Hydrauliky Avid vs. Formula

Ahoj, chci zakoupit hydraulické kotoučové brzdy. Po nějakém čase se mi vykrystalizovaly tyto dvě značky. Avid Juicy Five nebo Seven versus Formula Oro K18 nebo K24. Které z těchto by jste mi doporučili? Díkec.

[ Zpět ]
Datum: 24.09.2007
Autor: Neregistrovaný uživatel (jc)
  • Re: Hydrauliky Avid vs. Formula

         

    Já bych vzal osobně určitě ORO. Na jednom kole mám J7, na druhém K24 a oboje jsem jezdil už celou sézónu.
    K24 brzdí o trochu lépe (i když i J7 brzdí slušně). Pak je tu ovšem jedna zcela subjektivní věc, tvar a chod páky. Tady každému sedí něco jiného a tady se liší.
    Juicy mají jednu výhodu ve větší vzdálenosti destiček od kotoučů, takže jsou méně náchylné na škrtání (a třeba se dá jezdit s o něco více ohnutým kotoučem a není nutné rovnat tak precizně).

    Pokud ale vemeš J7, tak chybu taky neuděláš. No a jestli J7 x J5, to je rozdíl pouze v tom červeném štelovacím kolečku, které někomu chybět bude a někomu ne (to záleží jestli ti sedne nastavení u J5 nebo ne).
    To samé platí pro K18 x K24, opět jde jen o to štelování chodu páky. U K24 ale to štelování má menší rozsah než u J7, takže tam se spíš oželí.

    [ Zpět ]
    Datum: 24.09.2007
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Hydrauliky Avid vs. Formula

           

      Tím štelováním chodu páky myslíš tuhost chodu, tedy to kdy páka jde do záběru?

      [ Zpět ]
      Datum: 24.09.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (jc)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Hydrauliky Avid vs. Formula

             

        Já vlastně ani nevím přesně, co to štelovací kolečko technicky na páce dělá (jestli mění pístkový poměr nebo něco jiného).
        V každém případě u J7 štelováním reguluješ délku mrtvého chodu než zaberou destičky a to ve značném rozsahu. Jestli se ale výrazně liší i chod po dosednutí ani nevim, protože jsem jednou našteloval na nejkratší chod a ty ostatní moc netestoval.
        U K24 je to podobné, opět to mám na nejkratší mrtvý chod. Ale jestli tam opět je nějaký rozdíl i po dosednutí destiček taky nedokážu jednoznačně říci.
        Pokud by to bylo u obou na principu změny poměru pístků, tak by kromě prodloužení chodu páky měla být i lepší dávkovatelnost. Toho jsem si ale při krátkém testu výrazně nevšimnul.

        Pak mají všechny ty brzdy ještě nastavení vzdálenosti páky od řídítek (to by měly mít úplně všechny i K18 a J5).

        [ Zpět ]
        Datum: 24.09.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Hydrauliky Avid vs. Formula

               

          Díky, ten mrtvý chod jsem měl na mysl, akorát jsem nemohl přijít na to, jak to nazvat. Ještě bych se chtěl optat jak je to u těchto brzd Avid/Oro s údržbou a seřizováním. Ptám se proto, že známý měl Haeysy HFX9 a stěžoval si, že musel stále dokola centrovat kotouč a destičky.

          [ Zpět ]
          Datum: 25.09.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (jc)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Hydrauliky Avid vs. Formula

                 

            J7 mám už skoro 2 roky (najeto cca 3,5tis. km, letos jezdím od dubna téměř výhradně na druhém kole, proto tak málo), zatím údržba téměř žádná. Tedy jednou vyměněné destičky.
            No a pak jsem měnil téměř na začátku kotouče, s těmi originálními polygony jsem měl problém s vibracemi, teď tam mám Avid kulaté kotouče. Spoustě lidí to ale ani s polygony problém nedělá, sem tam někomu naopak zase byl problém s těmi kulatými.
            Problém vibrací ale přímo nesouvisí s brzdou samotnou a má na to vliv dalších 10 faktorů (zafrézování ploch, adaptéry, seřízení, jak je rovný kotouč, náboj, tuhosti rámu, tuhost vidlice a další).

            S ORO K24 také žádný problém, pouze opět jednou vyměněné destičky (zatím jen přední). Najeto cca také 3,5tis. km od dubna.
            Tam jsem měl nepatrně problém s vibracemi se 180kou kotoučem vzadu, ale nechtěl jsem mít stejně stejně velké kotouče, takže jsem dozadu hodil 160ku a klid (opět originál Formula).

            No a párkrát jsem rovnal na obou kotouč, což ovšem není problém brzd, ale že jsem ho v terénu o něco lehce ohnul (téměř vždy nějaký klacek).

            [ Zpět ]
            Datum: 25.09.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: kamaradku ci kamarada na kolo

dnes
Ahoj hledám někoho na vyjížďky na kolo v Praze a okolí budu se těšit na odpoved

Hledám: Slečnu pro pohodové vyjížďky a výlety

dnes
Ahoj, jmenuji se Honza, 36 let, VŠ, z Prahy a hledám slečnu, se kterou bych mohl podnikat cyklo a/nebo pěší výlety…

Hledám: na kolo o víkendech

25.03.2017
Ahoj, hledám cykloparťačku pro víkendovou cyklistiku i turistiku, jízdy na pohodu
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

301 cyklistů (33 přihlášených)

Paříž

Paříž je vždycky dobrá volba, asi tak nějak zní věta z jednoho romantického filmu, je to klišé nebo pravda?…
HMS | 19.03.2017

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar…
mirekbik | 14.01.2017