reklama

Láska ke kolu je jen jedna

Cyklovýlety s přáteli, s rodinou nebo jen tak sám/a jsou úžasným relaxem, ale s jídlem roste chuť. Už Vám nestačí jen kolo za pár korun z hypermarketu (jehož komponenty vydrží maximálně na jednu sezónu), ale zjišťujete, že potřebujete něco lepšího.

Foto: Maxbike

Navíc nic netrvá věčně a i kolo je spotřební materiál, takže je dobré ho po čase (podle intenzity používání) obnovit či celé vyměnit. Nehledě na to, že v kopcích by Vám to s lehčím strojem šlapalo o mnoho lépe.

Jak se ale vyznat v množství značek kol na trhu, neutratit majland a podle čeho se při výběru rozhodovat?

Výběr kola je opravdu náročná záležitost, není tedy marné obrátit se na odborníka. Přinášíme Vám alespoň stručný a univerzální návod, jak vytěžit z kola maximum.

Nejprve je nutné uvědomit si, na co budeme kolo používat. Jestli na každodenní pár kilometrové jízdy do práce či do školy nebo na pravidelné více kilometrové vyjížďky. Důležitý je také styl, způsob jízdy (zda nám stačí pohodlné pomalé tempo nebo jestli se chceme na kole svižně projet) a hlavně terén, kterým se chceme vydat, zda po silnici, nezpevněných cestách či lesem.  Podle toho vybíráme typ kola – horské, krosové, silniční apod. Dalším významným faktorem je výše ceny, kterou jsme do kola ochotni investovat.

Co rozhodně stojí za zmínku, je výběr kola a komponentů podle Vašeho gusta a potřeb. U nás existují dva e-shopy výrobců jízdních kol, které toto umožňují. Jeden z nich nabízí čistou práci, tj. typ rámu a tomu odpovídající komponenty. Čili vždy máte jistotu, že jde o vyváženou bilanci. (Nevyvážená je to, asi jako kdybyste chtěli na Mercedes obout pneu z Trabanta a opačně). Konkrétně česká značka jízdních kol, které se ručně montují v Ostravě, není tak nápadná a asi ji často neuvidíte v reklamách. Důkazem kvality však může být fakt, že působí na trhu prostřednictvím zhruba 140 specializo­vaných cyklo prodejců už 19 let. Vrchol prožívá český oř letos, kdy byl zvolen v anketě vydavatelství časopisů VELO Cykloturistika a 53×11 „Kolem roku a Designem roku 2013".

Právě možnost mít kolo uzpůsobené vlastním potřebám, je to, čím se kolo z českých luhů a hájů vymyká. Co stojí za vyzkoušení, je webový KONFIGURÁTOR, prostřednictvím kterého je možné kolo sestavit. Je to „férová nabídka", kdy dostanete „neošizené kolo".  „Nevyhovuje vám daný typ sedla?" Můžete vybrat vyhovující. „Potřebujete pláště s jiným vzorkem, protože chcete jet do terénu?" Není problém, to je to nejmenší. „Nelíbí se Vám cokoli jiného?" Jednoduše si vyberete jiné podle svého přání. Navíc vše snadno, rychle a se stálou kontrolou konečné ceny a garancí nejlepší nabídky na trhu v poměru cena – kvalita.

A kdybyste přeci jen váhali nad investicí do nového kola, můžete ho zkusit i vyhrát v jednoduché soutěži MAXI NUTA o horské kolo MAXBIKE, která u českého výrobce probíhá od května do června.

Maxbike (PR), 06.05.2013
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

 ()
5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

 ()
4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

O čem se mluví:

Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy před 17 minutami
Technické rady Technické dotazy a poznatky II dnes v 19:10
NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 18:50
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část dnes v 15:11
Technické rady Výběr radaru na kolo, značka, mobilní app dnes v 14:31
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 146. dnes v 06:55
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část včera v 22:37
NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 včera v 17:22
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

215 cyklistů (14 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024