reklama

Bezpečnost při střetu

Již delší dobu uvažuji o lehokole, ale stále mam několik otazníků. Jeden z nich je bezpečnost při střetu. Snad ani tak nemám obavu o svou bezpečnost, jako o bezpečnost toho druhého. Již několikrát se mi při jízdě po městě na (obyč) kole stalo, že mi tam skočil nějaký chodec a došlo ke střetu. POkud si představím že jedu na lehokole které je mnohem nižší a tedy i snadněji přehlédnutelné tak se podle mně tato pravděpodobnost zvyšuje.
Ale co hůž, představa, že do někoho narazím převodníkama, které jsou u lehokola ve předu.....
Jak se na to díváte vy kteří máte zkušenosti?

[ Zpět ]
Datum: 26.05.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Dan*)
  • Re: Bezpečnost při střetu

         

    Já moc po městě nejezdím, ale zatím se mi nikdy nestalo, že bych do někoho vrazil. Ale je pravda, že by na tom byl asi hůř než kdybys byl na normálním kole, protože to by dostal předním kolem, ale zase by na tom byl líp něž kdyby přehlídl auto. Asi bych to neřešil. Jestli tě někdo přehlídne, měl by si zajít k očnímu a je to prostě jeho chyba. Já se taky snažím udělat co nejvíc proto, abych byl vidět, ale s tím, že potkáš blbce se holt asi počítat musí. Ale to je problém toho blbce. Tvůj problém to bude, když ho trefíš na chodníku nebo jinde kde nemáš co dělat, ale když jedeš po silnici a máš přednost tak bych nechal zvažování následků případné srážky na tom druhém.

    [ Zpět ]
    Datum: 26.05.2006
    Autor: Jirka-As
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Bezpečnost při střetu

           

      S chodcem jsem se také ještě nesrazil, ale jinak souhlasím s Jirkou As. Sám jsem přesvědčen, že pro svou viditelnost dělám dost a tam, kde čekám chodce vybíhající z poza aut či kolem škol atd.. jezdím pomaleji. Víc už opravdu není na mě.
      Jinak pádu se nebojím, mám jich už pár za sebou a to i ve větších rychlostech. Vždycky to prostě položím a jen se trochu odřu. Nejdůležitější je nechat nohy v pedálech.
      Problém je že i při menším pádu vždy alespoň ohnu dolaďovací šroub u pák řazení. Samotný se dost těžko shání. Někdy odejde celá páka a někdy se ohnou také řidítka (spodní řízení), takže ty pády bolí více peněženku než mě. Ale přesto jsem rád že to není naopak. Lepší je opravovat kolo než když pojišťovna musí opravovat vás. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 09.07.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Osoboa von Plachetka ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Bezpečnost při střetu

         

    Za prvé: lehokolo toho typu, který se u nás objevuje nečastěji, tzn. konfigurace jako Azub nebo přímo Azub, je jen o málo nižší.
    Za druhé: většina lidí si myslí, že lehokolo je větší, dokud si to nepřeměří metrem. Podle mě tedy působí dojem většího kola nějaké optické klamy, které samozřejmě fungují stále, ne jen když si to někdo prohlíží.
    Za třetí: zezačátku ti neuvěřitelně poleze na nervy, jak na tebe všichni civí (pokud nejsi úchyl exhibicionista, bude ti to ze začátku aspoň trochu protivný). Tedy opačný problém než že by tě někdo přehlédl.
    Celkově je tedy podle mého názoru pravděpodobnost, že tě přehlédne chodec, úplně stejná ať jedeš na jakémkoliv kole.
    Hlavně večer nebo tam, kde je malej provoz i ve dne, lezou někdy lidi do silnice bez rozhlížení, když neslyší za sebou auto. Někteří velmi náhle. I tak jsem se ještě s chodcem na silnici nesrazil, vždycky ubrzdím nebo vyhnu. Jedinkrát se povedlo jedné dívčině na stezce pro chodce a cyklisty, která šla s přítelem po levé straně, uhnout na poslední chvíli na opačnou stranu (tzv. slepičí efekt) a vlézt mi tam tak blbě, že jsme se sčuchli. I v téhle situaci bez přemýšlení zamanévruješ tak, že převodník a pedály ji minou, trefíš ji řídítky a v malé rychlosti, protože intenzivně brzdíš. Výsledný pád je bez zranění na všech stranách. Ony i ty převodníky by udělaly jen nějaké škrábance do nohy, ve větší rychlosti možná hlubší, ale nic opravdu nebezpečného. Pokud ti to přesto dělá starosti, vyrob si kryt. Jeden mám na http://hebike.borec.cz, další varianta je z hliníkových plocháčů a L profilů snýtovat jednoduchý do kulata ohnutý plocháč kolem tácu se třemi paprsky přichycenými někde u středové trubky.
    Na závěr: pokud někdo dokáže přehlédnout objekt velikosti šatní skříně položené nabok a vlézt mu do cesty, tak si zaslouží víc než jen převodník vraženej do nohy.

    [ Zpět ]
    Datum: 26.05.2006
    Autor: Jirka
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

419 cyklistů (21 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024