reklama

jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

Jaký nejlehčí převod má ještě smysl? teoreticky kdyby někdo měl vpředu 22 zubů a vzadu 42 zubů tak má poměr 0,52. Je takovýto převod v praxi uplatnitelný? Ne že bych si ho chtěl udělat. Ale zajímá mě jaký poměr je podle vás optimální pro nejlehčí převod. Mám v plánu 0,70.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.03.2015
Autor: Xdeuce
  • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

         

    0,666. Ten je nejďábelštější! ;-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.03.2015
    Autor: hekynen
    Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

         

    Záleží na tom kde jezdíš. U Kolína kde je rovina nepoužiješ 24-30 jak je rok dlouhý, v Alpách na off road stoupáních s nákladem do průsmyků ti ani 22-34 nemusí stačit.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.03.2015
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

           

      Ano, ale také hodně moc záleží jak na tom je s fyzičkou a dechem sám cyklista. Já mám na 26 horáku 22-36, většinou to docela dobře stačí, ale jsou úseky, např. z Konečné po červené, kde bych s radostí přivítal i další 4 zuby :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.03.2015
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

             

        Kolik to má % stoupání z té Konečné?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.03.2015
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

               

          Předtím jsem to nikdy nepočítal, až teď koukám, že v průměru to ukazuje solidních 24 %.
          http://www.mapy.cz/s/gNeU
          Problém navíc je, že to není po zpevněné cestě, ale úvozovou hliněnou cestou se zamačknutým kamenem, místy s volnými kameny a nějakými nerovnostmi.
          Prý existuje pár jedinců co to dají celé.
          Viděl jsem jednoho co to dal do 3/4 ale tak to byl obdivuhodný výkon. Mimo sílu to tam chce i bravůrní techniku.
          Mě by tam nejspíš asi nepomohl ani převod 20-40, takovou dálku bych v tom potřebném záběru už stejně nejspíš neudejchal.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2015
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                 

            jj, AŽ to jednou vyjedu úplně až nahoru bez šlápnutí, tak půjdu do bajkerského důchodu, protože už žádné výzvy nebudou... :-))

            Ale o to strach fakt nemám... :)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.03.2015
            Autor: hekynen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                 

            Prča je, že už k tomu zelenýmu špendlíku člověk přijíždí s jazykem na vestě, pak se musí otočit na úzké cestě o nějakých 120 a hned narazí čelem do té cestičky nahoru...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.03.2015
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                   

              jj, až po ten zelený špendlík si člověk říká, je to sice celkem vražda, ale že jo, že to pude; pak ale ta otočka a zjistí, že to asi nepude. A nejpozději v tom dalším zlomu zjistí, že to nepude... :-D

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.03.2015
              Autor: hekynen
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                 

            jak zjištuješ ty procenta stoupání kopce? Předpokládám že to nepočítáš pomocí goniometrických funkcí.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.03.2015
            Autor: Xdeuce
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                   

              Nastoupané (výškové) metry vůči vzdálenosti. 100 metrů na jednom kilometru je stoupání 10 %.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.03.2015
              Autor: hekynen
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  •      

    Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

    Datum: 27.03.2015
    Autor: radka
  • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

         

    převod je jedna věc ,pokud se ti začne ale stavět kolo na zadní, sebelehčí převod ti je k prdu. Na takhle lehký převody musíš mít i kolo které nejde tak jednoduše postavit na prdel.třeba něco takovýho.Na tomhle jsem schopnej vyjet i 100%

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.03.2015
    Autor: chopper
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

           

      Kde je technika, tam se kolo nestaví... ;-) Ale už jsem párkrát zažil, ležíc na řídítkách, že jestli se ten kopec stopoří ještě kousek, tak si asi budu muset přesednout na řídítka... :-DD

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.03.2015
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

             

        Myslíš takhle?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.03.2015
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

               

          Přesně!!! :-))

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2015
          Autor: hekynen
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

           

      Myslím že tohle bude trochu praktičtější řešení :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.03.2015
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

         

    Fichtl má 12/55 nebo 13/55, a vyjede skoro všecko, tož to by mohlo stačit :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.03.2015
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

         

    Už jsme to tady jednou řešili. Já mám na kole 22 x 34 Megarange, ale další zuby mi chybí. 42 zubů na zadní kolo bych rozhodně bral, coby horský cykloturista. V beskydských kopcích 22x34 nestačí, když je táhlý kopec trošičku stoupání, v našich Beskydech běžné, tak uvítáš každý zub navíc. Já osobně převod 22x34 používám v kopcích nejčastěji. Platí lepší špatně jet než dobře jít a v horách se chodí vedle kola špatně, noha při chůzi pořád naráží do pedálů, nepříjemné, lepší je, když jde šlapat. Škoda že na to výrobci cyklokomponentů víc nemyslí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 03.04.2015
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

           

      Si kup sram xx1 v kombinaci se Sramáckým 3tácem to bude také fungovat ikdyž píší že to je pro jednotác.aspon se nebude tolik křážit řetěz. jestli ti nestačí 42 z. na zadku tak už pak leda rozetu z pionýra:-)Nevím ale která přehazka by to zmákla.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.04.2015
      Autor: chopper
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

             

        Psal jsem že nestačí 22x34. 22x42 by asi stačilo, ale nemám. Lehčí než 22x42 by už asi smysl nemělo, protože to už bych při šlapání skoro stál na místě a patrně bych měl problém držet rovnováhu. Zatím se spokojuji s tím co mám, jen jsem přispěl do diskuze na to téma svojí zkušeností z cykloprovozu u nás v našich Beskydech, kde je to na horách samý kopec.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 04.04.2015
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

               

          No, já mám po těch našich Beskydech už něco naježděno (dokonce i na těžko) a s 22x34 se toho dá zvládnout docela hodně, tak nějak skoro všechno. V drtivé většině mne "sestřelí" terén.

          PS výjezd na Lysou NEPOVAŽUJI za KOPEC. ;-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 06.04.2015
          Autor: hekynen
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                 

            Chceš říci že na Lysou by mně mohlo stačit 24x36.
            Za pár dnů dorazí další baterie tak že letos se asi pokusím o vyjetí.
            Jen ještě nevím jak se dopravit pod "kopec"? horu?:-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 06.04.2015
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                   

              Před pár lety mne stačilo i 34 x 26. Ale na to už moje klouby nemají... :) Loni jsem to jel na 30 x 28 a to bylo ještě na pohodu; pokus na 34 x 28 jsem už nedával (teda já jo, ale kyčle ne), část jsem musel potupně tlačit...

              S 24 x 36 a "baterií" k tomu to dáš jako malinu ;-). Jak pod kopec záleží odkud. A jestli může být i "terén" typu šotolinová cesta. ALe to už jsme tuším probírali...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 06.04.2015
              Autor: hekynen
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                     

                S ohledem na rapidně zhoršený zdr. stav než v době co jsme to probírali, je jediná možná cesta a to ta hlavní, asi z Papežova.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 06.04.2015
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                   

              Pod Lysou přespi, dobij a ráno hurá nahoru.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 06.04.2015
              Autor: Papji
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                     

                Problém je kam s kolem a brašnama. To bych potřeboval sebou asistenta protože ja mám fr. hole. Musím to dát v jednom dnu.
                V létě pojedu vlakem z VM do Frýdlantu již ve 3:47. Nepojedu ti kripli drážni zrušili vlak pro vozičkáře který v tuto dobu jezdil.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 06.04.2015
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                       

                  Nemá tě kdo projednou přistrčit autem někam poblíž ? Dáš mu na mazut (to, co za vlak), on si vejletně pocourá po Beskydech a pak tě zase vezme domů.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 06.04.2015
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                         

                    Do synovy fabie se kolo nevleze a na střechu kvůli motoru ho nedám.
                    Tak že to asi bude po ose na dva dny do spacáku.
                    Jen nevím jak se ráno dostanu ze země na nohy:-)
                    Ideální by byl chrupec na lavičce:-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 06.04.2015
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                           

                      A co domluvit předem chatu a zeptat se, jestli ti tam pomůžou s úklidem a vyndáním kola ? Za optání nic nedáš a troufnu si tvrdit, že nejvejš ve třetí chatě ti tohle nepatrné minimum zařídí.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 06.04.2015
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                             

                        Jo i to je možnost a nebo ukecám kamarády aby jeli taky:-)

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 06.04.2015
                        Autor: Bobbob
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                               

                          Tak to by byl ideální stav. V partě je to lepší a navíc jistota.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 06.04.2015
                          Autor: ronda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                               

                          Hele Bobobe, a kde vastně bydlíš? Ve kterém městě? Když chceš jet na Lysou horu, tak budeš asi někde z Beskyd, tak jak já. Já mám větší auto typu kombi a budu mít taky vozík, který docela intenzívně sháním. Mohli bychom společně vymyslet jak to zorganizovat abychom tam jeli spolu. Naložil bych Tě doma, nemám sice elektrokolo, mám horské s převodem Megarange 22x34, ale třeba bych to bez elektriky taky zvládl a kdyby ne, tak mne potkáš na cestě zpátky, tam bych kolo otočil a zase bychom jeli spolu domů. Začíná jaro, počasí se k tomu najde, tak se jenom domluvit.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 06.04.2015
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                                 

                            Jsem z VM. Tu cestu plánuji tak na konec května do poloviny června.
                            Vše závisí jak na tom budu zdravotně.
                            Jezdím povětšinou ještě s kolegou z Rožnova, ten je bezmotráč.
                            Jinak se ty vozíky vyrábí v našem městě:-)
                            Nejezdím rychle tak že by jsi mně určitě stačil.
                            Já se vždy přizpůsobím tomu kdo jede bez motoru.
                            Jen jsem kapku hlučnější (motor) a né každému to je milé:-)
                            Domluvit se dá cokoliv i mimo Lysou.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 06.04.2015
                            Autor: Bobbob
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                                   

                              Napsal jsem Ti na PM, včetně telefonního čísla kde je možno domluvit podrobnosti. Moje mailová adresa pro potřeby tohoto diskusního webu je [email protected] Otevírám nepravidelně, ale teď ji budu otevírat častěji už protože prostřednictvím této mailové adresy inzeruji zájem o koupi většího nákladního vozíku, může být i v horším stavu, dokonce i prošlá STK, opravím si.
                              Takže další korespondence prostřednictvím mailu.
                              Těším se.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 06.04.2015
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

                   

              A o motor se neboj. Omokne, nachumelí na něj, omrzne, nepřehřeje se...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 06.04.2015
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

         

    mám 0,58 a stačí to. Terén mě stejně sejme a na hladkém je efektivnější jít pěšky. Taky bych už něco mohl urvat, ty síly jsou tam už kritický.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 06.04.2015
    Autor: Billicek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: jaký nejlehčí převod má ještě smysl?

           

      Urvat ? Třeba řidítka, vidlici, nebo rovnou půl rámu ? ;-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.04.2015
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

267 cyklistů (6 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024