reklama

Azub Max v bazaru

Ahoj,
přihodil jsem do bazaru - http://www.nakole.cz/bazar/ - Azub Max z roku 2006. Je k vyzkoušení v Brně.

[ Zpět ]
Datum: 24.05.2011
Autor: kofein
  • Re: Azub Max v bazaru

         

    OT: čo je E-Hub, resp. koľko to stojí? Nevie niekto? Nikde neviem vystopovať cenu tohto náboja.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.05.2011
    Autor: Leftie_SK
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub Max v bazaru

           

      http://lmgtfy.com/?q=E-hub+hub :)

      [ Zpět ]
      Datum: 25.05.2011
      Autor: snilard
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub Max v bazaru

             

        Bratu, myslíš že som to neskúšal? ;-)
        Len cenu som nevedel nájsť. Viem, že to vyvinuli v Slovinsku, resp. na ich stránkach to je. Ale cenu som nezistil.

        [ Zpět ]
        Datum: 25.05.2011
        Autor: Leftie_SK
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub Max v bazaru

               

          Promiň. Co si pamatuju, tak Azub ho ke svým kolům nabízel za 12 tisíc korun.

          [ Zpět ]
          Datum: 25.05.2011
          Autor: snilard
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub Max v bazaru

             

        Kdyz uz tady to tema je, ja teda o E-Hub slysim poprve a to co pisou v prvnim odkazu mi pripada az prilis skvele, nez by to byla pravda.

        Nemate s tim nekdo praktickou zkusenost? Pokud by to opravdu usetrilo 7 az 10% energie, divil bych se, ze uz to neni na kazdem kole.

        Navic pokud by v tom naboji byla jen obycejna pruzina, ktera by se pri slapani napinala, cekal bych spis, ze se v tom spousta energie ztrati...

        [ Zpět ]
        Datum: 27.05.2011
        Autor: Jrr
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub Max v bazaru

               

          Taky mi poněkud uniká, co by to jako mělo dělat za zázrak. Kdykoliv jedu na něčem, co nedává pocit naprosto tvrdého a nepružného spojení pedálu s poháněným kolem, je to děsně protivné a budí to dojem příšerných ztrát.

          [ Zpět ]
          Datum: 27.05.2011
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub Max v bazaru

               

          Navíc stojí za to podívat se třeba na Rotor Cranks systém eliminace mrtvého bodu. Kliky to má spřažené přes pákový mechanismus tak, že když noha na konci záběru je v mrtvém bodě, tak noha před záběrem už mrtvým bodem projela. Klika se točí rychleji na straně, kde za ni taháš, než na straně, kde do ní tlačím. Čili velmi čistý mechanismus bez jakýchkoliv akumulátorů energie, který má na starosti jen zařídit teoreticky efektivnější synchronizaci nohou. Pokud má něco šanci dosáhnout vyššího výkonu eliminací mrtvého bodu, tak je to tohle.
          Když si pak člověk vyhledá a přečte recenze a testy, dozví se, jak to vypadá v praxi. Nakolik si to pamatuju, tak výsledky vypadají následovně: Silový jezdec zvyklý na hodně čtveraté šlapání spíš malými kadencemi si po zvyknutí na tyhle kliky pomůže o několik procent. Švihový jezdec zvyklý na kruhové šlapání velkou kadencí si nepomůže, určitě ne dost na to, aby to ospravedlnilo hmotnost, složitost a cenu toho zařízení.

          I proto jsem dost skeptický k tomu, co by mohla dokázat nějaká pružinka vložená mezi pohon od člověka a kolo. Navíc si docela dobře umím přestavit, že pokud je jejím cílem napružit se při plném záběru a pak tlačit kolo když jsou nohy v mrtvém bodě, tak by to stejně tak mohlo v mrtvém bodě brzdit nohy. To prý byl problém jakýchsi klik s pružinami mezi packou a převodníkem, které se kdysi prodávaly. Některým jezdcům se pak s tím jelo ještě hůř.
          Takže jediné, co mě napadá, že by tam mohlo být k něčemu, je pružina, která pohltí část energie při záběru nohama, ale nemůže tlačit zpátky proti pastorkům a brzdit je, může svou energii vybít jen směrem na poháněné kolo. To by pak někomu, kdo do kopce jede relativně těžkým převodem s kolísavou rychlostí, mohlo opravdu pomoct tak jak píšou: rozložením výkonu v čase i skrz mrtvé body. Ale z hlavy mě nenapadá, jak by takové zařízení fungovalo. Ale i kdyby to tak fungovalo, tak to stále nemá podle mě šanci přinést těch 7-10% až na opravdové výjimky mezi jezdci a dost možná to někomu nepřidá nic, jako ty Rotory.

          [ Zpět ]
          Datum: 27.05.2011
          Autor: Jirka
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub Max v bazaru

                 

            Já k tonu E-hubu nejsem tak skeptický. Věřím, že by to mohlo fungovat. Věřím, že to doopravdy pomáhá lépe překonávat mrtvý bod a taky mi přijde reálné, že to šetří kolena. Někdy bych ho chtěl vyzkoušet. Ale kde?
            Jsou 2 věci, co se mi na tom nelíbí: cena a váha.

            [ Zpět ]
            Datum: 27.05.2011
            Autor: snilard
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Azub Max v bazaru

                   

              Jsou dvě možnosti: vyzkoušet, nebo najít komentář někoho, kdo to zkoušel. Ale hledat ten komentář na webu výrobce, kde mraky jezdců básní o tom, jak je to úžasné, je na nic. Snad jedině kdyby nějaké periodikum ten náboj testovalo. Rotory kdysi testoval i Bentrideronline, jejich článek mě přiměl hledat, jestli se shodují s jinými. Možná by se něco našlo i na E-Hub.

              [ Zpět ]
              Datum: 27.05.2011
              Autor: Jirka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub Max v bazaru

                 

            Ty rotory jsou dle mého názoru taky celkem k ničemu, indivudálně, spíš vzácně, možná někomu netypickému, prospět můžou, ale v průměru ne, protože u klasiky je při přirozeném způsobu šlapání (šlapání, ne točení) mrtvý bod využíván k pohonu minimálně, ale velmi důležitý je z toho důvodu, že se v této poloze (a časové pauze), přenáší nezanedbatelná část váhy těla na druhou nohu a díky tomu je o to intenzivněji využíván zbytek dráhy pedálu. Když použiješ Rotor, dostane se noha dřív do polohy, ve které má větší sílu, noha jo, ale - nestihneš na ni efektivně přenést váhu těla.
            Při nepřirozeném způsobu (točení), je naopak mrtvý bod využíván k celkem efektivnímu pohonu (točení = vyšší horizontální složka síly, než u šlapání), jezdec váhu těla nepřenáší, horní polovinou těla nekýve a tak se snaží se rovnoměrně využít co největší část kruhového pohybu, jezdci s tímto stylem šlapání navíc tvrdí, že mrtvý bod vůbec nepociťují. Když použiješ Rotor, jezdec opět vůbec nestihne horní úvrať využít, protože ji vůbec nemá k dispozici.
            Pokud se použije tenhle systém, tak se vlastně mrtvý bod (h.úvrať)neeliminuje, ale je úplně odstraněn, přičemž hluché místo zůstává, protože je vázané na jezdce a ne na techniku(kolo).
            Pro přirozené šlapání je podle mě ideální klasika a když už, tak by ten systém možná měl fungovat spíš opačně, čili pedál směřující vzhůru by se spožďoval, aby měl jezdec dostatek času přenést váhu těla na druhou nohu a už od horní úvratě mohl na pedál působit velkou silou.

            [ Zpět ]
            Datum: 27.05.2011
            Autor: heras
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Azub Max v bazaru

                   

              Zajímavý pohled. Vyvinula to nějaká univerzita, ale to není záruka toho, že to není od základu mimo tak jak píšeš.
              Ten systém jde instalovat do rámu pootočený libovolným směrem, aspoň myslím, takže by to asi šlo otestovat, nasazené prakticky obráceně, se zpomalením vzadu. Ale nevím, jestli to někdo někdy zkoušel.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2011
              Autor: Jirka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub Max v bazaru

                 

            v odkazu na cyklodiskuzi byly fotky strojů, na kterých překonávali cyklisté horskou časovku při letošním Giru, řada používala převodníky Rotor nebo i jiné "šišoidy" bez označení výrobce, takže i profík s vynikající technikou rád sáhne při extrémním výkonu po něčem, co mu usnadní život

            [ Zpět ]
            Datum: 27.05.2011
            Autor: vladaza
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • nekruhove prevodniky - historie

                   

              jejich moda zacala (dobre dorazila do Ceskoslovenska) okolo 1985-6, byli samo-domo :-)
              a vetsinou jsem je videl na turistickych kolech.
              Dalsi vlna se objevila uz v obchodech s ovalnymi prevodniky Shimano Biopace snad okolo 1992(?)
              Vydrzela tak rok, dva dele se udrzely u triatlonistu, "profici" tvrdili ze to rozhazuje kulate slapani a tak legenda "zasla na ubyte"
              Takze tipuji ze dalsi reklamni vlna -byt tentokrat pod znackou Rotor- zrejme do dvou let zmizi....

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2011
              Autor: cibi
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: nekruhove prevodniky - historie

                     

                Co ted muj lezak lezi v Azubu, sedlam celopevnak Olpran Colorado z roku 1991 s Biopace. Puvodne to melo osazeni Exage 400. Docela mi to vyhovuje.
                Prvni dalsi poradnou elipsu jsem videl az na Dusanove trikolce na srazu v Nivnici. A ze si ji vyrobil pekne splacnutou. Nejspis vi, proc to dela.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2011
                Autor: Murphy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: nekruhove prevodniky - historie

                     

                Ale kdeže, stačí se podívat na firemní stránky Rotoru, základ firmy byl položený v roce 1995 a firma jede do dnešních dnů. A kde jsi spatřil nějakou jejich "reklamní vlnu"?

                [ Zpět ]
                Datum: 31.05.2011
                Autor: vladaza
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: nekruhove prevodniky - historie

                     

                Naopak, žádná reklamní vlna Rotoru se nekonala a čím dál víc profíků jzdí kliky Rotor. On byl s Biopace problém v tom, že měli ten ovál špatně otočený a na mrtvý bod to nefungovalo až tak přesně. Rotor ovál je pootočený jinak a najednou se to mezi profíkama velice rychle rozšiřuje, takže to asi funguje dobře.

                [ Zpět ]
                Datum: 31.05.2011
                Autor: Holfi
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: nekruhove prevodniky - historie

                     

                Díval jsem se na jejich web, ale to fungování sem nepochopil, pořád vidím dvoj- trojtalíř s klikou.

                [ Zpět ]
                Datum: 31.05.2011
                Autor: Arnošt905
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: nekruhove prevodniky - historie

                       

                  V produktech "road" najdeš celý sortiment. Rotor dělá i samostatné klasické kliky. Podíváš-li se na ty speciální označené "Rotor", pak u nich najdeš i krátké video, které vysvětluje funkci eliminace mrtvého úhlu.Na tyto kliky se používájí běžné kulaté převodníky.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.06.2011
                  Autor: vladaza
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: nekruhove prevodniky - historie

                         

                    Takhle, kyvné páky. To musí být asi citlivě nastavované pro každého zvlášť.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.06.2011
                    Autor: Arnošt905
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub Max v bazaru

               

          Podľa mňa, (teda ak si to predstavim) tak pružina generuje v kolese "polotočku". Čiže ak by som nasadol na bike, stlačil zadnú brzdu a zabral, tak teoreticky by sa mali pedále trošku pohnúť., To by bolo vlastne to napnutie pružiny. Takže ten náboj pracuje trošku s oneskorením aby na mrtvy bod mal energiu. To je moja úvaha. Čo vy nato?

          [ Zpět ]
          Datum: 27.05.2011
          Autor: Leftie_SK
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub Max v bazaru

                 

            Tak nějak by to, co jsem pochopil, mělo fungovat.

            [ Zpět ]
            Datum: 28.05.2011
            Autor: snilard
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub Max v bazaru

         

    Tak jsem o něm řekl kamarádovi, protože se chce projet na kole se spodním řízením a on to odmítl s tím, že by to ještě koupil :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 25.05.2011
    Autor: Arnošt905
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub Max v bazaru

           

      Řekni kamošovi, že by to měl koupit a rychle. Za tu cenu špičkové, pohodové a krásné leho. Nemít ho už, tak do toho jdu sám...

      [ Zpět ]
      Datum: 25.05.2011
      Autor: Martis
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub Max v bazaru

             

        Ak by som z neho dotiahol na zem, tak volám hneď. ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 25.05.2011
        Autor: Leftie_SK
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub Max v bazaru

         

    Tak už je pryč. Děkuji všem zájemcům a novému majiteli přeji mnoho šťastně naležených kilometrů.

    [ Zpět ]
    Datum: 26.05.2011
    Autor: kofein
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub Max v bazaru

           

      Za tu cenu se ani nedivím.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.05.2011
      Autor: Rumcajs70
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

377 cyklistů (19 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024