reklama

Na těžko, s přívěsem..

Dotazy, zkušenosti, atd.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.09.2016
  • Re: Na těžko, s přívěsem..

         

    bi-cyklista: """Na kazetě odstupňování po jednom zubu u pěti pastorků je mrhání převody- já "tahám" jednokolku s kazetou 11-13-15-18-21-24-28-32 a trojtác 44-36-26
    Zatím nebylo stoupání, co bych šel pěšky..."""

    13z pastorek jsem s 44z převodníkem jsem využil jen velmi zřídka, spíš pro zajímavost, než že bych takhle těžký převod opravdu potřeboval, jedenáctku už bych nevyužil vůbec.

    Jakou rychlostí jedeš na nejlehčí převod - 26x32? Místo 13-23 bych mohl použít kazetu 13-25, ale přijde mi, že s takhle lehkým nejlehčím převodem už to musí být pomalé natolik, že je problém udržet rovnováhu, nebo ne?
    Navíc nevím jak ty, ale já jezdím zásadně po silnici, kde je, až na vzácné případy, rozumný sklon.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.09.2016
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Nemít nejlehčí 22 předek 34 zadek tak spoustu kopců turistikuju. Ne že by mi to vadilo, ale s nákladem mi energeticky nejméně vyčerpávající vychází verze kolmo, a to i když počítadlo z minimálních 3,7km/h co je ještě schopné ukazovat dávno sedí na nule. Když jsem vyrážíval na 4 měsíce toulat se do Alp, vozil jsem vždy rezervní 22 protože ta mi vždycky odcházela jako první.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 20.09.2016
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        No prtoe ty jezdíš na kole s bagáží tam, kam chodí i císař pán pěšky, to je pochopitelný, že potřebuješ takhle lehké převody, a to z toho kola nespadneš, při tak nízké rychlosti, však to už musí být svého druhu ekvilibristika, ne?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 20.09.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Copak toto problém není, mnohem obtížnější, když jedu jen nalehko s trojkapsou za zadkem, je udržet přední kolo na zemi. To pak musím tlačmo i když jinak by to bylo pořád rozumně jetitelné. :-(

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 20.09.2016
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            máš krátký kolo:-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.01.2017
            Autor: chopper
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      To je fakt, že převod 44-11 se zátěží využívám většinou při přesunu přes únavné maďarské roviny (za pálícího slunce se není kde schovat do stínu a většina vsí je od hlavní bokem), abych byl co nejrychlej pryč- nebo při mírném klesání za deště, příp. když je třeba "jen prolítnout" nezajímavý úsek. Také převod 26-32 není v permanenci- slouží jako "nouze" při dlouhých stoupáních- jezdím převážně Balkán a Rumunsko. Tu není zvláštnost trefit na 8-12km stoupání 10% (občas úseky i 16%) a ke konci, (nebo v zatáčkách, kde se "zvedne" i na 20%) přijde jako pomoc vhod. Rychlost je malinko pod 5km/h a to se chvíli vydržet dá. Je to každopádně lepší, než jít pěšky a náklad tlačit. V terénu se takový převod použít nedá.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.09.2016
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        "Ten chlap musí mít ukrutnou sílu!" :-))

        Převod 44-11 řadím v rychlostech 50+ a to na těžko fakt nedám. Jedině z kopce.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.09.2016
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Spíše je zvyklý jezdit málo frekvenčně. Jistě se shodneme, že se dá jet po rovině i natěžko rychlostí kolem 30km/h (za příznivých podmínek). Pak to vychází zhruba na 60ot/min. Pokud jsi zvyklý jezdit lehčí převody s frekvencí kolem 100ot/min, jsme při tomto převodu zhruba na 50km/hod. Tomu odpovídá i jeho sdělení o "lehké straně" převodů, kdy u 26/32 jede do kopce rychlostí chůze.
          Ale to si jistě lehce spočítáš i sám ....

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.09.2016
          Autor: mildakh
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Přijde mi, že takhle musí hrozně trpět kolena....

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.09.2016
          Autor: mildakh
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            Právě že mi přijde, že musí jezdit moc nízkou kadencí.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.09.2016
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              ....jjjjo- jsem spíš silový typ. Kadenci nad 70 jsem zkoušel a bohužel nevyhovuje- neudržím ji delší dobu, takže kolem 60 je dobrý. Kolena možná trpí, ale nedávají to ani po 30-ti letech cykloturistiky "natěžko" v mých letech znát ;-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 23.09.2016
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                Hmm..na tomhle praktickém příkladu je krásně vidět, jak je mnohdy úplně zbytečná diskuze stran převodů na kole. Protože každému vyhovuje něco jiného.
                Zamlada jsem jezdíval taky spíše silově. Ale pak mi kamarád ukázal výhodu lehčích převodů a větší frekvence. A dodnes jsem mu vděčný. Ale musel jsem se celé jedno jaro učit, abych to utočil.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 23.09.2016
                Autor: mildakh
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  My jsme se ženou přestali jezdit na tandemu. Prostě jsem si během let s lehokolem zvykl točit jinou frekvencí než ona a nepasuje nám to.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 24.09.2016
                  Autor: petrp
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  ....budu muset vyzkoušet, jestli se to frekvenční šlapání po letech teď naučím- však v důchodu na to mám času dost.. ;-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 24.09.2016
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Na těžko, s přívěsem..

                         

                    Rychlost se už ve vyšším věku moc trenovat nedá. Jednak je to z části vrozené (poměr rychlých vláken ve svalech) a druhak s věkem schopnost ji rozvíjet klesá. Takže trochu zrychlit asi půjde, ale nic moc, zvlášť, kdyžs doteďka aktivně jezdil. To nacvičuju už druhej rok a spíš čím dál horší, než aby se to lepšilo. Výraznější změna přišla až s Růžou, ale tam je to jednoznačně jiným strojem :))

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 24.09.2016
                    Autor: bara2
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                    • Re: Na těžko, s přívěsem..

                           

                      My se ale nebavime o rychlosti, nybrz o frekvenci slapani. To s absolutni rychlosti az tak nesouvisi...

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 24.09.2016
                      Autor: mildakh
                      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                Když si vzpomenu, že jsem měl na první silničce převodníky 52-42 a vzadu sedmičkovou kazetu s největším pastorkem 26, ježí se mi z toho všechny chlupy :-). Ale holt roky se nedají zastavit...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 23.09.2016
                Autor: mildakh
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Na těžko, s přívěsem..

         

    jezdil jsem s vozíkem tři sezony. Letošní dovolená už bez. Raději jsem zredukoval množství věci co ssebou tahám. Hlavní důvod byla loňská dovolená, kdy jsem kvůli horku do kopce tlačil a tlačit lehokolo s extrawheelem není něco co nějak oblibuji. Za to letos bez extrawheelu jsem opět tlačil ale, tak nějak fešácky. Na řídítka jsem navázal otěže a opřel se zezadu do brašen. A kolo byť naloženo, jelo do kopce jako kočárek. Ani hřbet mě nebolel.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.09.2016
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Extrawheel jsi teda prodal? O redukci váhy a množství bagáže jsem taky přemýšlel, ale nic kloudného mne nenapadlo.
      Pokud nechám doma teplé věci, bude neobvyklá zima, nepovezu-li hadry do deště, bude vydatně pršet, atd.
      Pak by ještě přicházela v úvahu koupě lehčího kola, stanu, spacáku, oblečení, atd., ale za každé ušetřené kilo se platí nehorázné peníze, to se na to můžu vyprdnout, na tomhle druhu cestování se mi líbí i finanční nenáročnost, neměl bych z toho takovou radost, navíc o to větší bych měl strach nechat naložené kolo bez dohledu.
      Příští rok (snad) vyrazím s Extrawheelem do Španělska, na takové cestě se jasně ukáže, zda to byl dobrý nápad, tahat s sebou čtyři kila navíc(ten vozík), místo abych to dal do předních brašen.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 20.09.2016
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        To máš recht s těma prachama- já tak "ušetřil" při obměně doslouživší výstroje (stan-1,8kg, spacák-0,9kg, karimáma-0,47kg a oblečení-Moira).Věci na spaní (stan,spacák,karimáma a triko,kraťasy,ponožky) se vejdou do jedné ne plné brašny SA-15litrů- do druhé poloprázdné náhr. oblečení, pončo do deště, sandály, hyg.potřeby, powerbanka 15000mAh, nějaký potraviny.Vaření je spolu s ostatním v krabici a vše na vozíku i kole nemá 25kg. Nejtěžší je nářadí a věci náhradní (lanka, klíče, duše, stahováky ap.). Přední brašny nevozím a ani bez vozíku jsem nevozil- tolika věcí neberu, není proč. Zatím mi nic nechybělo- spíš jsem ubíral až se to "vykrystalizovalo" do této podoby a váhy. Je pravda, že na Balkán a do Rumunska je třeba sebou brát hlavně víc věcí pro příp. opravy/poruchy na kole kvůli chybějícím servisům a dílům. Proto je kolo klasický ocelový cross s véčkama a pevnou vidlou, kde není tolika možností závady. Kolo nemám problém kdekoliv nechat osamotě před obchodem- jinde se vždy najde místo kde na něj stánkař/pokladní dohlídne.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.09.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        Neprodal jsem ho. Letošní dovolená byla vandrovací se spaním v hamace, takže mi odpadl stan, což je hnedle celá jedna brašna. Vaření jsem zredukoval tak, aby se mi vlezlo spolu s mým oblečením do jedné brašně, takže ušetřená další brašna. A řek sem si, že když jedu takové to blonckání českopolské hranice, tak se dá snadno stravovat v našich restaurantech a prožrali jsme na dovolené docela majlant. Ale bylo to fajn.
        Když pojedu někam daleko, tak zas dojde na extrawheela, protože stan a kuchyň.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.09.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          ....co vozíš za stan, že zabere jednu brašnu- nebo je ta brašna tak malá? ;-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 21.09.2016
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            jurek family 4. https://goo.gl/CqSoaB
            pro tři lidi a tři kola ideál

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.09.2016
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              .....hmmm, to pak ale nesmíš jezdit sám- to se takový palác proveze! ;-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 22.09.2016
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                pro letošek jsem zavedl model každý spí ve svém. :-) http://pohranici2016.michlik.eu/medium/0037.jpg
                tohle je Panský kříž v Broumovských stěnách, turistická odpočívka. Jinak jsem k tomu spaní měl ještě plachtu 3x2m, to když nebyla taková komfortní střecha jako na Panském kříži.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 22.09.2016
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  Nebolí z toho hřbet, nebo za krkem? Spát na břiše asi nelze, co :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 22.09.2016
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Na těžko, s přívěsem..

                         

                    nejpohodlnější spaní ze všech vandrů co jsem zakusil. :-)
                    Na břiše by teoreticky spát šlo, když si lehneš naštorc, ale já jsem plotýnkář a odnaučil jsem se spát na břiše už dávno. Takže mi to nechybí.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 23.09.2016
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Na těžko, s přívěsem..

                           

                      A když se otočíš na bok, na plotýnky asi taky nic moc? Bych asi nevydržel celou noc na zádech. Nevím o tom nic, jen se ptám, přece musí být problém najít vhodné místo, kde to uvážeš?

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 24.09.2016
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Na těžko, s přívěsem..

                             

                        kupodivu poloha na boku je velmi příjemná a potřeba se po postavení porovnat u spaní v hamace nedostavila. u spaní na zemi na vandrech pokaždé.
                        Najít stromy na zavěšení je na horách snazší než najít rovné místo pro stan.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 25.09.2016
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  ...taky vhodný řešení- já bych takhle ani neusnul, o spánku bych si musel nechat "jen zdát". Mám pro změnu problém s páteří a musím se "vrtět"- usínám na břiše a pak se přehazuju nalevo a spím na pravé straně- a to na rovným...Co nato říkaj hladoví komáři?

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 23.09.2016
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Vypadá to na dobrý nápad, ty otěže. Máš někde fotku nebo popis, ať nevymýšlím vymyšlené?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.09.2016
      Autor: Pepíček
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Na těžko, s přívěsem..

         

    Když jsi u těch převodů. Co dát dopředu dvojtác 38/24 a k tomu kazetu 13-25(28)?
    Velkou pak můžeš jezdit po celé kazetě, a když v kopci nebude stačit, hodíš malou.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.09.2016
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      To by určitě šlo, ony dneska ty nový bajky jezdí vepředu klidně jen s jedním převodníkem a vzadu 11 pastorků, jenže mně křížení vadí vysloveně od přirození, holt stará škola, proto furt špekuluju s trojpřevodníkem, že z velkého křížení bych se mohl opupínkovat :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 20.09.2016
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        ....mám ten samý "problém"- jak mám jedním tácem "obsloužit" jen na chvíli čtvrtý pastorek, jsem nesvůj a nic s tím nenadělám...:-((

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.09.2016
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        Hm, na Růžence (tři talíře a vzadu šestikolo) můžu dát na všech talířích všechna kolečka a nemám pocit, že by se řetěz křížil. Akorát teda megaring řadím jen s nejmenším talířem, dávat ho k těm větším talířům jaksi nepotřebuju.
        Někdy dokonce preferuji přehazování talířů před řazením vzadu a kolečka začnu přehazovat, až když su na nejmenším talíři a je to delší či prudší stoupání, co taky jinýho už pak můžu dělat, že ano...
        On ten úbytek rychlosti mezi talířama není zas o tolik větší, jak mezi kolečkama, a když to začne stoupat, tak takového úbytku dosáhnu velmi rychle, to bych ani nestíhala házet kolečka a stejně bych musela v jednu chvíli přehodit talíř.
        Zajímavé je, že na arabovi, kterej má osmikolo, ale dvě nejmenší kolečka nepoužívám, těma talířama zbývajících šest koleček takto neobsloužím, bo cítím, že se kříží řetěz. Převodníky, středy i řetěz jsou na obou kolech stejný, šířka těch šesti používaných koleček u araba je snad i menší, než Růženčino šroubovací šestikolo, tak je mi to záhadou.
        Jediné, čeho jsem si všimla, je jiný počet zubů na těch šesti používaných pastorkách (viz.obr), žádné číslo se neshoduje a dle mého názoru to má vliv na vzdálenost mezi prvním zubem v záběru na pastorku a posledním zubem v záběru na převodníku a jak se do této délky vejdou články napnutého řetězu. To je jediné, čím si to dokážu nějak vysvětlit a asi to má Růženka dobře zkombinované.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.09.2016
        Autor: bara2
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Růženka má možná delší zadní stavbu, než arab, takže křížení řetězu není tak výrazné, možné je i to, že u Růženky máš prostřední převodník rovnoběžně s prostředním pastorkem, zatímco u araba to je jinak, nic jiného mě nenapadá.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.09.2016
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            Tam je to právě divné. Růženka má proti prostřednímu talíři 3-4 kolečko, takže prostřední talíř obsluhuje 1. - 6. zcela symetricky. Ovšem velký talíř dojede na 2. kolečko bez nějakého citelného křížení a stejně tak nejmenší talíř dojede na 6.kolečko taky bez pocitu křížení. Samozřejmě, že řetěz v těch krajních polohách jde dost zešikma vůči ose kola, ale nabíhá na ozubení tak, že se stěna řetězu netlačí na zub a není to tudíž ve šlapátkách cítit.

            Arab má prostřední talíř proti 4.kolečku (tedy je trochu víc k pomalejším převodům) a měl by obsloužit kolečka 2.-6., zvládá jen 3-5.
            Velký talíř je mezi 5. a 6. kolečkem (blíž k šestému) a na 4. i 7. už cítím křížení, 8. je nepoužitelné (ale 11 zubů nepoužívám nikdy). Velkej talíř vpodstatě čistě obslouží jen 2 kolečka :( a z velkého na prostřední mám k dispozici jen 5.kolečko na přeřazení, z prostředního na malej můžu už řadit na více kolečekách, nejmenší talíř obslouží 1-5 v pohodě a je někde mezi 2-3 (blíž k druhému).
            To by odpovídalo teorii, že čím menší talíř, tím delší řetěz mezi talířem a kolečkama a tím tedy i větší možnost zešikmení linky, aniž by to křížilo.

            Změřila jsem vzdálenost šlapacího středu od středu zadního kola a Růženka to má opravdu o víc jak 1 cm delší. Růženka má šikmější sedlovou trubku, takže si může dovolit o tu "šikmost sedlové trubky" mít delší zadní stavbu a sedlo je nad zadním kolem stejně jak u araba. Na Růžence se lepší šlape, ten centimetr, o který mám šlapátka vůči sedlu víc vepředu, je cítit. A může být, že ten centimetr umožní i větší "rozptyl" u řetězové linky na velkém talíři.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.09.2016
            Autor: bara2
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              Pak mě ještě napadá jinak tvarované ozubení na převodnících na Růžence a na Arabovi, nebo na kazetě, nebo jinej řetěz. Na levnějších klikách je ozubení dost často divně tvarované, viděl jsem levný převodník, na kterém byly prohlubně mezi zuby v podstatě hranaté.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.09.2016
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                Středy, převodníky s klikama a řetěz mají stejné. Jsou jenom jiné počty zubů na kolečkách vzadu. Ale skutečně ta stavba je odlišná a řetěz na Růžence je "delší". Arab má kazetu 8mi kolo Shimano s maxikolem 34 a Růženka má šestikolečko Shimano s maxikolem, oboje nové a ve střední cenové relaci. Zuby to má tvarované stejně, to by po tom ten řetěz chodil jinak. Prostě to chodí po delší lince na Růžence a je tam vždycky rozdíl v převodu (počtech zubů na zadním kolečku), nemají ani jeden převod shodný.
                Ještě snad, že arab má indexaci na přesmykač a Růžnka ne, ale v tom to asi není, protože štrejchání o ramínko přesmykaže je něco jiného jak křížení řetězu a arab kříží dřív, než dojde ke kontaktu s ramínkem, u Růženky samozřejmě při řazení nejmenší talíř a nejmenší kolečko musím nastavit přesmykač...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 24.09.2016
                Autor: bara2
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  Na obou kolech je zařazenej zhruba stejnej převod. Na Růžence je 42/14 a na Arabovi 42/15

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 24.09.2016
                  Autor: bara2
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Na těžko, s přívěsem..

         

    http://www.alternativni-cyklistika.cz/ostatni...


    1000 MIL ADVENTURE NA TANDEMU S EXTRAWHEEL

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.10.2016
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Na těžko, s přívěsem..

         

    Podařilo se mi elegantně vyřešit dost zásadní problém - jak pověsit kšiltovku na řidítka typu "Bulhorn" :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.03.2017
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Úžasné, veliká gratulace :D

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.03.2017
      Autor: Brahma
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        Ještě musím vymyslet nějakou pojistku, kdyby to fouklo z druhé strany :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.03.2017
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Ňákej trouba mi dal mínus, zkus vymyslet něco lepšího ty chytráku! Je to strašně důležitý doplněk, díky němu si můžu bezpečně sundávat a nadundávat kšiltovku za jízdy!

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.03.2017
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        Je tu spousta závistivých pitomců, kteří nedokáží nic tak pozoruhodného vymyslet a jen dávají průchod svému vzteku. :D

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.03.2017
        Autor: Brahma
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Buď jsem blbej, nebo je to fakt problém, přidělat něco lehkého, jednoduchého na řidítka, aby na to šla kšiltovka pověsit jedním pohybem, aby to nebylo nebezpečný, aby to nepřekáželo v úchopu, vona ta trubka je kulatá, míst, kam můžeš něco přidělat moc není, vrtat do ní nemůžeš, zkoušel jsem "rohy" i "špenáty" od Cinelli, nic.
          Lámu si s tím hlavu už od loňska, včera jsem měl světlou chvilku a dal tam tu starou silničářskou brzdovou páku. Váží pár deka, je vyrobená z kombinace plast-elox, takže se o ni kšiltovka neušpiní, lze ji instalovat přímo na místo bez vodundávání omotávky, řazení a podobně, navíc je otočná, stačí vzít inbus a můžu si vybrat, jestli bude kšiltovka viset pod řidítkama, nebo hozená nahoře, to se vytříbí až v praxi, neumím si představit vyřešit věšení přilby a navíc tu hrůzu nepraktickou nosit na palici :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.03.2017
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            A co zkusit kosmickou technologii ? Na čepici našít "háčky" a na vhodné místo řidítek přilípnout chlupatej protikus sucháče.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.03.2017
            Autor: ronda
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              Laskavě věnuj svoji pozornost něčemu jinému, nebo přijdeš na něco lepšího a celý mi to zkazíš.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.03.2017
              Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        Možná ti chtěl někdo naznačit, že by bylo lepší jezdit v přilbě než v šiltovce.
        Ale tvoje volba.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.03.2017
        Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Když nepadá, tak na co přilbu? Čepička je pohodlnější.
          Já jsem si v lednu na sjezdovce díky přilbě pěkně poničil krční páteř a ještě teď se z toho hrabu. Nebýt přilby, tak se mi na krk žádná síla nepřenesla a byl bych víc zdravý. Do ničeho jsem hlavou nenarazil, jen ta veliká přilba brzdila o sníh. Nošení přilby není samospasitelné a má to také své zápory.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 23.03.2017
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            Jojo u tebe je nošení přilby zbytečné

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 23.03.2017
            Autor: Billicek
            Hodnocení: +9 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              A podle čeho tak soudíš? Píšu já tobě, že jsi ...?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.03.2017
              Autor: Brahma
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                V první chvíli jsem měl chuť ho smáznout, ale pak jsem si řek ale co, ať to všichni vidí, u koho je nošení přilby zbytečné..

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 24.03.2017
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  Přesně tak. U tebe je to taky zbytečné.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 24.03.2017
                  Autor: Billicek
                  Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                  • Re: Na těžko, s přívěsem..

                         

                    To bílý prostě musí ven, viď, Billicku :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 24.03.2017
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            taky ji nenosim a na kole už vůbec ne.leda na nějakej downhill.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 23.03.2017
            Autor: chopper
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      láďa hruška by to taky ocenil, i když ji nosí čelem vzad...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.03.2017
      Autor: brum
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        Láďa je amatér, tohle je pokročilá technologie, kterou ocení jen drsní dálkaři.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.03.2017
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Re: Na těžko, s přívěsem..

         

    Pokusím se z tématu o navigaci přesunout debatu o Extrawheelu semka. Dá se na něj naložit docela dost.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.03.2017
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Měl bych strach mít na přívěsu "hodně" a na kole "málo" nebo nic. Při klidné jízdě rovně nic nehrozí. Ale třeba z kopce přes nerovnosti, případně s razantnějším brzděním. Aby ten vlek kolo nepředběhnul, při brzdění odlehčené zadní kolo nevytlačil do strany, při sjezdu nerozhodil směr atd atd...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.03.2017
      Autor: ronda
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        To asi jo, musí se naložit tak, aby byla větší váha před osou kola a tlačila oj dolů, to by asi mohlo za normálních okolností stačit, když s tím nebudu dělat psí kusy. Mám představu, že bych měl na zadním nosiči dvě 20litrový Ortliebky a zbytek na vozíku, to by neměl být nijak extrémní nepoměr.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.03.2017
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        teoretizuješ? nebo máš zkušenost?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.03.2017
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Zkušenosti s těžkým přívěsem mám za autem i za motorkou. Ten za autem jsem dokázal dotáhnout až do krajnosti (nebo spíš za...) :-) Není důvod, aby tomu u lehoučkého kola bylo jinak. Fyzika je jen jedna.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.03.2017
          Autor: ronda
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            když slyším fyzika je jen jedna tak si nemohu nevzpomenout na paní co mi vysvětlovala proč je správné aby její 8 letá dcerka tlačila kolo naložené natěžko po vrstevnici v prudkém svahu tak aby měla to kolo nad sebou a ne pod sebou. Řek jsem té její dcerce ať se vysre na fyziku a tlačí ho pod sebou, protože když ji ujedou nohy tak je lepší když se dolů o svahu bude kutálet nejdřív to kolo a pak až ona.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.03.2017
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              pro grammar nazi. čárky jsem ušetřil, sám jich mám málo.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.03.2017
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              Když tě rozhodí vozejk, tak se kutálíš fyzika nefyzika :-)

              https://www.youtube.com/watch?v=1O9rAePP7RU

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.03.2017
              Autor: ronda
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                extra wheel tuhle prasárnu nedělá.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 26.03.2017
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  To netuším. Není to ale zas o tolik jiné, než jednostopý vozík za motorkou. A ten ji při troše nešikovnosti parádně rozkejvat, i když jsou tam poměry hmotností úplně jinde.
                  Nevidím důvod, proč by ne takovou, nebo jinou podobnou. Furt se tam zezadu něco tlačí. A v případě naložení jen vozejku je mezi předním brzdícím a tlačícím zadním mezi dvěma "kloubama" prostřední odlehčený.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 26.03.2017
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Na těžko, s přívěsem..

                         

                    Když se ti povede extrawheel rozkejvat třeba díky blbě rozložené zátěži tak se ti odepne od kola a pokračuje sám.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 28.03.2017
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Na těžko, s přívěsem..

                           

                      No, tak to pak musí bejt dvojnásobná radost :-))

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 28.03.2017
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Na těžko, s přívěsem..

                             

                        Když to bude dobře vyvážené, že to nespadne na oj, tak to může utíkat i poměrně daleko, asi tak jako odepnutá lyže :D

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 28.03.2017
                        Autor: Brahma
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Na těžko, s přívěsem..

                               

                          To by se ale musely uvolnit z čepů obě strany současně a rovnoměrně. A t si u dvou dovnitř tlačících pér neumím moc představit. V lepším případě by šel vozejk do strany a možná by se to dalo i ustát, nebo ta uvolněná strana do výpletu.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 28.03.2017
                          Autor: ronda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            musím souhlasit,vím co dokáže naloženej vlek za auto (cca 400kg) za nákladním kolem.
            A zvláš´t když je nějakej mizernej terén, např štěrk nebo mokrá tráva.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.03.2017
            Autor: chopper
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              Tak kdy už bude ta předváděčka ? nemůžu se dočkat !

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.03.2017
              Autor: ronda
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                až naprší ...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 28.03.2017
                Autor: AV
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  A to by asi byla sranda největší :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 28.03.2017
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Každý má svoje pro a proti.
      Když mám jen zadní brašny, má kolo v prudkém stoupání tendenci stavět se na zadní.
      Brašny vpředu a vzadu - lepší rozložení váhy.
      S Extrawheelem jsem nikdy nejel, ale podle videí to vypadá zajímavě. Jen bude obtížnější přenášení a nakládání, např. do vlaku. Jako každý vozík - musíš jít 2x.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.03.2017
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        S předními brašnami jsem předloni jel 14 dní a nezvyk jsem si, pokud bylo zapotřebí delší dobu přesně držet stopu, třeba ve stoupání, když kolem mne frčelo jedno auto za druhým, nezvládal jsem to s dostatečnou reservou, párkrát to bylo fakt na hraně, ty brašny mě málem dostaly do maléru.
        Tak jsem koupil extrawheel, jsou to čtyři kila navíc, vloni jsem ho testoval, líbilo se mi to, ale byly to jen dva dny, takže jsem trochu zvědav, co to se mnou udělá 14 dní po sobě, jestli mě ten vozejk nakonec neutahá, takže si na tu cestu dám pro jistotu tři dny navíc, abych nebyl ve stresu :-)
        Vono zase když jsem potřeboval přenést kolo s předními brašnami, třeba schody v metru, bylo to na hranici mých sil, to jsem se fakt bál, že mi rupne v zádech, vozík jde rychle odpojit, když to ponesu na 2x, nebude to taková váha.
        Jenže zase uhlídat to, aby to někdo nečórnul, do vlaku nic moc, no, to je mi jasný, já s tím naštěstí pojedu akorát metrem z Čerňáku do Zličína, tak to snad dopadne dobře :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.03.2017
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          V létě jsem jel dva týdny s brašnama vpředu a bez problémů, a to i v lehčím terénu (okolo hranice - Český les a Šumava). Ale třeba je jen HT 26" stabilnější.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 25.03.2017
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            Fotku to zase nevzalo. Takže odkaz:
            http://malejjarda2.rajce.idnes.cz/Jizni_hranice...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 25.03.2017
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              Hm, možná jsem to měl blbě vyvážený? Nejtěžší věci jsem se snažil dávat co nejníž, do blízkosti středu kola, přesto to mělo, hlavně v malé rychlosti, takovou jako setrvačnost, a než jsem ty setrvačné síly vyřadil z provozu, tak jsem dost kličkoval. Vozil jsem v tom dvě 1,5 PET lahve s vodou, náhradní duše, nářadí, jídlo, možná k tomu přispěly silniční oblouky, ve srovnání s bikovými řidítky jsou dost úzké, nevím.
              Řidítka jsem vyměnil, koupil vozík, takže už to snad ani nechci vědět, čím to bylo, nerad bych se dozvěděl, že jsem díky vlastní neschopnosti zbytečně investoval sedm tisíc.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 25.03.2017
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                Vozit vodu v předních brašnách se mi velmi neosvědčilo. Jak nejsou flašky úplně plné nebo naopak zcela prázdné, dokáže ta hmota pohybující se vody v lahvích pěkně rozhodit řízení, zvlášť patrné to bylo při rychlejších sjezdech kdy mělo přední kolo často sklon se rozkmitat a nebylo jak tomu zabránit. Jak jsem ale vody přesunul na zadek, problémy zmizely.
                Loni na dvou týdenních výletech jsem vystačil jen se zadnímí kapsami, avšak teď v květnu na měsíc do Skotska opět beru i předek.

                http://cyklopoustevnik.rajce.idnes.cz/2015_-...

                Ideální vyvážení mi přijde takové že když kolo chytnu jednou rukou za sedlovou trubku a zvednu, tak obě kola by měla být ve vzduchu aniž bych musel druhou rukou tlačit řídítka dolů.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.03.2017
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  Zajímavé, mně se ovladatelnost zhoršovala s klesající rychlostí, v těžkých stoupáních jsem si nepřipadal jako Delgado, nýbrž jako ekvilibrista. Ve sjezdech to tendenci kmitat nemělo, dalo se i bez držení.
                  Asi to bude individuální, každé kolo je trochu jiné, možná mám ten předek krapet povolnější, než by bylo pro použití předních brašen žádoucí, nevím.

                  Každopádně kdybych někdy přední brašny vezl, dal bych do nich jen hadry, aby byly co nejlehčí - a to mi na tom právě vadí, dát 4l vody na zadní kolo, které už je i bez vody vytížené dostatečně.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 27.03.2017
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Na těžko, s přívěsem..

         

    Na Extrawheel jsem zkusmo instaloval přední nosič od SA, takhle na něj v pohodě naložím to samé, co na kolo bez vozíku - dvě zadní a dvě přední brašny, navíc zbylo místo na horní ploše nosiče od SA a zakřivený nosič je taky prázdný.
    Jak se to bude chovat takhle naložené netuším, možná to někdy vyzkouším, nejtěžší věci by se musely dát do velkých spodních brašen, to je jasný.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.03.2017
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Kolik vlastně celkově plánuješ brašen?
      4 na vozíku a 2 na kole, nebo chceš všechno dát na vozík?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.03.2017
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        Hlavně zajímavé je kolik blbostí jsi ochoten s sebou vláčet. Je známé pravidlo, že jak velký batoh máš, takový plný s sebou táhneš. A ty pracuješ na největším realizovatelném.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.03.2017
        Autor: Brahma
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Jsa jazykově zcela nevybaven, snažím se být co možná nejvíc soběstačný a předejít situacím, ve kterých budu trapně votravovat domorodce kvůli každému prdu. Nechci se spoléhat na "dobré lidi", někteří zkušení cestovatelé s tím dopředu počítají, ale mně se tenhle přístup ekluje.
          Je velká pravděpodobnost, že hodně věcí vůbec nepoužiju, ale podle mě to neznamená, že jsou to blbosti, které s sebou vláčím zbytečně.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2017
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            ....každý má svůj "fígl" na to, co vše potřebuje(nebo by mohl potřebovat). Já jsem zatím domorodce otravoval jen jednou (svaření zlomeného nosiče-ale ten sebou nevozíš ani ty)a i když jezdím s jednokol. vozíkem, tak ani do pustin Rumunska a Balkánu, kde nejsou běžně servisy a cyklozboží, nevozím víc jak dvě brašny a ostatní v brašničkách by se vešlo do třetí- celkem do 25kg na měsíc. Krom svařování si s nářadím opravím vše co se pokazí a opravit jde.....

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.03.2017
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              Že mám velký brašny ještě neznamená, že je mám plný cihel, ruku do ohně za to nedám, ale mám dojem, že naložené kolo vážilo se vším všudy 45kg, samotné kolo 17kg, vozík dejme tomu 4kg, to máš 21kg, 45kg mínus 21kg rovná se 24kg bagáže a to do toho počítám i čtyři lity vody, jestli se nepletu.
              Ale ber to s rezervou, fakt mám mizernou paměť, klidně se mohlo stát, že jsem se sek o pět kilo, až mi přijde druhý pár spodních brašen, udělám kontrolní balení, zvážím to přesně a dám to sem i s portrétem.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.03.2017
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                Nechceš sepsat i seznam, co s sebou všechno bereš?
                Ať ti to můžeme zkritizovat. :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.03.2017
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  Si to klidně zkritizuju sám :-) tak nějak všeobecně se s tím neseru, no, dokonce ani kartáček na zuby nezkracuju.
                  Vezu trošku víc teplého oblečení, než je při cestě na jih bezpodmínečně nutné.
                  Dřu se se zbytečně velkým a těžkým stanem.
                  Takovou tu igelitovou plachtu i příjemný hadříky na spaní bych taky mohl nechat doma.
                  Plyšáka Matěje, železnou zásobu šušenýho masa a tužkovek taky.
                  Kdybych tohle všechno odboural, mohl bych doma klidně nechat i vozík, který váží čtyři kila.

                  Ale jinak se to za těch třicet let tak nějak vyselektuje, že nejspíš vezu nemlich to samý, co ostatní.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.03.2017
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Na těžko, s přívěsem..

                         

                    sušené maso máš vlastní výroby nebo to jerky s indiánem?

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 29.03.2017
                    Autor: Bruca
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Na těžko, s přívěsem..

                           

                      Sindiánem, pět 100g pytliků, zaberou skoro půlku brašny, asi je propíchnu špendlikem aby splaskly, zkazit by se to nemělo, ne?

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 29.03.2017
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  Třeba tak?!? :o)))

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.03.2017
                  Autor: radka
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Na těžko, s přívěsem..

                         

                    Tak teď to nechce vzít ani obrázek o velikosti 82 kB...
                    Možná je moc malý :o)))

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 29.03.2017
                    Autor: radka
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                    • Re: Na těžko, s přívěsem..

                           

                      ....bez problémů "naprvníšup" 1 a 1,3MB....

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 30.03.2017
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                Portrét už mám, na kontrolní balení jsem si zatím netroufl.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.04.2017
                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  Kontrolní balení - bicykl 15,3kg, vozík 4,5kg, stan 2,9kg, bagáž 17,2kg = 39,9kg, k tomu nutno připočíst 5,5kg, pokud budu mít všechny lahve plné vody. Takže max. váha celé soupravy se pohybuje okolo těch 45kg.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 06.04.2017
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        Tohle byl jen experiment :-) dumal jsem nad tím, jak se tomu maníkovi povedlo naložit na extrawheel čtyři brašny na fotce, kterou jsem postoval výše. Mně se zatím nejvíc zamlouvá tato kombinace - dvě velké Ortliebky na zadním kole, na vozíku další dvě + stan.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.03.2017
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Ale tenhle maník s sebou musí tahat i nějaké to další oblečení a vybavení, aby nezmrzl. No a také to má poměrně po rovině, to se mu to tahá :(

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2017
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            I uprostřed zuřícího léta dokáže být nahoře v Pyrenejích vítr, déšť, pár stupňů nad nulou..

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.03.2017
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              O tom žádná, takové počasí může přijít i na Šumavě.
              Takže letos opět směr Pyreneje?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.03.2017
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                Když dá pánbuch tak jo, jen s drobnými vylepšeními pojedu stejnou trasu, kterou jsem jel v r.2015, letos snad zvládnu i Mont Ventoux, spousta lidí to nechápe, ale já se rád vracím na stejná místa.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.03.2017
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Na těžko, s přívěsem..

         

    Ahoj,
    mám cca měsíc vozík (nějaký číňan z aukra za 2500,-) Po promazání ložisek v kole a drobné úpravě upínacího mechanizmu zatím super. Záleží hodně za jakým kolem jedeš. S naložeými 30kg za lowracerem jsem vzdal cestu po 1km, ale to byla zkouška předem odsouzená k neúspěchu.
    Naopak dnes mám najeto 80km se sestavou na obrázku (vážilo to dohromady 54kg, já vážím 67kg) jisté řízení to mělo do cca 45km/h a to i v prudkých zatáčkách, průměrná rychlost 23km/h. Ale zase stoupání jen cca 600m, klesání 900m a hezké asfaltové cesty.
    Celkově na dopravu věcí po silnicích super, s cestováním a horšími cestami zatím nemám zkušenost. Extrémně důležité je dobré vyvážení a upevnění věcí, aby ve vozíku (ani na vozíku) neměly možnost pohybu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.04.2017
    Autor: klimosj
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Jezdím pátý rok s tím samým (ale z Impexu za 1760Kč)v pohodě.Taška nepřežila měsíční cestu s denním balením- vozík jsem po roku upravil o odpružení a místo tašky dvě brašny+PVC "krabice". Na delší cesty bych bez něj nejel-lehčeji ovladatelný kolo a nízký těžiště nákladu je velký plus.....

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.04.2017
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Tenhle vozík by se mi moc líbil, ale odradila mne váha.

      Dá se koupit vozík v principu stejný, ale kvalitnější a lehčí, od toho mne odradila cena :-)

      https://www.azub.cz/nakladni-vozik-za-kolo...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.04.2017
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        ....i mne-chtěl jsem vyzkoušet jízdu s vozíkem a v okolí nebylo nic k mání, tak jsem "šel" do tohoto s tím, že kdyby se "nezadařilo", na zahrádku bude dobrý(na odvoz úrody ap.).Po pár jízdách mne to chytlo a od té doby je na dlouhé cesty dobrý společník.Tašky nelituju- stejně bych do ní nebalil pro nepřehlednost a hledání- takto upravený je za tu cenu bezkonkurenční. Váhu po úpravě jsem nekontroloval- nejtěžší je kolečko, ostatní je tenkostěnný profil a s kvalitou jsem spokojený- přežil bez závad cesty/necesty a terén v Rumunsku i Balkáně a to je co říct. Smola,že už není v nabídce- 13000Kč za pár trubek bez brašny- to bych mohl po dvacet let mít každý druhý rok nového "číňánka" i s brašnou bez ohledu na kvalitu(nějaký to kilo navíc by mne nrozhodilo)....;-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 05.04.2017
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Navíc je Monoporter bez originál brašny za 2600.-kč skoro k ničemu, protože nemá postranice. Ale je rozkládací, což se může hodit. Na tvým vozíku je boží to odpružení.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 05.04.2017
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            ....tak jsem ho odvážil(s prázdnýma brašnama a krabicí, jak je na obr.)-8,9kg i s upínací točnou.To těch 5,4kg za kolečko a ohnutou trubku bez brašny a pružení je tedadocela dost...;-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 05.04.2017
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Jindrovi

         

    Jindro, vozík bude v pohodě, dyť je úplně novej a bude na polovině max. nosnosti. Jestli se něco posere, nejspíš to budu já, už jsem stará ojetina a furt mě něco bolí.
    Dík za nabídku, ale zas takovej kretén, abych vám komplikoval odjezd dovolenou, snad nejsem :-)
    V případě nouze se pověsím na krk dopravci, co nás vozí na dovolenou. Má kontakty na spoustu kamioňáků a hlavně autobusáků - těch jezdí každý týden do Španělska i zpátky spousta, a pohybují se poblíž trasy, kterou pojedu. Jestli budeš zvědavej jak jedu, cestou budu občas na netu, můžu ti písnout na messenger.
    Odkud kam konkrétně pojedeš Via Rhona? Já týhle trase nemůžu přijít na kloub, kde vlastně začíná, kde končí..

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 05.04.2017
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovýlety

dnes
Ahoj hledám cyklistku 40-50 L na společné výlety. Rád jezdím na kole,ale jezdit sam to není ono . Jezdim na pohodu…

Hledám: Sportovního kamaráda na kolo

Hledám: Sportovního kamaráda na kolo
včera
Ahoj, hledám sportovního kamaráda na vyjížďky na silničním nebo horském kole. Uvítám pokud by měl zájem i o lezení…

Hledám: partnerku co si ráda protáhne na kole trochu nohy

Hledám: partnerku co si ráda protáhne na kole trochu nohy
22.07.2017
Jezdím jak na krátký tak delší projížďky, spíš vyhledávám místa z menším provozem vedlejší polní a lesní cesty.…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

342 cyklistů (29 přihlášených)

Okolo Slovenska 2017 (1.7.2017 – 13.7.2017)

Cesta kolem hranic Slovenska se nám zdála jako logické pokračování objezdu České republiky, který jsme…
vlli2 | dnes

Dámská proti proudu Ohře a podle tří řek

Dámská měla být čtyřčlenná, podle čtyř řek a ke třem soutokům, ale nemoci nechodí po horách, ale po lidech,…
HMS | 20.07.2017

Rumunský Maramureš a kláštery

Nastal čas pozrieť si nové miesta a lokality – čas dovolenkový. Na tento rok pôvodne plánovaná návšteva…
bi-cyklista | 20.07.2017