Bezpečnost při střetu

Již delší dobu uvažuji o lehokole, ale stále mam několik otazníků. Jeden z nich je bezpečnost při střetu. Snad ani tak nemám obavu o svou bezpečnost, jako o bezpečnost toho druhého. Již několikrát se mi při jízdě po městě na (obyč) kole stalo, že mi tam skočil nějaký chodec a došlo ke střetu. POkud si představím že jedu na lehokole které je mnohem nižší a tedy i snadněji přehlédnutelné tak se podle mně tato pravděpodobnost zvyšuje.
Ale co hůž, představa, že do někoho narazím převodníkama, které jsou u lehokola ve předu.....
Jak se na to díváte vy kteří máte zkušenosti?

[ Zpět ]
Datum: 26.05.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Dan*)
  • Re: Bezpečnost při střetu

         

    Já moc po městě nejezdím, ale zatím se mi nikdy nestalo, že bych do někoho vrazil. Ale je pravda, že by na tom byl asi hůř než kdybys byl na normálním kole, protože to by dostal předním kolem, ale zase by na tom byl líp něž kdyby přehlídl auto. Asi bych to neřešil. Jestli tě někdo přehlídne, měl by si zajít k očnímu a je to prostě jeho chyba. Já se taky snažím udělat co nejvíc proto, abych byl vidět, ale s tím, že potkáš blbce se holt asi počítat musí. Ale to je problém toho blbce. Tvůj problém to bude, když ho trefíš na chodníku nebo jinde kde nemáš co dělat, ale když jedeš po silnici a máš přednost tak bych nechal zvažování následků případné srážky na tom druhém.

    [ Zpět ]
    Datum: 26.05.2006
    Autor: Jirka-As
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Bezpečnost při střetu

           

      S chodcem jsem se také ještě nesrazil, ale jinak souhlasím s Jirkou As. Sám jsem přesvědčen, že pro svou viditelnost dělám dost a tam, kde čekám chodce vybíhající z poza aut či kolem škol atd.. jezdím pomaleji. Víc už opravdu není na mě.
      Jinak pádu se nebojím, mám jich už pár za sebou a to i ve větších rychlostech. Vždycky to prostě položím a jen se trochu odřu. Nejdůležitější je nechat nohy v pedálech.
      Problém je že i při menším pádu vždy alespoň ohnu dolaďovací šroub u pák řazení. Samotný se dost těžko shání. Někdy odejde celá páka a někdy se ohnou také řidítka (spodní řízení), takže ty pády bolí více peněženku než mě. Ale přesto jsem rád že to není naopak. Lepší je opravovat kolo než když pojišťovna musí opravovat vás. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 09.07.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Osoboa von Plachetka (jiri.jakovec@seznam.xx))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Bezpečnost při střetu

         

    Za prvé: lehokolo toho typu, který se u nás objevuje nečastěji, tzn. konfigurace jako Azub nebo přímo Azub, je jen o málo nižší.
    Za druhé: většina lidí si myslí, že lehokolo je větší, dokud si to nepřeměří metrem. Podle mě tedy působí dojem většího kola nějaké optické klamy, které samozřejmě fungují stále, ne jen když si to někdo prohlíží.
    Za třetí: zezačátku ti neuvěřitelně poleze na nervy, jak na tebe všichni civí (pokud nejsi úchyl exhibicionista, bude ti to ze začátku aspoň trochu protivný). Tedy opačný problém než že by tě někdo přehlédl.
    Celkově je tedy podle mého názoru pravděpodobnost, že tě přehlédne chodec, úplně stejná ať jedeš na jakémkoliv kole.
    Hlavně večer nebo tam, kde je malej provoz i ve dne, lezou někdy lidi do silnice bez rozhlížení, když neslyší za sebou auto. Někteří velmi náhle. I tak jsem se ještě s chodcem na silnici nesrazil, vždycky ubrzdím nebo vyhnu. Jedinkrát se povedlo jedné dívčině na stezce pro chodce a cyklisty, která šla s přítelem po levé straně, uhnout na poslední chvíli na opačnou stranu (tzv. slepičí efekt) a vlézt mi tam tak blbě, že jsme se sčuchli. I v téhle situaci bez přemýšlení zamanévruješ tak, že převodník a pedály ji minou, trefíš ji řídítky a v malé rychlosti, protože intenzivně brzdíš. Výsledný pád je bez zranění na všech stranách. Ony i ty převodníky by udělaly jen nějaké škrábance do nohy, ve větší rychlosti možná hlubší, ale nic opravdu nebezpečného. Pokud ti to přesto dělá starosti, vyrob si kryt. Jeden mám na http://hebike.borec.cz, další varianta je z hliníkových plocháčů a L profilů snýtovat jednoduchý do kulata ohnutý plocháč kolem tácu se třemi paprsky přichycenými někde u středové trubky.
    Na závěr: pokud někdo dokáže přehlédnout objekt velikosti šatní skříně položené nabok a vlézt mu do cesty, tak si zaslouží víc než jen převodník vraženej do nohy.

    [ Zpět ]
    Datum: 26.05.2006
    Autor: Jirka
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kolegu cyklistu,cyklistku za poznáváním natěžko.

Hledám: Kolegu cyklistu,cyklistku za poznáváním natěžko.
včera
Najdou se tu zájemce na výpravu po Evropě.Od 27.6.do Slovinska,Italie(cyklozájezd) a v srpnu Polsko( Ustka).Přidám…

Hledám: Praha / Baltské moře

Hledám: Praha / Baltské moře
včera
Hledám spolujezdkyni / spolujezdce na trasu Praha / Baltské moře v průběhu léta (červenec srpen ) Trasa přes…

Hledám: ženu z Vysočiny - NM, Žďár, HB, Hlinsko

20.03.2017
Rád bych potkal sympatickou kamarádku do 45ti let na občasné výlety do přírody - pěšky, na kole, na lyžích, a…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

210 cyklistů (19 přihlášených)

Paříž

Paříž je vždycky dobrá volba, asi tak nějak zní věta z jednoho romantického filmu, je to klišé nebo pravda?…
HMS | 19.03.2017

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar…
mirekbik | 14.01.2017