Na těžko, s přívěsem..

Dotazy, zkušenosti, atd.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.09.2016
  • Re: Na těžko, s přívěsem..

         

    bi-cyklista: """Na kazetě odstupňování po jednom zubu u pěti pastorků je mrhání převody- já "tahám" jednokolku s kazetou 11-13-15-18-21-24-28-32 a trojtác 44-36-26
    Zatím nebylo stoupání, co bych šel pěšky..."""

    13z pastorek jsem s 44z převodníkem jsem využil jen velmi zřídka, spíš pro zajímavost, než že bych takhle těžký převod opravdu potřeboval, jedenáctku už bych nevyužil vůbec.

    Jakou rychlostí jedeš na nejlehčí převod - 26x32? Místo 13-23 bych mohl použít kazetu 13-25, ale přijde mi, že s takhle lehkým nejlehčím převodem už to musí být pomalé natolik, že je problém udržet rovnováhu, nebo ne?
    Navíc nevím jak ty, ale já jezdím zásadně po silnici, kde je, až na vzácné případy, rozumný sklon.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.09.2016
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Nemít nejlehčí 22 předek 34 zadek tak spoustu kopců turistikuju. Ne že by mi to vadilo, ale s nákladem mi energeticky nejméně vyčerpávající vychází verze kolmo, a to i když počítadlo z minimálních 3,7km/h co je ještě schopné ukazovat dávno sedí na nule. Když jsem vyrážíval na 4 měsíce toulat se do Alp, vozil jsem vždy rezervní 22 protože ta mi vždycky odcházela jako první.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 20.09.2016
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        No prtoe ty jezdíš na kole s bagáží tam, kam chodí i císař pán pěšky, to je pochopitelný, že potřebuješ takhle lehké převody, a to z toho kola nespadneš, při tak nízké rychlosti, však to už musí být svého druhu ekvilibristika, ne?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 20.09.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Copak toto problém není, mnohem obtížnější, když jedu jen nalehko s trojkapsou za zadkem, je udržet přední kolo na zemi. To pak musím tlačmo i když jinak by to bylo pořád rozumně jetitelné. :-(

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 20.09.2016
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      To je fakt, že převod 44-11 se zátěží využívám většinou při přesunu přes únavné maďarské roviny (za pálícího slunce se není kde schovat do stínu a většina vsí je od hlavní bokem), abych byl co nejrychlej pryč- nebo při mírném klesání za deště, příp. když je třeba "jen prolítnout" nezajímavý úsek. Také převod 26-32 není v permanenci- slouží jako "nouze" při dlouhých stoupáních- jezdím převážně Balkán a Rumunsko. Tu není zvláštnost trefit na 8-12km stoupání 10% (občas úseky i 16%) a ke konci, (nebo v zatáčkách, kde se "zvedne" i na 20%) přijde jako pomoc vhod. Rychlost je malinko pod 5km/h a to se chvíli vydržet dá. Je to každopádně lepší, než jít pěšky a náklad tlačit. V terénu se takový převod použít nedá.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.09.2016
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        "Ten chlap musí mít ukrutnou sílu!" :-))

        Převod 44-11 řadím v rychlostech 50+ a to na těžko fakt nedám. Jedině z kopce.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.09.2016
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Spíše je zvyklý jezdit málo frekvenčně. Jistě se shodneme, že se dá jet po rovině i natěžko rychlostí kolem 30km/h (za příznivých podmínek). Pak to vychází zhruba na 60ot/min. Pokud jsi zvyklý jezdit lehčí převody s frekvencí kolem 100ot/min, jsme při tomto převodu zhruba na 50km/hod. Tomu odpovídá i jeho sdělení o "lehké straně" převodů, kdy u 26/32 jede do kopce rychlostí chůze.
          Ale to si jistě lehce spočítáš i sám ....

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.09.2016
          Autor: mildakh
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Přijde mi, že takhle musí hrozně trpět kolena....

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.09.2016
          Autor: mildakh
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            Právě že mi přijde, že musí jezdit moc nízkou kadencí.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.09.2016
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              ....jjjjo- jsem spíš silový typ. Kadenci nad 70 jsem zkoušel a bohužel nevyhovuje- neudržím ji delší dobu, takže kolem 60 je dobrý. Kolena možná trpí, ale nedávají to ani po 30-ti letech cykloturistiky "natěžko" v mých letech znát ;-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 23.09.2016
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                Hmm..na tomhle praktickém příkladu je krásně vidět, jak je mnohdy úplně zbytečná diskuze stran převodů na kole. Protože každému vyhovuje něco jiného.
                Zamlada jsem jezdíval taky spíše silově. Ale pak mi kamarád ukázal výhodu lehčích převodů a větší frekvence. A dodnes jsem mu vděčný. Ale musel jsem se celé jedno jaro učit, abych to utočil.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 23.09.2016
                Autor: mildakh
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  My jsme se ženou přestali jezdit na tandemu. Prostě jsem si během let s lehokolem zvykl točit jinou frekvencí než ona a nepasuje nám to.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 24.09.2016
                  Autor: petrp
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  ....budu muset vyzkoušet, jestli se to frekvenční šlapání po letech teď naučím- však v důchodu na to mám času dost.. ;-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 24.09.2016
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Na těžko, s přívěsem..

                         

                    Rychlost se už ve vyšším věku moc trenovat nedá. Jednak je to z části vrozené (poměr rychlých vláken ve svalech) a druhak s věkem schopnost ji rozvíjet klesá. Takže trochu zrychlit asi půjde, ale nic moc, zvlášť, kdyžs doteďka aktivně jezdil. To nacvičuju už druhej rok a spíš čím dál horší, než aby se to lepšilo. Výraznější změna přišla až s Růžou, ale tam je to jednoznačně jiným strojem :))

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 24.09.2016
                    Autor: bara2
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                    • Re: Na těžko, s přívěsem..

                           

                      My se ale nebavime o rychlosti, nybrz o frekvenci slapani. To s absolutni rychlosti az tak nesouvisi...

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 24.09.2016
                      Autor: mildakh
                      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                Když si vzpomenu, že jsem měl na první silničce převodníky 52-42 a vzadu sedmičkovou kazetu s největším pastorkem 26, ježí se mi z toho všechny chlupy :-). Ale holt roky se nedají zastavit...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 23.09.2016
                Autor: mildakh
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Na těžko, s přívěsem..

         

    jezdil jsem s vozíkem tři sezony. Letošní dovolená už bez. Raději jsem zredukoval množství věci co ssebou tahám. Hlavní důvod byla loňská dovolená, kdy jsem kvůli horku do kopce tlačil a tlačit lehokolo s extrawheelem není něco co nějak oblibuji. Za to letos bez extrawheelu jsem opět tlačil ale, tak nějak fešácky. Na řídítka jsem navázal otěže a opřel se zezadu do brašen. A kolo byť naloženo, jelo do kopce jako kočárek. Ani hřbet mě nebolel.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.09.2016
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Extrawheel jsi teda prodal? O redukci váhy a množství bagáže jsem taky přemýšlel, ale nic kloudného mne nenapadlo.
      Pokud nechám doma teplé věci, bude neobvyklá zima, nepovezu-li hadry do deště, bude vydatně pršet, atd.
      Pak by ještě přicházela v úvahu koupě lehčího kola, stanu, spacáku, oblečení, atd., ale za každé ušetřené kilo se platí nehorázné peníze, to se na to můžu vyprdnout, na tomhle druhu cestování se mi líbí i finanční nenáročnost, neměl bych z toho takovou radost, navíc o to větší bych měl strach nechat naložené kolo bez dohledu.
      Příští rok (snad) vyrazím s Extrawheelem do Španělska, na takové cestě se jasně ukáže, zda to byl dobrý nápad, tahat s sebou čtyři kila navíc(ten vozík), místo abych to dal do předních brašen.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 20.09.2016
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        To máš recht s těma prachama- já tak "ušetřil" při obměně doslouživší výstroje (stan-1,8kg, spacák-0,9kg, karimáma-0,47kg a oblečení-Moira).Věci na spaní (stan,spacák,karimáma a triko,kraťasy,ponožky) se vejdou do jedné ne plné brašny SA-15litrů- do druhé poloprázdné náhr. oblečení, pončo do deště, sandály, hyg.potřeby, powerbanka 15000mAh, nějaký potraviny.Vaření je spolu s ostatním v krabici a vše na vozíku i kole nemá 25kg. Nejtěžší je nářadí a věci náhradní (lanka, klíče, duše, stahováky ap.). Přední brašny nevozím a ani bez vozíku jsem nevozil- tolika věcí neberu, není proč. Zatím mi nic nechybělo- spíš jsem ubíral až se to "vykrystalizovalo" do této podoby a váhy. Je pravda, že na Balkán a do Rumunska je třeba sebou brát hlavně víc věcí pro příp. opravy/poruchy na kole kvůli chybějícím servisům a dílům. Proto je kolo klasický ocelový cross s véčkama a pevnou vidlou, kde není tolika možností závady. Kolo nemám problém kdekoliv nechat osamotě před obchodem- jinde se vždy najde místo kde na něj stánkař/pokladní dohlídne.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.09.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        Neprodal jsem ho. Letošní dovolená byla vandrovací se spaním v hamace, takže mi odpadl stan, což je hnedle celá jedna brašna. Vaření jsem zredukoval tak, aby se mi vlezlo spolu s mým oblečením do jedné brašně, takže ušetřená další brašna. A řek sem si, že když jedu takové to blonckání českopolské hranice, tak se dá snadno stravovat v našich restaurantech a prožrali jsme na dovolené docela majlant. Ale bylo to fajn.
        Když pojedu někam daleko, tak zas dojde na extrawheela, protože stan a kuchyň.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.09.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          ....co vozíš za stan, že zabere jednu brašnu- nebo je ta brašna tak malá? ;-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 21.09.2016
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            jurek family 4. https://goo.gl/CqSoaB
            pro tři lidi a tři kola ideál

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.09.2016
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              .....hmmm, to pak ale nesmíš jezdit sám- to se takový palác proveze! ;-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 22.09.2016
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                pro letošek jsem zavedl model každý spí ve svém. :-) http://pohranici2016.michlik.eu/medium/0037.jpg
                tohle je Panský kříž v Broumovských stěnách, turistická odpočívka. Jinak jsem k tomu spaní měl ještě plachtu 3x2m, to když nebyla taková komfortní střecha jako na Panském kříži.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 22.09.2016
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  Nebolí z toho hřbet, nebo za krkem? Spát na břiše asi nelze, co :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 22.09.2016
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Na těžko, s přívěsem..

                         

                    nejpohodlnější spaní ze všech vandrů co jsem zakusil. :-)
                    Na břiše by teoreticky spát šlo, když si lehneš naštorc, ale já jsem plotýnkář a odnaučil jsem se spát na břiše už dávno. Takže mi to nechybí.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 23.09.2016
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Na těžko, s přívěsem..

                           

                      A když se otočíš na bok, na plotýnky asi taky nic moc? Bych asi nevydržel celou noc na zádech. Nevím o tom nic, jen se ptám, přece musí být problém najít vhodné místo, kde to uvážeš?

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 24.09.2016
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Na těžko, s přívěsem..

                             

                        kupodivu poloha na boku je velmi příjemná a potřeba se po postavení porovnat u spaní v hamace nedostavila. u spaní na zemi na vandrech pokaždé.
                        Najít stromy na zavěšení je na horách snazší než najít rovné místo pro stan.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 25.09.2016
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  ...taky vhodný řešení- já bych takhle ani neusnul, o spánku bych si musel nechat "jen zdát". Mám pro změnu problém s páteří a musím se "vrtět"- usínám na břiše a pak se přehazuju nalevo a spím na pravé straně- a to na rovným...Co nato říkaj hladoví komáři?

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 23.09.2016
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      Vypadá to na dobrý nápad, ty otěže. Máš někde fotku nebo popis, ať nevymýšlím vymyšlené?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.09.2016
      Autor: Pepíček
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Na těžko, s přívěsem..

         

    Když jsi u těch převodů. Co dát dopředu dvojtác 38/24 a k tomu kazetu 13-25(28)?
    Velkou pak můžeš jezdit po celé kazetě, a když v kopci nebude stačit, hodíš malou.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.09.2016
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Na těžko, s přívěsem..

           

      To by určitě šlo, ony dneska ty nový bajky jezdí vepředu klidně jen s jedním převodníkem a vzadu 11 pastorků, jenže mně křížení vadí vysloveně od přirození, holt stará škola, proto furt špekuluju s trojpřevodníkem, že z velkého křížení bych se mohl opupínkovat :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 20.09.2016
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        ....mám ten samý "problém"- jak mám jedním tácem "obsloužit" jen na chvíli čtvrtý pastorek, jsem nesvůj a nic s tím nenadělám...:-((

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.09.2016
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Na těžko, s přívěsem..

             

        Hm, na Růžence (tři talíře a vzadu šestikolo) můžu dát na všech talířích všechna kolečka a nemám pocit, že by se řetěz křížil. Akorát teda megaring řadím jen s nejmenším talířem, dávat ho k těm větším talířům jaksi nepotřebuju.
        Někdy dokonce preferuji přehazování talířů před řazením vzadu a kolečka začnu přehazovat, až když su na nejmenším talíři a je to delší či prudší stoupání, co taky jinýho už pak můžu dělat, že ano...
        On ten úbytek rychlosti mezi talířama není zas o tolik větší, jak mezi kolečkama, a když to začne stoupat, tak takového úbytku dosáhnu velmi rychle, to bych ani nestíhala házet kolečka a stejně bych musela v jednu chvíli přehodit talíř.
        Zajímavé je, že na arabovi, kterej má osmikolo, ale dvě nejmenší kolečka nepoužívám, těma talířama zbývajících šest koleček takto neobsloužím, bo cítím, že se kříží řetěz. Převodníky, středy i řetěz jsou na obou kolech stejný, šířka těch šesti používaných koleček u araba je snad i menší, než Růženčino šroubovací šestikolo, tak je mi to záhadou.
        Jediné, čeho jsem si všimla, je jiný počet zubů na těch šesti používaných pastorkách (viz.obr), žádné číslo se neshoduje a dle mého názoru to má vliv na vzdálenost mezi prvním zubem v záběru na pastorku a posledním zubem v záběru na převodníku a jak se do této délky vejdou články napnutého řetězu. To je jediné, čím si to dokážu nějak vysvětlit a asi to má Růženka dobře zkombinované.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.09.2016
        Autor: bara2
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Na těžko, s přívěsem..

               

          Růženka má možná delší zadní stavbu, než arab, takže křížení řetězu není tak výrazné, možné je i to, že u Růženky máš prostřední převodník rovnoběžně s prostředním pastorkem, zatímco u araba to je jinak, nic jiného mě nenapadá.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.09.2016
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Na těžko, s přívěsem..

                 

            Tam je to právě divné. Růženka má proti prostřednímu talíři 3-4 kolečko, takže prostřední talíř obsluhuje 1. - 6. zcela symetricky. Ovšem velký talíř dojede na 2. kolečko bez nějakého citelného křížení a stejně tak nejmenší talíř dojede na 6.kolečko taky bez pocitu křížení. Samozřejmě, že řetěz v těch krajních polohách jde dost zešikma vůči ose kola, ale nabíhá na ozubení tak, že se stěna řetězu netlačí na zub a není to tudíž ve šlapátkách cítit.

            Arab má prostřední talíř proti 4.kolečku (tedy je trochu víc k pomalejším převodům) a měl by obsloužit kolečka 2.-6., zvládá jen 3-5.
            Velký talíř je mezi 5. a 6. kolečkem (blíž k šestému) a na 4. i 7. už cítím křížení, 8. je nepoužitelné (ale 11 zubů nepoužívám nikdy). Velkej talíř vpodstatě čistě obslouží jen 2 kolečka :( a z velkého na prostřední mám k dispozici jen 5.kolečko na přeřazení, z prostředního na malej můžu už řadit na více kolečekách, nejmenší talíř obslouží 1-5 v pohodě a je někde mezi 2-3 (blíž k druhému).
            To by odpovídalo teorii, že čím menší talíř, tím delší řetěz mezi talířem a kolečkama a tím tedy i větší možnost zešikmení linky, aniž by to křížilo.

            Změřila jsem vzdálenost šlapacího středu od středu zadního kola a Růženka to má opravdu o víc jak 1 cm delší. Růženka má šikmější sedlovou trubku, takže si může dovolit o tu "šikmost sedlové trubky" mít delší zadní stavbu a sedlo je nad zadním kolem stejně jak u araba. Na Růžence se lepší šlape, ten centimetr, o který mám šlapátka vůči sedlu víc vepředu, je cítit. A může být, že ten centimetr umožní i větší "rozptyl" u řetězové linky na velkém talíři.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.09.2016
            Autor: bara2
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Na těžko, s přívěsem..

                   

              Pak mě ještě napadá jinak tvarované ozubení na převodnících na Růžence a na Arabovi, nebo na kazetě, nebo jinej řetěz. Na levnějších klikách je ozubení dost často divně tvarované, viděl jsem levný převodník, na kterém byly prohlubně mezi zuby v podstatě hranaté.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.09.2016
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Na těžko, s přívěsem..

                     

                Středy, převodníky s klikama a řetěz mají stejné. Jsou jenom jiné počty zubů na kolečkách vzadu. Ale skutečně ta stavba je odlišná a řetěz na Růžence je "delší". Arab má kazetu 8mi kolo Shimano s maxikolem 34 a Růženka má šestikolečko Shimano s maxikolem, oboje nové a ve střední cenové relaci. Zuby to má tvarované stejně, to by po tom ten řetěz chodil jinak. Prostě to chodí po delší lince na Růžence a je tam vždycky rozdíl v převodu (počtech zubů na zadním kolečku), nemají ani jeden převod shodný.
                Ještě snad, že arab má indexaci na přesmykač a Růžnka ne, ale v tom to asi není, protože štrejchání o ramínko přesmykaže je něco jiného jak křížení řetězu a arab kříží dřív, než dojde ke kontaktu s ramínkem, u Růženky samozřejmě při řazení nejmenší talíř a nejmenší kolečko musím nastavit přesmykač...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 24.09.2016
                Autor: bara2
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Na těžko, s přívěsem..

                       

                  Na obou kolech je zařazenej zhruba stejnej převod. Na Růžence je 42/14 a na Arabovi 42/15

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 24.09.2016
                  Autor: bara2
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Na těžko, s přívěsem..

         

    http://www.alternativni-cyklistika.cz/ostatni...


    1000 MIL ADVENTURE NA TANDEMU S EXTRAWHEEL

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.10.2016
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

08.12.2016
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

100 cyklistů (3 přihlášení)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016