reklama

Aerodynamika leha

Zvýší se rychlost jízdy lehokola zakapotováním prostoru za sedačkou? A jak by se v tom případě vyřešil úložný prostor na zavazadla (postranní nosiče by zřejmě být nemohly - nebo ju?)

[ Zpět ]
Datum: 20.03.2007
Autor: AV
  • Re: Aerodynamika leha

         

    Ja myslim, ze urcite.....
    A aerodynamice nezalezi jen na "predku" telesa, ale i na "zadku"...Vzduch ti obteka cele teleso.... a pokavad mas na konci telesa neco neaereodynamicke, muzou ti tam vznikat turbulence, ktera te bude brzdit. V podstate za kazdym valcem (coz muze byt i lidske telo na klasickem kole) vznikaja turbulence. Ted si presne nepamatuju, jak se jmenuje, ale stridave se za tebou delaji viry... Muzes to videt, kdyz vezmes treba tuzku a pomalu s ni budes pohybovat ve vode (ponorenou kolmo do vody).
    Pokavad zlepsis na konci telesa odtokove hrany, muzes tyhle turbulence snizovat nebo uplne odstranit. Staci si vzpomenout na nejakej zaber z aerodynamickeho tunelu...

    [ Zpět ]
    Datum: 20.03.2007
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Aerodynamika leha

         

    Rozhodně. A věci dáš právě do toho zakapotovaného prostoru (ocasní skříň neboli tailbox).

    [ Zpět ]
    Datum: 20.03.2007
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Aerodynamika leha

         

    Vzadu za zády ti vzniká většina aerodynamického odporu, vlečeš za sebou pytel rozvířeného vzduchu. Pokud ten prostor vyplníš něčím, co se plynule zužuje do špice, bude to dost poznat. V podstatě si při stejném oblečení i posazu zmenšíš odpor asi o 10% (možná i víc), takže počítej s nárůstem průměrné rychlosti asi o 2-3km/h. Čím vyšší jsou tvoje rychlosti tím víc se to projeví.
    Může to být protivné v silném bočním větru, protože boční plochu to silně zvětší. Zvýší to hmotnost kola, záleží na provedení, jestli to zvýšení bude podstatné. Dát si na kolo tailbox a pak na něj něco naložit zvenku postrádá smysl, zruinuješ všechno co tím tailboxem získáváš. Takže věci buď dovnitř nebo to při větší expedici nechat doma.

    Plexištít vepředu pomáhá víc na vzpřímenějších kolech jako jsou LWB než na ležatějších. Jedině u LWB může mít větší přínos než tailbox. Pokud ovšem u SWB kola použiješ kombinaci obojího, jejich výhody se sečtou, nárůst průměru může být až o 5km/h (3-4 je ovšem realističtější očekávání).

    [ Zpět ]
    Datum: 20.03.2007
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Najdu partnera?

včera
Hledám partnera na cyklovýlety, pro načerpání energie, zlepšení kondice.....a do budoucna pro vytvoření pevného…

Hledám: Kamarádku na kolo i na turistiku

18.08.2017
Hledám kamarádku na dovolenou na kole nebo s turistikou v období listopad-březen, nejlépe s CK nebo i s partou…

Hledám: Seznamovací cyklovíkend v Podyjí 22.-24.9.

Hledám: Seznamovací cyklovíkend v Podyjí 22.-24.9.
16.08.2017
Sportovně-seznamovací skupina CestovateLOVE Tě zve 22.-24.9. na cykloakci do Podyjí. Jukni na http://cestovatelove…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

115 cyklistů (6 přihlášených)

Krušné hory - poslední třetina

Na Klínovec, nejvyšší horu Krušných hor, jsme vyjeli na kolách 5. 8. 2008. První noc v Krušných horách jsme…
Quatsch | 15.08.2017

Polsko – cesta majáků aneb na Hel za tuleni

„Tati, kdy mě konečně vezmeš k moři?“ ptá se můj syn, a tím tohle všechno vlastně začalo. Kam k moři?…
malej-jarda | 13.08.2017

Jižní Morava na kole 2017

Jižní Morava jako dobrá alternativa pro cyklotrip 2017. Tak dopadlo mé cestování na kole pro letošek. Již…
Marťas004 | 07.08.2017