ usmívá se Petr Kazda.

Certifikace Cyklisté vítáni funguje v České republice od roku 2006 a byla inspirována podobnými certifikacemi v Německu a Rakousku. „Z obou jsme si vzali to nejlepší a v současné době jsou česká kritéria nejnáročnější v Evropě. Mimo jiné jsme také ve spolupráci s Evropskou cyklistickou federací připravovali podklady pro sjednocení podmínek certifikací v celé Evropě – vycházet by měly z těch českých,“ říká Petr Kazda. V současné době je v České republice více jak 1100 certifiko­vaných zařízení, všechny jsou k dispozici na cyklistevitani­.cz.

Užitečné odkazy

Fotogalerie

Nadace Partnerství, 16.07.2013
Vyzkoušejte
 (CK Frčíme)

Šumava na kole

Česko
17.05.2024 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
5 900 Kč
 (CK Kudrna)

Bikepackingová výzva Rakouskem až domů

Česko, Rakousko
04.07.2024 - 6 dní
cyklistický
Autobusem
7 800 Kč
 (CK Frčíme)

Šumava na kole

Česko
12.07.2024 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
5 900 Kč
 (CK Frčíme)

Teplické cyklostezky na pohodu

Česko
20.08.2024 - 5 dní
cyklistický
Autobusem
10 500 Kč
 (CK Frčíme)

Šumava na kole

Česko
26.08.2024 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
5 900 Kč
Do vaší knihovny
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

O čem se mluví:

Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 14:25
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část dnes v 13:21
Technické rady Technické dotazy a poznatky II dnes v 12:59
Cestování na kole Směr Provence na e-kole dnes v 09:43
NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 09:13
Ostatní – cyklo Stav našich vodníků - 3. dnes v 08:40
Elektrokola Přečipování elektrokola dnes v 08:24
Cestování na kole Karel znovu na cestě včera v 20:38
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

272 cyklistů (7 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024