reklama

Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidlici, má původní RS

Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidlici, má původní RST přesný typ teď nevím, asi GILA. mě svou absolutní nefunkčností donutila k výběru nové.
Má hmotnost je 70Kg, nejezdím žádné extrémy takže potřebuji aby byla citlivá na malé nerovnosti. Výška zdvihu by měla byt 100mm a aby na to sly brzdy V-Brake. Padl mi do oka model: Manitou BLACK Platinum
http://www.cykloexpert.cz/vidlice/manitou-black...
Ale zase jsem četl ze konkrétně tento systém olej-vzduch je právě méně citlivý při drobných nerovnostech. Max. cena kterou jsem ochoten utratit je 7000,-
Předem děkuji za odpovědi

[ Zpět ]
Datum: 19.05.2008
Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavel K.)
  • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidlici, má původní

         

    http://www.tuning-test.cz/index.php?inputType...

    [ Zpět ]
    Datum: 19.05.2008
    Autor: vette
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

         

    Řešil jsem stejný problém (RST Gila). Po průzkumu nabídek jsem zvolil Manitou Sliver Super LO 100 mm. Jsem moc spokojenej. Je citlivá, má uzavírání, relativně lehká. Má olejové mazání, takže mi pěkně chodí i v zimě. A za rozumnou cenu. S ocelovou pružinou vyšla na 4990,- (existuje i v dražší vzduchové verzi). No prostě za tyhle peníze jsem ji vybral jako nejlepší v dané kategorii.

    [ Zpět ]
    Datum: 19.05.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (rexa ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

         

    Vím, že jsou dražší, ale RockShox Reba za ten příplatek stojí. Přešel jsem z R7 SPV Platinium 80mm na Rebu Race 80mm a nemůžu si ji vynachválit. Fakt ten cenový rozdíl stojí za zvážení.

    nová - sundaná z kola
    http://www.kupkolo.cz/produkty/extra_180/zkola...
    http://www.kupkolo.cz/produkty/extra_180/zkola...

    nebo
    http://www.kupkolo.cz/produkty/Vidlice...

    [ Zpět ]
    Datum: 19.05.2008
    Autor: Krtek007
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

           

      Problém je, že jsi přecházel snad přímo z odstrašujícího případu citlivosti. R7 jsou v továrním stavu hrozně málo citlivé všechny (po úpravě u tuning-test lze u R7, ale pouze verze Super LO dosáhnou také špičkové citlivosti na úrovni jen nepatrně horší než těch magických 5kg) a ty jsi měl navíc verzi s SPV "kurvítkem". Horší vidlice na citlivost by se na trhu hledala opravdu dost těžko.

      Takže přechod na jakoukoliv aspoň trošku citlivou vidlici by se ti zdál parádní. A Reba v továrním nastavení je na tom s citlivostí dost slušně, mezi továrními verzemi jedna z nejlepších. Ovšem na upravené vidlice stejně zdaleka nemá (pokud samozřejmě nebude také upravená, pak je v té skupině vidlic, které se na těch magických 5kg odtrhu dostanou). A k tomu ta její přílišná progresivita. Pokud ji ale jezdíš jen na 80mm, tak ta progresivita nebude tak vadit.
      Ale pokud nejde o přední příčky na závodech, tak vozit Rebu jen na 80mm mi přijde zbytečné. Dal bych ji minimálně na 100mm (více už nemusí dovolit rám a přes 100mm zdvihu už je na chrcení sporné, ale těch 100 bych dal určitě)

      [ Zpět ]
      Datum: 19.05.2008
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

             

        Ahoj,
        no je pravda, že jsem ze své R7 s "kurvítkem" ke konci dosti tekl, navíc se se mnou rozloučila ne příliš očekávaně, když mě v prostřed závodu odešli nějak děsnění v levé noze a vylítlo gufero a vidla šla do dorazu :).

        S tou citlivostí - asi je to dané tím, že jsem odjakživa měl tendenci chtít vidlici spíš tvrdší a ladit komfortněji se teprvě učím a přivykám. Jezdím závodně orientační závody a jinak pro radost všude po okolí, ale stále spíš na rychlost než obtížnost.

        Ale co se citlivostí týče, tak mi mechanik v Hradci při přesazování na nový rám poradil nižší tlaky (než mé váze odpovídající doporučené do RockShoku) a je to úplně paráda - pro mě :).

        [ Zpět ]
        Datum: 20.05.2008
        Autor: Krtek007
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

               

          Tlaky doporučené od RS jsou jen orientační a téměř vždy jsou příliš vysoké. Já bych měl jezdit třeba Reba u-turn dle jejich tabulky na 120-130psi a vozil jsem ji na 90-100psi, tedy na o hodně méně.
          Foukat by se mělo vždy dle sagu, využití zdvihu a pocitů, ne podle tabulek (ty jsou dobré tak, abys věděl kde cca začít).
          A Reba je na tom s citlivostí v rámci neupravených vidlic výborně, tam patří k těm nejlepším. A v podstatě právě jen upravené vidlice mohou být ještě o něco lepší. Takže je jasné, že můžeš být s Rebou spokojený.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.05.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

         

    Jak už dával vette odkaz na tuning-test, tak jedině upravená vidlice bude opravdu super citlivá. V originálním stavu taková vidlice není žádná.

    Pokud ti nevadí o malinko větší váha u Epicona, tak určitě vem upraveného Epicona. Žádná vidlice v originálním stavu se mu nevyrovná.

    A teď k těm dalším, co tu byly zmíněné.

    Pružinový Sliver není špatná vidlice, ale oproti upraveném Epcionu je horší úplně ve všem a ještě o chlup dražší. Sliver bude méně citlivý (to každá vidlice v továrním stavu), velmi málo tuhý (pouze 28mm nohy), komplikace s pružinou (jednak možná budeš muset měnit pružinu na tvojí váhu a pak její zcela lineární průběh, který rozhodně není ideální pro vidlici takového zdvihu).

    Reba: v továrním nastavení bude chodit hůře než upravený Epicon + je v továrním stavu příliš progresivní (kromě u-turnové verze, ta je ale drahá). A o moc lehčí v SL verzi také není (udávané katalogové hodnoty jsou dost nadnesené u Reby).
    Tedy připlacením na Rebu dostaneš oproti Epiconu pouze horší funčnost.
    U Reby je ale také možné ji nechat upravit, pak bude chodem s upraveným Epiconem srovnatelná, tedy supercitlivá. Ale když vezmeš cenu Reby + úprava k tomu.

    Obecně k menší citlivosti vzduchových vidlic. To dnes není vůbec už pravda. Je nutno posuzovat vždy konkrétní vidlice a mnoho vidlic vzduchových je citlivějších než pružinové.
    U nejlepších špičkových citlivostí, což jsou pouze upravené vidlice se vzduchové (ale opět jen některé jako Epicon, Axon, Reba, některé verze R7, RVL, Pike) dostávají na magickou hodnotu odtrhu 5kg. Z pružinových upravených vidlic tuhle hodnotu i po úpravě dokáže překonat jen pár ojedinělých modelů, např. Pike. Ale třeba pružinový Recon ne, ten se upravený dostane také jen na těch 5kg.

    Black není špatná vidlice a v originále poměrně citlivá (ale samozřejmě na tak jako upravené vidlice), po úpravě by se asi také aspoň přiblížil k těm magickým 5kg, ale u Blacka přesně nevím, jaké jsou jeho možnosti po úpravě.

    [ Zpět ]
    Datum: 19.05.2008
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

           

      Nesouhlasím s tím, že "jedině upravená vidlice je super citlivá a že v originálním stavu taková vidlice není žádná".
      Je fakt, že vetteho manitou je abnormálně citlivý (nevím teď, jestli ho má továrního nebo upraveného, myslím, že neupravoval), ale řekl bych, že vidlice, které mám teď na kolech - a jsou to "tovární" - tak jsou citlivé na malé nerovnosti úplně stejně (fox vzduch - olej 130 mm, rekon vzduch - olej 130 mm). Taky je fakt, že vette nějak mrmlal,že ten rekon je tvrdý, tak jsem ho teď v pátek upustil a je to vysloveně měkkounký, jen to houpe :-) - dát si k tomu do pusy toho dudlíka, co mám vzadu, tak člověk snad při tom šlapání usne :-)))
      Jedinou výhodu toho epikona vidím v tom, že je výrazně levnější, což je podstatné (já sám jsem o něm neuvažoval, protože vidlice sentůr modelové řady 2003 - 2004 - 2005 mě nenadchly, jednu z nich jsem i měl. Nicméně vývoj pokračuje i u téhle značky, takže - jak jsem viděl např. u Zdena42 nebo Buríska - evidentně chodí bezproblémově, a řekl bych, že i - opět - bez nějaké úpravy.

      [ Zpět ]
      Datum: 19.05.2008
      Autor: Airline
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

             

        Nesouhlasit sice můžeš, ale prostě to tak je a jediná možnost je, že to nerozeznáš, ale i to by bylo dost divné.
        Zatím jsem se nesetkal s tím, že by při vyzkoušení upravené Reby někdo (ať už třeba o vidlicích nevěděl vůbec nic) ten rozdíl nepoznal (oproti neupravené).

        Recon nikdy nebude tak citlivý jako upravený Epicon, ten (Recon) může mít odtrh tak kolem 10kg (sem tam povedený kus i kolem 9, ale horší kus i přes 10).
        Foxky v továrním stavu se některé starší ročníky se mohou k těm 5kg odtrhu trošku přiblížit. Od 07 modelů už nemohou, protože jsou všechny omezeny kompresí, která přidává dalších 5kg navíc (v lepším případě, když se jedná o model RLC a má nastavenou kompresi na minimu). A tedy i ty Foxky je třeba upravovat, aby se staly supercitlivé.

        To že je vidlice měká (po odfouknutí) s citlivostí nesouvisí.

        Rozdíl mezi vidlicí s odtrhem 10kg a 5kg je stále velký a čím nižší váha jezdce, tím více je to pro něj důležité.

        O supercitlivé vidlice se opravdu hovořit u továrním stavu dnes nedá. To ale neznamená, že jsou špatné, těch 10kg odtrhu co mají lepší vidlice v továrním stavu je už docela dobrých.
        Na upravené to ale prostě nemá.

        A pokud tomu náhodou pocitově nevěříš a nepoznáš to, tak měření je zcela jednoznačné a objektivné porovnatelné.

        A jaké že jsi to už vlastně jel ty upravené vidlice? Jde mi o to jestli už si vlastně někdy zkoušel některou z těch, která se na těch magických 5kg odthru dokáže po úpravě dostat. Úpravou se sice zlepší každá vidlice, ale ne každá se po úpravě na těch 5kg může dostat.

        [ Zpět ]
        Datum: 19.05.2008
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

               

          Recon nebude citlivý jako upravený Epicon (upravená Reba a pár těch dalších, které se mohou dostat na těch 5kg odtrhu) ani v pružinové verzi.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.05.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

               

          No ... nevím ... mně osobně "supercitlivá" vidlice se zdá pro cyklistiku stejně zbytečná jako pro život vteřinová ručička na hodinkách.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.05.2008
          Autor: Airline
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

                 

            Tobě možná, ale spoustě ostatních ne. Supercitlivá vidlice není jenom kvůli pohodlí, ale výrazně zlepšuje kontakt předního kola v těžším terénu a je to tam hodně znát. Nejde jen o drobné překážky, ale i o větší, tam je také dost rozdílné chování.

            A ještě jsem se nesetkal nikdy s nikým, kdo by po delším čase neocenil supercitlivou vidlici a to se většina z těch, kteří si vidlici na moje doporučení nechali upravit k tomu stavěla stejně skepticky jako ty.

            A nevím kolik přesně vážíš, jen co jsem tu zaregistroval, tak si pamatuju, že nejsi extra lehká váha typu 60-70kg.
            Tady to je hrozně důležitý faktor, protože pro extra lehkou váhu se bude vidlice s odtrhem 5kg (tedy supercitlivá) chovat stejně jako pro tebe třeba ten Recon s odtrhem kolem 10kg.
            Takže si zkus představit, že bys měl vidlici citlivou mnohem méně než máš teď. Stejně tak jsou na tom s Reconem v továrním stavu lehčí váhové kategorie.

            Ale upravenou vidlici ocenili v mojem okolí i těžší jezdci kolem 95kg (jeden má třeba upravenou Rebu).

            Co si třeba moje manželka nejvíce pochvaluje na svojem kole. Je technický analfabet a v kolech se téměř nevyzná a vždy říká, že něco lepšího na kolo je pro ní zbytečné.
            Nejvíce si chválí upravenou Rebu (a před úpravou také pořád říkala, že ji upravit nepotřebuje a po chvíli ježdění na upravené, jak hned změnila názor) jak hezky žehlí, pak kotouče jak pěkně brzdí a řazení. A teď už nějaký čas, že má fulla, to si oproti HT také moc chválí.

            [ Zpět ]
            Datum: 19.05.2008
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

                   

              Mě třeba štve i jen ten nepatrný rozdíl v citlivosti mezi upravenou Rebou a upraveným Talasem (tu Rebu jezdí manželka teď).
              Upravená Reba má těch 5kg odtrhu, upravený Talas je na tom jen o píď hůře a je někde kolem 6-7kg. A i tenhle malý rozdíl je za jízdy znát.
              U Talasu je ten nepatrně horší výsledek daný odpory Talas systému navíc, díky kterému je tam ale to skvělé snižování zdvihu. A protože snižování zdvihu je pro mě na fullu důležité a jediná věc, kterou používám pořád (narozdíl třeba od locku, který nepoužívám v podsatatě vůbec), tak nehodlám snižování zdvihu obětovat (to by byl jediný způsob jak se dostat na těch 5kg odtrhu, např. s upraveným vzduchovým Pikem s dodělanou high speed expanzí).

              [ Zpět ]
              Datum: 19.05.2008
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

               

          musim do toho vstoupit ač se mi nechce. ta aiova vidle není tvrdá stylem že odtrh je někde na 10-i kilech ale přefouknul jí tak, že sem se odstal na cca 30% zdvihu když sem na ní hupsnul svejma 90-i kilama živý váhy. tady je každá rada Ne drahá ale zbytečná...:-/

          [ Zpět ]
          Datum: 19.05.2008
          Autor: vette
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

           

      Kdyz uz jsi nakousl i RLV od RS, tak se prifarim s dotazem.

      V soucasne dobe na kole vozim upraveneho Recona (ten, co ho Milan uvadi jako odstrasujici pripad tovarniho stavu:)) a postupne uvazuju o necem jinem.

      Chci prejit na vzduch. Ten Recon je supr, ale trochu me mrzi ze at delam co delam, tak ze zdvihu 130mm vyuziju maz 110-115mm. Vic ta vidle nejde. Pruzina se mi menit nechce. Mam tam stredni tvrdost a vazim 80+. Sag vidle mi vyhovuje. Dalsi minus je absence hi-speed expanze (a podle infa zatim na recona neni moznost ji dodelat).

      Uvazuju o dvou. Predem upozornuju ze z tohohle pohledu nechci resit cenu, vidlice jsou cenove hodne rozdilne
      1) RS Relevation- s upravou bud od Milana nebo od Pushe na hi-speed expanzi. Hlavni minus oproti konkurentovi vidim v absenci rychleho snizovani, krouceni koleckem vazne neni moc pouzitelne. Na druhou stranu z tohohle pohledu nevim, zda za tuhle vlastnost jsem ochoten zaplatit tolik navic.
      2) Fox Talas RLC - s upravou citlivosti od Milana

      Vidle by mela jit na 130mm fulla (Trance X).
      Je nejaky zasadni rozdil v techto dvou vidlicich, ktery mi unika?

      [ Zpět ]
      Datum: 19.05.2008
      Autor: pb
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

             

        Tohle není opravdu lehká volba. Kromě RVL bych do výběru přidal i Pike, pokud nemáš nějaká hodně drahá kola a nebyl by takový problém pořešit tu pevnou osu.
        Využití zdvihu u RVL nebude o moc lepší. Průběh má sice dobrý (progresivita akorát), ale reálně má tak o 5mm méně, tedy 125mm. To je další důvod proč uvažovat také o Piku.
        Pike má progresivitu také akorát a to +- stejnou jako RVL a jako u-turnová Reba (jen neuturnová Reba je progresivnějšívýrazně více a to moc).

        U Talase je možné s progresivitou při úpravě hýbat ve velkém rozsahu. Talas 07 a 08 neměly stejné tovární nastavení progresivity a Talas 07 byl progresivnější a více mi seděl 08. Takže teď má na test Talase 07 upraveného na nejmenší progresivitu co lze, což už je zase trošku moc, ale je to pro otestování a pro rozhodnutí jaké nastavení mezi bude přesně akorát.

        Trance X má spíš větší hlavový úhel, klidně bych tam raději hodil těch plných 140mm.

        A teď plusy a mínusy Talas x RVL/Pike (Pike a RVL je rozdíl jen o těch 10mm a pevné ose):
        - upravený Talas je na tom s citlivostí o malinký chloupek hůře, což je daň za to rychlé a dobře udělané snižování zdvihu
        - i když bude u Piku/RVL dodělaná high speed expanze, tak u Talasu je super, že má štelování low speed na korunce a rukou (já s tím občas na vyjížďkách dle terénu šteluju)
        - to snižování zdvihu je ale fakt super a já ho třeba používám pořád
        - u Talasu půjde v případě potřeby nechat výrazně upravit progresivitu a to v tak velkém rozsahu, že to musí stačit i extrémním potřebám každého (tím myslím od téměř lineárního průběhu jako má pružinu po hodně velkou progresivitu). 08 Talas je ale průběhem asi nejlblíže jak mě vyhovuje, i když i tam možná nechám časem nepatrně průběh upravit, až budu mít výsledný ideální průběh u té 07 verze.

        U TF tuned bych si vidlici asi upravovat nenechal, tu tlumící část udělají v pohodě, ale citlivost ti nezlepší, takže to abys nechával následně upravovat ještě i u Milana a to se mi zdá už dost krkolomné.

        No a pak když by ses rozhodnul, že chceš snižování zdvihu, tak je tu pořád ještě oproti Talasu levnější varianta upraveného Epiconu TAD. Citlivost bude po úpravě u obou +- stejná. U Epiconu TAD je o malinko horší snižování zdvihu, tím myslím, že to moc nejde zpět zvyšovat za jízdy (protože je nutné držet současně páčku a odlehčit vidlici, na Talasu nejprve přepneš a pak odlehčíš, tedy nemám žádný problém zvedat za jízdy zdvih zpět). Na Epiconu TAD by ale bylo také nutné dodělat high speed expanzi.

        Já určitě zůstávám u Talase, protože to snižování zdvihu používám pořád, ale zcela ideální řešení to ještě není. To by bylo, kdyby Talas měl navíc ještě tu o chlup lepší citlivost navíc jako může mít upravený Pike + pevnou osu jako Pike. Ale Pike by pro mě lepší řešení nebyl, tu pevnou osu zase nutně nepotřebuju a snižování neoželím.

        [ Zpět ]
        Datum: 19.05.2008
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

               

          A ještě k Talasu. RLC verze je asi úplně zbytečná, klidně stačí RL. Upravit kompresi potřebují obě, jediný rozdíl ve výsledku bude v tom, že u RL to bude na pevno pro maximální citlivost, na RLC zbyde nastavení komprese na korunce, které je pak možné nastavovat v rozsahu 0-5kg k odtrhu navíc. Ale nikdy jsem už stejně jinou polohu než minimální kompresy, tedy to samé jako na RL nepoužil.

          A pak nastavení tvrdosti locku, to je také skoro zbytečné.

          RLC má výhodu hlavně kdyby se nedával upravovat, tam pak je na tom při minimálně nastavené kompresi lépe než RL.

          Jen se nesmí vzít verze R, ta má komplet zcela jinou tlumící část a nejen že ji chybí lock (což by někomu vadit nemuselo), ale hlavně nemá vůbec high speed expanzi.

          A pokud bys vybral Talase, tak bych ho vzal s USA, to se pak dá i za celkem rozumnou cenu.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.05.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

                 

            Na ebay je Talas k mání kolem 600$, takže i když připočteč komplikace jak ho dopravit a třeba bys použil zásilkovou službu, která to za tebe nakoupí v USA, šikovně pošle do ČR abys platil minimální DPH a clo (nebo vůbec žádné), tak i s poplatkem za tu službu si někde kolem 12tis. se vším všudy.

            [ Zpět ]
            Datum: 19.05.2008
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

                 

            To s tim RLC vs RL je zajimava informace. Jen kdyz koukam k nam na dovozce, tak nabizi jen R nebo RLC.

            Ale zrejme pockam bud na podzim/zimu nebo az na pristi sezonu. Potrebuju se trochu zahojit po celkovem upgradu kola.

            [ Zpět ]
            Datum: 19.05.2008
            Autor: pb
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

                   

              RL je pouze oem verze, takže Švec ji třeba určitě nemá. Ale třeba na ebay nebo z jiných zdrojů se občas objeví sundaná z kola a bývá někdy levnější.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.05.2008
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

               

          A pokud na tu vidlici nespěcháš a rozhodnul by ses pro Talase, tak by nebylo úplně od věci počkat na 09 model.
          U něj je přepracovaný Talas systém, který by měl mít méně těsnění a tedy menší pasivní odpory. Ale je zase otázkou, co to přinese i za další změny. Už se ví, že tím současně i navyšují progresivitu. Ta snad zase půjde upravovat, pokud ne, tak to by byl určitě příliš progresivní. Takže částečně to je loterie, ale někdo ho vyzkoušet s úpravou přeci musí :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 19.05.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

               

          O Piku jsem taky premyslel, ale nevim jak moc by to zmenilo chovani kola, ikdyz 10mm navic neni moc. Pevna osa by problem nebyl, stejne planuju zmenu naboju.

          Epicon je zajimava volba. O nem uvazuju (bez snizovani zdvihu), ze ho poridim zene. Jak ale popisuje snizovani zdvihu, tak zde bych volil spise toho Pika.

          Takze momentalne mam rozhodovani - lepsi citlivost na ukor snizovani zdvihu.

          Dekuju za rozbor.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.05.2008
          Autor: pb
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

                 

            Těch 10mm navíc bych se vůbec nebál, naopak to bude podle mě jen a jen dobře pro geometrii Trance X. Budeš s tím cca na rovných 69st.
            Já mám na obou kolech ještě o něco méně a to 68,5st. a zdá se mi to akorát.

            Na Talasu budeš mít také 140mm. A 120mm by bylo podle mě už hodně málo na Trance X, hlavně kvůli geometrii. Navíc poloha 120mm není úplně ideální na trvalé ježdění. Ono to při změně zdvihu nikdy neskončí přesně na 120mm, hodně záleží z jaké strany se tam dostaneš. Pokud ze 140mm, tak to má tendenci zůstávat na o pár mm větším zdvihu, než když se tam dostaneš ze 100mm.
            Pro snižování do výjezdů je to úplně fuk, ale pro trvalé ježdění, kde si třeba přesně nastavíš sklon sedla to ideální zrovna není. Na 140mm se vrací pořád přesně na stejný zdvih.

            [ Zpět ]
            Datum: 19.05.2008
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

               

          A ještě k té expanzi a proč je dobré ji mít na korunce a proč s nastavením low speed expanze kroutím občas.
          High speed expanze se využije především na větších překážkách. High speed expanzi výrazně využiješ pouze když low speed výrazně přivřeš (pokud necháš i low speed výrazně otevřenou, tak je to pak skoro stejný, jako bys tam měl jen jednu expanzi).
          Na větších překážkách je přínos ta výrazně přitlumená low speed a vidlice se bez problémů vrací jak má díky high speed expanzi.

          Ale pokud pojedeš po pěkné cestě téměř bez nerovností, tak má výrazně přitlumená low speed i negativa. Protože v tu chvíli se high speed ke slovu bez překážek nedostane a vidlice se vždy nepatrně pohupuju (i když šlapeš perfektně do kruhu, tak třeba 1-2 se občas hne). A to nepatrné i zcela minimální pohupování stačí k tomu, že vidlice po chvíli jízdy bez překážek klidně zaleze o dva centimetry do zdvihu a tak zůstane, pokud pořád jedeš po takové pěkné cestě. Je to proto, že bez tlumení by se pohupovala těch pár mm sem tam, ale když komprese omezená není a low speed expanze hodně, tak prostě směrem do zdvihu ji jde pohupování snadno a směrem zpět ne a proto se to děje.

          Já tedy jezdím normálně ne až takolik přilumenou low speed expanzi a tedy k tomuto popsanému problému nedochází, ale stále je to tak pořád ještě znatelně lepší než s jednou expanzí (při jediné bych měl tu jedinou nastavenou ještě na rychlejší než tu low speed).
          Na některé pasáže ale občas tu low speed přitlumím ještě více a tam už to popsané negativum je znát.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.05.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

                 

            Hm, tohle "zabouchani" do zdvihu pri jizde na dobrem povrchu mi pripomina to, co mi ted dela Recon.

            Kdyz jedu po vicemene hladkem povrchu tak mam pocit jako by vidlice postupne ztuhla (a sag se malinko zvetsi) a prestavala reagovat na drobne nerovnosti. Kdyz se pak ale dostane do terenu, tak pekne ozije. Rebound mam ale nastavenej k rychlejsi variante. Je tohle ten problem co popisujes?

            [ Zpět ]
            Datum: 19.05.2008
            Autor: pb
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

                   

              Ano, to je ono. Ale při pouze jedné expanzi, kterou je nutné mít nastavenou na poměrně rychlou by se to moc stávat nemělo.
              Ale je fakt, že třeba Rebu sem vozil na úplně povolenou expanzi (tedy nejryhlejší vracení), i když už to bylo opravdu na hranici kopání, jinak se vracela prostě moc pomalu a byla v rozbitých pasážích málo aktivní. A ty máš možná toho Recona více přitlumeného než jsem vozil Rebu a tedy stávat se to už také mírně může i tady.

              Mírné přituhnutí vidlice tam je také, protože vidlice je ve větším zdvihu, než odpovídá jejímu zatížení a tedy ten rozdíl síly potřebné na sag a na ten navýšený sag, tak o ten se přesně sníží v tu chvíli citlivost vidlice.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.05.2008
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

                     

                Já tady napíšu ještě k problematice high speed expanze.
                Dělal jsem jí už na Pike a zkoušel i odlišná nastavení. Dopracoval jsem se k nastavení ještě rychlejšímu, než je na Foxu a to pocitově vyhovělo jezdci lépe. Každé z nastavení bylo znát a přineslo očekávané rozdíly. Protože preferencí byl co nejrychlejší návrat, bylo zvoleno rychlejš (měkčí) nastavení planžetky.
                Přesto uvedu hlavní postřehy. Protože se jednalo o zástvabu na pružinového Pike projevila se nevhodnost průběhu ocelové pružiny a ani high speed expanze nedokázala překonat vzduchovou pružinu. Proto považuji přínos vzduchové pružiny za větší, než high speed expanze, tohle by mohlo pomoci při výběru.
                Jako ideální se dnes proto opět ukazuje kombinace vhodně nastavené vzduchové pružiny a s doplněním o high speed expanzi se z toho stává špička v současné nabídce XC - AM vidlic.
                Opět se ukazuje, že FOX není špičkou jen tak, teto systém a tyto požadavky totiž beze zbytku naplňuje FOX Talas a ten navíc v kombinaci se snižováním zdvihu vytváří současnou špičku zcela právem.

                [ Zpět ]
                Datum: 20.05.2008
                Autor: Neregistrovaný uživatel (tuning-test)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

                       

                  O úpravě high speed expanze na rychlejší uvažuju teď v poslední době také čím dál víc, že by to sneslo, pokud to u Talasu tak přenastavit tedy také půjde.
                  Po testovacím víkendu uvidím definitivně.

                  Se vzduchem naprosto souhlasím, jen mu to při výběru asi až tak moc nepomůže, protože předpokládám, že Pike i RVL by bral také ve vzduchové verzi.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.05.2008
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

                         

                    Máš pravdu, tahle informace byla spíš pro tebe, nikde jinde jsem to zatím neuváděl, tak jsem to napsal sem, kde rozebíráš tuhle problematiku dopodrobna.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.05.2008
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (tuning-test)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidlici, má původní

         

    Tak jsem se nakonec rozhodl pro upraveneho Epicona z tuning-testu, mel by dorazit behem nekolika malo dni. Jsem na nej zvedavy kdyz se o nem tak moc mluvi a vlastne jen v dobrem. Verim ze budu spokojeny dekuji ua rady...

    [ Zpět ]
    Datum: 23.05.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavel K.)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ahoj, rozhodl jsem se vyměnit odpruženou vidli

           

      Budeš, o tom nepochybuj.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.05.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

401 cyklistů (11 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024