Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

Zdravím. Mám Apache Rio Grande 05 s V-brzdami a podkovou na vidlici. Tento brzdný systém nedosahuje mnou požadovaného brzdného efektu a do koutoučů zatim jít nechci. Čím tedy zvýšit efektivitu brzd? Další podkovou přímo na brzdy? Jakou? Jinými špalky? Jakými?

[ Zpět ]
Datum: 04.05.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Kooca ([email protected]))
  • Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

         

    Napada ma len poriadne vycentrovat rafik a kvalitne brzdne spaliky. Dobru skusenost mam so shimano deore a vyzsie. Neviem ale presny dovod preco ti to zle brzdi. Mal som aj lacne "V" brzdy so zlymi gumickami a brzdilo mi to dobre. Porozmyslaj nad novymi brzdami. Mozno nevidu o moc drahsie ako kvalitne brzdne spaliky. Dobra "V" brzda sa vyrovna brzde kotucovej a to za zlomok ceny. Shimano deore snad kupis za 500 Kc.

    [ Zpět ]
    Datum: 04.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (bask)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

         

    Pořádný špalkya vycentrovat.

    [ Zpět ]
    Datum: 04.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (...)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

         

    Taky by mohly pomoct nejaky lepsi brzdovy paky,takovy ty s promennym prevodovym pomerem.U Shimana jsou to myslim LX a XT,ostatni vyrobci budou urcite taky neco takovyho delat.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

         

    Včera večer jsem našel v jednom Velu (ročník 1999) test a srovnání 35 druhů brzdových špalků. Na prvních 6 místech byly jako nejlepší vyhodnoceny Kool Stopy (všechny možné barvy). V testu nebyly zahrnuty BBB (já mám dobrou zkušenost s tříbarevnými BBB), a dále tam nebyly "džekvajry" (ty jsou ale šíleně drahé, na jednu brzdu stojí tříbarevné s vyměnitelnými špalky cca 600,-). No, nevím ,jestli to pomohlo.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

         

    Podobně jako Airline mám dobré, i když zatím krátké zkušenosti s trojbarevnými špalky BBB. Investoval jsem do té verze, kde se dají měnit jen samotné gumové části, takže příště mě bude výměna stát cca 100Kč za jednu brzdu.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

         

    Je to zajímavý, ale koupil jsem uplně nejlevnější špalky(nic jsem od nich neočekával) a stačí se jen dotknout brzdy a hned stojí na místě!

    [ Zpět ]
    Datum: 05.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (StandaT)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

           

      Taky jsem zažil, někdy se prostě sprábně potká ráfek a špalek se seřízením dosedání na ráfek a s bůhví čím ještě a je to perfektní. Ale zatím mě to u levných špalků vždycky připadlo jako dost velká loterie, nikdy nevíš jak to dopadne.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.05.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

         

    Ono taky záleží na povrchu těch ráfků. Jel jsem párkrát na jednom kole s takovýma jakoby zdrsněnýma ráfkama (ale přitom nijkam moc nešmirglujou špalky) a to bylo něco. Pak jsem si koupil nový kolo s V brzdama a byl jsem (a v podstatě pořád su) celkem zklamanej. Ve srovnání se starýma cantileverama (a to ani těma nejlevnějšíma) rozhodně nebrzdí nějak výrazně líp (jak hodně lidí tvrdí). Problém může být v propružování bowdenů a lanek - i na přední kolo (které by mělo brzdit víc) mám hodně dlouhý bowden (bez přerušení) (lanko je zhruba stejně dlouhé, jako na zadní brzdu).
    Teď mám na předním kole jinej ráfek (s takovýma mikrodrážkama) a brzdí to o něco líp.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

dnes
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

185 cyklistů (27 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016