Baterie a cokoliv o nich

Elektrokolaři blíži se nám nová cezona a tak je čas zbastlit nějaké levné lehké a výkonné Aku.
Ja mám v pácu tohle
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_...

a tohle

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh...

Spojím je a budu mít 36V/16Ah za 5500kč včetně dopavného. Váha zhruba 3,5kg.

Budu rád za vaše názory rady a připomínky.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.01.2016
Autor: Bobbob
  • Re: Baterie a cokoliv o nich

         

    Nechci a ani neumím se vyjadřovat k vlastnostem těch baterií. Já tohle čtu jako zdroj poučení. Jen mne zajímá, jak to chceš mechanicky spojit a umístit na rám při vnějších rozměrech těch baterií. Když je dáš za sebe, tak máš už docela velkou délku 34cm, to už může být docela dlouhé. Jiný vzájemný vztah bude zase tvořit neforemný balík. Nebo ta délka je OK?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.01.2016
    Autor: Brahma
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Baterie a cokoliv o nich

           

      > a umístit na rám

      Musí to být na rámu? Já bych tím vyložil košík.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.01.2016
      Autor: JendaH
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Baterie a cokoliv o nich

           

      Ja osobně to budu mít v brašně a ono to zase až tak velké není. Dá se to umístit i do rámu ale né za sebou:-)
      Šikovný kutil si jistě poradí:-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.01.2016
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Baterie a cokoliv o nich

         

    Zajímalo by mě, jestli použiješ nabíječku z kola, nebo budeš stavět/kupovat, a pokud ano, tak co.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.01.2016
    Autor: JendaH
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Baterie a cokoliv o nich

           

      Na tuto sestavu 6S+4S=10S použiji nabíječku kterou mám koupenou s jinou 36V bateri.
      Je to tahle
      http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.01.2016
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Baterie a cokoliv o nich

             

        Na LiPo baterie by to chtělo nabíječku s balancerem a nabíjení by mělo probíhat pod dozorem, je tu určité riziko vznícení, doporučuji prostudovat jak zacházet s LiPo, něco málo pro seznámení třeba tady http://www.spikule.cz/elektro/lipo-baterie

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 13.01.2016
        Autor: miro5
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Baterie a cokoliv o nich

               

          Ja je provozuji již třetí rok a naprosto bez problémů.
          Co se týká balancování tak zatím nebylo potřeba nic balancovat.
          Ke vznícení nemůže dojít pokud budeš dodržovat postup nabíjení a vybíjení.
          Hlidat by se mělo u nabíjení jakékolov baterie.
          http://bob54.rajce.idnes.cz/Stavba_baterie...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.01.2016
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                 

            > zatím nebylo potřeba nic balancovat

            Měřil jsi to?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 14.01.2016
            Autor: JendaH
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Baterie a cokoliv o nich

                   

              Měřím to vždy při nabíjení viz fota na rajčeti.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 14.01.2016
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Baterie a cokoliv o nich

             

        Aha, takže to je prostě zdroj 42 V.

        Já bych také doporučoval něco s balancerem, balancovat to ručně je fakt strašlivá pruda.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 13.01.2016
        Autor: JendaH
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Baterie a cokoliv o nich

               

          Ne není viz příspěvek výše:-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.01.2016
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Baterie a cokoliv o nich

         

    Zvyšuješ dojezd? :-) Já se letos nechystám stavět další baterie ani kupovat hotové. Sice by mě to bavilo, ale už mám těch baterek nějak moc. Ty už jich musíš mít taky hezkou sbírku. :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 14.01.2016
    Autor: Robikl
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Baterie a cokoliv o nich

           

      Momentálně mám jen 3 = 2x15Ah a 1x12Ah.
      Tu lionku 15Ah jsem prodal jelikož pro mé potřeby byla "měká".

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 14.01.2016
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Baterie a cokoliv o nich

         

    Další sleva.
    Nyni pořídíte již za 3500Kč 16Ah/36V

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 05.03.2016
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Baterie a cokoliv o nich

           

      Ikdyby to bylo třeba jen na dva roky, tak je to zajímavé.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.03.2016
      Autor: Robikl
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Baterie a cokoliv o nich

             

        Mám taky silné nutkání je objednat ale bohužel nemám ještě vyřešenou jinou zákeřnou nemoc:-)
        Jinak jsem se koukal na své jízdy a zjistil jsem že největší spotřebu jsem měl 34Ah když jsem jel VM-Bumbálku-VK-Vsetín-VM což je 110km.
        Delší trasy už asi jezdit nebudu tak že mám bez rizika použitelných 36Ah což je pro mně dostačující.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 06.03.2016
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Baterie a cokoliv o nich

               

          Tak jestli to máš ještě kam na kle dát, tak si to přikup a můžeš pak jezdit bez šetření energií. :) Držím palce, ať se brzy uzdravíš!

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 06.03.2016
          Autor: Robikl
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                 

            Díky, 20 dubna by to mělo být jasnější tak pak se uvidí.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 06.03.2016
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Baterie a cokoliv o nich

               

          Když srovnám spotřebu mezi mým pedelecem Focus Jarifa a mým ebike Electrou, tak je to šílený poměr asi 1:3. Jakmile člověk jezdí na něčem trošku rychleji a bez šlapání, tak ty nároky na baterii proti pedelecu rostou nehorázně.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 06.03.2016
          Autor: Robikl
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                 

            Jj je to tak, vzpominám když jsme s Jindrou "soutěžili" tak jsme dokázali jezdit 10km na 1Ah, to jsem ale ještě šlapl:-)
            Dnes jem rád když to je něco mezi 2,5-3,5km na 1Ah podle profilu terénu.
            To víš bydlet někde v rovinaté hané tak mně stačí polovina energie ale pro beskydy je to málo bez šlapání.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 06.03.2016
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Baterie a cokoliv o nich

         

    Výkon baterie a cena jsou super,
    ale pak je s tím ještě strašně práce.
    Vymyslet case do rámu, nějak to umístit upevnit, aby to bylo kvalitně udělaný..
    Já jsem si pořídil tuhle baterku, Podle mě to je v tuhle chvíli poměrově nejvýhodnější baterka.
    http://www.evbike.cz/Akumulatory-1/Napeti-36V...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.04.2016
    Autor: Pecino
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Baterie a cokoliv o nich

           

      Dobrá reklama na sračku baterii, vyhozené peníze!!

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.04.2016
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Baterie a cokoliv o nich

           

      zrovna včera jsem vložil vlákmo "EV bike" s opravdu negativní zkušeností s touto baterkou.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.04.2016
      Autor: Julek
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Baterie a cokoliv o nich

           

      fuj

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.04.2016
      Autor: smrtistroj
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Baterie a cokoliv o nich

         

    Jen malý technický dotaz: Pokud mám v ŘJ nastaveno 25A nominal a 35 A max. A použiji jiný akumulátor(třeba Lion do rámu),který má nominální proud 20A ,tak se aku přizpůsobí a obvody akumulátoru nedovolí překročení 20A,nebo dovolí a budu ždímat aku 25A ?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 10.05.2016
    Autor: smrtistroj
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Baterie a cokoliv o nich

           

      Nedovolí a pokud překročíš 20A tak BMS vypne akumulátor

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 11.05.2016
      Autor: Bloker
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Baterie a cokoliv o nich

             

        Tak jednoduché to není, to by to BMS tuto ochranu muselo mít.
        Ne všechny BMS ji mají.
        Rozhodně to nevypne při odběru 20A ale až při tom maximálním (např. 40A) pokud vůbec.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 11.05.2016
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Baterie a cokoliv o nich

               

          Uvažuji o výměně Lifepo 12Ah za http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/0/5/583... ,tak se ptám jestli mám měnit nastavení ŘJ. Nominální vybíjecí proud: 20A
          Max. vybíjecí proud: 40A (15s)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 11.05.2016
          Autor: smrtistroj
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                 

            V odkazu není lifepo ale lionka:-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 11.05.2016
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Baterie a cokoliv o nich

                   

              Uvažuji o výměně LIFEPO 12Ah 48V na nosič za Lion 48V. Za tu v odkazu. Myslím,že jsem to napsal normálně. Akorát pochybuji o vhodnosti té lionky na pohánění nábojového HUB motoru 1kw. Při 20A ,příkon 960W až něco.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 11.05.2016
              Autor: smrtistroj
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Baterie a cokoliv o nich

                     

                JJ to "za" jsem zazdil:-)
                Není běžné že by někdo měnil kvalitu za šmečko:-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 11.05.2016
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Baterie a cokoliv o nich

                       

                  Lion do rámu 3,3 kg bez doku. Lifepo 12Ah bez ližiny (jen aku) 6,2kg. Ta baterka je šmejd?? Jízdní vlastnosti tohoto kolamotorky ,kdy je veškerá váha vzadu jsou drsné. 7kg motor +6,5 aku. 13,5 kg navíc a ještě těžištše posunuté nahoru.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 11.05.2016
                  Autor: smrtistroj
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Baterie a cokoliv o nich

                         

                    Povídej mně o tom, ja ty své lipolky nozím všechny v brašnách na nosiči:-)
                    Nemám žádný problém se stabilitou či těžištěm.
                    Lionka oproti lifepo je šměčko, co je na tom divného?

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 11.05.2016
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Baterie a cokoliv o nich

                           

                      Co to trochu osvětlit? Lifepo vydrží 2x víc kilometrů jež LION ,ale šméčko proč?

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 11.05.2016
                      Autor: smrtistroj
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Baterie a cokoliv o nich

                             

                        Na vyšší výkony je lionka měkký zdroj, krátká životnost, stěží 300cyklů. Proto u mně šmečko.
                        Lifepo má 1000-1500cyklů a je to tvrdší zdroj.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 11.05.2016
                        Autor: Bobbob
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Baterie a cokoliv o nich

                             

                        Každá technologie má svoje výhody a nevýhody. Když to hodně zjednoduším tak...
                        Pokud chci malou lehkou baterku a odebírat vysoké proudy, tak jedině LiPo.
                        Pokud chci velkou kapacitu a dobrou váhu a odebírám proudy dejme tomu do 2C (max 3C) - což u velké kapacity nemusí být zase tak málo - , tak půjdu klidně do Li-Ion.
                        Pokud chci doopravdy dlouhou životnost a moc mi nezáleží na hmotnosti, nebo jí chci provozovat v zimě, tak pak jdu do LiFePo4.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 12.05.2016
                        Autor: Robikl
                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Baterie a cokoliv o nich

                               

                          Souhlas, proto taky píši že na velké odběry je lionka šmečko:-)

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 12.05.2016
                          Autor: Bobbob
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                                 

                            Je to tak. Lipo nemá pro velké odběry nejmenší problém. Minibaterku lipo 5,8Ah jsem potrápil na chvilku 40A a pokles napětí tam nebyla nějaký dramatický. A asi by nebyl problém, i větší proud.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 12.05.2016
                            Autor: Robikl
                            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Baterie a cokoliv o nich

                                   

                              Na druhou stranu to, že na většině továrních elektrokol je li-ion, má svoje dobré důvody. Asi hlavně slušná životnost při vysoké energetické hustotě a bezpečnosti je ten důvod.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 12.05.2016
                              Autor: Robikl
                              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Baterie a cokoliv o nich

                                     

                                Faktem je že ta lionka co jsem koupil před pěti léty (18Ah z linergy) slouži kolegovi ještě dodnes, sice již jen s kapcitou 10A ale ujede na to ještě 30km.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 12.05.2016
                                Autor: Bobbob
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                • Re: Baterie a cokoliv o nich

                                       

                                  To jo, ačkoli se životnost uvádí většinou na těch 70 nebo 80% kapacity, tak asi některé ty baterie pak slouží dál s menší kapacitou. Pak asi záleží na chemické životnosti, kdy se to odporoučí úplně. Já sám uvažuji jak využít pak nějakou baterku, která bude mít třeba poloviční kapacitu. Asi to použiji pro nějakou domácí fotovoltaiku.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 12.05.2016
                                  Autor: Robikl
                                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Baterie a cokoliv o nich

                               

                          Samozřejmě to ber jako velké zjednodušení. Já sám šel v roce 2011 u jednoho stroje s maximálním prodem 40A do baterie postavené ze článků Headway s celkovou kapacitou pouhých 10Ah. Ta baterka je tam doteď. Kapacita při posledním měření byla 93%. Až mě to mrzí, že to je takový držák, protože bych rád přešel na li-ion vyšší kapacity a napětí. :)

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 12.05.2016
                          Autor: Robikl
                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                 

            Na e-pohon si daj pozor, parametre, ktoré udávajú na stránke nemusia sedieť so skutočnosťou.
            Ja som si u nich dal zložiť baterku, mala tam byť BMS 20/40A a dali tam 15/30A. Na moju výhradu mi odpovedali, že dávajú to, čo majú práve na sklade.
            Na mojom 500W Bafangu je to jedno, ale pri výkonnejšom motore to môže byť problém.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 12.05.2016
            Autor: xp
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Baterie a cokoliv o nich

                   

              Pokud uvedou mylně nějaký údaj a tobě kvůli tomu shoří BMS, tak to směle můžeš reklamovat a oni ti to zdarma opraví. Já mám s e-pohonem výbornou zkušenost a to jsem je "otravoval" taky s některými problémy. :)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 12.05.2016
              Autor: Robikl
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Baterie a cokoliv o nich

                     

                Tu hodnotu 20/40 uviedli v maile, keď sme dohadovali objednávku.
                Na záručnom liste už je 15/30. Formálne to teda nebude na reklamáciu.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 12.05.2016
                Autor: xp
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Baterie a cokoliv o nich

                       

                  Pak záleží co jsi přesně požadoval. Třeba já od nich mám postavenou baterku a tam mě na štítku uvedli 20/40, tak tomu i věřím. Taky pro 20,3Ah by bylo asi nesmysl dávat nějakou horší BMS. Sice jsem to nepožadoval, ale nakonec jsem rád.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 12.05.2016
                  Autor: Robikl
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Baterie a cokoliv o nich

                         

                    Mně udělali podobnou věc jako XPemu.
                    Objednána baterie 15,4Ah/36V pro odběr BMS 30A výslovně požadováno.
                    Ovšem na faktuře je uvedeno BMS 20A.
                    Po telefoním dotazu mně tvrdili že tam opravdu dali BMS 30A.
                    Naštěstí jsem se ji už dávno zbavil.
                    Kámoška co ji používá ji má na bafanga 250w což bohatě stačí.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 12.05.2016
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Baterie a cokoliv o nich

                         

                    Ale veď je to jasné, požadoval som 20/40, to mi prisľúbili a po otvorení balíku som zistil, že je to 15/30.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 12.05.2016
                    Autor: xp
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Baterie a cokoliv o nich

                           

                      A jakou máš kapacitu a napětí?

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 12.05.2016
                      Autor: Robikl
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Baterie a cokoliv o nich

                             

                        13,3Ah; 48V

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 12.05.2016
                        Autor: xp
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Baterie a cokoliv o nich

                             

                        a články, ktoré majú vybíjací nominál 10A, takže pri 4 paralelne 40A, preto mi 15A BMS pripadá ako úplne blbé technické riešenie.
                        Asi to z tej Číny už dorazilo aj k nám:-)

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 12.05.2016
                        Autor: xp
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Baterie a cokoliv o nich

                               

                          Nějak se mi nezdá, že by li-ion 13,3Ah byla schopna dávat proudy 40A. Možná že jo, ale napětí asi spadne strašně dolu a kapacita taky padne.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 12.05.2016
                          Autor: Robikl
                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                                 

                            Takže docela bych i řekl, že ta BMS 15A/30A je tam i rozumná a asi bude i menší než bms na větší proudy. Ono je to všechno se vším.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 12.05.2016
                            Autor: Robikl
                            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                                 

                            na podbitie je jedna ochrana, na vybíjací prúd druhá.
                            práve preto sú to oddelené parametre, že nevieš ako článku klesne napätie v záťaži.

                            a články s 10A vybíjaním sú už dnes vcelku dostupné.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 12.05.2016
                            Autor: xp
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Baterie a cokoliv o nich

                                   

                              Nevím jaké proudy jsi zatím zkoušel odebírat. Zkus někdy sosat 3C a pak dej vědět, co dělá napětí.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 12.05.2016
                              Autor: Robikl
                              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Baterie a cokoliv o nich

           

      Mám na lipo bms 20A a zkoušel jsem jí na jiném kole pustit žilou na pár sekund a normálně pustila 40A. Jestli je tam nějaká ochrana nebo by se při delší době na 40A spálila, netuším. Na tvém místě bych byl raději opatrný a nastavil patřičné omezení na řídící jednotce.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 12.05.2016
      Autor: Robikl
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Baterie a cokoliv o nich

             

        Mám pocit že pokud si tam tu proudovou ochranu nedá dodatečně přibastlit tak BMS ji jistě nená.
        Měl jsem to tak u jendé z linergy a ta ochrana mně shořela dokonce v záruční době.
        Oprava stála 1500kč a reklamaci fricek neuznal:-)
        Mám doma v šupleti 2ks BMS pro odběr 30A ale žádná proudová ochrana na nich není.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 12.05.2016
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Baterie a cokoliv o nich

               

          Asi máš pravdu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 12.05.2016
          Autor: Robikl
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                 

            Také mám 3 měsíce od Šikuli tuto baterku 48V/13,4Ah,20/40A.Zatím naprostá spokojenost, jen se mi zdá, že při nabíjení je nabíječka až moc vařící.Nevíte jakou teplotu by měl zdroj vydžet, a nebo jestli jej mám nějak chladit?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 12.05.2016
            Autor: dědek61
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Baterie a cokoliv o nich

                   

              Netušíme jakou nabíječku máš:-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 12.05.2016
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Baterie a cokoliv o nich

                     

                SHC-8100LD,48V,2A,120W,LI-ION-China...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 12.05.2016
                Autor: dědek61
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Baterie a cokoliv o nich

                   

              Nevím, co říkají dnešní normy, ale když jsme kdysi počítali maximální oteplení trafa, motorů apod., tak bylo povoleno +60°C nad teplotu okolí. A to byly používány podstatně horší materiály než jsou k dispozici dnes.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 12.05.2016
              Autor: vysočina
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Baterie a cokoliv o nich

                     

                Nutno dodat, že za standardní teplotu okolí bylo uvažováno +20°C.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 12.05.2016
                Autor: vysočina
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Baterie a cokoliv o nich

                       

                  No do toho se asi "nevejdu"...Musím si někde půjčit průmyslový teploměr...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 12.05.2016
                  Autor: dědek61
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Baterie a cokoliv o nich

                         

                    60 st. snad poznáš i rukou ne?

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 12.05.2016
                    Autor: smrtistroj
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Baterie a cokoliv o nich

                           

                      Vzhledem k pasivnímu chlazení a pouze 2A výstupu bych to neřešil. (nebo dát do ledničky :-))

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 12.05.2016
                      Autor: smrtistroj
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Baterie a cokoliv o nich

                         

                    Taky mám tu od Šikuly 48V/13,4Ah,na střeďák 750W to v pohodě stačí,ale je fakt,že při plném záběru jdou ty čárky na displeji rychle dolů.A při delší jízdě do prudšího kopce s prázdnější baterkou(když svítí na indikaci baterky spolu s červenou ještě jedna zelená ledka)motor už začíná pískat,hlásí prázdnou baterii a pak začne i vynechávat a škubat,zřejmě má ochranu na podpětí.Pak když nahoře na kopci snížím výkon,tak to ještě jede celkem v pohodě.Z toho usuzuji,že při větší proudové zátěži rychle klesá napětí,baterka je "měkká",na kilowattový motor asi nic moc,i když ten asi nemá tu ochranu při podpětí,takže tomu by to nemuselo vadit.Ale tý baterce to možná trošku vadit bude. Jinak ta černá plastová nabíječka(dávají ji k těm rámovým bateriím,protože ty prý lze nabíjet proudem jen do 2,5A),co vypadá jako větší zdroj k notebooku,hřeje dost a je to bohužel její vlastnost,mám dvě, abych ji nemusel tahat s sebou do práce,a obě hřejou stejně a to fest:-(Asi je lepší ji dávat na nehořlavý podklad,kdyby se jí chtělo blafnout...

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 12.05.2016
                    Autor: pobrdny
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Baterie a cokoliv o nich

                           

                      Tak asi to bude u té nabíječky standard...Možná na léto to bude chtít nějaké pasivní chlazení...

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 12.05.2016
                      Autor: dědek61
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Baterie a cokoliv o nich

                             

                        na 60 st. neudržíš trvale ruku. Neřešil bych to. Samozřejmě,že na koberec bych ji nedával

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 12.05.2016
                        Autor: smrtistroj
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Baterie a cokoliv o nich

                           

                      Ještě pro srovnání, jak dlouho si nejvíc dobíjel vybitou baterii.Já asi nejdéle 5 hodin.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 12.05.2016
                      Autor: dědek61
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Baterie a cokoliv o nich

                             

                        Asi taky kolem těch 5-6.hodin,ale přiznám se, že to moc nehlídám,většinou přijedu večer,zapnu nabíječku a vypnu až ráno :-)

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 16.05.2016
                        Autor: pobrdny
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Baterie a cokoliv o nich

                               

                          Blíží se zima, jak nejlépe zazimovat baterii do jara?

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 04.11.2016
                          Autor: dědek61
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                                 

                            No vloni se dalo jezdit až do Vánoc, stačilo si obléct oteplovačky na lyže, pořádnou mikinu s kapucou na hlavu,na to helmu a kolem krku šálu :-) Výhoda elektrokola je,že se do kopce člověk tolik neužene,aby se moc zpotil,když se teple oblékne.A na rovině motor vypnu,abych se zahřál šlapáním :-) Akorát když hrozí déšť,sníh, nebo náledí,tak nejedu, už jednou jsem si nabil hubu a rozedřel koleno, když se mi to na náledí smeklo...:-( Nejezdil jsem akorát snad leden-únor. Když delší dobu nejezdím,tak vždycky nabiju naplno a pak trošku vybiju (48V baterii,která má po nabití přes 54V,vybiju tak na 52V)-buď kratší jízdou,nebo když to na ježdění není, tak po vysunutí baterie z lyžiny zapojím na kontakty žárovku na 120V a nechám nějakou dobu svítit,pak změřím, nebo lze voltmetr připojit k té žárovce a měřit průběžně. Zapojuji ji k těm kontaktům při vypnutém stavu-dát bacha,aby nedošlo ke zkratu,kontakty jsou blízkou u sebe, oholím jen kousek drátu,co se do těch zdířek vejde. Vycházím z toho, co jsem někde vyčetl, že těm článkům dlouhodobě nejvíc vyhovuje nabití kolem 70-80%. Jen nevím přesné napětí, které by odpovídalo těm 70-80%,takže raději vybíjím jen tak o 2-3V proti plnému stavu. Ale třeba někdo dá lepší návod, co je pro bateri na zimní uskladnění lepší?

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 04.11.2016
                            Autor: pobrdny
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Baterie a cokoliv o nich

                           

                      Pro vyšší výkony je jedinou cestou u li-ion větší kapacita, ale ta se do bottle baterky prostě nevejde.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 16.05.2016
                      Autor: Robikl
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Baterie a cokoliv o nich

         

    :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.05.2016
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Baterie a cokoliv o nich

         

    Lidičky chtěl bych se zeptat, zda když používáte lipolky, jestli k tomu máte i nějakou spínací skříňku(jistič) kterým to propojujete, nebo rovnou připojíte baterku na regulátor (motor)? Jedná se o bbs2 750w bafang.
    Dík

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 18.05.2016
    Autor: Zenddy
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Baterie a cokoliv o nich

           

      Používám tento a teče přes něj špičkově i 35A při jízdě do velmi prudkého stoupáku.

      http://www.ezk.cz/e-shop/select.php?sada=1&...

      SSK1553 RED 01
      spínač, s doutnavkou, prosvětlený/červená, 2 polohy, 2 póly, zatížení 16A/250V

      http://www.gme.cz/p-c1353alg01r-p631-298

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 18.05.2016
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Baterie a cokoliv o nich

             

        Nějak mě nefunguje ten první odkaz :-/

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 18.05.2016
        Autor: Zenddy
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Baterie a cokoliv o nich

               

          Totéž je v odkazu druhém:-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 18.05.2016
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                 

            Aha, a asi to nemáš na bafangovi viď? Jde mě spíš o něj, abych ho třeba nespálil, nebo tam prdnout odpor? :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 18.05.2016
            Autor: Zenddy
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Baterie a cokoliv o nich

                   

              Mám to na cyclone 1680W, k čemu odpor a co by jsi apálil?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 18.05.2016
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Baterie a cokoliv o nich

                   

              No středový Bafang lze zapínat(aktivovat) elektronicky pomocí toho tlačítka na "joysticku" ON/OFF, čili když k němu připojíš baterku,tak ho pak stejně musíš ještě tím tlačítkem zapnout.Takže při zapojení baterie je v klidovém stavu,tak tam žádný proudy netečou, tak si myslím, že by nic jiskřit nemělo. A zase stejným tlačítkem ho i vypneš(deaktivuješ).On se stejně při asi 5.minutách nečinnosti vypne sám. Já má sice na baterce ještě vypínač, ten po skončení jízdy vypínám,ale myslím, že je to jen "pro sichr",že by tam ten vypínač pro běžný provoz úplně nutný nebyl..

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 23.05.2016
              Autor: pobrdny
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Baterie a cokoliv o nich

         

    Ahojky, měl bych technický dotaz, sháním to docela dlouho a nikde v ČR jsem nic nenašel…

    Přítelkyni jsem pořídil fulla, ale nemá v rámu místo na standardní baterii co se u nás dá sehnat, takže bych potřeboval něco menšího na výšku...

    Sháním něco podobného tomuto, nemáte odkaz, kde by se to u nás v ČR dalo koupitititi? Moc díky

    http://lunacycle.com/48v-panasonic-11-5ah-or-13...

    Nebo toto

    http://lunacycle.com/batteries/packs/48v/48v...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 09.11.2016
    Autor: Killingman
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Baterie a cokoliv o nich

         

    Nejsem elektrokolař, ale získal jsem tuhle vyřazenou baterku a zajímalo by mě, jakou bych měl naměřit kapacitu článků, než je začnu testovat.

    Články jsou zapojené 2P x 10S a jeden je nafouklý, s ním šel do kytek i ten, co je s ním paralelně - je skoro na nule. Ostatní mají všechny ještě 4,1 V.

    Když budou stát za to, ještě poslouží - třeba nějaké výkonnější mobilní stereo, ne nutně na kolo :-) S nabíjením a balancováním nějaké zkušenosti mám.

    S životností těch Li-Pol je to ale nějaké divné - měl jsem schovaných několik dvojitých spotřebních 1,5 až 2 Ah, možná už deset let. Jedny jsem použil v nouzovém svítidle, kde jsou udržované trvale každá na 4,1 V a jsou pořád dobré. Doba svícení klesla po 6 letech tak o 10 %.
    Další, i ty stejné, čekaly v šuplíku, občas zkontrolované a dobité jenom když měly pod 4 V, což nebylo často. Po dlouhé době jsem je chtěl víc proměřit - a je po nich, mají tak desetinu kapacity. Tak nevím, čím to.

    Na druhé straně - u Li-Ion vytažené z asi nikdy nepoužitého Ericssonu A2628s jsem po opatrném nabití naměřil plných 1,4 Ah.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2016
    Autor: Radek
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Baterie a cokoliv o nich

           

      U těch plochých lithiovek mi přijde, že je životnost dost o náhodě.
      Mně třeba vydržela baterka v notebooku tak nějak fungovat 8 let a vydržela by víc, kdybych ho nepřestal používat denně. Kamarádům velmi podobné baterky vydržely třeba jen 4 roky.
      Podobně ty modelářské battery packy. I když to člověk pokaždé dokonale balancuje, stejně se časem rozjedou.
      Válcové články jsou na tom, dle mé zkušenosti, trochu lépe. Četl jsem že nikdy nebalancované 2S akumulátory z Panasoniců NCR18650B mívají i po několika letech používání rozdíl jen 1 mV.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.12.2016
      Autor: snilard
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Baterie a cokoliv o nich

             

        Tak jsem se dočetl něco o LiPo, co se tenkrát asi ještě ani nevědělo, když jsem k těm malým kouskům přišel.
        Ony se nemají skladovat plně nabité, tím přijdou o kapacitu.

        Ale jaký je rozdíl mezi skladovanou, co dlouhodobě drží napětí a tou instalovanou, co je stejně udržovaná trvale pod napětím a neodebírá skoro žádný proud?

        Asi v tom, že z těch instalovaných se občas aspoň trochu cucne, hned se zas pomalu nabijí a aspoň jednou za rok se na chvilku vybijí až k 2,5 V na článek. Tyhle kapacitu prostě drží.
        Čekal bych, že ty nepoužívané na tom nebudou hůř. Tak zjevně ne.

        Pokud teda ty články z elektrokola mají ještě k něčemu být, musím jim co nejdřív trochu ubrat.
        Jenom by mě zajímalo od zkušených, jakou u téhle velikosti čekat kapacitu. Není tam psáno nic konkrétního.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.12.2016
        Autor: Radek
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Baterie a cokoliv o nich

               

          To, že se nemají skladovat plně nabité naprosto sedí s tím, jak mi umřela baterka v notebooku. Dokud jsem to používal, měla baterka nějaký pohyb. Když jsem dostal pracovní počítač, ležel ten osobní dlouhé dny na polici s baterkou plně nabitou.

          Ono také hodně záleží na chemii baterky. Každé vyžaduje trochu jiné zacházení pro dobrou životnost. Baterka v mém starém počítači vyžadovala jednou za čas počítač úplně vybít a nechat pár hodin vybitý. Drahé polovičky počítač se naopak nemá nechávat dlouho vybitý.

          Modelářské nabíječky mívají režim pro skladování baterek, nabíjecí napětí pak je, myslím, 3,85V na článek.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.12.2016
          Autor: snilard
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Baterie a cokoliv o nich

               

          Už jsem pokročil - z toho kola jsou to asi dost běžné články M8065130, takže každá dvojice 10 Ah.
          Jsem zvědavý, kolik zbylo.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.12.2016
          Autor: Radek
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                 

            Tak, jak byly aspoň rok nevybité, jsem z 4,1 V naměřil 7,5 až 8 Ah, to by šlo.
            Vybíjely se vždycky po třech dvojicích v sérii proudem 4 A a hlídal jsem, kdy nejslabší klesne na 2,5 V, zbývající jsem pak dojel na tohle napětí proudem o něco menším.
            Po odpojení zátěže napětí pomalu vylezlo přes 3,5 V a ještě stoupá.
            U jedné zdánlivě dobré dvojice byla kapacita asi dost nižší - nečekal jsem vybití tak brzo a než jsem se nadál, byly z nich nafouklé polštáře. Tam je hotovo.
            Ale zůstalo 8 dvojic a to je ještě slušná powerbanka.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.12.2016
            Autor: Radek
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Baterie a cokoliv o nich

                   

              U lipolek by napětí na čl. nemělo klesnout pod 3,3V. Pokles na 2,5V je likvidační:-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.12.2016
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Baterie a cokoliv o nich

                     

                Však taky nekleslo. To bylo vlivem vnitřního odporu. Po odpojení zátěže hned stouplo a po ustálení mají všechny asi 3,6 V v tom vybitém stavu.
                Ty různé malé, co jsou včetně ochranného obvodu, vypínají taky zrovna při 2,5 V.

                Ale jak je to tom kole? Jak ochrana baterie rozliší vybití jednoho nejslabšího článku od normálního poklesu celkového napětí?
                Podle výsledku v té baterii, asi nijak - když je nejslabší, nemá tam stejně co dělat a zaslouží si tudíž vybít až k přepólování.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: včera v 20:17
                Autor: Radek
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Baterie a cokoliv o nich

                       

                  http://www.rc-zoom.cz/spravne-provozovani-lipol...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: včera v 21:43
                  Autor: Bobbob
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Baterie a cokoliv o nich

                         

                    Ve velké baterii pro kolo s celou vnitřní sérioparalelní sítí článků se balancuje každý článek zvlášť, nebo se balancují jen skupiny článků. Jak se parallení skupiny od sebe rozpínají, aby se vůbec daly individuálně měřit? A pokud se s paralelními články zachází jako s jedním článkem, tak to nevadí?

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: dnes v 12:23
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Baterie a cokoliv o nich

                           

                      U prodávaných lionek se to blancuje ve skupině.
                      U mých složených lipolek se balancuje každý článek zvlášť a dá se balancovat i ve skupinách podle toho jak je zapojíš.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: dnes v 15:41
                      Autor: Bobbob
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Baterie a cokoliv o nich

                             

                        Ty paralelní články musíš před měřením rozpojit, ne? Jinak nic nenaměříš. Na druhou stranu paralelní články se balancují samy. Nemohou mít rozdílné napětí. Rozpojuješ to nějakým vnějším konektorem, nebo se na paralelní skupinu díváš jako na jeden článek s větší plochou elektrod? Jen jsem zvědavý :)

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: dnes v 16:54
                        Autor: Brahma
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Baterie a cokoliv o nich

                               

                          Tak ja měřím a balancuji každý článek zvlašť přes servisní konektory. U kupovaných od výrobce to řeší balancer.

                          http://bob54.rajce.idnes.cz/Stavba_baterie...

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: dnes v 17:17
                          Autor: Bobbob
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Baterie a cokoliv o nich

                                 

                            Jo to je jasné, díky, ty fotky jsem už s velikým zájmem studoval. Mně jde o to, že když máš ve své baterii dva články paralelně, tak se jeví pro měření napětí i dobíjení jako jeden článek. Ale ty asi dáváš paralelně nikoliv jednotlivé články, ale dvě skupiny článků, takže na ty jednotlivé články můžeš balančními dráty individuálně přistupovat. To je asi to vysvětlení. Už mi to došlo. Já jsem si falešně myslel, že se dávají paralelně rovnou ty jednotlivé individuální články. Už je mi to jasné. Díky.
                            Až nebudu moci šlapat, tak si také postavím samohyb. Už se na to dobrodružství stavby těším.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: dnes v 17:39
                            Autor: Brahma
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Baterie a cokoliv o nich

                                   

                              Budeš mít výhodu že už vše bude dál a lepší, docela ti to závidím:-)
                              Na druhou starnu pokud můžeš šlapat tak se přestavbě braň.
                              Přijdeš o ten požitek z jizdy vlastním pohonem.
                              Jen se vozit je hrozná nuda. Kdybych celý život nejezdil na kole tak už bych se na to asi vybodnul. Jenže ono to kolo stále táhne k nasednutí:-)

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: dnes v 17:45
                              Autor: Bobbob
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Baterie a cokoliv o nich

                                     

                                To spíš pro manželku, je občas nějak líná. Na druhou stranu stále dokáže ujet opakovaně den za dnem 80km, takže to snad ještě nějakou dobu vydrží. Zatím mi na bastlení při zaměstnání stačí ta čtyři kola ve sklepě.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: dnes v 18:04
                                Autor: Brahma
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Baterie a cokoliv o nich

                                     

                                A to já tím, že nejsem řidič se občas docela rád nechám svým elektrolehoušem vozit. Kdybych měl řidičák, vezmu třeba motorku a jedu se projet. Takhle to vyřeším elektrokolem.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: dnes v 18:13
                                Autor: petrp
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

dnes
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

186 cyklistů (23 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016