Taková jakože blbá otázka. Ale myslím teď výrobce, který dělá eňo ňuňo kola a má vyřešené detaily, které lidi štvou. Něco jako Apple mezi koly. Něco co si koupím a nebudu muset řešit žádný kompromis, jakože dal jsem za kolo 60000,- a teď mi v něm vržou šlapátka protože tam dal výrobce šmejdy, nebo neinteligentně vedené bowdeny, jako to mám na současném kole: ty vedou na cyklokrosce spodkem rámu a poté bowden zahýbá kousek nahoru k přesmykači - na kole samozřejmě nejsou blatníky a tak mi to vešekeré bahno tlačí do bowdenu. Nebo nevypalovaný lak, u kterého za 1000km zjistím, že je na X místech už ošoupaný a zmatnělý.
Prostě nějaký výrobce, o kterém lidi říkají, že má nechutně předražená kola, ale všechno tam bude v cajku.
Scott? Cannondale?
To je celkem jedno jakou značku kola, jaké kolo, důležité ale je abys kolo předal po každé projížďce kvalifikovanému servisákovi k vyčištění a promazání a každý měsíc ho dal do servisu k důkladnému seřízení a výměně opotřebených dílů. No a když si nejpozději každé dva roky koupíš nové kolo, tak si buď jistý, že se o kolo nebudeš muset vůbec starat a vše bude dobře fungovat. Určitě se ti neodře lak a šlapátka ti rozhodně nebudou vrzat.
A značka? Můžeš zkusit Cannondale, nebo třeba Haibike, Rocky Mountain, Specialized a prý není špatné ani Rock Machine.
No tak to je zajímavý názor. Já spíše prefeuju přístup, kdy se koupí pořádná věc, která vydrží roky, než kupovat levné a často. I mobil jsem si koupil za 14000,- , abych ho měl dalších 5 let, a někteří na mě čumí jak na blázna, že mobil se měníc co 2 roky. (je trochu speciální, bude mít pořád aktuální android)
Jak si přišel na to, že se zmiňuji o levném?
To bych nepsal servis každý měsíc, ale každý týden a nové ne po 2 letech, ale po půl roce.
Ty si fakt myslíš, že když dáš sto tisíc za kolo, že je bezúdržbové?
No, ehm, já ujedu tak 2000km ročně, takže se servisem jsem tak nějak myslel, že se vlezu 1x za rok a to si tu přehazovačku, bowdeny a lanka ještě sešteluju a vyměním sám :D
Při takhle malém nájezdu snad ani nemá cenu uvažovat o nějaké vyšší kvalitě a "lepší" značce kola. Pokud tě tolik netrápí peníze a to zřejmě ne, tak pro tebe bude skoro lepší na kole jezdit a každé 2 roky si koupit nové. Když pořídíš nějaké 6 až 8 tisícové kolo, tak to máš určitě na 15 až 20 let téměř bezúdržbového ježdění.
Co jsem pochopil, tak na horském kole třeba řetěz leckomu 2000 km nevydrží a musí se měnit častěji.
Bohužel mám pocit, že s cenou kola se rozhodně neprodlužuje interval nutné údržby, respektive budeš se muset rozhodnout, zda chceš špičkové kolo, které bude lehké a mít minimální ztráty v pohonu nebo chceš stroj, který vydrží fungovat roky s minimální údržbou.
Ta druhá varianta totiž vede spíš na nějaké mětské kolo, kde se hmotnost nebere za důležitý parametr...
Srovnání s mobilem sis nevybral dobře :-( Mobil je od jednoho výrobce a ten ti kvalitu zaručí- kolo je skládačka dílů několika výrobců a navíc kvalitu ovlivňuje majitel stylem jízdy v různém terénu. Takže ti těžko někdo zaručí bezporuchovost a výdrž cenou nebo značkou- tam se musíš "přidat" i tyse svou "troškou do mlýna".
Srovnáním s mobilama začal zakladatel vlákna. Každopádně pokud si kolo neskládám doma sám, tak mi ho někdo dodal jako celek a ručí za něj jako celek včetně součástí získaných formou subdodávky, tak je to u počítačů, aut, není důvod aby to tak nebylo u kol.
Samozřejmě značka ani cena nic nezaručí, pokud na špičkovou lehkou závodní silničku vleze stodvacetikilový vepřek a bez jakékoliv techniky se pokusí vyjet nebo sjet obrubník, tak z toho nadělá třísky.
Nicméně vhodnou volbou typu kola a dostatečným množstvím peněz a pokud ty peníze půjdou do vyšší kvality a odolnosti a ne do redukce hmotnosti, tak může u některých věcí snížit pravděpodobnost, že se to bude kazit. Ale rozbít se samozřejmě dá všechno.
....chybička se stala- reakce byla na zakaldatele, ne na jrr- ukliknul jsem se...:-((
To mě dost zajímá, ten "specielní" mobil na 5 let :-)
Android se u slušných mobilů upgraduje furt, až to skoro prudí, teď tam je 8.0.0.
Strategie je to správná, lepší je kupovat věci blízko špici na trhu, ne tedy absolutní novinky a výstřelky, tam se platí za "novinku" . Asi nejlepší způsob jak zjistit, jak moc je vybraný výrobek kvalitní, je číst si uživatelské recenze a hodnocení zákazníky. Ne ty reklamní články, kde se Petr Pravda rozplývá nad nějakou ptákovinou, ale zkušenosti majitelů.
Ty značky jak jmenoval Lelek jsou fajn.
No, a když se budeš držet DuraAce, popř. se spokojíš ze sadou Ultegra, asi ti nic dlouho vrzat nebude. A bude to stát něco kolem 100 tisíc, čili při tvém nájezdu 2 tisíce ročně tě za pět let užívání kola vyjde kilák na 10 Kč, to je dvakrát levnější než taxík, do toho bych šel :-)
Zadny vyrobce se nezavdeci univerzalne vsem, ani tim nejvychytanejsim kolem. Tobe vadi bowdeny spodem, jinemu vrchem, dalsi je nesnese ramem.
Jednoho, nejlepsiho, vyrobce znam. Pokud teda si vyberes ram, ktery ti bude i v detailech vyhovovat, pak uz vyber komponentu je jen a pouze na tobe. A jestli si netroufnes na poskladani tohodle Lega, tak slusny servis ti to za rozumne penize rad posklada. Vim, ze takova prace je pro ne radostna a vitana zmena po celorocnim brodeni v Altusech a Acerach. Zvlast v zime ti to vymazli k tvoji plne spokojenosti. Ale s vyberem ramu a komponent ti nikdo moc neporadi, protoze nezna tvoje detailni pozadavky. Leda si taky nejakeho odborneho poradce zaplatit. Za penize v Praze dum...
Asi nejlepší řešení. :-)
Jen jestli on ty požadavky zná a umí specifikovat? Ono je snadné nadávat, že se cpe bahno do bowdenu, když nezná problémy těch ostatních řešení. Takže pravděpodobně bude potřebovat stavitele, rádce a vykladače optimálních řešení. Není to zase tak jednoduché.
Jestli nemá nylonový lanka tak mu budou reznout :-)
Na co lanka, to už na kolo nepatří. Brzdy jsou hydraulické, přehazovačka je na elektriku a přesmykač patří do muzea. Pro lanko zbývá zamykání vidlice, tlumiče a spouštění sedlovky. Při troše dobré vůle by se i tohle dalo předělat na elektriku. Jen by to asi žralo proud. Ale baterky jsou už tak výkonné, že by to utáhly. Také by to chtělo na tu centrální baterii připojit i osvětlení. Bude to mít výhodu, že když ji vybiješ předním světlem, tak ti uprostřed noci také přestane fungovat řazení, zajede ti sedlovka do rámu a uzamknou se oba tlumiče. :D
Jo a naprosto nutné je zabudovat pod sedlo tu kameru a přes BlueTooth posílat obraz do mobilu. Správné kolo je zcela elektrizované a všechny napájecí kabely jsou uvnitř rámu a povely se posílají po BlueTooth, aby se to dalo dobře zarušit. :D
Teď si mě připomenul, že potřebuju na elektrooře přidělat tu kameru/zrcátko.
Bezdrátový přenos je ovšem nespolehlivý, pujde drátem. Normální webová kamerka, ta toho už dovede :-)
Pobavilo mě to přirovnání k Applu :-
Kolo není mobil, je to mechanická záležitost s pohonným ústrojím zcela odkrytým a vystaveným vnějším vlivům, trpící nárazy a otřesy při provozu, kritické součásti je potřeba občas očistit a namazat, kontrolovat stav opotřebení řetězu aby nedošlo k poškození dalších součástí pohonu, něco doseřídit, dotáhnout záplety.
Samozřejmě existují různé možnosti, pokud nechceš bowden, nemusíš mít bowden, řazení může být elektrické, případně i bezdrátové, k brzdám mohou vést hydraulické hadičky. Pokud jde o údržbu pohonu, relativně méně údržby vyžadují uzavřené převodovky, ať už v náboji jako Shimano Alfine, Rohloff nebo ve šlpapacím středu jako Pinion.
Je to ale spíš o tom, jak si to necháš poskládat, než o výrobci
Ale v tom pripade uz tech 60.000 bude jen prvni splatka :-))
Kolo je strašně jednoduchý stroj.
Prostě stačí vycentrovat do brzd, a jedem.
Vše, co je důležité je v Tobě.
Značka kola fakt nehraje roli
:-)) Jakze to bylo s Pepikem ? ;-)
Pepíka jsem vymazlil a sebrala mi ho dcera.
No, a taky vlastně patřil, když mě ho prodávai, k údajné špičce :-)
No, vlastně jsem toho nevyměnil na něm moc, rám, vidlice a řídítka zůstali :-)
Jo, todle zůstalo ženě na citybiku z tesca za 2 tisíce :-D
No, za Pepíka chtěli snad 15, nebo tak.. .
A nebo jinak, kup si singlespeed s torpedem a plnogumovými plášti, tam toho co se může pokazit a musí udržovat taky moc není.
Tak to vím naprosto přesně.
Je to firma The Gott.
Dall bych ti telefón, ale někde jsem zapomenul notes
Stará Lenonová dělá do kol?!
ale nééé, ty kola s reklamou "než-li kolo od Joka, radši drátem do voka" :-))
Moje JOKOnka se právě urazila! Náhodou, je téměř bezúdržbová, nebo možná neudržovaná a pořád jezdí, pořád řadí... Jezdím s ní i na těžko ( za roh do krámu, pak s těžkým nákupem v košíku dom ). :-D:-D:-D
No podívej jak jsem už psal, já chci kolo, které má:
- vypalovanou barvu na rámu, jak se kola vždycky dělaly. Teď mám fungl nový rám s lakem (nebudu jmenovat značku) a všude samá patina, protože není vypálený. Krásný rám v lesklé červené barvě začne matnět jenom se na něj škaredě podívám.
- všechny díly tam musí být kvalitní, ne jen ty, co jdou vidět ve specifikaci (Shimano XT atp.), nechci ať mě prostě nemile překvapí cokoliv - šlapátkama počínaje, bowdenama konče
- musí mít inteligentní konstrukci rámu, tzn. ne jak teď, kdy mám po 900km prošoupaný lak až na kov na zadní vidlici, protože výrobce byl lenivý ty tyčky vytvarovat do užšího profilu (a to jezdím s cvičkama, protože v teniskách bych dřel o zadní stavbu při každém neopatrném šlápnutí)
- a to nejdůležitější nakonec: výše jsem popsal věci, které jsem se MUSEL jako laik naučit metodou Pokus/omyl za investice peněz a ještě hůř, času. Já prostě chci koupit kolo a chci, ať je všechno cajk, protože výrobce nad tím přemýšlel za mě a poučil se za mě, protože jinak budu platit o to víc
Vy taky přijdete do obchodu koupit něco čemu nerozumíte a chcete koupit kvalitu.
A nesouhlasím, že je kolo tak jednoduché zařízení, že stačí vytvarovat ráfky aby vešly do brzd a jedem. Já chci 100% tu
tiché kolo, které se nemusí pořád štelovat. Cvrček chci ať je pořádný a cvrká souvisle a nahlas - teď jsem měl kolo, kde cvrček cvrkal nesouvisle - no co s tim je? Brzdy nechci mít Véčko, protože roste údržba - stačí trochu pokřivený ráfek a já ho už budu muset rovnat (jinak nesešteluju brzdu aby brzdila jak má).
Když si tam dám brašničku do rámu, tak jsem schopný za ní dát klidně 800,- abych neměl takovou tu látkovou, co se shrne a pak o ni šoupu nohama. Bohužel jsem ještě pevnou brašnu nenašel. Když je to kolo tak jednoduché zařízení, tak já chci ať prostě je ve 100% stavu.
Před 2 roky jsem si skládal PC - už bych to znovu neudělal. Počítač se v noci samovolně zapínal a na desce byl malý bug, beztak konstrukční nereklamovatelný, který způsoboval aktivaci přepěťové ochrany a PC se vypnul. V case který nebyl levný a měl prachovky to fungovalo blbě a uvitř bylo po roce plno prachu. DVD mechanika kterou jsem poctivě přidělal při roztočení rezonovala s casem. Kdybych si koupil PC značky Dell např., tak za to dám sice o 40% víc, ale ten výrobce přesně tyhle věci už vychytal. A o tom to je. Já prostě chci kolo, kde výrobce nebyl debil a všechno tam udělal tak, aby to mělo hlavu a patu a navzájem to správně pracovalo. Jako kdybych to udělal a vymyslel já, když bych byl profík v té dané oblasti.
Běž do Authora. Já ho mám a všechno je vychytaný a neměla jsem s tím problém. Koneckonců na tom jezdí půlka Evropy, tak to musej mít v těch podstatnejch věcech vychytaný. Kdyby tůristi šoupali botama o zadní stavbu, asi by na tom nejezdili. Kdyby to mělo hnusnej lak, tak taky ne....
No vidíš, počítač je hezké srovnání. Kdysi si taťka nechal od uznávané prodejny postavit TICHÝ výkonný počítač. Taky chtěl kvalitní stroj na práci, co mu dlouho vydrží, neměl přehnané požadavky, neřešil příliš koruny a očekával, že jsou to odborníci...
Výsledkem byla drahá velká kisna s vodním chlazením, kde sice čerpadlo nebylo téměř slyšet, ale na chladiči byl ventilátor jak z lokomotivy, který celou dobu jel na plný otáčky... o tichu mluvit fakt nešlo... výkonné to v té době asi celkem bylo, ale člověk, co psal dokumenty ve Wordu a brouzdal po webu, to příliš neocenil.
Když jsem o nějaké roky později řešil nový počítač pro sebe, bylo jasné, že postavit si ho musím sám, protože se mi nic hotového nelíbilo, vybral jsem si hezkou malou case, základní desku s integrovaným pasivně chlazeným procesorem, RAMky, SSD disk, Pico PSU a 12V zdroj z GME. Strávil jsem nad tím hromadu času, ale počítač mi dodnes slouží k plné spokojenosti.
Jenže já chtěl úsporný absolutně tichý počítač (v bedně je jediný ventilátor s 300 otáčkama), tomuhle cíli jsem obětoval nějaký výpočetní výkon, peníze a hlavně hromadu času s výběrem komponent a studování problematiky.
A zatímco pro mě je to perfektní počítač, pro někoho jiného to může být nepoužitelné, protože nové hry na tom opravdu pustit nepůjdou...
Tudíš se obávám, že pro splnění požadavku na co nejlepší kolo nestačí mít dostatek peněz, ale je potřeba věnovat tomu čas, ujasnit si co přesně chceš a ohlídat si každý detail. Pochybuju, že tohle za tebe někdo udělá...
Ale jo podle představ udělá, zvlášť když je dost peněz. Jsou vývojáři a konstruktéři co ti podle požadavků udělají třeba raketoplán a špičkové letadlo, tak co by neudělali kolo.
Zadáš požadavky a oni podle toho ho postaví. A pokud zrovna nebude to konkrétní k dostání už hotové, tak to nechají vyrobit. U kola by to nebyl až takový technický problém.
Netuším na kolik by potom takové kolo přišlo, ale myslím, že by za to už byl docela slušný domeček :-)
Nojo, ale kdo ty představy zadá? Bez toho, abys o tom přemýšlel a hledal řešení ten kompromis nevyřešíš. Když to udělá někdo za tebe, tak postaví ideální kolo pro sebe a ne pro zákazníka. Vždycky je to kompromis a musíš ho optimalizovat k obrazu svému.
Vždyť ty své představy tady napsal, stačí doplnit kde a jak chce jezdit a zbytek už pro zdatného technika, případně i vývojáře a kontruktéra už je docela hračka. Kolo zase není tak složitý stroj. Jsou firmy co na přání u nás vyrábí i auta co projdou homologací, tak proč by někdo nezvládl kolo.
Mám z toho pocit, páru zbožných přání ale rozhodně to není specifikce, se kterou by se dalo i jen začít.
Třeba je to ženská. Neví co chce a nedá pokoj, dokud to nedostane :-D
Svýho času jsem chvíli koketoval s myšlenkou trochu se opičit po některých a zkusit stavět kola podle přání. Když to ale tady čtu...seru na to. Živě si dovedu představit reklamace takovéhle "učitelky"...
No já to směřoval trochu i k tomu, že pro spoustu "detailů" je přinejmenším subjektivní, co je nejlepší volba a pokud si to neohlídá, respektive nechá volbu na nich, nemůže se divit, že dostane něco, s čím nebude spokojen.
Když třeba dostane moderní horský kolo s jedním převodníkem, může se pak vztekat, že nemá dostatečný rozsah převodů, nevyjede kopce, které by chtěl a dolů musí nohama kmitat jak fredka... když dostane dvoj/troj tác, může nadávat, že je to zbytečná hmotnost a tohle přeci "nejlepší" kola už dávno nemají...
Tudíš pokud víš přesně co chceš, jde to vyrobit a máš opravdu hodně peněz, asi to to dopadne.
Pokud ale má hodně peněz, ví akorát, že chce to nejlepší, ale nechce tomu věnovat čas a čeká, že všechno vymyslí a vyřeší, bude to horší... :-)
Předpokládám, že jako zadavatel a investor bude neustále postup a požadavky konzultovat a upřesňovat.
Bez toho přece není možné n vyvinout a realizovat něco co je hodně atypické a na trhu některé díly ani nejsou.
Vidíš, a já bych si hotový značkový PC nekoupil nikdy, protože když se kouknu, z jakých šmejdských komponent a za jaký peníze se to prodává, tak mě chytá fantas... Mnou složený pecka vydrží běžně tiše bezproblémově běžet 10 let a nikdo si nikdy nestěžoval... Teď se mi právě dostalo do ruky pár těhle starších mašin, bo majitelé chtěli upgrade na ten windows 10 a sami si netroufali :).. tak při té příležitosti odsvinil, přepastoval, vnutil SSD a prý maj na dalších 10 let pokoj :)
PS ptal jsem se, čímže výkon stále stačí, a ani lepší grafika se nepoptává - prý se změnily priority, už se tolik (vůbec) nehraje a procesor jsem vždy vybíral tak, aby byl výkonu dostatek... tedy jsem v několika případech provedl downgrade grafiky za modernější, výrazně úspornější….
Docela se mi zamlouvá myšlenka něčeho takového - https://nucblog.net/2018/10/coffee-lake...
Malé, tiché, energeticky nenáročné...
Jako funkčně a esteticky asi dobré, jen bych se bál, jaký hukot udělá ten větrák, aby to celé uchladil.
Nicméně ticho je relativní a bude dost záležet na způsobu využití...
Pokud někam dávám větrák, tak Noctua. Ta věc je sice drahá, ale nejstarší v mým pecku až jede 15 let pořád stejně spolehlivě a stejně tiše. Je to jedna z nejstarších komponent :)
Při dnešních cenách prakticky nehlučných notebooků se spotřebou do 10W skládá domácí počítač už málokdo.
možná bys měl psát o nějakém tématu, v kterém se vyznáš. PC ani kola to nejsou.
Karbonový rám na kov neprošoupeš, nebuď troškař.
Už ti to bylo řečeno, buď brát co je běžně na trhu, nebo si nechat postavit kolo podle požadavků.
A to je pro tebe takový problém domluvit se u nějakého zástupce slušné značky aby ti sestavil kolo podle tvých požadavků?
A pokud si myslíš, že kolo podle tvých představ nebudeš muset pravidelně servisovat, tak si na velkém omylu. I Se sedmičkovým bavorákem musíš pravidelně do servisu.
A docela mě zaujalo, že píšeš jak si botou škrtáš o zadní stavbu. Nevim jestli používáš nášlapy, ale podle toho co píšeš tak ne. Buď používej správně seřízené nášlapy nebo se musíš naučit mít nohy rovně a ne šmajdat patou dovnitř. Pak se nemůžeš divit, že si dřeš zadní stavbu a v tom ti nepomůže žádný výrobce.
Bavoráky jsou zrovna plečka neskutečná, to je pěkně blbé přirovnání, že i s nimi musíš do servisu.
Tak zkus vymyslet a napsat jediný dopravní prostředek, který se nemusí servisovat.
Prostě sis vymyslel něco nereálného a neexistujícího a chtěl bys to. Takže moc možností nemáš, buď to to vymyslet a zkonstruovat sám, nebo s něčí pomocí, ale v každém případě, na tom slušně vyděláš :-))
Nohy, ty se opravují samy.
Jestli máš k těm přáním i neomezené finance, pak není problém nechat si postavit podle přání cokoli.
Ale 5 let bez údržby ti nevydrží ani to nejlepší kolo.
Pastorky se sjíždí, řetěz se vytahuje, brzdové destičky se sjíždějí - to jsou prostě spotřební součástky, které je při tvém nájezdu 2000 km nutné měnit.
Myslím, že výrobci, kteří nabízejí individuální stavbu kol na míru by nějaké to eňoňuňo asi zvládli.
Důležitá není jen odolnost, ale i barevná sladěnost rámu, ráfků, omotávek, dresíků bot a helem.
Pak takové kolo pěkně pověsit na zeď a 3x za rok ho pořádně prohnat na 17,5 km dlouhém švihu podél nějaké řeky, pokud je to celopéro, tak je možno i občas dojet z asfaltu až k lavičce na odpočívadle přes obrubník ale pozor, je potřeba pečlivě otřít ráfky a blatníky od zbytků trávy, zeminy.
Na rám vzít klůcek na brýle, aby nezmatněl....
Zapomenul si na rukavičky a ponožky!
Drobné detaily co podtrhnou celek, Františka Čížková by tě hnala
No nevím, ale ponožky a rukavičky či potítka nebo pásky na čelo jsou prostě nedílnou součástí cyklistického dresu člověka, který k cyklistice potřebuje dokonalé kolo, jsme v takové debatě nebo ne ? :)
To je jako kdyby jsi řekl, že si někdo koupí k iphonu neapplovská sluchátka nebo doplňky, prostě takové zneuctění :)
Jo, to možná jo, ale ne v téhle zaprděné čecháčkovské díře, pro Cannondale rukavičky jsem musel do Paříže a pro Cannondale ponožky zas do Milána.
Naši vůbec netuší, jaké je to be světě cyklo-modelingu. Aspoň, že ty víš co ke kolu patří.
Ještě si na to kolo také dovez pořádného Cannondale modela na ježdění. Ten strejda se k tomu už nehodí.
To sem byl ještě štíhlý jinoch a dělal jsem modela pro modu pro dorostence.
V lednu jsem konečně nafotil svůj book v Milaně (tam každý lepší model začínal)
Tak se nelekni, až a tebe budu čumět z letáků, co ti strkaj do schránky, všimnou si mě, nebude to dlouho trvat.
https://photos.app.goo.gl/i9agvcnQSNf9gC8M2
Snad nemáš na kraťasech poklopec?
To vrhá stín těch 30 deka točenýho salámu v trenkách..
Dneska frčej ty s "padacím mostem"
.....to jo- a hlavně co s nima se dá nejlíp pucovat...;-)
Taky by se měl před tím, než na kolo sedne řádně umejt a uši vyčistit, aby si snad kolečko neumazal.
Bezúdržbovost a kvalita? Výrobce neznám, ale komponenty můžu doporučit:
Rám: ocelový
Lak: Hammerite
Bowdeny: nedělené
Přední náboj: Sturmey-Archer XL-FDD (bubnová brzda s dynamem)
Zadní náboj: nějaká převodovka (jestli nejsi troškař, tak Rohloff)
Řetěz: ČZ 1/8"
Pláště: Schwalbe Marathon Plus
A další podle chuti :-)
Ložiska: s gufery
Odpružení: žádné/pasivní
Blatníky: pořádné a na předním zástěrka až na zem (jinak máš na výběr jenom mezi čištěním převodů po každé jízdě a krátkou životností řetězu)
Kryt řetězu: aspoň shora v místech, kde míjí zadní pneumatiku
Podle mě máš dvě možnosti:
a) Kolo bezúdržbové, co dlouho vydrží, ale je relativně těžké a pomalé,
b) kolo sportovní, lehké a rychlé, které musíš průběžně čistit a seřizovat.
Cokoli mezi tím je kompromis a je úplně jedno, kolik stál a jaká je to značka.
Takze za me:
Nejlepsi skladacky na svete - Dahon/Tern
Nejlepsi detska kola a odrazedla - S'cool
Nejlepsi lehokola s inovativnimi napady - Azub
Nejlepsi horska a klasicka kola - Scott
Nejlepsi specialy - Mrazek
A ceska obnovena znacka Favorit.
(Primerena kvalita za primerenou cenu jeste firma Leader Fox.)
To jsou znacky, do kterych bych sel s klidem a investice je a vzdy bude investici do kvality, takove Rolexky v hodinkach, Rollsy ci Volva v autech, Tesla v elektromobilech, proste znacky, ktere udavaji smer a trend a kde kvalita je synonymem pro spokojeneho zakaznika.
S vetsinou techto znacek mam letite osobni zkusenosti a nemohu na ne dat dopustit.
Pratele, jeste k doplneni, synonymem pro kvalitu z pohledu uzivatele je adekvatni vydrz a odpovidajici ztrata uzitne hodnoty vzhledem k celkovym nakladum ( koupe, servis, nahradni dily, prostoje, zavady, likvidace, cena srotu ....proste vse od nakupu az po vyrazeni z provozu a cesty do srotu ). Tohle vse kuprikladu automobilky i jini vyrobci ( vcetne renomovanych vyrobcu kol ) testuji dlouhodobymi testy nebo kratkodobymi testy s extremne zvysenou intenzitou.
Sam mam kolo na nemz jezdim denne a celorocne, za kazdeho pocasi. Ve meste i mimo nej. Ve dne i v noci. S nakladem i bez nakladu. S minimalni udrzbou a minimalnim servisem ( menim pravidelne retez, jednou plaste, brzdove spalky a predni svetlo na dynamovy pohon), jiz 8-mym rokem. A tomu ja rikam test. Kdyz to vsechno drzi, funguje, pracuje a jezdi. A tak na zaklade tohoto mohu rici, pokud chcete kvalitni znacku, procitejte nezavisle kvalifikovane recenze v casopisech, na netu ci ruznych forech, cerpejte
z dlouhodobych zkusenosti druhych, prefiltrujte tyto informace smerem k sobe v tom, oc vam jde a co vas zajima a pak zajdete k prodejci a vyzkousejte sve volby. A nemeli byste se netrefit. Nutno vsak dodat, ze kvalita je veci silne kolisavou v zavislosti na snaze vyrobce vydelat. I tady je treba se mit tedy na pozoru a premyslet v globalnich ekonomickych souvislostech. Cili i renomovana znacka, se muze ve sve snaze zavdecit se vsem u nejakeho produktu "seknout". Takze, pokud chcete opravdovou dlouhotrvajici kvalitu, koukejte vzdy do segmentu drazsich vyrobkovych rad ale vzdy jednoznacne s prihlednutim k ucelu, pro jaky a jak casto hodlate dany produkt pouzivat. Nema asi smysl kupovat kolo spickove tridy na dojizdeni dvakrat tydne do kramu pro vajicka ci do blizke hosdpody. Tam si na nem jizdu stejne nevychutnate...Takze vzdy zvazujte rovnici uzitna hodnota a cena.;-)
....no přece ten, od kerého ti kolo nejlíp "sedí"- to má každý odzkoušené....;-)
Žádný,
nezáleží na značce, ale na konkrétnín produktu. Ostatně stejně jako u těch technologií a Applu :). Podívej se na jakýkoliv nezávislý žebříček https://www.arecenze.cz/jizdni-kola/ a uvidíš, že poměrové zastoupení značek je rovnoměrné :).
Tak tvému nezávislému hřebíčku se fakt dá věřit :-D
Týjo, to jsou ti šašci, co stále neví, jak namontovat řetěz, aby se na kole dalo jezdit? ;-)
https://www.arecenze.cz/wp-content/uploads/2018...
Tohle uz tady bylo. To jsou furt ti sami, nebo se navzajem vykradaji ?
Právěže bylo, protože jsem tenhle screenshot určitě už do reakce dával, ten obrázek prostě bije do očí, ale jestli je to stejný web, si už jistý nejsem...
Je to škoda, kdyby si naše dobré rady vzali k srdci a opravili si to, třeba by se na těch kolech dalo jednou i jezdit... :-)
Jedná se o speciální variantu rámu, osy a ořechu (na obrázku zboku to není vidět), která je bezprostředně u kola a kazeta i řetěz se nandavají zvenku (TODO: rozmyslet si jestli tohle vůbec může existovat). Tento systém umožňuje snadnou údržbu a výměnu řetězu bez nýtování nebo rychlospojky (ještě je potřeba speciální kladka přehazovačky, do které lze řetěz též nasadit snýtovaný, a případně totéž u přesmykače).
Obrázek trekového kola ukazuje, že o tuto výhodu přijdeš, pokud použiješ nekompatibilní nosič.
Související výzkum: https://www.liverpool.ac.uk/~rlawson/cycleweb.html
Samozřejmě pánové Laurin a Klement z Mladé Boleslavi. Velocipedy Slavia.
Hned po nich pánové Kastrup a Swětlik z Egeru. Nejprve Elite a pak ES-KA. Nakonec Premier a ani Fuchz z Zukmantlu nejsou k zahození....
Pokud sháníš individuální výrobu, koukni Kubrycht, Štajnerský, Poustka...
No, řešil jsem to celou druhou polovinu 90 let a dospěl jsem k těmto závěrům:
sada: Shimano LX / XT , 8 rychlostí, paralaxy, vyráběno 1995-1996. S patřičným přístupem - zejména včasné výměny řetězů- věčná. Pokud máš oddělené řazení doplnit o V-brzdy. Štelování cantileverů je nic moc.
Rámy: - opět píšu o situaci 1995-2000.
Pokud si to mohu dovolit tak jednoznačně Canondale
Jejich duralové pevné rámy byly fakt koncert.
Pokud nemám na Canondale, pořídím Cr-Mo rám double butted, triple butted. Je jedno jestli je to Merida nebo Autor, jsou ze stejné továrny, jen Autor je o modelový rok pozadu.
Marin byl v té době hůř sehnatelný, takže nehodnotím, nicméně zpracování míval pěkné.
GT s jejich triple triangle designem mi osobně nesedly, nicméně jsou lidé kteří říkají že je to jediné pravé.
pedály - pokud používáš nášlapy, Shimano řady 7XX to jistí (mají jehlové ložisko), ve své době si lidé hodně chválili Crankbrothers.
Pokud používáš klasické pedály, musí mít Al tělo, nejlépe ocelový rámeček upevněný šrouby, ne nýtovaný.
Bohužel s dobou šly komponenty cestou "spotřebáku". Canondale se vydalo cestou svých speciálních konstrukcí (Lefty...)
Merida v zminňovaných letech dokázala nakombinovat na kolo osazené LX to nejlevnější hlavové složení které šlo koupit. Canondale se prodávalo s plastovýmí pedály...
Po pravdě si asi "to nejlepší" kolo budeš muset postavit.
Tehdy to šlo "doplnit" dnes budeš muset jít od základu.