reklama

Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

Ne, není to překlep ani pravopisná chyba. Jde skutečně o stesky. A že se cítím nejlépe mezi auty? Možná to zní neuvěřitelně, ale je to pravda.

Datum: 17.12.2006
Autor: Redakce
  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

         

    Dávam zapravdu!

    [ Zpět ]
    Datum: 17.12.2006
    Autor: diviak
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

           

      Pokud jsou náklaďáky umyté, je to dobré, jinak mám špinavé rukávy.

      [ Zpět ]
      Datum: 17.12.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Stanislav)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

         

    Jeste bych tam dodala, ze spousta stezek se cisti jednou za 14 dni. A cerstve rozbite sklo je tam videt hned druhy den po uklizeni :(
    Konkretne treba Hlavkuv most. Obcas je tam lepsi jezdit po magistrale nez po skle.

    [ Zpět ]
    Datum: 17.12.2006
    Autor: wewerka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

           

      Cože? Ty jsi někdy viděla uklízet cyklostezku (nebo chodník?), tomu nevěřím, to sem tedy ještě nikdy nezažil... že ty si z nás Wewerko děláš srandu....

      [ Zpět ]
      Datum: 27.12.2006
      Autor: m6k
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

         

    Podepisuji.
    Lepší žádné cyklostezky než nepoužitelné. Bohužel úředníci potřebují vykázat vybudování x km cyklostezek, nikoliv vybudování x km použitelných cyklostezek.

    [ Zpět ]
    Datum: 17.12.2006
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

           

      Ano ano. A nezmění se to, dokud se nezmění celkový přístup lidí k motorizmu. Tím myslím takový přístup, že samozřejmostí by mělo být, že do ulic smějí lidé a jejich bezmotorové dopravní prostředky a PAK teprve, až když to situace umožňuje, tam za předem definovaných podmínek mohou vjíždět auta. Jenže ono je to naopak. Auta jsou všude a omezit se musejí ostatní.
      Kdy už lidé pochopí, že budování nových silnic ve městě nikam nevede? Jen se do nich vejde více aut, ale stejně se zaplní. Smysl snad mají silnice mezi městy a obchvaty.

      Realita je, jako by se řídila podle: zrušte dětské hřiště, postavte tam parkoviště.
      Bohužel i spousta cyklistů nakládá kola na auta (dopravní prostředek), aby jela za město a tam si na kole (také dopravním prostředku) zajezdili.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.02.2007
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

             

        Opravdu skvělý postřeh. Tohle by si měli dát všichni motoristi za sklo svých smradlavých a nebezpečných "milačků". Měli by si uvědomit, že chodci i cyklisté tu byli dřív a že sílící motoristický provoz je z veřejného prostoru čím dál více vytěsňuje. Města jsou tu přece pro lidi a ne pro auta.

        Kdy jste v Praze naposled potkali dětský kolektiv na procházce s paní učitelkou, kdy si šli hrát třeba někam do parku? Já naposled tak někdy před třiceti lety. A proč tomu tak je? Ubylo parků (zvláště v centru), kde by si děti mohly hrát, a k těm, co snad ještě někde zbyly, se pro hustý automobilový provoz nedá bezpečně dostat.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.02.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

               

          Nostalgie je hezká, ale problém nevyřeší. Pamatuji si, že kdysi byl nad Albertovem park, říkalo se mu tenkrát Ticháček, dnes je z něho Hlučňáček v těsné blízkosti severního předmostí Nuseláku. Moje máma tam vodila děti ze školky u Albetova

          [ Zpět ]
          Datum: 01.02.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (DanSed ([email protected]))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

                 

            Přesně tam jsme si se školou chodili hrát. Odtamtud jsem sledoval odstřel té nemocnice, co překážela na severním předmostí vznikajícího mostu Klementa Gottwalda, a ze stejného místa jsem sledoval zatěžkávací zkoušky mostu pomocí sovětských tanků, kterých byl ten nový most úplně plný...

            [ Zpět ]
            Datum: 01.02.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

               

          "Kdy jste v Praze naposled potkali dětský kolektiv na procházce s paní učitelkou, kdy si šli hrát třeba někam do parku?"



          Každý den když to počasí dovolí. V dešti ty prcky asi šetřej.
          Dětských hřišť u nás neubývá, naopak , s potěšením mohu konstatovat - přibývá. Ale pro obktv. musim uznat, že nebydlim v centru.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.02.2007
          Autor: Zakarr
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

                 

            Na sídlištích možná, ale v centru (a okolí) je situace vyloženě kritická. Už jen kvůli cenám pozemků a samozřejmě kvůli dopravě.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.02.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

                   

              A kvůli pejskařům, feťákům a předpisům EU...

              [ Zpět ]
              Datum: 01.02.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (DanSed ([email protected]))
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

         

    Ano, přesně to vystihuje důvody proč cyklostezky nepoužívám. Ony totiž (alespoň u nás v MB) použitelné nejsou. Půlené chodníky kde se na polovině pro cyklisty promenují chodci a která se na rozdíl od poloviny pro chodce v zimě neudržuje a stezky odnikud nikam jsou i tady.
    Ale na mne si nepřijdou. Já žádnou speciální ochranu nevyžaduju a za ta léta používání kola si už svůj prostor mezi auty v rámci silniční vyhlášky obhájím (pokud nenarazím na magora za volantem).

    [ Zpět ]
    Datum: 17.12.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (VR)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

           

      Jsem na Vaší vlně, ale schválně: zkuste si někdy v létě jet z Kolína do Velkého Oseku po silnici místo po souběžně vedoucí cyklostezce. Na mne tam už dvakrát agresivně najížděl snědý řidič trabantu a řval na mne, ať koukám ze silnice vypadnout, že tam nemám co dělat. Málem mne sundal do pankejtu...

      [ Zpět ]
      Datum: 17.12.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Bervid ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

             

        Z hlediska silniční vyhlášky měl v podstatě pravdu. Jenže řada řidičů zastává názor že cyklisti jsou banda idiotů v buzerantských elasťácích co dělají na silnici akorát bordel a tak ať si jdou hrát jinam. Jak vůbec ta cyklostezka vypadá? Pokud je souběžně s frekventovanou silnicí použitelná cyklostezka tak nepohrdnu. (ale to jsem v ČR viděl jenom jednou necelé 2km).

        [ Zpět ]
        Datum: 18.12.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (VR)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

             

        Znám jenom ten kousek z Kolína do Veltrub, ale i ten naprosto stačí. Jezdilo se mi tam líp, když tam ta "stezka" nebyla. A to mě ani žádnej nepřizpůsobivej trabant na tý stezce nemusel ohrožovat.

        [ Zpět ]
        Datum: 18.12.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Rusý)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

         

    Ano pane doktore, s tímto článkem mohu jen a jen souhlasit a to ve všech bodech!!!!!

    [ Zpět ]
    Datum: 17.12.2006
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

         

    Vážený kolego, mluvíte mi z duše. Dokonce považuji stezky za jedno z nejpokrytečtějších řešení a největších zel. Jen několkrát jsem se pokusil na různých místech Prahy i jiných měst tohoto tzv. "dobra pro cyklisty" využít. Výsledek? Jednou mne sestřelila bába s nůší a kosou (také "cyklistka"), která se začala ohlížet za sebe právě ve chvíli, kdy mne míjela. Podruhé mne sundala parta pubertálních in-line šílenců. Všem zastáncům cyklostezek bych doporučil zkusit jet po nábřeží od Národního divadla směrem do Modřan - tolik chodců a turistů jen tu a tam a velmi rozpačitě uhýbajících totiž jinde neuvidíte. A já, který potřebuji za den ujet i přes 200km, si nemohu dovolit courat se patnáctkou nebo dvacítkou - to bych přijel za hluboké noci, pokud by mne ovšem nesestřelil opilý motorista. Takže jsem pro vyhrazení speciálních pruhů na silnicích jen pro cyklisty. Po stezkách ať se dál plouží inlajňáci, báby s nůší a matky s kočárky, případně obtloustlí strejdoví, kteří si to co noha nohu mine pomalinku šinou na městských kolech a připadají si jako mistři světa. Ale dopřejte nám, cyklistům, rychlý a bezpečný přesun z bodu A do bodu B.

    [ Zpět ]
    Datum: 17.12.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Bervid ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

           

      Cyklostezky jsou v podstatě řešením právě pro takové cyklisty co vám překážejí a kteří by se do normálního silničního provozu báli. Na nějaké cestování na větší vzdálenosti to skutečně není.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.12.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (VR)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

             

        Take mame mezi Litvinovem a Chemickou v Zaluzi jednu, bohuzel po silnici je zakaz, takze se po ni opravdu musi a do Mostu se stejne musi pokracovat po silnici.
        Jeste ze alespon zacatek neni "povinny" (neni tam zakaz po silnici), protoze uz moc nechybelo, abych si nabil usta, kdyz jsem na ni najizdel takovou prudkou zatackou z puvodni 50km rychlosti na silnici a nevedel, ze mi na rafky cakl olej (nastesi jsem pustil brzdy vcas a nejel uz moc rychle), pak se jede kus po chodniku, po kterem chodi duchodci k Lidlu, musi strefit mezi zelezne tyce na byvalem zeleznicnim prejezdu (po silnici by se ten prejezd podjel), pokracuje po zrejme zpomalovacim pruhu ze zamkove dlazby, kterou uz asi 2x odnesli nasi "snedi neprizpusobivi obcane bydlici take u "stesky" (v noci je opravdu zazitek tam projizdet a je to spis "stezka odvahy" ;-) ...).
        Mno pak jeden dal klickuje mezi dirami a louzemi (silnice byva vetsinou sucha a vyjezdena od aut a jeden by na ni na silnicnim kole bez blatniku prisel pred delsim vyletem o ten "zazitek mokrych zad, zvlast kdyz je chladno ;-) ...), dal prejizdi odbocky k chemicce a nevi, jestli ma davat bacha na diry na "stesce"i mezi kovovymi tyceni, nebo auta, kterym musi dat prednost a na vyusteni (konecne zpet na silnici) kdyz jede neco pres 40 a chce si tu rychlost (setrvacnost) udrzet, tak nevi, jestli se divat na diry na silnici, nebo za sebe, protoze je to zaroven i pripojny pruh pro auta ;-(...
        (v opacne smeru je to na stezku do kopecka a protoze jezdi hodne aut, tak uz jsem parkrat jel tresme pred stezkou kousek (v sirokem pruhu) i v protismeru, abych nestratil setrvacnost a zaroven nemusel stat pul hodiny v prostred silnice a cekat, nez se mi podari odbocit vlevo - jinak by mne to do protismeru na silnici ani nenapadlo...)
        Dal do Mostu uz se "nastesti" pokracuje po silnici a myslim, ze by to po ni bylo bezpecneji nez po te "stesce" i od Litvinova.

        Ale mame i jednu (mnohem hezci ) "stesku" ve Flajske obore.
        Kdyz jsem tam jel asi 2 dny pred prazdninami, tak mne dojel na nejvetsim kopci "smrduty Peugot" (napred jsem ho videl stat dole a asi cekali, az vyjedu ten nejvetsi kopec), z neho vylezli dva "ostri hosi" (pripadalo mi, jak kdyz se dole v tom aute "milovali" ;-D...) a jestli pak jsem si pred vstupem do obory precetl asi 1cm velka pismena na velke ceduli od naucne stezky, ze je otevreno jen po dobu prazdnin (nejak jsem u velke cedule naucne stezky zapomel slezt z kola, abych tam ta mala pismena neprehledl, protoze nemam ve zvyku z kola slezat, dokud mam dost sil...).
        Musel jsem tedy zpet a krome toho jsem se docetl, ze se v obore nesmi zastavovat (asi jedine jet zpet anebo umrit, kdyz nekdo na ten kopec nema ;-) ...).

        Mno jinak mame vetsinou same sotolinove "stesky" a asi neni treba rozebirat, jak jsou "uzitecne" pro silnicni kola a kupovat si kvuli nim horske se mi opravdu nechce, kdyz mam nejradeji jizdu na delsi vdalenosti a tedy asi bohuzel jedine po silnicich, pokud mne nekdo nenuti na jeste nebezpecnejsi "stesky", jako je treba ta mezi Litvinovem a Zaluzim ;-( ...

        [ Zpět ]
        Datum: 18.12.2006
        Autor: VladaS
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

           

      Souhlasím s tebou, jen si myslím, že i mezi námi je třeba obrátit myšlení. Ne vyhradit pruh pro cyklisty, ale pro auta. Ani jsou to, co tam překáží. Už jen porovnáním množství přepravených osob za jednotku času.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.02.2007
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

         

    Rád bych jen doplnil, že většina dopravních expertů zabývajících se cyklistikou (například v Silničím obzoru) jednoznačně preferuje cyklostezky vedené v silničním profilu - tedy integraci cyklodopravy a motorové dopravy. Vedení cyklostezek společně se stezkami pro chodce je nesmysl jak z hlediska mobility (cílem je nejrychlejší přesun z bodu A do bodu B) tak bezpečnosti ("přepravní" cyklista jede 5x až 10x rychleji než chodec, zatímco automobil je v městském prostoru průměrně rychlejší maximálně 2x až 3x), z toho je vidět, že cyklistika je z tohoto hlediska bližší motorové dopravě, než-li pěší.

    [ Zpět ]
    Datum: 18.12.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Valda)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

           

      Nepracujete náhodou v Centru dopravního výzkumu? Pokud ne, pak pan inženýr Martínek, který se tam zabývá cyklistickou a pěší dopravou, by takový názor určitě využil pro svou práci. Zkuste ho třeba kontaktovat: [email protected]

      [ Zpět ]
      Datum: 18.12.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

             

        Ne ne z CDV nejsem, jen jsem se teď trochu probíral literaturou na tohle téma, ale domnívám se, že pan Martínek (kterého znám pouze jako autora Cyklostrategie) o tom ví daleko víc...

        [ Zpět ]
        Datum: 22.12.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Valda)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

           

      Vím, že patřím k rychleji jedoucím cyklistům, ale i tak se mi nezdá ten údaj 3x, to bychom musel vzít kombinaci pomalu jedoucího cyklisty a auto porušující padesátku. Navíc jak často dneska člověk dostane šanci ji porušit - všude je hustá doprava která v nejlepším případě jede 45km/h. Cyklista jezdící denně má cestovní rychlost většinou asi 25km/h, takže auta nedosahují ani na ten dvojnásobek (jen když je to do kopce). Podle mě je myšlenka budovat cyklistům stezku zároveň s chodci naprosto zcestná, tyhle dva druhy dopravy je potřeba oddělit víc než cyklisty a auta. Navíc pokud sdílejí cyklisté a auta v obci jednu silnici, stejně se více méně oddělí sami od sebe - cyklisté jedou při kraji a většina aut kvůli nim ani nezpomalí.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.12.2006
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

             

        Jasně, psal jsem také maximálně 3x (např. i ve městě je mnohde povoleno 70 atp.), navíc nikdo ještě nezjišťoval průměrné rychlosti cyklistů v městské dopravě, ale myslím, že to bude v průměru méně než 25km/h (především v Praze, kde je často kopcovitý terén)

        [ Zpět ]
        Datum: 22.12.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Valda)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

               

          Ono zase z kopce se obvykle jede rychle (pokud tomu nebrání nějaké překážky). Podle mých zkušeností je v průměrné rychlosti mezi rovinatou a kopcovitou částí města maximálně 2km/h. Je možné, že se v kopcích víc nadřu, a pak mám tu vyšší rychlost, ale každopádně v obou případech jezdím jak se mě zrovna chce. Brno má tu výhodu, že je napůl rovné a napůl v kopečcích, takže se tu dají dělat podobné experimenty. Nicméně jsou to čistě moje výsledky, jiní cyklisté to jistě budou mít jinak.
          Jaká je průměrná rychlost cyklisty ve městě by mě celkem zajímalo, ale asi to opravdu nikdo nikdy nezjišťoval. Já mám průměr asi 23km/h když jedu na jih po rovině a 21,něcokm/h když na sever do kopců. Cestovní rychlost na rovině mezi 28-32 podle nálady a počasí (45 když zkouším předjet šalinu než bude mět další zastávku:-) ). Když dojedu jiného cyklistu, který vypadá, že se na kole někam pravidelně dopravuje (a ve všední den na silnici moc rekreačních není), obvykle jede jen o malinko pomaleji. A už jsem viděl i jednoho s jednonohou vidlicí co jel o chlup rychleji. Řekl bych, že lidi jezdící denně mají cestovní rychlost okolo 25km/h a průměry okolo 20km/h. Ale nepotkávám jich moc, můžu se mýlit.

          [ Zpět ]
          Datum: 22.12.2006
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

         

    Naprostý souhlas s článkem. V principu jediná věc, která mi vadí na současné situaci je ten praštěný předpis, že cyklista "musí použít cykllostezku, je-li zřízena", nebo tak nějak. Doposud jsme nepochopil, jestli cyklista např. musí využít cyklostezku do Modřan, která je zřízena, chce-li jet do Nuslí, kam zřízena není apod. Tohle je sice poněkud absurdní případ, ale není moc daleko od reality, kdy není šance zjistit, kam daná cyklostezka vede a pokud se na jejím začátku nějaká směrovka vyskytne, tak kudy ... Vzhledem k podivné formulaci se tvářím, že jej chápu jen jako povinost použít cyklopruh na silnici, či něco obdobného, co je vedeno společně se silnicí.
    Naprostý extrém někde na severovýchodě Prahy je kousek zapadlé silnice mezi poli naprosto bez provozu, na které je zákaz vjezdu cyklistů a ti jsou směřování na paralelně vedenou cestu, která vypadá jako pár panelů poházených do pole s mezerami mezi nimi minimálně 10 cm.
    Jinak obdobné zkušenosti (i když v mnohem menší míře) mám i z "cyklodopravně vyspělejších" zemí. Cyklostezky věčně křížící silnici z pravé strany na levou a zpět, vedoucí naprosto podivnou trasou, cyklostezka, bez varování končící v prudkém klesání (naštěstí trávníkem a ne srázem, ale i tak ...) apod. Narozdíl od ČR se dají potkat i velmi povedené a dlouhé cyklostezky, ale když člověk neví předem, co má čekat, tak silnice vychází stejně lépe.

    [ Zpět ]
    Datum: 18.12.2006
    Autor: Marble
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

           

      .. je to mezi Koledějema a Klánovicema.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.12.2006
      Autor: žofka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

         

    V Bratislave sice neplati predpis, ze cyklista musi pouzit cyklocestu a dokonca ani ziadna "cykostezka" tam vlstne nie je, ale aj tak nejazdim medzi autami. Ked jazdim po meste, tak vsetky skratky, uzke, malo frekventovane ulicky poznam a ked neponzam, tak ich postupne spoznavam. Jazdim do prace kazdy den na bicykli a medzi autami sa snazim byt co jnajmenej aj za cenu obkluky. Preco by som sa mal potulovat pomedzi vystresovanych vodicov nervoznych z pravidelnej zapchy, a to nehovorim o smrade vsade okolo. Radsej si hladam chvilu svoju cesticku (cez vinohrady napriklad, cez park), a tou potom jazdim na svoje smery. A myslim, ze sa vzdy da najst.
    Do predchadzajucej prace som skoro celu cestu siel cez les, cesta bola riadne do kopca a asi o polovicu dlhsia ako najkratsia mozna po ceste, ale pacila sa mi ovela viac. Takze ja sa citim medzi autami zle.

    [ Zpět ]
    Datum: 18.12.2006
    Autor: Jaroslav
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

           

      Jen aby ses nemýlil. Cyklostezkou je zde míněna komunikace (nebo jízdní pruh) označená modrou kulatou značkou "Stezka pro cyklisty" u níž povinnost ji použít vyplývá přímo ze zákona nebo komunikace označená "Stezka pro chodce a cyklisty", tam je povinnost ji použít přikázána vyhláškou, je to značka příkazová.

      Jak už tu bylo kdysi zmíněno, bylo by zřejmě možné použít značku "Cesta pro chodce" s dodatkovou tabulkou "cyklistům vjezd povolen". Ale nesetkal jsem se tím. Otázka je, zda chování cyklistů v pražském provozu k použití takové značky vybízí. Tedy značky, která by jim nabízela obě možnosti.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.12.2006
      Autor: žofka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

             

        Ty se vyznas i ve slovenskych vyhlaskach jo? :)

        [ Zpět ]
        Datum: 18.12.2006
        Autor: wewerka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

               

          Nevím, jak tě to napadlo. Upřesňuji Jaroslavovi, o čem je zde řeč. Třeba podobné příkazové značky v Bratislavě také používají, ale neříkají tomu cyklostezka. Nebo - a to by bylo povzbudivější - u nich povinnost použít takovou komunikaci skutečně uzákoněna není. Nebyl by to první případ, kdy při snaze o změnu nějaké zákonné normy (v tomto případě vyhlášky) bereme v úvahu stav na Slovensku. Ale v každém případě je potřeba si ujasnit pojmy.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.12.2006
          Autor: žofka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                 

            pro Zofka - co vim tak neni uzakonena povinnost pouzivat cyklostezky.
            pro Jaroslav v BA jsou cyklostezky /ofic/ napr v ruzinove pozdlz smidkeho /dnes ruzinovske/, na nabrezi v prostoru novy most- PKO /tak nevim jak je to ted v souvislosti se stavbou/ , najezdy na pristavny most, rozdeleny chodnik na Jantarovej ceste v petrzke...
            dale by melo byt v oblasti CHZJD /istrochem/
            Celistvost, logika smerovani a jakekoliv planovani je ovsem na hodne dlouhou a nehezkou diskuzi. Dostat se s kolem do stredu bratislavy jde opravdu nejlepe prez bocni ulicky a / nebo nepouzivane chodniky u vypadovek.

            [ Zpět ]
            Datum: 19.12.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (cibi_neprihl)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                   

              Ta povinnost bohuzel existuje. A to jak pro stezky sdilene s chodci tak i pro vyhrazene pouze pro kolo.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.12.2006
              Autor: wewerka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                     

                Jenomže zákon tě na tu cyklostezku ze silnice nepřenese. A když na silnici a ani ve vyhlášce není nic co by tě na tu stezku upozornilo a plynule navedlo, tak si myslím, že je to dost diskutabilní. Ale chtělo by to nějakého právníka.

                [ Zpět ]
                Datum: 19.12.2006
                Autor: Navara
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                       

                  Tjn... Ono dopravni znaceni je v Praze fakt sila. A kdyz uz nahodou po te stezce jedes, tak vetsinou ani nevis, ze skoncila uhnula nekam do strany :)

                  Nicmene potesili me v Braniku. Znacky, ktere nesmyslne vyhrazovaly chodnik jen pro cyklisty, prejmenovali na "stezku pro cyklisty a chodce". Pridali jich par na kazdy roh a navic nakreslili dalsi prechod jako "prejezd pro kola".

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.12.2006
                  Autor: wewerka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                       

                  No právě, diskutabilní. Když si totiž motorista tu modrou kulatou značku vykládá jinak než ty (podle zlozvyku starat se co mají dělat ostatní), tak zpravidla není čas hledat právníka. A když je čas vyhledat právníka, tak to už bývá pozdě.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.12.2006
                  Autor: žofka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                         

                    Jde spíš o to zda ji musím použít. a co to je souběžně. musím použít když vede po chodníku po mé levé ruce? Jsem povinna jako řidič koukat na chodníky co tam je za značky?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 19.12.2006
                    Autor: Navara
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                     

                minil jsem povinnost pouzit cyklostezku NA SLOVENSKU. K tomu se vztahoval i puvodni prispevek

                [ Zpět ]
                Datum: 21.12.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (CIBI_NEPRIHL)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Povinnost použít stezku na Slovensku:

                       

                  Nejsem si jist, zda je cyklista na Slovensku "povinen" použít cyklostezku, ale rozhodně mu to zákon důrazně doporučuje:

                  "Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je schodná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky."

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.12.2006
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Povinnost použít stezku na Slovensku:

                         

                    Tak to mají supr. Protože za "nie schodná" bych rozhodně označil třeba zamoření chodci. Jednou se po měna takové stezce nějaký pán rozehnal holí s křikem "na chodníku nemáš co dělat", konec hole minul moji hlavu pod úrovní helmy o několik cm. Takový prostor rozhodně nie schodný.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.12.2006
                    Autor: Jirka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Povinnost použít stezku na Slovensku:

                           

                      Tak nevím, jestli se dá předmětný slovenský zákon vykládat zrovna takhle, ale určitou logiku to nepostrádá.

                      Chybí mi tam paragraf, že "by sa po cyklistickej cestičke nemuselo povinne jazdiť, keď by to nebolo pre cyklistov dostatočne bezpečné". Tam už by se ten pán s holí snad vešel. :o)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 21.12.2006
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                   

              Teda doufam, ze jsi mluvil o CR. Z tveho prispevku to vlastne az tak nevyplyva :)

              [ Zpět ]
              Datum: 19.12.2006
              Autor: wewerka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                   

              Pokial ja viem tak na Slovensku nie je povinnost pouzivat cyklochodniky. Pisal som, ze v Bratislave ani ziadne cyklochodniky nie su, to celkom nie je pravda. Samozrejme o tych kuskoch (par sto metrov), co existuju a na ktorych kazdu chvilu chyba znacenie viem, ale netrufal som si o nich vobec hovorit. Chcel som skor poukazat na to, ze ta spravna bezpecna (alebo najbezpecnejsia z moznych) sa da vzdy nasjt. A nemyslim si,z e najlepsia cesta je ta najkratsia a najrychlejsia. Pre mna je najlepsia ta najpohodovejsia, ked sice idem do prace o 5 minut dlhsie, ale v pohode a nemusim sa stresovat. Nie je lepsie stretnut na ceste do prace zajaca, alebo dokonca srnku (toto pisem z vlastnej skusenosti), nez nervozneho, stale sa ponahlajuceho vodica auta? Ved tu cestu do prace napriklad povazujem za druh relaxu, alebo rannej rozvicky. Teda rano sa hybem tu pol hodinku a popri tom sa dostanem z domu do prace, kde si dam rannu sprchu. Mne to takto velmi vyhovuje.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.12.2006
              Autor: Jaroslav
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                 

            Ja zase nevim jak tebe napadlo reagovat na prispevek, kde se mluvi o blave a prevadet ho na nase vyhlasky.
            Tentokrat to neni demagogie, ale pouze neznalost a to neokecas :)

            [ Zpět ]
            Datum: 19.12.2006
            Autor: wewerka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                   

              "Nebo - a to by bylo povzbudivější - u nich povinnost použít takovou komunikaci skutečně uzákoněna není. Nebyl by to první případ, kdy při snaze o změnu nějaké zákonné normy (v tomto případě vyhlášky) bereme v úvahu stav na Slovensku. Ale v každém případě je potřeba si ujasnit pojmy."

              Četla jsi vůbec článek, ke kterému se tato diskuse vede?
              V článku se (kromě jiného) upozorňuje na problematičnost rozmístění zmiňovaného značení v Praze, které s sebou implicitně přináší zákaz použít jinou komunikaci. V souvislosti s možným upřesněním definice cyklostezky je pak jistě na místě, mít dost informací o řešeních použitých jinde. Třeba na Slovensku. A nad vágní definicí cyklistické stezky se článek oprávněně pozastavuje.

              Ale myslím, že tě spíš dráždí něco jiného, viď. :')))

              [ Zpět ]
              Datum: 19.12.2006
              Autor: žofka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                     

                Ale o obsahu clanku se tu bavis jen ty :) Me pouze zaujala tvoje "znalost" slovenskych vyhlasek :))

                [ Zpět ]
                Datum: 19.12.2006
                Autor: wewerka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                       

                  O obsahu slovenských vyhlášek jsem se nezmínil ani slovem, opravdu nevím, co tě zaujalo. Jasně jsem Jaroslavovi upřesnil, co je "zde" míněno cyklostezkou.
                  Třeba na Slovensku mají místo cyklostezek cyklochodníčky. :')

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.12.2006
                  Autor: žofka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

             

        No myslim, ze sa nemylim, u nas platia totiz predsa len trochu ine predpisy, aj ked su si dost podobne ako tie u vas.
        Ale predpis nepredpis, podstatne je, ze sa medzi autami necitim dobre.

        [ Zpět ]
        Datum: 19.12.2006
        Autor: Jaroslav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Srovnání předpisů

               

          Ani já se necítím mezi auty dobře, ale rozhodně lépe než na nevyhovujících cyklostezkách.

          Co se týče těch předpisů, tak ty slovenské říkají, že " Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je schodná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky." Vyplývá mi z toho, že pokud je na Slovensku zřízena cyklistická stezka a je sjízdná, měl by ji cyklista použít.

          Právníci by se pak mohli pohádat o to, jestli je to paragraf příkazový, závazný, vymahatelný, jestli je porušení pokutovatelné a podobně, nebo zdali se jedná pouhé doporučení.

          Osobně si myslím, že tato právní úprava je vlastně shodná s tou českou, která zní:"Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít."

          [ Zpět ]
          Datum: 19.12.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

           

      § 56
      Jazda na bicykli

      (1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je schodná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky. Pri zníženej viditeľnosti cyklisti nesmú jazdiť bez osvetlenia bicykla.

      (2) Cyklisti smú jazdiť len jednotlivo za sebou. Cyklista nesmie jazdiť bez držania riadidiel, držať sa iného vozidla, viesť počas jazdy druhý bicykel, ručný vozík, psa ani iné zviera a voziť predmety, ktoré by sťažovali vedenie bicykla alebo ohrozovali iných účastníkov cestnej premávky. Pri jazde musí mať cyklista nohy na šliapadlách. Na jednomiestnom bicykli nie je dovolené jazdiť dvom osobám. Ak je bicykel vybavený pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa s pevnými opierkami na nohy, smie osoba staršia ako 15 rokov viezť osobu mladšiu ako 10 rokov.

      (3) Osoba mladšia ako 10 rokov smie na ceste s výnimkou poľných ciest, lesných ciest a obytných zón jazdiť na bicykli len pod dohľadom osoby staršej ako 15 rokov, ktorá je dostatočne spôsobilá, aby na ňu riadne dozrela.

      (4) Za bicykel sa smie pripojiť prívesný vozík, ktorý nie je širší ako 800 mm, má vzadu dve červené odrazky netrojuholníkového tvaru umiestnené čo najbližšie k bočným obrysom vozíka a je spojený s bicyklom pevným spájacím zariadením. Ak prívesný vozík alebo jeho náklad zakrýva za zníženej viditeľnosti zadné obrysové červené svetlo bicykla, musí sa prívesný vozík opatriť vľavo vzadu červeným svetlom.

      (5) Iný účastník cestnej premávky než cyklista nesmie používať cestičku pre cyklistov. To neplatí pre osoby, ktoré tlačia bicykel, alebo ak je to potrebné na odbočovanie.

      [ Zpět ]
      Datum: 19.12.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

             

        Hmm, je nad čim se zamyslet. :')

        [ Zpět ]
        Datum: 19.12.2006
        Autor: žofka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

           

      § 18
      Odbočovanie
      (4) Vodič odbočujúci vľavo je povinný dať prednosť v jazde protiidúcim motorovým vozidlám i nemotorovým vozidlám a električkám idúcim v oboch smeroch. Vodič motorového vozidla i nemotorového vozidla odbočujúci vpravo je povinný dať prednosť v jazde cyklistom a vodičom mopedov idúcim po cestičke pre cyklistov vyznačenej na tej istej ceste, a tam, kde je povolená jazda pozdĺž električky vľavo, aj električke.

      § 20
      Vchádzanie na cestu
      (1) Pri vchádzaní z miesta mimo cesty na cestu vodič je povinný dať prednosť v jazde vozidlám idúcim po ceste. To platí aj pri vchádzaní z poľnej cesty alebo z lesnej cesty, z cestičky pre cyklistov alebo z obytnej zóny, alebo z pešej zóny na inú cestu.

      [ Zpět ]
      Datum: 19.12.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

         

    Celkově je článek dobře napsaný, upozorňuje na některá problematická místa na pražských cyklostezkách. Na rozdíl od autora se však v Praze mezi auty nejlépe necítím. Podél Vltavy do Modřan nebo podél Evropské do Šárky vždy raději využiji cyklostezku. Společné stezky pro pěší a cyklisty nebo cyklostezky vedené po chodníku podle mě na řadě míst v Praze smysl mají. Kličkování mezi bruslaři nebo chodci většinou není nutné, stačí včas použít zvonek. Pokud je chodec ohleduplný, uhne kousek na stranu a cyklista ani nemusí moc brzdit. Taková je moje zkušenost z Evropské, Šárky nebo Modřan, kudy jezdím na kole celkem často.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jiří Kadlec)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

           

      Ahoj pane,
      Nevim jak to delas, ale osobne se mi zda extremni preferovat modransky uzkochodnik před jakoukoli silnicí; jehož úsek z Komořan na Zbraslav vedený po navigaci bez jakékoli úpravy je např. na tandemu ABSOLUTNÍ PEKLO - zážitek je něco jako jízda zručnosti po hořící ropné plošině a osobně mám-li tam jet, volím raději stezku ve stínu podél železniční trati kde aspoň nejsou půlmetrové jámy o poloměru 26" pokud nechci způsobiti osobě sedící vzadu dvoutýdenní modřiny na zadnici:) Krátce: To co nám tu prohlašujou za cyklostezky je dobrý možná na freeride, ale k dopravě se to použít NEDÁ. Jde jen o pumpičku na peníze z rozpočtů do kapes kamarádů dodavatelů, nic víc.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.01.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka_nevyvoleny)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

             

        Úsek mezi Komořany a Zbraslaví nebyl dosud veden jako cyklostezka, ani tam tudy nebyla vedena žádná cyklotrasa. To se má změnit až letos, kdy má být tento úsek otevřen. To však nic nemění na tom, že je celá Modřanská cyklostezka svými parametry vhodná maximálně tak pro rodinnou rekreaci, nikoli však pro dopravu.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.01.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

               

          Již na podzim tam bylo velmi a to velmi výrazně pokročeno s úpravami terénu - valná část navigace Komořany - Zbraslav už byla vyrovnaná, zbavená kořenů a kamenů a připravena na pokládnu nějakého vrchního materiálu. Jestli pokračovali dál, tak už by to mohlo být komplet. Ale to nevím, od října jsem tam nebyla.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.01.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

                 

            Stavba pokračuje, termín otevření 1.5. se mi zdá být reálný :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 30.01.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (zdenek)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-stesky

         

    Minulý týden jsem navštívil Regensburg,bohužel bez kola. Jak tam je postaráno o cyklisty, tak to si můžeme nechat v Praze jen zdát.Cyklostezky na sebe pěkně navazují,chodci a cyklisté si nepřekáží,přestože chodníky a cyklostezky jsou vedle sebe.Cyklisté jsou skoro bych řekl ve výhodě oproti motorovým vozidlům, mají i vlastní semafory,aby nedocházelo ke střetu s chodci i auty. Prostě paráda,musím tam někdy vyrazit s kolem.Všem přeju pěkné Vánoce.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (kk)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

           

      Vidíš — a kdybys tam dojel na kole od Brucku, mohls mít ještě jednu zkušenost navíc: tam totiž vede dálnice, vedle ní „normální” silnice, opodál cyklostezka a zvlášť chodník. Všecko samozřejmě s asfaltovým povrchem, žádná zámková dlažba podle německého mustru ani cyklochodník. Ještě ´s vynechal jednosměrky, kde v protisměru je na silnici vyznačený pruh pro cyklisty

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2006
      Autor: Bin-Laďin
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Proč nezajít za zákonodárci?

         

    Musím říci, že ač nejsem pravidelným cyklistou, s většinou napsaného a oplákavaného souhlasím. Avšak souhlasím i s novými předpisy, které nedovolují cyklistům jezdit po silnici, pokud paralelně vede cyklostezka. Toto nařízení je principiálně správné a na dobře udržovaných cyklostezkách doufejme i dodržované. Chápu, že po špatně udržovaných se cyklistům moc jezdit nechce, ale od toho by měl být občanská aktivita - doporučuji založit např. Sdružení cyklistů za kvalitu cyklostezek :-), která by na zákonodárce, či na obce, neustále apelovala a já pevně věřím, že časem by se cyklostezky začaly vylepšovat. Má přesvědčení, že se něco stane, pramení také z toho, že jsem (sice kvůli jinému problému) také založil občanské sdružení a po dvou letech neustálého tlaku na radnici se začalo konečně něco dít. Věřím, že Vás, cyklistů, je dostatečně dost na to, aby Vás nikdo neumlčel. Takže neplačte, ale bojujte....

    [ Zpět ]
    Datum: 25.12.2006
    Autor: Fantom
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

           

      jsem členem NNO Oživení - Bohemian Greenways, cyklistické komise Rady ZHMP a také aktivním cyklistou.
      Sdružení netřeba zakládat, ta už máme.Uznávám, že za posledních 10 let došlo k významnému posunu - vznik a konsolidace několika cyklo NNO, postupné upevňování jejich pozice a vlivu (dnes sedí bývalý předseda Oživení v křesle radního ZHMP pro životní prostředí, v komisi rady ZHMP máme z celkového počtu 15 členů účast 4 NNO + 1 radní ), ale výsledky v místě naší působnosti (Praha) příliš nevidno. Spolupráce NNO se státní správou i samosprávou je nutná, nicméně pro "okamžité" řešení (tzn. v horizontu tohoto volebního období) je vhodná pouze pro menší sídla. V Praze se setkáváme s mnohem komplexnějším problémem, takže funkční sítě cyklostezek se dočkáme nejdříve za 10 let (podle reakcí se mohu rozepsat proč tomu tak je). To je příliš dlouhá doba a není mi příliš jasné co byste navrhoval dělat do té doby.
      Dovolil bych si článek ještě trochu rozšířit. Z osobní zkušenosti vím, že jezdit podle silničního zákona na kole v Praze prakticky nejde- jak mám na vícepruhové křižovatce odbočit vlevo? Povinnosti jezdit u pravého okraje vozovky totiž nejsem zproštěn a nevím kdy se smím zařadit do levého pruhu. I když na druhou stranu vozidla jedoucí v obci nemusí dodržovat ustanovení o jízdě v pruzích. Nebo od stanice metra Ládví to mám domů kolem 3km, ale pokud bych měl dodržet všechny předpisy, musel bych najet zhruba 10km. Rigidně použitý silniční zákon ve spojení s místními podmínkami v praxi znamená zákaz cyklistické dopravy (v Praze).
      Kdo se nechce vzdát kola jako dopravního prostředku bude muset ještě hezkých pár let porušovat nejedno ustanovení silníčního zákona. V tomto kontextu je nepoužívání "cyklostezek" zcela v pořádku.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.02.2007
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

             

        A to se nemluví o situaci, kdy je tou souběžnou cyklostezkou ve skutečnosti společná stezka pro chodce a cyklisty, nebo-li chodník takto označen, který v Praze kolikrát znamená dopravu na kole spíše rychlostí chůze, než tou jízdní.
        Na druhou stranu jsem se ještě nesetkal s šikanou od PČR/MP, jakou měli tu možnost zažít jiní cyklisté mimo Prahu, kdy policie vyžadovala a sankciovala právě toto jinak smysluplné obcházení předpisů.
        Se zbytkem souhlas.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.02.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

             

        S tou jízdou v pruzích je to trochu jinak. Dáváš dohromady jízdu po víceproudé komunikaci (tam musíš jet při pravé straně pravého pruhu, levý pruh je pro předjíždění) a jízdu v odbočovacím pruhu (tam bys měl jet při jeho pravé straně. To by ani auta nemohla "předjet"zprava (v přímém pruhu) vozidlo odbočující vlevo v levém pruhu - blbost (ta povinnost vozidel zařadit se do pravého pruhu, myslim s novou vyhláškou už platí i ve městě).
        Zas to tedy nepřeháněj s tou "rigiditou".

        [ Zpět ]
        Datum: 01.02.2007
        Autor: PepikW
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

               

          vezměme konkrétní příklad: Jedu Ječnou nahoru, odbočuji doprava do Sokolovské. Z ní po 300m odbočuje doleva Rumunská po které chci pokračovat. Nejbezpečnější je na první křižovatce najet na levý okraj odbočovacího pruhu a na jednosměrnou víceproudou Sokolovskou najet u jejího levého okraje (tzn nalevo ode mě je obrubník). Až se dostanu k odbočení vlevo, jedu stále podél chodníku. Za celou dobu neprojíždím jediným kolizním bodem. Naproti tomu podle silničního zákona bych měl na první křižovatce jet podél pravého okraje a do odbočovacího pruhu do Rumunské bych se měl zařadit teprve před touto křižovatkou (tzn. upažit a přejet přes tři průběžné pruhy kde vozidla jezdí dost rychle). Navíc bych se měl zařadit k pravému okraji odbočovacího pruhu a tudíž se nechat předjíždět z obou stran (zleva vozidla v odbočovacím, zprava v průběžném pruhu).
          žádná nová vyhláška není, leda silniční zákon.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.02.2007
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                 

            pro ty kdo si to neumí představit tu je link na mapu. Z hlediska mapy se přijíždí zleva a odbočuje dolů:
            http://www.mapy.cz/?mapType=base&zoom=16...

            [ Zpět ]
            Datum: 01.02.2007
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                 

            Tvůj příklad neznám, u nás na venkově nemáme tolik pruhů, jako vy ve městě. Jezdim tak, jak jsem napsal, při odbočování vlevo mě opravdu předjíždí auta z obou stran, přeci je nebudu blokovat.
            Ale jestli ti vyhovuje tvůj styl a je logický, pro motoristy předvídatelný a pro tebe bezpečnější, tak se na vyhlášku (nebo zákon - já pocházim z doby, kdy na všechno stačily vyhlášky) klidně vyprdni :)

            [ Zpět ]
            Datum: 01.02.2007
            Autor: PepikW
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                   

              Při odbočování vlevo by cyklista měl mít těsně před odbočovacím manévrem upaženou levou ruku. V takovém případě by tě auta vlevo už předjíždět neměla. Pokud ano, dopouštějí se hrubého přestupku, za který by zasloužili tou upaženou rukou promáčknout střechu.

              [ Zpět ]
              Datum: 01.02.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                     

                Jasně že ukazuju, ale spíš "ledabyle", než úplný upažení, navíc se i ohlídnu, tak mě to předjetí nepřekvapí a nevadí. Vždyť víš, že nejsem cyklistický radikál.

                [ Zpět ]
                Datum: 01.02.2007
                Autor: PepikW
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                       

                  Kdyby ses pohyboval denně na kole po Praze, asi by ses jím brzy stal. :o))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.02.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                     

                Co Ti brání mít na hřbetě ruky odrazku nebo světlo a v ruce kyblíček s barvou, nejlépe nějakou červenou nitro:-)). Takový zážitek, kdy se řidiči po předním skle rozlije červená, je pro řadu řidičů lepší než víkendové školení bezpečnosti. Tobě žádný zákon nezakazuje vozit na kole kyblíček s barvou, ne?

                [ Zpět ]
                Datum: 01.02.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (DanSed ([email protected]))
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                       

                  Nemluvě o těch namakaných trapézech a širokém zádovém svalu, protože držet v upažené ruce kyblík s barvou, to je dooost záhul :o)))) Ale jinak super nápad, jen asi ne moc proveditelný.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.02.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                         

                    I jedno dvě deci udělají své...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.02.2007
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (DanSed ([email protected]))
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                           

                      Barva je k ničemu, lepší bude olej nebo podobná srágora která nejde jen tak setřít ;-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.02.2007
                      Autor: Jarda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                             

                        Spray s tekutými řetězy. Nesundáš to ničím bez porušení podstaty podkladové látky :o))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.02.2007
                        Autor: Jurimír
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                             

                        No, tohoto bych se už celkem bál... Také by se to dalo považovat za "poškozování cizího majetku" ;-)
                        Ten olej, vazelína nebo něco podobného jde odstranit i bez poškození podkladu. Je s tím dost práce, ale nic se při tom neničí...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.02.2007
                        Autor: Jarda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                               

                          Newíte o nějaké smýwatelné barwě we sprayi? Ten nápad se mi líbí :-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 03.02.2007
                          Autor: Rigger
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                             

                        Jinak mě to nepustí, takže sem ale je to pro Riggiho. Vím existuje. V ptákovinách prodávají barvy na vlasy ve sprayi. Takový pěkný zářivý barvy. Svítivě zelený, oranžový apod. Blbli jsem s tím kdysi často. A jde to normálně umejt vodou.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 04.02.2007
                        Autor: Jurimír
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Pro Jurimíra

                             

                        Na to by si řidiči velmi rychle zvykli. Možná by se prvních pár leklo, ale pak už by se chovali stejně jako dosud, protože by věděli, že je to neškodné.

                        Mělo by to spíš být něco, co jim opravdu přidělá starosti nebo aspoň práci. Například obtížně odstranitelné samolepky s nějakým jadrným vyjádřením na jejich adresu.

                        I když ta mastná srágora (vazelína nebo olej) na přední sklo by asi taky byla o dost účinnější.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 04.02.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Pro Medvěda a Jirku

                             

                        Hele vy dva záškodníci :-))))
                        Když jsem ještě chodil do učení, říkal nám mistr (starej motorkář z éry Šťastného a spol), že umejt ze skla auta ricínovej olej, je horror. Prej se to lilo (nebo ještě lije) do motorů plochodrážních motorek (?) pro lepší výkon. No a on nám povídal, jak od toho měli zaplácaný ruce a pak si sáhli na sklo u auta a pak čistili...a čistili...a čistili...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 04.02.2007
                        Autor: Zakarr
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Zakarrovi

                             

                        Samozřejmě je míněno jen napůl vážně. Ale znáš jinou účinnější metodu, která by přinutila motoristy myslet na něco jiného než jen na to, aby byl někde co nejrychleji?

                        Motorista má výhodu v tom, že je podstatně lépe chráněn, a nebere pak ohled na to, že u cyklistů tomu tak není. Výhodou cyklisty je motoristův strach o jeho nablejskanýho miláčka. Výsledkem by tedy mohlo být, že budou mít konečně strach oba a ne jen jeden z nich. I když přednost bych dal jinému řešení - vzájemnému respektu.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 04.02.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Medvědovi

                             

                        No já to taky až tak vážně nebral ;-)
                        Ale ten olej prý vážně funguje.

                        ...a né že ráno najdu auto zablemcaný od oleje a okolo medvědí šlápoty a stopy od lehokola, vy dva :-))))))))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 05.02.2007
                        Autor: Zakarr
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                             

                        Re: Jurimír :-)
                        Já bych nebyl tak radikální. Myslim, že když tě bude w koloně ohrožowat borec w naleštěnym offroadu a ty mu wylepšíš boční okýnko + zrcátko swítiwě zelenou legrací, de facto bude muset někde zastawit a umít na místě, aby mohl pokračowat w jízdě. Podle mě to bohatě stačí.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 05.02.2007
                        Autor: Rigger
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

               

          Když byly po Praze ty akce Kryštof, tak jsem se každou chvíli zastavil u nějaké hlídky a povídal si s nimi o tom. Jejich odpovědi byly dost rozporuplné, každý říkal něco jiného. Jeden říkal, že cyklista může na vícepruhové komunikaci odbočit doleva jen tak, že použije přechodů pro chodce, jiný zase, že pro cyklistu platí stejná pravidla pro jízdu v pruzích jako pro motorová vozidla. Ani jedno se mi nezdá zcela přesné.

          Můj výklad je ten, že pro jízdu v pruzích skutečně platí stejná pravidla jako pro motorová vozidla, ale s tím omezením, že pro pokračování v přímém směru je cyklista povinen použít pravé části pravého průběžného pruhu, což je důležité třeba při jízdě po pražské severojižní magistrále.

          Co si ale nejsem jist, zdali cyklista může předjíždět kolonu vpravo i v jiném než pravém krajním pruhu. Já tak činím zcela běžně, ale nejsem si zcela jist, zdali tím neporušuju nějaké pravidlo.

          Určité rozpory ve "výpovědích" Kryštofů jsem zaznamenal ještě v otázce, do které části pruhu se má cyklista postavit, čeká-li na zelený signál. Odbočuju-li doleva, zákon přiakzuje postavit se vlevo. Jenže pak se vpravo ode mě nacpe auto a na křížovatce nebo těsně za ní mi zkříží cestu. Takže se stavím v čistě odbočovacím pruhu vždy vpravo a v kombinovaném pruhu (pro odbočování i přímou jízdu) doprostřed, aby mi za žádných okolností žádné auto nemohlo zkřížit cestu.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.02.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                 

            Jo, dělám to také tak. A ještě se snažím, pokud je na to čas, pohlédnout řidiči hluboce do očí (říká se tomu oční kontakt) a tím i do duše a přesvědčit ho, že na tom kole před ním sedí lidská bytost toužící příští chvíle přežít a ne jen brzda provozu. Zároveň i já mám šanci poznát, jestli auto za mnou má v rukách pohodář, vystresovaný nebožák nebo arogantní blb.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.02.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (tlamsa ([email protected]))
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                   

              Zamilovaný pohledy na řidiče kolem sebe nevrhám, ale typ řidiče auta za sebou poznám už i podle práce s plynem.

              Kdysi jsem si svůj postřeh vyzkoušel na silnici od Mělníka do Prahy, kde mě předjíždělo jedno auto za druhým. Podle sluchu jsem se snažil rozpoznat, jestli je za volantem zezadu přijíždějícího auta muž nebo žena. Úspěšnost hodně přes devadesát procent.

              [ Zpět ]
              Datum: 01.02.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                     

                To není žádná věda, z mých zkušeností vychází, že většina žen při předjíždění nepodřazuje ;o)))))

                [ Zpět ]
                Datum: 01.02.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                       

                  Ono nejde jen o řazení, ale také o to, jakou rychlostí se ke mně auto přiblíží, jak rychle za mnu dobrzdí (pokud vůbec) a jak reaguje na provoz v protisměru. Mužští řidiči zahajují předjížděcí manévr v bezprostřední blízkosti za mnou, mají větší akceleraci a podstatně menší boční odstup. Také se daleko dříve zařadí přede mě. Tudíž jim předjíždění trvá podstatně kratší dobu. Ženy obvykle čekají, až v protisměru nebude v dohledu žádné auto, kdežto drtivá většina řidičů-mužů předjíždí i tehdy, když se s protijedoucím autem budou míjet přesně v mé úrovni.

                  Mám rád ženy-řidičky. Jsou neagresivní a podstatně ohleduplnější než muži. Jejich jedinou nevýhodou je, že daleko častěji zmatkují. Ale s tím už člověk může tak nějak předem počítat, kdežto na agresivitu mužských řidičů se prostě připravit nemůžu - buď mě trefí nebo ne. :o((

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.02.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                         

                    Obecně máš bohužel pravdu. Osobně na to mám takový docela účinný návod, jak v takovém momentě jednat.

                    1) Řidič auta by si měl cyklistu interpretovat jako rovnoceného účastníka silničního provozu. Tzn. představit si, že zabírá celý pruh, nikoliv pouze jeho okraj.

                    2) Přeci jen počítat s rozdílem ve stabilitě auta a kola, a taktéž s vlivem tlakové vlny auta na cyklistu.

                    3) Předvídat možnost nečekaného problému a jeho následku. Například díra v silnici, nebo vyskočivší bažant z příkopu by (pokud nedojde k leknutí nebo zmatkování) neměl ovlivnit směr jízdy osobního automobilu. A i v případě že ano, od toho jsou všechny ty aktivní a pasivní bezpečnostní prvky, aby takovou situaci odnesly pokud možno jen plechy a ne zdraví/život. U kola je to přesně naopak, díra v silnici, nebo třeba i menší zvíře může vcelku pravděpodobně způsobit cyklistův pád či změnu směru jízdy.

                    ... a protože se tímto řídím, tak cyklistu předjíždím stejně jako jsi popisoval chování řidiček, to znamená pouze když je v protisměru dostatek prostoru (a dohled, před zatáčkou ne !!) pro předjetí protisměrným pruhem.

                    Ten důvod proč jsem narážel na podřazování při předjíždění je ten, že to má svůj důvod, protože to umožní lepší okamžité zrychlení a tedy kratší dobu a trasu předjíždění, tedy to reprezentuje snížené riziku srážky z důvodu vozidla přijíždějícího v protisměru. Už jsem bohužel viděl pár bouraček z tohoto důvodu a teda nic moc. Extrém byla jedna řidička, co do táhlého kopce začala předjíždět kamion v 70kmh na pátý rychlostní stupeň ve Škodě Forman, navíc naložená bagáží z letního tábora a čtyřmi dětmi "na palubě". Jakožto 14-ti letý jsem tehdy začal napřed lehce ječet a pak jsem (byla to matka mého kamaráda) jí ze zadního sedadla přitáhl ruční brzdu. To nám tehdy asi zachránilo život, protože ji to donutilo dupnout na brzdu a zařadit se zpět za ten kamion, jen tak tak aby okolo profičela Liazka, co jela v protisměru.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.02.2007
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                           

                      Tedy motoristu se svatozáří jsem ještě neviděl. Asi budeš první. :o))

                      Řešením pro cyklistu je praporek na nosiči, vystrčený aspoň 70 cm doleva a na jeho konci křiklavě červený praporek nebo něco podobného. Opticky to aspoň trochu rozšíří kolo a řidič podvědomě udělá větší oblouk. Pro případ, že ne, doporučuju pružné připevnění. :o)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.02.2007
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                             

                        Na konci treba maticky na retizku nebo neco podobneho :)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.02.2007
                        Autor: wewerka
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                             

                        Jestli svatozář, to vážně netuším, ale spíš bych řekl že ne. Jen jsem se prostě poučil osobní zkušeností, vloni jsem de facto začal znovu jezdit na kole po více než dekádě a zjistil, jak se situace pro cyklistu změnila. Takže jsem v autě začal jezdit dle pravidla "nedělej jiným to, co nechceš aby činili tobě", toť vše.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.02.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Matyxovi

                             

                        I to je ale obrovskej pokrok. Kdyby takhle uvažovali všichni motoristi, zmizela by velká část problémů.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.02.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                             

                        Jo? :) A co ta vychova cyklisty na cerveny? :)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.02.2007
                        Autor: wewerka
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Wewerce

                             

                        Nerozumím. Mám delší vedení. Co znamená výchova cyklisty na červený?

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.02.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                             

                        On uz Matyx bude vedet :)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.02.2007
                        Autor: wewerka
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč nezajít za zákonodárci?

                             

                        Jo, onen incident je plně v souladu s tou myšlenkou, a přitom dokazuje že do svatozáře mám hodně daleko :o)) Když bych osobně porušoval pravidla, která jsou tu pro bezpečnost mou i ostatních, tak bych také musel počítat s tím, že mě nemusí vytrestat zrovna jen policista, ale i někdo jiný, nebo třeba i jen hloupá náhoda. Proto na kole takové prasárny nedělám.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.02.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

         

    Mně jsou pražské cyklostezky, po pravdě řečeno, docela ukradené. Když chci, jedu po silnici, když není vyhnutí, vezmu to po chodníku a pokud je stezka, tak proč ji nepoužít, ale nevyžaduji jí. Spíš bych peníze na stezky investoval do osvěty mezi řidiči, nebo na značky typu "pozor cyklisté", či tak něco. Automobilismus jakožto motor ekonomiky bude mít stejně vždycky přednost před ekologickou cyklistikou a úředníci by beztak nejraději viděli cyklisty někde v parku, kroužit po "cyklostezce" pěkně dokola.

    [ Zpět ]
    Datum: 28.01.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (tlamsa)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

           

      Se základní myšlenkou příspěvku souhlasím, že cyklostezky tak, jak jsou v současnosti budovány, jen obtížně mohou sloužit jako dopravní komunikace pro cyklisty, kteří se chtějí někam dostat. Jsou tu ale zákonná omezení: Za prvé cyklista po chodníku jet nesmí, pokud tento není označen jako cyklistická stezka, za druhé je naopak povinen cyklistickou stezku použít, pokud je zřízena a vede souběžně s komunikací.

      Rozhodně bych automobilismus nevnímal jako motor ekonomiky, spíš jako motor spotřeby.

      [ Zpět ]
      Datum: 28.01.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

             

        A spotřeba je motor ekonomiky. Nicméně zpět k cyklistice. Já kolo vnímám jednak jako ekologickou alternativu, ale hlavně jako prostředek k svobodnému pohybu, rychlejšímu než chůze či běh. Začal jsem jezdit asi před dvaceti lety. Tehdy se podivíni na kolech navzájem zdravili a bylo jich tak málo, že jejich existenci nebylo potřeba nijak zákoně řešit. Jenže nyní. Každá pozornost úřadů cyklistům přinaší jen více a více omezení, viz. helmy, alkohol a i ty souběžně vedoucí cyklostezky. Vždyť, představ si, že si to po ní šviháš třicítkou, pěkně kolem Žlutých lázní a do cesty ti vstoupí chodec. Neštěstí. To raději, byť neoprávněně pojedu po vozovce.

        [ Zpět ]
        Datum: 28.01.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (tlamsa ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nejlépe se cítím mezi auty aneb Pražské cyklo-

               

          Naprostý souhlas. Vzájemné zdravení cyklistů má smysl, dokud jich nepotkáváš několik za minutu.

          Ještě k té ekonomice: Rozlišujme spotřebu jako uspokojování skutečných potřeb a spotřebu pro spotřebu - jen aby rostla makroekonomická čísla. Automobilismus mi sedí spíš na to druhé: Vytváří nové a nové potřeby, které potom s velkou slávou částečně pokrývá a zvyšuje tím spotřebu.

          Ona třeba taková vichřice nebo nedávné povodně taky zvedly HDP, ale že by to zvyšovalo životní úroveň lidí, jsem si nějak nevšiml. A automobilismus je podobná živelní pohroma. :o))

          [ Zpět ]
          Datum: 28.01.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: cyklistku co má hodně volného času

14.03.2024
Hledá se cyklistka na Jónské ostrovy od 7.5. do 13.6. Pobyt v domě přímo u moře, dvě horská elektrokola k…

Hledám: Na kole z Prahy

02.03.2024
Ahoj, hledá se cyklistka pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody

Hledám: Island, s kolem nebo bez

08.02.2024
Neplánuje někdo letní cestu na Island bez cestovky, s kolem nebo bez? Nemá někdo zkušenost s objetím ostrova na…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

256 cyklistů (12 přihlášených)

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024

Východní Balkán - 8. část - Rumunsko, Maďarsko - ZÁVĚR

Po probuzení v Transylvánii, nedaleko města Reghin, jsme si na snídani opět dojeli do první vesnice. Oproti…
Peggy | 15.12.2023

7. část - Do Rumunska!

Zastavili jsme hned v další vesnici Zachari Stojanovo, že si tam dáme kafe. Stálo 0,4 leva, takže se cena…
Peggy | 01.12.2023