reklama

Kvalita plášťů Schwalbe

Tento plášt´ Schwalbe Kojak mám 4. rokem na skládačce a má najeto ca. 2000 km.
Koupil jsem nové kolo osazené novými plášti.

Kdysi jsem zde diskutoval s kýmsi na téma Rubena versus Schwalbe.

Rubeny mají na jednotlivých mých lehokolech najeto podstatně více a na jednom mám Rubena pláště již 9 let. Bez problémů.

Schwalbe u mě bohužel opět propadl.
A to jeho cena je více než 6-ti násobná!!! ve srovnání s Rubenou

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 16.08.2016
Autor: Martis
  • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

         

    Chceš názor - jezdily podhuštěné. Nebo vzhledem k tlaku přetížené.

    U Schwalbe mě vyhovuje, že jdou nafoukat na tlak, co x-krát levnější Rubena rozhodně ne. (A nebo že líp jedou.)
    Při tom správném tlaku by měl rozdíl životnosti převálcovat cenové rozdíly, tolik aspoň moje zkušenost.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.08.2016
    Autor: Radek
    Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

           

      Rubeny jsou největší šmejd pod sluncem.
      Na rubenách jsem najel nejvíce 700km ale většinou jen 400km. Neustále reklamace a výměny skončily když jsem přešel na Schwalbe.
      Najeto na nich 4500km a to jsem je ještě nemusel měnit. Defekt ani jeden.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.08.2016
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

             

        Jště dodám že jedny Schwalbe jsem odrovnal po 2000km díky tomu že jsem jezdil na podhuštěných pneumatikách.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 16.08.2016
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

           

      OK.Po 35-ti etech jezdeni na kole se budu muset naucit foukat gumy a budu si muset nechat seridit manometr.;-)
      Pánové je zajímavé, že přední plášť foukam lehce méně než zadní a ten tedy tak katastrofálně nedopadl. Jak jsem již psal,za 35 let,co jezdim na kole, jsem jednou lehce podhusteny plast a prodrel v patce o rafek u tandemu, kde byl nosič vrchem naložen a dva lidí na kole a to se mi stalo dvakrát za život a to jen na tandemu.Na singlu nikdy! Na podhustenych ani prehustenych pláštích vědomě nejezdím. Ale kazdy den před iizdou to tedy nekontroluji.Tak jednou ,dvakrat za měsíc....

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 17.08.2016
      Autor: Martis
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

             

        nad zadním kolem sedíš, proto dostává víc na frak ;-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 18.08.2016
        Autor: Bruca
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

             

        Ahoj,

        ještě jsi neřekl jaký rozměr, jaká patka, a na kolik barů jsi jej bouchal?
        Případně kolik vážíš a na jakém typu kola jsi to vozil.

        Já mám teď na singlu vpředu Ultremo ZX 25mm, ale musel jsem se naučit co potřebuje. *
        Bok už má rozsekaný a začíná bublat, protože jezdím každý den asi míli po polňačce.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 18.08.2016
        Autor: single
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

             

        Ono to chce se podívat na bočnici pneumatiky, jaký je tam napsaný minimální tlak. On je u té Schwalbe dost vysoký. Něco podobného mi udělala Schwalbe Marathon Racer, jenže já foukám dost od oka a dodatečně jsem zjistil, že tlak byl pod minimem, i když mi připadala OK. Nevím jak Kojal ale ten Marathon Racer má tenounké bočnice.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2016
        Autor: Aviatik
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

               

          Kojak je na tom s tlouškou bočnice stejně jako Racer. Podle fotky je to jasné podhuštění pláště. Prolamuje se slabá bočnice (šikmé tmavé čáry). Už jsem viděl takhle zničeného i závodního Contíka.
          Rubena to zkrátka ustojí, bo váží kilo a bočnice má o hodně tlustější.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2016
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

               

          Oni to dokonce píšou někde v katalogu či na stránkách, že se má foukat podle manometru, že vzhledem ke konstrukci pláště nejsi schopen prstometricky zjistit správné nahuštění.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2016
          Autor: petrp
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

                 

            Jojo, někde to tam opravdu píšou a u Raceru bylo nějaký varování, že je háklivý na nízký tlak...

            Lidí, kteří tlak měří prstem nebo vůbec neřeší a pak se diví, že se při jízdě hrozně nadřou, protože jedou skoro po ráfku, znám spoustu.

            Ono taky třeba ten Racer má minimální tlak skoro 2x vyšší než bylo maximum u nějakého starého Kenda pláště, takže já bych si tlak odhadovat netroufnul, zásadně kontroluju budíkem.

            Nevím, kolik mají předepsáno Kojak pláště, ale pokud byly nafukovány stejně jako předchozí Rubeny, taky bych věřil, že to bylo málo.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 19.08.2016
            Autor: Jrr
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

               

          Oproti Kojaku má Marathon racer silné bočnice...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2016
          Autor: snilard
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

             

        Kojak je vysokotlaká guma.

        Když píšou 6 barů, potřebuje kolikrát přehustit na 7, a při sundávání pumpy z ventilku tak půl baru až bar uteče a jsi na 6.
        Nebo to dělěj tak, aby jsi jezdil na 7, pokud jsi moc těžkej - tak jsem to dělal na FWD lowraceru s 20" předním kolem.

        Ale co je nejdůležitější, stále by měla ta nabušená guma znít spolu s ráfkem při lehkém poklepu prsty.

        Ymte Sijbrandij běžně přehušťoval například Durano 28-406, pro závodní účely z 8 barů na 10-11, jednak kvůli menšímu valivému odporu, a také kvůli zmenšení rizika snakebite defektu. Pravda, je pak důležité nemít ráfkové brzdy.

        Znám spoustu lidí, kteří jezdí na podhuštěných vysokotlakých gumách, protože jsou lehcí, ale pak se nestačí divit - například teď nedávno snakebite vpředu i vzadu naráz.
        ;)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2016
        Autor: single
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

               

          S bezdušemi snakebit nehrozí :-P Ale při moc nízkém tlaku na předku se ta Vendetta chová už celkem divoce.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2016
          Autor: snilard
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

                 

            Dík za tip, poradím to dotyčnému, ale musí si ty duše vyndat sám ;)

            Já mám s mlíkem tak špatné zkušenosti, že mně nejde postavit bezduše ani z nejlepších komponent.
            Vlastně se o to nepokouším a tak jednoduše nemám ten správný náhled na věc.

            Já nevím, jestli se od těch dob něco změnilo, ale dal jsem tehdy mlíko Contík do duší Contík, a mylně jsem si myslel že jej potřebuju kvůli neustálým defektům.
            Raději jsem měl zainvestovat do pořádné gumy s guardem.
            Takže věřím, že guma s guardem, foukaná jako bezduše s mlíkem, obstojí test ve slejváku.
            Já oproti tomu skončil hanebně tak, že voda rozpustila mlíko v desítkách malých děr, což mělo za následek postupný únik mlíka z těchto děr při jízdě, notně podporovaným 8mi bary počátečního tlaku...hned druhý den.

            Naštěstí to jde vyprat ;)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 19.08.2016
            Autor: single
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: kvalita plášt´ů Schwalbe

         

    Naprostý souhlas s Radkem. Takhle se plášť odrbe, když se na něm jezdí v podhuštěném stavu.
    Velmi podobně vypadá můj přední Marathon Racer, který jsem nějakou dobu zapomněl nafouknout. Až na to, že mně se zatím jen odloupal ten reflexní pruh, guma samotná to zatím dává. Kojak se skoro závodní plášť, má úplně papírové stěny. Na něm prostě nemůžeš jezdit v podhuštěném stavu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.08.2016
    Autor: snilard
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kvalita plášťů Schwalbe

         

    Mohu srovnat schwalbe blackjack a Rubena teď nevím přesně název. Cenový rozdíl 80,-. Rubena dala jednoho drtiče cca 120km a byla odrana na plátno, schwalbe vydrží cca 20x tolik.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.08.2016
    Autor: Billicek
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kvalita plášťů Schwalbe

           

      Já mám docela špatnou zkušenost se Schwalbe Marathon, který se rychle ojížděl, zvláště ve srovnání s tím Michelinem, co mám na zadním kole.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2016
      Autor: Aviatik
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kvalita plášťů Schwalbe

         

    Svoje kolo jsem koupil s plášti Schwalbe Smart Sam. Dlouho jsem si je nemohl vynachválit. Po jejich sjetí jsem si koupil nové a už to začalo. Defekty, jejichž příčinou byl většinou příliš slabý bok pláště. Pak už jsem začal vyhazovat pláště s proraženými boky. Teď testuju Hutchinson Python. Uvidíme.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 17.08.2016
    Autor: cvtracktor
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kvalita plášťů Schwalbe

           

      Ono těch Smart Samů je několik různých provedení (a teď nemyslím jenom kevlarová/drátová patka), takže se klidně mohlo stát, že sis koupil nějaký jiný model než jsi tam měl původně. Jsou totiž mezi nimi docela dost podstatné rozdíly...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 17.08.2016
      Autor: Jarda
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kvalita plášťů Schwalbe

             

        No to mi povídej. Než jsem se vyznal v sortimentu Nobby Nic, dalo mi to dva večery pátrání v katalogách a e-shopech. Kromě velikostí, různé verze ochran boků, běhounů, směsi, notube verze... A do toho změny s každým ročníkem. Prostě děsnej chaos.
        Vůbec se nedá objednávat a kupovat jen podle názvu. Chce to přesně vychytat konkrétní model a verzi, opsat katalogové číslo, případně EAN kód a pokud to e-shop přímo neuvádí, dotázat se předem (můžou mít ještě loňský model s jinýma vlastnostma).

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 17.08.2016
        Autor: ronda
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kvalita plášťů Schwalbe

               

          Ono vychytat model... když jsem konečně došel k závěru, že Schvalbe marathon racer Evo mi vyhovují, tak je přestali vyrábět... nechali jen základní Marathon racer, který se liší materiálem i vzorkem...

          Ale snad mi ještě minimálně rok vydrží a pak budu zkoumat nabídku...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 17.08.2016
          Autor: Jrr
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kvalita plášťů Schwalbe

                 

            Kdybys vydržel déle, tak je zase vrátí do nabídky jako novinku.
            Jako např. Marathon Cross nebo City Jet.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 17.08.2016
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kvalita plášťů Schwalbe

               

          Tak nějak... A do toho fakt ještě modely toho kterého roku... Děsnej chaos :-/

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 17.08.2016
          Autor: Jarda
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kvalita plášťů Schwalbe

             

        No tak to valim bulwy :-o.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 17.08.2016
        Autor: cvtracktor
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Konec víry v jednu neomylnou značku.

         

    Po tisících kilometrech jsem měl první závadu na plášti Schwalbe Marathon Supreme. Uvnitř pláště povolil spoj mezi vrstvou běhounu a boku pláště. Plášť se vyboulil, ale nouzově jsem dojel ještě 15km.
    *
    Zatím jsem byl skalní fanoušek značky a drobnosti jsem přehlížel. Loupaly se reflexní proužky, pelichaly boky, na balení pneu za 800,-Kč nápis Made in Indonesia. Beru si z toho poučení a můj příští plášť budu vybírat z více voleb.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 18.08.2016
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Konec víry v jednu neomylnou značku.

           

      Ta Indonesia je v cajku, nikdy jinde nevyráběli. Ale mám pocit, že u části produkce šli s kvalitou opravdu dolů.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 18.08.2016
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Kvalita plášťů Schwalbe

         

    Rubena ... Schwalbe ... já vám nevím. Koupil jsem Michelinky Country Dry 26"×2.0 (360,-) a na zadním plášti nalítám v pohodě kolem 7-8tkm, přední zvládne klidně i 10tkm. Kolo jezdí povětšinou naložené vpředu i vzadu brašnama a já mám lehce přes 60kg. Pláště měním, když se mi ztratí památky po vzorku a začne hrozit propíchnutí na štěrku.
    Faktem je, že pláště maj předepsané max 4 bary a já tam cpu 6 - ono je to na tom asfaltě docela znát a do terénu moc nejezdím.
    Guma je to měkká, takže nemám sebemenší problém jezdit i za deště a s naloženým kolem klopit zatáčky. Rubena a Schwalbe byli na muj vkus dost tvrdý a za mokra klouzali jak ta Michelinka v zimě na sněhu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 04.09.2016
    Autor: Cvrnda
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

331 cyklistů (6 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024