Vita TnL

Mám jeden dotaz týkající se vidlice - na Author Stratos jsem nechal měnit vidlici RST CT-COMII TL (40 mm) za Vidlici Rst Vita TnL. Nevím, čím to je, ale vidlice nějak nefunguje. Od počátku šla dost ztuha, takže jsem skusil otočit tím umělohmotným knoflíkem na levé noze, kde jsou znaménka plus a minus, neděje se však vůbec nic, vidlice vůbec nepruží, jako kdyby tam nebyla, lock out na pravé straně není možné úplně zavřít - jde strašlivě ztuha.


Nejsem si jist, zda jsem to nemohl nějak pokazit tím, že jsem na nohy stříkl trochu silikonového oleje, ale snad by tomu neměl vadit..
tu starou vidlici RST CT-COMII TL (40 mm) jsem si v servisu vzal zpátky, někdy si skoro řikám, že bych tuhle Vitu TnL zase vyměnil za tu starou, ta nová vidlice je asi stejně tak symbolická jako ta stará, nevím, jestli má cenu nechat ji rozebírat a promazávat, půjdou do toho další peníze, stará je rok, stála 2 tis. a nefunguje nebo je nějak napevno nastavená a jakoby se zdá i zaseklá...

[ Zpět ]
Datum: 18.06.2012
Autor: tapin
  • Re: Vita TnL

         

    No, nejlépe asi takto: http://www.123kolo.cz/z11080-vidlice-pevna-28...

    Pokud fakt toužíš po pružení na takovým kole, tak: http://tuning-test.cz

    A s původníma vidlicema od korunky na http://aukro.cz

    [ Zpět ]
    Datum: 18.06.2012
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vita TnL

           

      Pod tím prvním odkazem se nic neotevřelo

      [ Zpět ]
      Datum: 18.06.2012
      Autor: tapin
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vita TnL

             

        A jestlipak přijdeš na to, jak se ke správnému odkazu dostat? Kdyby náááhodou ne: http://goo.gl/ezcoe

        Sorry, nebyl to záměr;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 18.06.2012
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vita TnL

               

          Dík za odkaz, starý Stratos 2003 nemá ahead, ale závitové složení - tahle by tam asi nešla.

          [ Zpět ]
          Datum: 18.06.2012
          Autor: tapin
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vita TnL

                 

            Tak http://www.primeshop.cz/sport/cyklistika...

            [ Zpět ]
            Datum: 19.06.2012
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vita TnL

                   

              Děkuju za odkaz. Nikde jsem zatím nenašel údaj o tom, kolik vlastně tahle vidlice váží, ale předpokládám , že bude o něco lehčí než ta 2 kilová Vita TnL.

              Když pořídím tuhle vidli, cross poletí rychle na asfaltu a nadále s tím bude možné taky zajet i na zpevněné lesní či polní cesty, i když ne převážně, na divočinu mám horáka.
              Prostě to crosové bude tak 70 % asfalt a 30% ostatní, zůstane všestranné, kromě vyložené hrany - výmoly, kořeny apod.

              Když to objednám přes web - přeci jen to musí jít 100 % na Author Stratos 2003, nerad něco takto objednávám, aby to pak nebylo kompatibilní.

              Budu pak muset najít nějaký dobrý servis, kde by byli ochotni mi po namontovat, sám do toho nepůjdu, ale obávám se, že tam asi nebudou nadšení z materiálu, který si přivezu a budou mi doporučovat něco svého, když zvážím, co si vezmou za práci i při prostém přehození těch vidlic...

              Jestli můžeš, uveď podstatný rozdíl mezi Tebou doporučovanou a stávající Vitou TnL, která se vlastně chová jako pevná, protože se ani nehne... zlepší se tou Tebou doporučovanou nějak exrémně jízdní vlastnosti kola? Děkuju moc za rady.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.06.2012
              Autor: tapin
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vita TnL

                     

                Na celopevném kole se dá jet i docela rozbitá cesta. Limitující není odpružená vidle, ale c v případě crossu pláště, tuhost kol, možná brzdy a možná geometrie kola. Na to je lepší MTB - máš, tak víš, o čem píšu;-)

                Nejde jen o váhu, ale i o tuhost. Předpokládám, že normální tuhá vidle bude pohlcovat méně síly jak zrychlující (šlapání, zejména ze sedla), tak brzdné. Prostě budeš mít silničku nebo spíše krosku s rovnýma řidítkama.

                Na druhou stranu, dostaneš do rukou, od zápěstí po ramena, všechny rázy a vibrace. Na rozbité asfaltce, kočičích hlavách, kamenité cestě, tam všude je možná mizerná crossová vidle o kousek lepší než tuhá.

                Mít dvě kola, asi si na jedno tuhou vidli dal. Ale záleží jen na tobě, kolik a jakých typů cest na tom jezdíš, a jestli seš spíš chrt nebo kochač. Jsou to nějaký čtyři stovky, nebo se zeptej v servisu, jakou a za kolik by ti sehnali. Když pevnou nemají, neměli by se pozastavovat nad tím, že si doneseš vlastní.

                [ Zpět ]
                Datum: 19.06.2012
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vita TnL

                       

                  Přesně. I mizerná nejlevnější odpružená je vždy znatelně pohodlnější než pevná.

                  Jinak ale nesouhlasím s tím limitem u pevné vidlice. Za mě můžu říct, že ve sjezdech je pevná vidlice velkým limitem.
                  Ne až tolik co sjedu, ale hlavně pro rychlost.

                  Vůbec nejde o to, že by se některé těžší pasáže nedaly jet i na pevné trošku rychleji. Pro ruce je to většinou stejně nejlepší odjet rychleji.

                  Problém je kombinace pevná vidlice + rozbitý povrch (není trakce předního kola) + brždění.
                  Když je potřeba trošku více přibrzdit, tak to pak kvůli poskakujícímu přednímu kolu nejde, navíc má přední velkou tendenci i smykovat.

                  Občas dávám na celopevňáku i těžší věci a právě narážím pořád na ten limit pevná x brždění.

                  Naposledy jsem zkoušel jet takové ne úplně jednoduché přírodní schody. Asi 5m dlouhé + docela prudké a pod nimi bylo třeba točit kolmo doprava po uzoučcé pěšince (pořád docela dolu).
                  To stejné místo jsem předtím jel už 4x na fullu na kterém to bylo pro mě úplně snadné.
                  Na fullu jsem bez problému zatočil díky tomu, že jsem na těch schodech mohl brzdit a udržel nižší rychlost.

                  S pevnou se z toho stal "no control" sjezd :-)
                  Naštěstí šlo pod schody pokračovat i rovně (to jsem věděl předem a počítal s tím). Zastavil jsem asi až 3-4m po tom co bylo třeba zatočit.

                  A takhle mám odjeto spoustu dalších sjezdů na celopevňáku a srovnávno s fullem.

                  Někdy to zase bývá tak, že bych na celopevňáku dokázal jen v pohodě trošku rozbitou pasáž i rychle a to delší úsek a jela by se mi tak i nejlépe. Jenže pak bych z té rychlosti na kritickém místě nedokázal dostatečně brzdit (a v té rozbité pasáži když už to pustím, tak nedokážu moc zpomalovat).
                  Takže musím kvůli tomu celý sjezd jet pomalu pod brzdou a to je to nejhorší co s pevnou může být...

                  A na crossových pláštích to bude celé ještě horší. A pomůže v tomhle i poměrně mizerně chodící odpružená vidlice s menším zdvihem.

                  Oproti tomu ve výjezdech, tak tam se dá i s pevnou dávat hodně těžké věci (ve výjezdech jsou sem tam i případy, kdy dám na celopevňáku těžší věci než na fullu díky tomu, že celopevňáka je lehoučký a letí za pedálem; někdy je to ale samozřejmě naopak). V malých rychlostech bez potřeby brzdit je to vždy pohoda.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.06.2012
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vita TnL

                       

                  A co bych vypíchnul ještě zvlášť pro pevnou vidlici:

                  Pevná vidlice neodpouští chyby. To je u ní asi největší nebezpečí/nevýhoda. A to myslím obecně, vůbec ne hned nějaký těžký terén ale naopak právě hlavně na asfaltu nebo jiném pěkném povrchu.
                  V těžším terénu se jede za plného soustředění a hrozí to méně.
                  Na asfaltu či jiném pěkném povrchu kdy dlouho je úsek pěkný a najednou přijde třeba větší díra se to stane snáz, že se něco přehlédne.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.06.2012
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vita TnL

                         

                    Mě dneska ráno jeden rantl neodpustila ani odpružená a lepil jsem cestou do práce necelý kilometr od baráku, grr!
                    Jel jsem nějak rychleji, zveadl pomaleji, či co, cvaknutí a po pár metrech přední kolo pochodovalo do louky... v kombinaci s tím, že mám teprve týden prohozené páky, přední napravo, fakt zážitek.
                    Já vím, nemít duši, tak jsem ji neprocvakl;-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 19.06.2012
                    Autor: Joe-CUBE
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Vita TnL

                           

                      Tak defekt nepotěší, ale dá se přežít. Já měl s pevnou jednu jedinou krizovku vzniklou z přehlédnutí a to odneslo zápěstí (zlobilo mi několik týdnů). A měl jsem velké štěstí, že jsem to vůbec ustál. Přední kolo bez duše v pohodě, i když nejspíš to šlo až na ráfek (tomu se ale nic nestalo).
                      A právě to nebylo vůbec v žádném náročnějším terénu, ale jen na asfaltu (větší díra ve větší rychlosti).

                      [ Zpět ]
                      Datum: 19.06.2012
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Vita TnL

                             

                        Já mám tu vidlici Vita TnL opravdu nastavenou dost napevno, vůbec vlastně nepruží. Všiml jsem si jedné věci - od té doby, co ji na kole vozím, velice často dochází k defektům duše - nápadně často musím stavět a opravovat v terénu, což se dřív vůbec nedělo, už to docela obtěžuje, jistě, mohou to dělat sjeté pláště, ale fakt uvažuju o tom, že nechám tu starou vidli (RST CT-COMII TL (40 mm), kterou mi stočili, namontovat zpět...zdá se mi ke příslušnému kolu mnohem víc kompatibilnější...Může ty nápadně časté defekty duše v terénu způsobovat ta mohutnější napevno nastavená vidle? Je to asi tak... po asfaltové cestě 50 km bez defektu, poté 500 m v terénu a už spravuju, defekt nejdív na předním, pak po nějaké době na zadním kole...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 19.06.2012
                        Autor: tapin
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Vita TnL

                               

                          Za defekty může všechno možné, jen ne ta vidlice:
                          - sjetý plášť (snáze se píchne, řízne, atd.)
                          - foukání na příliš nízké tlaky (pak se snadno cvakne duše)
                          - málo objemné pláště pro daný styl jízdy
                          - jezdec jezdí jako prase (třeba na hulváta najet v rychlosti na obrubník bez skočení, zvednutí nebo alespoň odlehčení předního kola, apod.)

                          PS: Na celopevňáku (tedy s pevnou vidlicí) mám přes 5tis. km a z toho i něco v náročnějším technickém terénu a bez jediného defektu.
                          Sice jezdím bez duší s tmelem + nejezdím jako prase (tedy eliminuji všechny ty 4 body + navíc ještě výhoda bezduší a tmelu), ale jen chci ilustrovat, že o vidlici to opravdu není.

                          A navíc ještě defekty na zadním, ty už s vidlicí opravdu nemohou souviset ani trošku (na předním hodně citlivá a dobře fungující vidlice může lehce snížit riziko cvaknutí pláště, ale i tohle je jen mírný vliv a důležitější jsou ty 4 uvedené vlivy na začátku příspěvku).

                          [ Zpět ]
                          Datum: 19.06.2012
                          Autor: Mlok
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Vita TnL

                                 

                            Ještě jsem zapomněl na další možné vlivy jako:
                            - vadná nebo třeba jen posunutá páska v ráfku
                            - poškozený ráfek
                            - problém s pláštěm (jiný než sjetí, tedy např. že tam zůstal trn, je někde říznutý, a pod.).

                            [ Zpět ]
                            Datum: 19.06.2012
                            Autor: Mlok
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vita TnL

         

    máš li od toho papír tak neváhej a běž to reklamovat... I za cenu toho že by jsi chvíli nejezdil. Není možný aby vidlice po roce (záleží jak jezdíš jak jí zatěžuješ) odešla a nehejbala se...

    [ Zpět ]
    Datum: 18.06.2012
    Autor: Ozzák
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

08.12.2016
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

69 cyklistů (2 přihlášení)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016