Ne.
Jasně, dej si tam aspoň stozubovej
https://www.youtube.com/watch?v=x1YSz3NM3Y4
Zkušenost ze současným elektrokolem také nemám. Ale značnou s "bastlením":-) .
Výrobce pravděpodobně vybavuje svá kola převodníkem, který je pro daný motor optimální. Pokud bys dal větší, už bude celek slabší v kopcích. Mohl bys na stávající převodník "nabastlit" ještě jeden větší, (u většiny klik převodníků, co vlastním), by se vešel. Pak ale těžko seženeš přesmykač, který by na něj "dosáhl" i kdybys nějak upravil objímku pro objemnou trubku rámu. Otázkou je, zda pak převod utáhneš. A dělat se s tím jen proto, abys mohl z kopce "přišlapávat" v devadesáti, je kontraproduktivní. protože pak může být problém těžší elektrokolo v případě potřeby ubrzdit.
Větší převodník zvětšuje rychlost, ale jenom pokud to ušlapeš za vlastní - motor při 25 km/h vypíná.
O tom, že by prodlužoval dojezd, si dovolím pochybovat. Spotřeba roste s rostoucí rychlostí, klesajícími otáčkami motoru a klesající přípomocí od člověka.
Pokud dokáže efektivně připomoct a neutaví se na pro něj příliš vysoké kadenci po rovině a zoptimalizuje otáčky dvoupřevodníkem, tak ušetří baterii a ten dojezd bude větší. Ne, že ne.
Per tam velkou, když nemůžeš může 2x tolik
Třeba www.gebhardt.cz má v ceníku převodníky až 75 zubů, byť naklikat mi šlo maximálně 70. :-)
Vzhledem k rychlostnímu limitu 25 km/h u elektrokol je to samozřejmě nesmysl.
A bez motoru by takovou pilu moc lidí neušlapalo.
Tak zas, jestli tam má talíř 32z, tak na 25km/h se silničníma kolama (cca 215cm obvodu) to u pastorku 11z je na kadenci nějakých 70. Na pohodu s přípomocí motoru bych chtěla kadenci 60 i míň, není účelem kvedlat nohama, když má motor ;-)
To chce převodník aspoň 38z. Je otázkou, jestli mu to pak motor utáhne s těžším převodem do kopce. Myšlenka dvoutalíře není špatná, dala bych tam dvoutác 38/24.
O tom, jaký převody teď má ani jak rychle hodlá jezdit, bohužel autor nic nepíše.
Ano, vícepřevodník má pro člověka výhody, otázkou je, co na to motor?
Nedivil bych se, kdyby výrobce montoval malé převodníky, aby učinil elektrokolo blbuvzdornější proti lidem, co jsou líný točit nohama...
Protože když 150kg jezdec zařadí nejtěžší převod a zkusí jet 25 km/h kopec nekopec, může být motoru horko... :-)
Tak píše o silničním elektrokole, na pár sem se namátkou podíval a dávají tam buď 44 nebo silniční kompakty 50-34.
Na silničce motor hlavně na kopce, 25 na rovině zvládne celkem kde kdo.
Pokud to je ovšem opravdu silniční elektrokolo. Silničním nazývají lidi kde co, vše co nemá odpruženou vidlu. Na rovině jede za svoje a málokterému silničářovi stačí převodník 44z ;-) Kdyby tam měl dvoutác, tak se nebude ptát. Má-li tam 44z, tak potřebuje ten dvoutác...