Aerodynamika leha

Zvýší se rychlost jízdy lehokola zakapotováním prostoru za sedačkou? A jak by se v tom případě vyřešil úložný prostor na zavazadla (postranní nosiče by zřejmě být nemohly - nebo ju?)

[ Zpět ]
Datum: 20.03.2007
Autor: AV
  • Re: Aerodynamika leha

         

    Ja myslim, ze urcite.....
    A aerodynamice nezalezi jen na "predku" telesa, ale i na "zadku"...Vzduch ti obteka cele teleso.... a pokavad mas na konci telesa neco neaereodynamicke, muzou ti tam vznikat turbulence, ktera te bude brzdit. V podstate za kazdym valcem (coz muze byt i lidske telo na klasickem kole) vznikaja turbulence. Ted si presne nepamatuju, jak se jmenuje, ale stridave se za tebou delaji viry... Muzes to videt, kdyz vezmes treba tuzku a pomalu s ni budes pohybovat ve vode (ponorenou kolmo do vody).
    Pokavad zlepsis na konci telesa odtokove hrany, muzes tyhle turbulence snizovat nebo uplne odstranit. Staci si vzpomenout na nejakej zaber z aerodynamickeho tunelu...

    [ Zpět ]
    Datum: 20.03.2007
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Aerodynamika leha

         

    Rozhodně. A věci dáš právě do toho zakapotovaného prostoru (ocasní skříň neboli tailbox).

    [ Zpět ]
    Datum: 20.03.2007
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Aerodynamika leha

         

    Vzadu za zády ti vzniká většina aerodynamického odporu, vlečeš za sebou pytel rozvířeného vzduchu. Pokud ten prostor vyplníš něčím, co se plynule zužuje do špice, bude to dost poznat. V podstatě si při stejném oblečení i posazu zmenšíš odpor asi o 10% (možná i víc), takže počítej s nárůstem průměrné rychlosti asi o 2-3km/h. Čím vyšší jsou tvoje rychlosti tím víc se to projeví.
    Může to být protivné v silném bočním větru, protože boční plochu to silně zvětší. Zvýší to hmotnost kola, záleží na provedení, jestli to zvýšení bude podstatné. Dát si na kolo tailbox a pak na něj něco naložit zvenku postrádá smysl, zruinuješ všechno co tím tailboxem získáváš. Takže věci buď dovnitř nebo to při větší expedici nechat doma.

    Plexištít vepředu pomáhá víc na vzpřímenějších kolech jako jsou LWB než na ležatějších. Jedině u LWB může mít větší přínos než tailbox. Pokud ovšem u SWB kola použiješ kombinaci obojího, jejich výhody se sečtou, nárůst průměru může být až o 5km/h (3-4 je ovšem realističtější očekávání).

    [ Zpět ]
    Datum: 20.03.2007
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: na kolo o víkendech

včera
Ahoj, hledám cykloparťačku pro víkendovou cyklistiku i turistiku, jízdy na pohodu

Hledám: Partnerku

Hledám: Partnerku
24.03.2017
Hledám partnerku na kolo do 50let.Pouze z Prahy

Hledám: Kamaradku na kolo

23.03.2017
Znam cyklostezky v okoli Ostravy a hledam spolecnici ve veku 50-62 let zdatnou pro jizdu na kole k obcasnym…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

90 cyklistů (3 přihlášení)

Paříž

Paříž je vždycky dobrá volba, asi tak nějak zní věta z jednoho romantického filmu, je to klišé nebo pravda?…
HMS | 19.03.2017

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar…
mirekbik | 14.01.2017