reklama

Aerodynamika leha

Zvýší se rychlost jízdy lehokola zakapotováním prostoru za sedačkou? A jak by se v tom případě vyřešil úložný prostor na zavazadla (postranní nosiče by zřejmě být nemohly - nebo ju?)

[ Zpět ]
Datum: 20.03.2007
Autor: AV
  • Re: Aerodynamika leha

         

    Ja myslim, ze urcite.....
    A aerodynamice nezalezi jen na "predku" telesa, ale i na "zadku"...Vzduch ti obteka cele teleso.... a pokavad mas na konci telesa neco neaereodynamicke, muzou ti tam vznikat turbulence, ktera te bude brzdit. V podstate za kazdym valcem (coz muze byt i lidske telo na klasickem kole) vznikaja turbulence. Ted si presne nepamatuju, jak se jmenuje, ale stridave se za tebou delaji viry... Muzes to videt, kdyz vezmes treba tuzku a pomalu s ni budes pohybovat ve vode (ponorenou kolmo do vody).
    Pokavad zlepsis na konci telesa odtokove hrany, muzes tyhle turbulence snizovat nebo uplne odstranit. Staci si vzpomenout na nejakej zaber z aerodynamickeho tunelu...

    [ Zpět ]
    Datum: 20.03.2007
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Aerodynamika leha

         

    Rozhodně. A věci dáš právě do toho zakapotovaného prostoru (ocasní skříň neboli tailbox).

    [ Zpět ]
    Datum: 20.03.2007
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Aerodynamika leha

         

    Vzadu za zády ti vzniká většina aerodynamického odporu, vlečeš za sebou pytel rozvířeného vzduchu. Pokud ten prostor vyplníš něčím, co se plynule zužuje do špice, bude to dost poznat. V podstatě si při stejném oblečení i posazu zmenšíš odpor asi o 10% (možná i víc), takže počítej s nárůstem průměrné rychlosti asi o 2-3km/h. Čím vyšší jsou tvoje rychlosti tím víc se to projeví.
    Může to být protivné v silném bočním větru, protože boční plochu to silně zvětší. Zvýší to hmotnost kola, záleží na provedení, jestli to zvýšení bude podstatné. Dát si na kolo tailbox a pak na něj něco naložit zvenku postrádá smysl, zruinuješ všechno co tím tailboxem získáváš. Takže věci buď dovnitř nebo to při větší expedici nechat doma.

    Plexištít vepředu pomáhá víc na vzpřímenějších kolech jako jsou LWB než na ležatějších. Jedině u LWB může mít větší přínos než tailbox. Pokud ovšem u SWB kola použiješ kombinaci obojího, jejich výhody se sečtou, nárůst průměru může být až o 5km/h (3-4 je ovšem realističtější očekávání).

    [ Zpět ]
    Datum: 20.03.2007
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Parťáka na vyjížďky

05.05.2024
Jezdila jsem často a aktivně. Změna bydliště, přátel a možností vše zhatilo. Ráda bych aktivního parťáka, který by…

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

231 cyklistů (2 přihlášení)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024