Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

Už se tu o tom napsalo docela hodně, ale našel sem toto http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na... a začíná to být pro mě zase aktuální.

Nechce se mi dávat e-pohon do svého lehoučkého 29" bajku, ani přední, ani zadní a ani středový. Na normální jezdění e-pohon nepotřebuju, ale na jízdy na těžko z brašnama do kopce by se mi pomoc hodila, po rovině minimálně. Nepotřebuju velkou pomoc, vlastně jen aby se vozík s nákladem sám vezl, takže nějakých 40kg. V cíli se vozík odpojí, hodí do stanu a na lehoučkém kole jezdí hvězdicovité vyjížďky.

Hmotnost vozíku s komplet e-pohonem a plnýma brašnama počítam max. 40kg, což si myslím že je už docela slušná hmotnost pro adhezi kola vozíku se suchým asfaltem. Jednokolový vozík bych si vyrobil na míru pro to 16" kolo a tak aby byly brašny nízko, tedy s nízkým těžištěm.

Ale o tom se tu bavit nechci, chci probrat výše zmiňovaný motor z odkazu, je pro takovou stavbu vhodný či nikoliv? Mě zaujal hlavně ten rozměr kola, 16" by u přímého motoru mohl suplovat převodovku, tedy mnohem vyšší otáčky motoru při stejné rychlosti, než kdyby byl motor vpleten do 29" kola kde by v kopci neskutečně žral. Motor by měl mnohem lepší optimální otáčky a ani by se tolik nehřál. Myslím že by bohatě stačilo napětí 24V na těch 500W a možná by i trochu potlačil kolo s jezdcem, pak samozřejmě hraje největší roli adheze kola vozíku k vozovce. Co vy na to?
A nebo pro tento účel axistují lepší motory?

Předem díky za reakce.

[ Zpět ]
Datum: 08.10.2013
Autor: Juras
  • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

         

    Tenhle jezdí na 24V/500W a máš i úložný prostor, docela zajímavý šťouchač, je to ale zpřevodovaný :-)

    http://www.ridekick.com/


    Pak vím o něčem jako elektrostrkači Crab, pokusímse to nagooglit.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.10.2013
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

           

      Crab je na benzín a nemá žádný nákladní prostor. Tedy ten Crab, co ho má Kulice.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.10.2013
      Autor: snilard
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        Proto mi google zapírá jak Fučík....

        [ Zpět ]
        Datum: 08.10.2013
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

           

      Jak píše snilard, Crab je benzíňák. Kdysi sem o něm uvažoval s tím, že bych si na něj udělal nosič a vozil bych na něm brašny. Dopisoval sem si s panem Přibylem s Translogu a byl vstřícný, nabízel i úpravy které by mi vyhovovaly. Jenže cena dvourychlostního Craba byla 26 000Kč, ten jednorychlostní za 16 000Kč mi nevyhovoval.

      Ten Ridekick v tom kufru moc místa nemá na to že je to dvoukolák. Na víc mám tyto brašny http://www.azub.cz/ortlieb-lehokolove-postranni... a ty by na jednostopý vozík co mám v plánu byly perfektní, takže i od toho se ubírá směr mého uvažování.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.10.2013
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

         

    Tenhle si to udělal sám:
    http://www.youtube.com/watch?v=qJG5u-QawaI

    [ Zpět ]
    Datum: 08.10.2013
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

           

      Taky plánuju že si vozík udělám sám, ale bylo by to spíše něco jako toto http://www.azub.cz/extrawheel-voyager-solo-bez... , jednostopý z uchycením za zadní osu kola.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.10.2013
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        Myslíš jako na ten strkač pověsit ty brašny?
        To by mohlo klapnout, chápu, že je chceš použít, když byly tak drahé.

        Pak musíš ještě vymyslet nějaký prostor na baterii, taky na tom vozíku, a řídící jednotku, ta by měla být v suchu a zároveň dobře chlazená.

        Strkat za osu se mi líbí taky víc, jen to nasazování a sundavání bude mírně obtížnější, možná mít na zadní ose na fest nějaké ty uši a nepovolovat kolo při každém nasazení vozíku.

        Poslední technický problém co mě napadá je, že to uchycení osy zadního kola rámu je udělané tak, že záběr tlačí kolo do rámu. Totéž udělá vozík co je za osu tažen. Ovšem síla strkače bude působit opačným směrem, bude vytlačovat osu ven z rámu. Tedy bude to chtít zajistit nějakými roznášecími rameny a zapomenout na rychloupínáky ale pořádně dotánout matky.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2013
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

               

          Brašny sou nepromokavé, takže baterie a řídící jednotka bude v suchu. Pokud jde o chlazení, ve větším stoupání se může brašna mírně otevřít.

          Nasazování a sundávání je otázka okamžiku, okopčil bych to podle tohoto http://www.azub.cz/extrawheel-voyager-nakladni... .

          Na tom Duratecu jsou drážky v patkách skoro kolmo k vozovce, takže tam problém nebude. Rychloupínák nemám, mám tam převodovku v náboji Shimano Alfine 11 se silnou osou, jen bych vyměnil matky za tyto http://www.azub.cz/extrawheel-matice/
          http://www.azub.cz/extrawheel-matice/ .

          [ Zpět ]
          Datum: 09.10.2013
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                 

            Ok, rozumím.
            Přeci jen, pokud o tom přemýšlíš a budeš tvořit vlastníma rukama, pokus se uvažovat o umísténí baterie i řídící jednotky mimo brašnu, otevřít ji k uchlazení nestačí, navíc, řj MagicPie je dost změť drátů zastrkaných na svorky, vyndavat, zandavat, to nebude dělat dobrotu.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.10.2013
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                   

              Takhle teda ne (moje tápání).
              Ve finále jsem to strčil dopředu, právě kvůlitomu chlazení.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.10.2013
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                     

                Pěkný bastl

                [ Zpět ]
                Datum: 09.10.2013
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                       

                  Dneska odpoledne to uklidím a znova předrátuju, bude to takovej krasavec, že všichni e-kolisti budou slintat...

                  (ten USB krám pro Tebe právě teď Soňa nese na poštu)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.10.2013
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                         

                    Jsi dobrý člověk. Tvůj čin bude po zásluze potrestán. :-) dík

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.10.2013
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                 

            Ne všechny řj. vyžadují chlazení, ta co je na crystalyte nehřeje ani v zátahu.
            Pokud by jsi to chtěl vyzkoušet tak tu sadu mám doma ihned k použítí.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.10.2013
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                   

              se nevytahuj :-):-):-)

              i bez toho ti závidím

              [ Zpět ]
              Datum: 09.10.2013
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                   

              Njn, ale půjde ten Crystalyte zaplést do 16" kola? Původní myšlenka je, že ten přímý motor chci co nejmenší velikostí kola vlastně spřevodovat a tím zvýšit otáčky motoru v kopcích. Tím by se myslím motoru hodně ulevilo, obzvlášť když ho chci jen do kopců.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.10.2013
              Autor: Juras
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                     

                Motor samotný ma průměr 24cm a šířku 4cm. Přepletení by asi nebyl problém ale jestli by to šlo do 16" tak to nevím.
                16" je asi 40cm tak že relativně by to šlo.
                Špice by pak měly délku nějakých 8cm.

                [ Zpět ]
                Datum: 09.10.2013
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        Jednokoloví elektromotorový tažný vozík.Tady máš video pro inspiraci.
        http://www.youtube.com/watch?v=MEv1_7iJ8Ps

        [ Zpět ]
        Datum: 10.10.2013
        Autor: šroubek
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

               

          To je tento http://www.azub.cz/extrawheel-voyager-solo-bez... , ale bohužel do něho jde dát nejmenší kolo 20". Ale možná ještě to 16" přehodnotím, i těch 20" je pořád o hodně lepších jak 29". Rozhodně je ten vozík špička, ti poláci to mají dobře ošéfovaný. :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 10.10.2013
          Autor: Juras
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

               

          Baba má v tom Holandsku největší kopec když najíždí na můstek :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 10.10.2013
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

         

    Hele, zkusil bych zjistit, jestli by tam nešla ta MagicPie 3

    http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...

    Tou integrovanou řídící jednotkou se dost zjednoduší kabeláž a půjde to snadněji odpojit.
    Já bych se vykašlal i na ty brzdový páky a tempomat a z vozíku táhnul jen jeden kabel k ovládací páčce. Baterii by si vezlo to strkadlo, ale zase, 24V je už slepá ulička, raději 36V, to se zdá krystalizovat jako standard.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.10.2013
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

           

      A vozík pěkně získá na ceně :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 08.10.2013
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

           

      Njn, to je ale motor do zadního kola a já potřebuju přední. Na víc se musí zaplést minimálně do 20" ráfku a výhoda zpřevodování 16" kolem co sem psal v zakladatelském příspěvku by padla, i když 20" je pořád super než třeba 29".

      Brzdové páky bych taky neřešil, stačí jeden kábl k akcelerační páčce, i kyž pokud by ten tempomat fungoval ve více stupních, byl by asi lepší než páčka a stačil by on né? Nemusel bych držet páčku, jen bych si na tempomatu navolil jak rychle jet, pokud to tedy tak funguje. 36V se mi pro vozík zdá zbytečně moc, těch 500W na 24V by mělo být pro můj účel až až. Nebo co si myslel slepou uličkou?

      Píšou tam že se s ním dá brzdit, to znamená pokud není napájený tak brzdí? To by bylo nemilé když ho chci využívat převážně do kopce a po rovině chci jet za své.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.10.2013
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        Jindra měl pravdu 24V notory a baterie pomalu končí, je to dost slabé a ceny jsou mnohdy vyšší než u 36V.
        36V je standart. Jeden takový 24V krám jsem testoval o Kremla a nevyjelo to ani po nové cestě na Juřinku, ujelo to všehovšudy 20km a byl jsem bez šťávy.
        No ale kdo chce kam....

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2013
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        To všechno visí na těch brzdovejch pákách.
        Brzdovejma pákama odpojuješ tempomat, když máš nastavenou rekuperaci, tak jak sáhneš na brzdu, začně ti rekuperovat a teda brzdit.

        Já to odpojil po druhém pádu na hubu, to jsem to měl ještě v předních vidlicích.

        Na ten palec na páčce jsem si zvyknul, ten tempomat bych spíše než elektronicky řešil mechanicky, nějakým způsobem pořešit aretaci té páčky.

        Jinak je to tak, ten motor klade odpor, když do něj neteče šťáva, není to tragický, ale odpor dává a když si to uvědomíš, tak tě to štve víc, než objektivně škodí.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2013
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        Tempomat funguje samozřejmě ve více stupních.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2013
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

         

    Nevím, jestli přímý motor je pro tento účel to nejlepší... Dejme tomu, že se ti podaří najít přímý motor, který je dostatečně účinný v nizké rychlosti... Jenže ono to znamená i nižší max. otáčky toho motoru a tedy nižší rychlost, nad kterou ten motor už bude rekuperovat. Takže pokud zvolíš efektivní řešení do kopců, tak můžeš zapomenout na rychlejší sjezdy. A pokud chceš řešení, které ti dovolí jet z kopce 40, tak zase nebude efektivní do kopce...
    Ačkoli to tady nebude populární psát, tak převodový motor s volnoběžkou má jistou výhodu, že může být efektivní do kopce přitom ti s ním nic nebrání sjet kopec rychle... Rovněž pokud chceš motor použít jen jako pomoc do kopců a nebudeš ho zapínat na rovinkách, tak vidím jako vhodnější převodový motor s volnoběžkou. Navíc bude podstatně lehčí. Ale jak říkám, vím, že tohle není populární s ohledem na zkušenosti Jindry a Bobboba, kterýms e takový motor upekl. Samozřejmě u přímého motoru, pokud krátce pustíš vyšší proud, tak se celkem nic moc nestane... Pokud to uděláš u přímého převodového, tak to ten motor nevydrží... Když bys šel do řešení převodového motoru od e-pohon na 36V, tak to chce omezit proud dejme tomu na těch 14A. Věřím, že s tímhle nastavením se tomu motoru nic nestane.
    Nicméně i u převodového motoru pozor na to na jaké je navržen otáčky! Když se podíváš na motory na Linergy, tak uvidíš, že mají řešení pro max rychlost 25 a max rychlost 20 a pro různé průměry kol... Samozřejmě stejně výkonný motor s max rychlostí 20 bude do kopce daleko efektivnější než ten na 25km/h... Tohle mi u našidh prodejců nějak chybí, že prodávají nějaké motory a je jim jedno do jakého ráfku to zapletou.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.10.2013
    Autor: Robikl
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

           

      Převodový motor by se hodil do 29" kola, ale pořád si myslím že to 16" kolo ten převod nahrazuje a při tom bez ozubených koleček.

      Chci aby motor byl co nejtišší a to asi převodový motor nebude, tedy proti přímému.

      Spíše mě zajímá zda mě ten přímý motor nebude brzdit po rovině když ho vypnu. Pořád se v různých tématech mluví o rekupuraci, brzdění z kopce atd.. To bych teda nechtěl, pokud tedy přímý motor ve vyplém stavu brzdí, dělá se i z volnoběžkou?

      [ Zpět ]
      Datum: 09.10.2013
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        Bude tě brzdit.
        Ne moc ale bude, i když rekuperaci nebudeš mít zapojenou. Asi něco jako staré dynamo na ráfku.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2013
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        Přímý motor se s volnoběžkou bohužel nedělá. Technicky to možné je,ale provedení je poněkud složité. Rekuperace je stejně na kole na nic

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2013
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        Nedělá a ani ten přímý motor zas tak tichý není i když v zadu ho neuslyšíš.
        Ať tam dáš co chceš vždy to bude mit nějaké zápory a kalady. Nikdy nenajdeš přesně to co hledáš.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2013
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        A já si myslel že s tím motorem v 16" kole mám vyhráno a ono hovno. :-(

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2013
        Autor: Juras
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

               

          Neházel bych flintu do žita, mám to v 28" kole a začíná se to dusit a mít problémy, když jedu rychlostí kolem 12 km/h.

          Úplně ten samý MagicPie co máš v té 16" sadě.
          Zdá se mi, ž eoptimálně si motor chrochtá, když jede tak kolem 23-25 km/h.

          Tak počítej, přepočítej si to na tu 16ku a uvidíš co to vyjde.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.10.2013
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        Rekuperace nastává i v režimu otáček vyšších než jsou maximální otáčky toho motoru. To je myslím důležité sdělení v tom, co jsem napsal. :) Asi bych to shrnul, že pokud chci aby mi motor pomáhal většinu trasy a potřebuji rekuperaci z kopců, tak se smířím s horší účinností a volím přímý motor, který pojede alespoň těch 30. A pokud chci pomoc jen do kopce a jinak si pošlapu za svoje, tak obecně není špatné řešení převodový motor s volnoběžkou, protože u toho je možné mít extralehký převod bez dopadu na to jak rychle s tím mohu jet bez pohonu.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2013
        Autor: Robikl
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

         

    Takhle ten motor vypadá v praktickém provedení
    http://www.elektromotokola.cz/vyrobky.php?id=108

    [ Zpět ]
    Datum: 09.10.2013
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

           

      http://www.elektromotokola.cz/vyrobky.php?id=109

      [ Zpět ]
      Datum: 09.10.2013
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

           

      To by mělo už vyjet všechno, jen nechápu, proč tam dává takovou humusoidní baterii, a nabíjení 8 hodin.

      Já dneska předrátoval svého oře, a zase sviští. Poslední dobou se občas škubal, ale zjistil jsem, že to není motorem, ale jen blbým kontaktem, trochu jsem zase ty drátky upek, jak na tom jezdím jak na mopedu.

      Až to chcípne, postavím to adi z té skládačky, to bude tahoun.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.10.2013
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        Nebuď líný :-) Tělo má jít do hrobu zhuntované :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2013
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

           

      Jenže to je 20" a já mám na mysli ten na 16", viz. odkaz v prvním příspěvku. Můj názor že čím menší kolo, tím větší účinnost snad nepopíráš.

      Jde mi o to, aby mi to někdo přepočítal vzhledem k nejlepší účinnosti toho elektromotoru. Nemůžu nikde najít při jakých otáčkách toho elektromotoru je nejvyšší účinnost.

      Já můžu dát do placu jen obvod 16" kola který činí 1,3m což je o celý 1m méně než moje kola na 29" bajku.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.10.2013
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        http://www.goldenmotor.com/magicpie/magicpie.html

        Pro každé napětí jiný graf


        Něco bys mohl najít snad tady, moc tomu nerozumím ale zdá se mi, že účinnost roste s otáčkama dost dramaticky.
        Problém ale nevidím v tom, jak efektivně využiješ ten proud, držet optimum bez převodovky nelze.

        Důležité je, vyhnout se nízkým otáčkám, kdy motor už nejede ale topí. U mého 28" kola je to pod 12 km/h. Z toho přepočteš, kolik ta kritická hranice bude dělat u 16" kola, mě to dává kritickou rychlost kolem 7 km/h u toho malého kolečka.

        12 km/h je poměrně velká rychlost do strmých kopců a pomáhat příšlapem je pak dost náročné, tedy okamžik, kdy je lépe sesednout a tlačit. 7 km/h bys ovšem mohl ušlápnout a zase, čím rychleji pojedeš, tím víc to bude účinné a bude pomáhat.

        U mé váhové kategorie bych se bál jiné věci. Tedy toho, jestli hmotnost vozíku bude dost velká na to, aby velká část výkonu neskončila v tom, že to bude podkluzovat. A tady kdeme do střetu, těžší vozík zajistí větší účinnost a zase jí vlastní hmotností sežere.

        Zdá se mi, že jednoduchý strkač asi není tak trivialně účinná a užitečná věc, jinak by už na tom drandila půlka Číny.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.10.2013
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

             

        Jenže za tu dobrou účinnost posunutou do nižší rychlosti bohužel zaplatíš maximální rychlostí, kterou s tím kolem budeš moci jet bez toho, aby tě motor brzdil... Podívej se na grafy tady http://www.ebikes.ca/simulator/ . Sice tam nemáš Magic Pie, ale máš tam jiné a princip je stejný.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.10.2013
        Autor: Robikl
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

               

          Ale to se fakt opakuji. Ale ty sis to řešení tak oblíbil, že vnímáš jen argumenty pro něj. :) To znám... Taky mně říkali, že paragliding je trošku nebezpečná záležitost a nevěřil jsem jim. Pochopil jsem to až v nemocnici. :) Takže to i chápu. Ale prostě dej si pozor na to, abys maximální otáčky toho řešení tě prostě nebrzdili. Tím pádem ale fakt nepočítej s nějakou extra účinností do strmého kopce.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.10.2013
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                 

            To máš vlastně recht, já na to koukám furt zespodu, aby to vyjelo kopec i pomalu a ono to má ještě druhou stranu problému :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 10.10.2013
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                   

              Škoda že se ještě nikomu nepovedo zabudovat do přímého motoru převodovku alespon dvě nebo tři rychlosti.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.10.2013
              Autor: baba500W
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                     

                Nazdar napadá ma pár riešení

                1 Umietnit na vozík stredový motor ovládat niejak z lankom retaz nejako z lankom , toto riešienie je že by si bol velký kutil,sam nemam predstavu jako by to fungovalo no motoru by si mohol radiť rýchlosti a bol by v efektívnych otačkach ...toto berte skor neco ako fantaziu

                teraz k realnejším riešeniam z hub motormi
                možeš použiť priamy motor magic pie , crystalyte alebo nejaký činsky

                Problém je rýchlosť a správanie v kopci
                určite nedávaj 24V 500W ! 500:24=20A prúd
                pre motor ako magic pie je to síce unosné no celkový systém sa ti premení na varič v kopci.

                Druhý problém je že magic pie (aj ostané motory) sú navinuté na otačky / V ak príklad:

                magic pie má pri 48V určité otáčky a pri 48V dosiahneš rýchlost cca do 40km/h, ak dáš iba 24V tak to nepojde ani 25km/h. V kopci budeš mat skor naklad ako pomoc.

                ak by si robil takúto zostavu určite dvihni volty napr na 48V lebo 500W/48V=10.5A čiže o polovicu ty to bude menej hriať.
                tu som popísal postrehy:
                http://teslabike.sk/elektrobicykel-do-kopcov-i...

                Ďalšia možnosť je použiť sprevodovaný motor
                u 8Fun alebo z crystalyte ezee s prvým mám dobré skúsenosti osobne o druhom "ezee" som iba čítal že je super.
                No tu je výhoda že planétova prevodovka redukuje otačky motorku (u 8fun 1:5)takže motor je v otačkach zatial čo ideš pomalšie.Motory majú vysoký točivý moment a lámu vidlice takže to treba spevniť..
                s 8Fun som najazdil vyše 2000 km (zlý teren a prevodovka bola ok )tu si pozri deník:
                http://teslabike.sk/teslabike-denik-jazd/

                ešte jedna perlička minulý týžden som dal 48V motor qq100 na 36V (riadiaca jednotka 36V lifepo4 36V 20A) výkon 500W a nešlo to ani 20km/h.
                Potom som to všetko prehodil a dal na 48V olovo
                elektrobike už išiel 25km (obmedzovač som mal aktivovaný na riadiacej jednotke) ale olovo nezvládalo držať napätie (staré batérie) obidva systémy mali nominalny výkon 500W.

                dolu na foto je rozobratý motor s prevodovkou

                [ Zpět ]
                Datum: 11.10.2013
                Autor: teslabike
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                       

                  S těmi otáčkami vinutí pravda... Méně otáček vinutí znamená vyšší otáčky motoru, ale taky nižší efektivitu při nižších otáčkách motoru. Více otáček vinutí znamená zase menší otáčky motoru, zato vyšší efektivitu v nižších otáčkách motoru. Dokonce existoval motor Crystalyte s duálním vinutím a mezi vinutími šlo přepínat. Ale netuším, jestli to ještě dělají... Ale popravdě to byla docela složitost... Vyšší efektivity se dá jistě docílit zvýšením napětí a snížením proudů... Ideál pro dobrou účinnost je zvolit motor s vinutím s více otáčkami a provozovat to na vysoké napětí.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 11.10.2013
                  Autor: Robikl
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                       

                  Jj, díky za info.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 11.10.2013
                  Autor: Juras
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

               

          Zadal sem Golden 500W a kolo 20", jinak sem nechal výchozí zadáni, vyšlo mi že největší sílu má při 18km/hod a brzdit začíná při 36km/hod, je to tak? Pokud by to tak bylo, byl by to sice kompromis, ale při nějaké rychlosti 12km/hod do kopce by ještě moc topit nemusel, že? Těch 36km/hod by mi nijak nevadilo, pokud by to přibržďovalo až od této rychlosti, s naloženým vozíkem bych to stejně přes 40km/hod nepustil a ještě bych pošetřil brzdy. U kola by to byl opruz, u vozíku bez brzdy spíše výhoda.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.10.2013
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                 

            Tak jsem si to pro tenhle motor také nastavil a max výkon cca 450W je cca při 18km/h a účinnost je cca 62%... Takže v režimu jízdy do odpovídajícího kopce více jak třetina energie se mění na teplo. Samozřejmě budou i menší kopce, kde ti budou stačit menší proudy pak bude i při téhle rychlosti účinnost vyšší...
            Sám bych přímý motor obecně použil v případě, že jej budu používat na cestě dosti často a tedy nejen do kopců, ale třeba i jako malou pomoc pro roviny. Důvod je ten, že proč se jinak vláčet s tak těžkým motorem. Ale pokud chceš jet stylem, že motor zapneš jen do kopce, tak fakt bych uvažoval o tom převodovém... Schválně si v tom simulátoru dej motor eZee a srovnej si jaký je to tahoun.

            [ Zpět ]
            Datum: 11.10.2013
            Autor: Robikl
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                   

              Dal sem EZee 20" a kolo 20" a je to lepší než přímák, ono je to logické. Ale mám strach že ten převodový dělá o dost větší randál jak přímý, chtěl bych co nejtišší řešení. Životnost převodu až tak neřeším, pokud se nebude přehřívat, na mých 1000 km ročně, na pár let co ten vozík vyvezu by mohl stačit.

              [ Zpět ]
              Datum: 11.10.2013
              Autor: Juras
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                     

                Vážně si myslíš, že ten motor uslyšíš, když bude skrytý za vozíkem plným věcí? Já osobně bych se toho nebál.

                [ Zpět ]
                Datum: 11.10.2013
                Autor: snilard
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                       

                  V 20" kole bude opravdu z obou stran schovaný brašnama, uslyšíme.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.10.2013
                  Autor: Juras
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                     

                Dělá větší randál, ale zase nebude tak hrozné. Ale "nápadnější" v kopci s tím člověk bude. Na machrování, že je člověk rychlej do kopce a tichej nutno zapomenout.

                [ Zpět ]
                Datum: 11.10.2013
                Autor: Robikl
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                       

                  Machrování mi nehrozí, už mám na kole něco odjezděno, takže vím své a už si nemám co dokazovat. :-)

                  A o kolik, procentuélně? Do 20% bych to skousl. A ta volnoběžka hrčí hodně?

                  Pošli mi prosímtě odkaz na ten tvůj motor.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.10.2013
                  Autor: Juras
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nákladní elektrovozík za kolo pro jízdy na těžko

                     

                http://www.youtube.com/watch?v=bKHz7wOjb9w

                Toto roby randal a slusny ale zato to neni zavysle od otacok :-D

                [ Zpět ]
                Datum: 12.10.2013
                Autor: colombo.ii
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

08.12.2016
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

159 cyklistů (12 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016