Taken for a Ride

před několika lety jsem poprvé viděl odkazované video. Dnes pro mě není zajímavé tím co GM dokázali, ale tím jak je možné cílenou změnou podmínek tak mocně ovlivnit dopravní návyky lidí. Když v USA dokázali vytvořit pro IAD podmínky které přiměly všechny vlézt do auta, proč by nešlo podobným způsobem nastartovat cyklodopravu?

http://video.google.com/videoplay?docid=...

[ Zpět ]
Datum: 05.11.2010
Autor: Hrabosh
  • Re: Taken for a Ride

         

    Dolary, šéfe, dolary!

    [ Zpět ]
    Datum: 06.11.2010
    Autor: hekynen
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taken for a Ride

           

      $ by pomohly. Tedy vlastně €. Ale není to nutná podmínka.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.11.2010
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taken for a Ride

         

    Proč? Třeba pro ten pocit svobody. Veřejná doprava mne sveze tam kam chce někdo jiný, já si mohu vybrat jen z omezené nabídky míst a časů. Používání jiných prostředků (vlastní nohy, kůň, kolo) k přepravě je také omezující - hodí se jen pro menší vzdálenosti, závisí na povětrnostních podmínkách a především jsou velmi závislé na fyzických schopnostech člověka.
    Netřeba hledat spiklenecké teorie a podezírat dolary, je to mnohem jednodušší.

    [ Zpět ]
    Datum: 06.11.2010
    Autor: ViktorA
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taken for a Ride

           

      Opravdu odpovídáš na otázku: "proč by nešlo podobným způsobem nastartovat cyklodopravu?" větou "třeba pro ten pocit svobody"? Nemáš občas problémy s porozuměním psanému textu? Já chápu, že na Nakole.cz se používá na internetové poměrně složitá forma češtiny, ale tak obtízné to snad není. Co má svoboda do činění s budováním cyklistické infrastruktury (a částečnou likvidací té automobilové) a propagací?

      [ Zpět ]
      Datum: 06.11.2010
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Taken for a Ride

           

      Co se svobody pohybu týče- děláš si švandu když tvrdíš, že auto dává lidem svobodu? Můžou do hospody na pivo? Projít se cestou z práce, protože je pěkně? Někam zabočit, na něco se podívat a zase se vrátit? Můžou snad ucítit závan parfému a ohlédnout se? Koukat jak kvetou stromy? Jen tak pro radost sjet schody?

      Kdepak, bratříčku, plechovka svazuje. Musíš stát v koloně. Nemůžeš v ní jen tak zastavit a jít dál pěšky, není kde. Nemůžeš odbočit, všude jsou zákazy stání, zákazy zastavení, jednosměrná ulice, jak do ní vjedete už se nikdy nevrátíte. Nemůžeš se volně pohybovat, musíš jen tamtudy kudy vede silnice. Jsi hermeticky oddělen od okolí, místům kudy jezdíš se hezký holky vyhýbají.

      To není svoboda. To je navoněná zdechlina, kterou do Tebe pumpují automobilky od Tvého narození.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.11.2010
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Taken for a Ride

             

        Myslím, že jsi nic negativního nevynechal. Ale ta forma... Kdejaký ideologický demagog, nebo sektářský kazatel by se od tebe mohl učit :-))

        [ Zpět ]
        Datum: 06.11.2010
        Autor: ronda
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Taken for a Ride

             

        Oni by ta dopravní omezení pro auta všechna zrušili a pak jednou vjeli do města a veškerý svůj čas až do konce života strávili v jednom dokonalém, příjemném gridlocku. Pak už by jen zbývalo, aby se ti bez aut odstěhovali a nad to město postavili jeden vzduchotěsný zvon, ve kterém by si ti v autech svou svobodu mohli vydejchat až do konce.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.11.2010
        Autor: Vratislav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taken for a Ride

             

        Můžou do hospody na pivo? - Můžeš do hospody na pivo ? :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 06.11.2010
        Autor: XXXL
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Taken for a Ride

               

          V Kersku ano ;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 06.11.2010
          Autor: Vratislav
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taken for a Ride

             

        Milý Hraboshi, nevyčítejte mi neporozumění textu. Netvrdil jsem že prosazuji povinnost používat auta. Chci jen možnost používat auta. Aby tu stála silnice k volnému použití. Žádné zóny, limity, vyhrazené prostory. Nechceš jezdit na kole protože si připadáš zranitelný? No tak nejezdi. Vadí ti auto protože se v něm nehýbeš - no tak vlez na to kolo.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.11.2010
        Autor: ViktorA
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Taken for a Ride

               

          Ptal jsem se proč není by nemělo být možné rozjet cyklistickou dopravu podobným způsobem, jakým GM rozjel v USA dopravu automobilovou. Pokud je mi odpovědí nepříliš související text o svobodě, kterou automobil svému uživateli poskytuje, jedná se o neporozumění původnímu textu- vždyť se ptám na něco úplně jiného než k čemu se vyjadřuje odpověď.

          Navíc předchozí příspěvek nebyl o možnosti volby dopravního prostředku, ale o údajné svobodě, kterou automobil svému provozovateli dává.

          Vadí mi sousedovo auto, protože mi zabírá před domem místo kde by mohla být zeleň. Co mám dělat? Nejezdit sousedovým autem? Prodat ho? Proč má soused právo na to mít před domem auto, ale já nemám právo tam mít kytičky? Proč by mělo mít sousedovo auto nějaké privilegované postavení? Já chci mít možnost mít v každé ulici stromy, aby město v létě ochlazovaly. Chci mít v každé ulici ticho. Chci mít v každé ulici dost prostoru abychom mohli jít ve skupince vedle sebe. Žádné omezování zaparkovanými vozidly. Chci mít možnost si zahrát s dětmi před domem fotbal. Aby všude byla hřiště kde si budeme moci hrát. Krucinál proč je nárok aut na ulici důležitější než můj nárok na fotbal, stromy a ticho?

          Ano správně, souhlasím hlavně žádné vyhrazené prostory pro automobily (cca 75% veškerého veřejného prostoru ve městě).

          [ Zpět ]
          Datum: 07.11.2010
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Taken for a Ride

                 

            Je demokracie (nebo si to alespon nalhavame). Az bude dostatecna cast lidi smyslet stejne, ma to sanci na uspech. Ja bych zase byval neasfaltoval tu Modranskou. A taky se mne nikdo neptal. Takova je proste vule tech, ktere si vetsina zvolila.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.11.2010
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taken for a Ride

                   

              Máme pluralitní demokracii, jejímž základem je snaha vyhovět co nejširšímu spektru lidí. Máme skoro všude poměrné zastoupení. Proč má zhruba 1/3 menšina lidí mít nárok na 3/4 většinu veřejného prostoru (ok, lehce manipulativní, ale ne moc)?

              [ Zpět ]
              Datum: 07.11.2010
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Taken for a Ride

                     

                Jak jsi prisel na 1/3? Pocet aut? Nebo pocet domacnosti s autem?
                A jak vis, ze (i jestli jsou ty 2/3 smerodatne - viz vyse) cely zbytek je proti autum? Kdyby to tak bylo a 2/3 by se citily utiskovane, urcite by se to projevilo i jinde, nez tady.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.11.2010
                Autor: Murphy
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taken for a Ride

                       

                  zdroj: Ročenka dopravy hl.m. Prahy http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/doprava/!ut/p/c4/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3hLP1OnAG93QwMDd0tXA09HZyNfc0cDIwtXE_2CbEdFAHZ0ZGI!/?windowID=7_4CPC9B1A085U20IQTJDCD41096

                  Lidé, kteří nejezdí denně po Praze autem mají z intenzivní IAD pramalý užitek. Zato jim způsobuje spoustu problémů a nepříjemností (byť si to už často ani neuvědomují nebo nepřipouští). Takže Ti odpovím otázkou- proč by celý ten zbytek měl podporovat další rozvoj IAD?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.11.2010
                  Autor: Hrabosh
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Taken for a Ride

                         

                    Mam ted zatracene pomaloucke pripojeni. Co se tam pise? 28 MB proste nestahnu. 8-(

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.11.2010
                    Autor: Murphy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Taken for a Ride

                           

                      je to dlouhé. Mě jde o modal split mezi jednotlivými druhy doprav- IAD představuje cca 1/3 veškeré dopravy v Praze.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 07.11.2010
                      Autor: Hrabosh
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taken for a Ride

                             

                        To mozna ano. Ale neprotestuji jednotlive druhy, protestovat musi konkretni lide. A protestanty nenaverbujes z rad majitelu aut ani z jejich rodin. Kolik domacnosti v Praze je bez auta? A kolik z nich si auto obcas (casto) pujcuje treba od rodicu? Nebo kolik z nich naopak jsou duchodci, ktere vozi jejich deti? Kdo z nich pujde proti automobilizmu? Kdo z nich bude volat po stromech misto parkovacich mist?

                        [ Zpět ]
                        Datum: 07.11.2010
                        Autor: Murphy
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Taken for a Ride

                               

                          Znám hodně lidí, kteří sice auto mají, ale na auta nadávají. Je totiž rozdíl v tom jestli s tím autem jedou jednou týdně na nákup a dvakrát do měsíce na chatu, anebo jestli jezdí každý den po Praze.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 07.11.2010
                          Autor: Hrabosh
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Taken for a Ride

                                 

                            Rybář bude znát desítky jiných rybářů, já znám jen jednoho (náhodně), tenista zná desítky tenistů, já zas žádného. Ty inklinuješ k určitému typu známých, kteří buďto nemají auta, nebo je mají, ale nenávidí. Moji známí auta mají a v pohodě využívají. - Nebuď tak hrozně tendenční...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 08.11.2010
                            Autor: ronda
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taken for a Ride

                             

                        Jen bych rád chtěl dodat, že Praha má na evropu neobvykle velký podíl MHD versus IAD...
                        61 procent na pražské dělbě přepravní práce je realizováno MHD...

                        Rád bych věděl, které evropské město to trumfne a odkud asi cyklistika bude víc čerpat z IAD nebo z MHD ?:D

                        PS : jinými slovy i v také Vídni, přes vyšší procento cyklistů ( 7 procent ?) odveze IAD víc procent lidí než v Praze .

                        [ Zpět ]
                        Datum: 07.11.2010
                        Autor: újezďák
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Taken for a Ride

                               

                          víc tady
                          http://www.cyklostrategie.cz/file/vyzkum22...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 07.11.2010
                          Autor: újezďák
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Taken for a Ride

                               

                          Spousta měst :) máš stará čísla, dříve údi považovali za jediné zmínitelněhodné formy dopravy MHD a IAD. Čímž jim z toho vypadli chodci, vlaky, cyklisté. Když zahrneš do statistiky všechny formy dopravy, tak to žádný zázrak není.

                          Navíc to není žádná zásluha, ale dědictví. A místo toho abychom této výhody využili, děláme všechno pro to abychom o vyšší podíl MHD na celkové dělbě práce přišli.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 07.11.2010
                          Autor: Hrabosh
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Taken for a Ride

                                 

                            z ročenky 2009, strana 7, odkaz jsem už dával

                            Dělba přepravní práce – motorová doprava (podle počtu všech cest
                            na území města v průběhu celého pracovního dne)
                            57 % hromadná doprava
                            43% automobilová doprava

                            Dělba přepravní práce – motorová i nemotorová doprava (podle počtu
                            všech cest na území města v průběhu celého pracovního dne)
                            43 % hromadná doprava
                            33 % automobilová doprava
                            1% cyklisté
                            23% pěšky

                            [ Zpět ]
                            Datum: 07.11.2010
                            Autor: Hrabosh
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Taken for a Ride

                                 

                            takže čím to je, že v mém linku na straně 16 pdfka je ve statistice vidět jak MHD, Auta, tak Autobusy i Pěšáky a k tomu i Železnici ba i Cyklisty ?

                            Také si nemyslím, že se za 3 roky tolik změnilo ....

                            [ Zpět ]
                            Datum: 07.11.2010
                            Autor: újezďák
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Taken for a Ride

                                   

                              Pokud vím, tak Jarda Martínek používal data ze sčítání obyvatel, které proběhlo v roce 2001. Navíc tipuji, že data z pražského magistrátu sbíraná s přesně s daným využitím budou přesnější.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 07.11.2010
                              Autor: Hrabosh
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Taken for a Ride

                                     

                                Hm nevím z čeho sosal Jarda, ale tuším v čem je minela ...
                                Prostě se z MHD odečtou přepravní výkony autobusových linek a přičtou se k motorovým vozidlům a je vymalováno...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 08.11.2010
                                Autor: újezďák
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taken for a Ride

             

        Asi jeste nevis co je ridit opravdove auto, klidne ti i s ukazkou vyvratim argument po argumentu plus ti jich peknych par padnych prave pro to auto pridam :o)
        Coz neznamena ze bych nejezdil s obrovskou vasni i na jizdnich kole(ch).

        [ Zpět ]
        Datum: 06.11.2010
        Autor: vasek
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Taken for a Ride

               

          Začni. A bavíme se o Praze nebo jiném velkém městě, kde neustále poskakuješ v koloně. O autech v extravilánu není řeč.

          Jediné co mě napadá je klimatizovaná sedačka a kvalitní reprosoustava.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.11.2010
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taken for a Ride

                 

            Ne kazdy jezdi v kolonach. Ja se jim docela uspesne vyhybam - vetsinou volbou neobvykleho casu. A ty posledni, ktere mne trapily - Barrandak - zmizely s obchvatem.

            Vyhody pro mne pri pouziti v Praze:
            - Vnitrni prostor neni ovlivnovan vnejsimi srazkami.
            - Bez cekani.
            - Bez prestupu. 8-)
            - Mnohem rychlejsi nez MHD (pri 90 % cest).
            - Zavazadlovy prostor (kryty pred neprizni pocasi).
            - Neprijizdim k zakaznikum propoceny.


            Neco z toho jsou vyhody proti kolu, neco proti MHD, neco proti obojimu.

            Nevyhody? Snad jen ty finance. Kdyz se budu nekde chtit opijet, je tu rychla zelva a ta stoji jen o par korun vic, nez taxik.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.11.2010
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taken for a Ride

                   

              Asi bych to nasměroval zpátky k mému příspěvku. Tohle Ti dává svobodu? Já v tomto vlákně nediskutuji o výhodách auta (jistěže jsou a nemalé), ale o tom že auto údajně přináší svému uživateli svobodu.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.11.2010
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taken for a Ride

                     

                Svobodu v tom, ze muzu jet kdy chci jak chci daleko. A v Praze mam o volbu vic, nez Ti, kteri auto nemaji. Nicmene v Praze prevazuji tyhle vyhody. Svobodu spis citim pri vyuziti na delsi cesty. Ale vlastne ano - dava mi to treba svobodu tim, ze mi uspori cas. Mohu mit s sebou veci na sport a koupit i vetsi mnozstvi veci, pripadne neco velkeho. Svobodou je pro mne i to, ze se seberu a jedu, nemusim cekat, hledat jak se dostanu na druhou stranu Prahy v deset vecer MHD. Mam mensi strach, ze mi ho ukradnou nebo ocesou, nez kdybych venku parkoval kolo. Kdyz jedu na kole a nekam jdu treba na obed, chci na kolo videt. Takze kdyz prijedu autem, da mi to i svobodu vyberu mista. Ono to je spousta drobnosti. Kolo sice nepouzivam jako dopravni prostredek ve meste, pouze na sport a turistiku natezko, zato pouzivam kolobezku, kdyz to jde. Takze dokazu srovnat, kdy mi vic svobody prinese jednostope nemotorove a kdy dvoustope motorove.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.11.2010
                Autor: Murphy
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taken for a Ride

                 

            - auto muze davat lidem svobodu, protoze pohyb, moznost se presunout (cimkoli)- je svoboda.
            - do hospody na pivo a potom ridit na rozdil od tebe (a ty treba jen na kole) tady kde bydlim muzu, kdyz se na to citim a neprezenu to
            - projit se po praci kdyz je hezky nemuzu, zato se muzu projet. Jasne ze muzu jet tam nebo jinam, vratit se, zabocit, moje auta prochazeji technickou bez problemu
            nemuzu jet vsude tam kam muzu na kole, zato muzu jet na spoustu dalsich mist kam na kole nesmim
            - v poradnem aute se ti holky nevyhybaji, naopak te muzou vyhledavat

            navic
            - na kole nezrychlim 0-100 za 6,5 sec., nepojedu max. 260/hod.
            - muzu v nem delat furu veci, prespat (sam, s nekym :o) ), dopravit se relativne mnohem dal, rychleji, komfortneji, prevezt v nem furu veci

            atd. atd., opakuju znova ze jezdim strasne rad i na MTB a na silnicce, ale nejsem proste fanatik. Pres Prahu normalne jenom projizdim a ted s obchvatem to bude urcite jeste prujezdnejsi, zacpy me ale pochopitelne stvou, treba pres Nemecko. Na kole me zase treba stvou muchy co me vlitnou do pusy, vzdycky zaplatis nejakou dan :o)

            [ Zpět ]
            Datum: 07.11.2010
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taken for a Ride

                   

              "auto muze davat lidem svobodu, protoze pohyb, moznost se presunout (cimkoli)- je svoboda."
              Ano, může. Shodneme se. Jenže v Praze ani v dalších velkých městech tu svobodu nedává. Naopak člověka nesmírně svazuje.
              "- projit se po praci kdyz je hezky nemuzu, zato se muzu projet. Jasne ze muzu jet tam nebo jinam, vratit se, zabocit, moje auta prochazeji technickou bez problemu"
              To fakt nevím jestli by se mi s autem jen tak poštěstilo jet po ulici, koukat do výlohy, prohlédnout si ji i za rohem a zas se vrátit. A jet se v pět odpoledne projet po městě? WTF???
              "nemuzu jet vsude tam kam muzu na kole, zato muzu jet na spoustu dalsich mist kam na kole nesmim"
              konkrétně v Praze kam?
              "- v poradnem aute se ti holky nevyhybaji, naopak te muzou vyhledavat"
              Legerkou jezdím relativně často, a žádné holky vyhledávající pěkná auta jsem nezaznamenal (pěkných aut tam je fůra). Popravdě jsem v té ulici všeobecně zaznamenal hodně málo lidí. Zato na kole jezdím místy kde si musím dávat bacha, abych to od samého čumění nenarval do kandelábru (ve veřejné dopravě to je občas ještě horší).

              "navic
              - na kole nezrychlim 0-100 za 6,5 sec., nepojedu max. 260/hod.
              - muzu v nem delat furu veci, prespat (sam, s nekym :o) ), dopravit se relativne mnohem dal, rychleji, komfortneji, prevezt v nem furu veci"

              Ještě jednou zdůrazňuji, že mluvím výhradně o Praze nebo velkém městě. Jestli někdo zkusí jet v rámci Prahy 260km/h (případně hodlá akcelerovat na "trapných 100km/h) tak si té svobody moc neužije, protože přijde o řidičské oprávnění. V Praze v autě nespím, ani sám, ani s někým- přišlo by mi to úchylné, mám v Praze byt a v něm postel.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.11.2010
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taken for a Ride

                     

                Mne v Praze svobodu pohybu auto dava. Ne kazdy se potrebuje pohybovat tam a tehdy, kde a kdy vznikaji kolony. Treba tak za hodku pojedu z Barrandova do Nusli. Tezko bych se tam dostal lepe a pohodlneji MHD nebo na kole (kolobezce).

                Do vyloh se divat nechci.

                Jen tak se projizdet behem dne? Na to nemam cas. Kdyz nahodou ano - zbyde mi chvile a jsem nekde dal od bydliste i prace, stavim se na obed. Casto jsem vsak bez nej.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.11.2010
                Autor: Murphy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taken for a Ride

                     

                Neber se tak vazne a zacni respektovat i ostatni. Jejich nazory, hodnoty, zpusob zivota, kazdy neni jako ty. Nastesti.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.11.2010
                Autor: vasek
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taken for a Ride

                       

                  Ech, a taky si uvedom, ze svet neni jenom to pro tebe jedine a nejdulezitejsi misto na svete- Praha.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.11.2010
                  Autor: vasek
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taken for a Ride

                       

                  Neodporuj a nebuď drzý joooo. Nebo si tě dá na jeho přeplněný BL. Možná budeš mít štěstí, že se tam nevejdeš:-))))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 08.11.2010
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Taken for a Ride

                       

                  Film je o autech ve městech, já tu píšu o autech ve městech. Co je divného na tom, že neberu argumenty týkající se aut mimo město?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 08.11.2010
                  Autor: Hrabosh
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Taken for a Ride

                         

                    Ze jedine mesto na svete neni precpana Praha. Ktera- ver nebo never- jeste tak extra precpana stejne ani neni. Sam pracuju ve meste, bydlim ve meste, narodil jsem se a vyrustal ve meste a pritom vubec nechapu o cem se nas tu snazis presvedcovat.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 08.11.2010
                    Autor: vasek
                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Taken for a Ride

                           

                      Obdoba toho je na královéhradeckém diskuzním fóru. Musím se smát, když tam čtu plky o příšerně přetížených ulicích a ucpaných křižovatkách. Přitom i ve špičce se tady semafory jezdí nejvejš na dvakrát... Jsou mnohem menší hnízda, kde i přejít je opravdu peklo a křižovatky opravdu ucpaný. Naštěstí jich díky obchvatům ubývá.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.11.2010
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taken for a Ride

                 

            "neustále poskakuješ v koloně"

            Já teda pražák nejsem, ale v Praze se občas autem vyskytnu. A mě se snad ještě ani jednou nepodařilo zaseknout v zácpě. Naopak jsem se divil, jak jsem se fofrem dostal přes celou Prahu na Smíchovské nádraží. MHD bych tam tak rychle nebyl. Na kole už vůbec ne. Hlavně bych na kole neodvezl zpět tři lidi:-))

            Proč furt strašíš s kolonama, když to není pravda. Tyhle kecy mě fakt dostávají. V koloně jsem stával OBČAS, když jsem jezdil přes Prahu na jih do Strakonic. Tak na Barandově jsem občas popojížděl. Ale i v pátek v pět odpoledne je to snesitelné....

            [ Zpět ]
            Datum: 08.11.2010
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Taken for a Ride

                   

              Kluci, už se nehádejte! Každý má kousek pravdy. On ten problém je daleko komplexnější. Za A) Praha jde projet autem bez kolon, ale jen pokud si vybereš správný čas (což vede k té svobodě) a znáš město. B) Výhodou pražské MHD je, že jezdí často, takže moc plánovat nemusíš anebo v taktu a to na známých trasách zvládneš.
              Kolony v Praze jsou a ne, že ne... Někdy horší, jindy lepší. Jezdím prakticky denně kolem magistrály a ta stojí skoro pořád, stejně tak ráno jezdim do školy po Evropské a ta stojí skoro každý den posledních minimálně 3 roky, co jezdím až do Dejvic, ale předtím to to nebylo lepší... Patočkova a dneska třeba i Barrandov prostě často stojí... a tomu se nevyhnete... Auto dává spoustu svobod, ale ne absolutně, stejně tak jako kolo...

              [ Zpět ]
              Datum: 09.11.2010
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taken for a Ride

                     

                "a dneska třeba i Barrandov prostě často stojí... a tomu se nevyhnete..."
                Prave dnes jsem se tomu uspesne vyhnul. 8-) Ale to uz musis vedet. Kdo projizdi Prahou jen obcas, nebo jezdi na kole, musi mit pocit, ze jsou vsude kolony. Kdo ji zna vic a jezdi denne, ten vi kudy.

                Jedine trvale opravdu problematicke misto je Vltava. Mosty nejsou dostatecne propustne.

                [ Zpět ]
                Datum: 09.11.2010
                Autor: Murphy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taken for a Ride

                       

                  až bude hotová Blanka, bude kolem Vltavy pohoděnka :D

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.11.2010
                  Autor: újezďák
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taken for a Ride

                     

                Tady se nikdo nehádá. Jen Hraboš vše zde prezentuje jednostranně. Z pohledu bojovníka.

                " ale jen pokud si vybereš správný čas (což vede k té svobodě) a znáš město."

                Pravidelně jsem jezdil v pátek odpoledne přes celou Prahu. Pokud jsem jel do Prahy pracovně jel jsem dost často ve špičce. A pražák nejsem a Prahu znám prd...jedu slepě dle navigace.

                To, že to někde "stojí" neznamená nic drastického. Ono si někde postojíš, ale zas to někde jinde "naženeš". Zažil jsem mnohem horší města než je Praha.

                A k MHD. Ta v Praze stojí tak trošku za prd. Funguje OK v centru a blizoučkém okolí. Ale jakmile se potřebuješ dostat do okrajových částí Prahy a tam nedej bože "cestovat" tak jsi namazanej. To je pak na koloběžku, skládací kolo nebo dobré nohy...tam ta MHD jezdí bídně. Stačí to srovnat s jinými evr. městy.

                [ Zpět ]
                Datum: 09.11.2010
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Taken for a Ride

                       

                  Je pravda, že nemám srovnání MHD v jiných městech v Evropě, mám srovnání s amerikou a to je nesrovnatelný (a to i délka těch kolon). Já jezdim do školy z okraje skoro každý den. Dokonce nemáme PID a přesto mi to jezdí tak akorát... Občas si holt počkám, to mě štve, ale mnoha jiným lidem to vyhovuje. Všechny zpoždění, které mám při jízdě do prahy nezpůsobují přestupy a tak, ale doprava. Třeba když jedu na Bílou horu, tak to stojí od národní až pod Klárov (v opačnym směru i na tom Klárově) a pak kolem budovaný Blanky. A třeba na Malé Straně ty auta fakt nemají co dělat, to se klidně budu hádat. Holt praha je vyprojektovaná v centru pro fiakry a tramvaje, ne pro auta všude. Nedávno jsem byl v Bratislavě a ačkoli mají všude obrovský provoz jako v praze, hromady dálnic, tak v centru ani auto a fakt to bylo úžasný!!! V tom je i to Brno lepší... BTW ta Blanka podle mě dlouhodobě nepomůže dopravě, auta se budou muset dostat k ní a stejně se to ucpe...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.11.2010
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Taken for a Ride

                         

                    Já jezdil léta do Prahy do školy. A i teď jezdím do Prahy vlakem a po ní MHD (auto nemám, nechybí mi). Celý život tak jezdím a nevadí mi to. Naopak. Ale taky jsem jeden čas byl nucen po Praze autem jezdit (pracovně a teď občas, když jedu na jih nebo vyfasuju auto kamarádky - pražandy). A vždy se musím smát těm hláškám propagátorům cyklistiky a ekobláznům, jak je Praha ucpaná a jak kolo a MHD šetří čas.

                    Nešetří vždy. Pokud jedu z Lysé nad Labem vlakem do Prahy, tak jezdím pravidelně o vlak dřív, protože to má každou chvilku zpoždění. Takže už tímhle ztratím čas. Pak mi někde v Praze ujede přípoj a zase čekám. Já myslím, že tyhle prodlevy jsou srovnatelné s tím "nekonečným" stáním v kolonách.

                    Mimochodem. Každý tu nadává na auta a MHD povyšuje. Ale on i ten autobus (a i někdy tramvaj) v té koloně občas postojí. A není nic horšího, než stát v narvaném autobuse ve třiceti stupňovém vedru:-) Tohle opravdu rád vyměním za pohodlí auta s klimoškou ať se to někomu líbí nebo ne:-)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.11.2010
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Taken for a Ride

                           

                      Vaše statě ale patří spíše do kategorie vtipů. Je úsměvné opakovaně se pokoušet nás Pražany přesvědčovat o tom, že nejsou kolony a jízda přes Prahu je vlastně bez problémů. Hlavně ta zmínka o projíždění v pátek odpoledne je povedená.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.11.2010
                      Autor: marhav
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                      • Re: Taken for a Ride

                             

                        No, leda ze by Prahu porovnaval treba s Istamnbulem nebo Riem, kde jsou zacpy i ve 3 v noci, nebo snad dokonce s rekordni zacpou v Cine. 8-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 09.11.2010
                        Autor: Murphy
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Taken for a Ride

                               

                          Hlavně ta Čína, to jsme žabaři. Rozhodně musí být zajímavé jet na obyčejný nákup do města a vybrat si na to celoroční dovolenou.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 09.11.2010
                          Autor: marhav
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Taken for a Ride

                                 

                            Muj rekord byl Zurich napric za 3,5 hodiny - bezel se tam nejaky maraton. Predstava tech 8 nebo kolika hodin na D1 v zime mne desi.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 09.11.2010
                            Autor: Murphy
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taken for a Ride

                             

                        Aha. Takže jako mimopražák vám do těch pražských témat nemám co kecat. OK. Pražáci, no. Mimochodem. Nikde jsem nepsal, že je to bez problémů. To si zas cucáš z prstu. Psal jsem, že to dost často není takové, jak nám to tu zastánci MHD a kol předkládají.

                        Ano. Jezdíval jsem přes celou Prahu v pátek odpoledne. Na baranďáku jsem se teda na chvilku zastavil. Ale nikdy to nebylo tak šílené, jak se tu všude píše. A jako nepražák, který služebně musel po Praze více jak rok jezdit vím své. Vždy to šlo relativně v pohodě. Určitě jsem nestál furt někde v zácpě, jak nám tu neustále někdo několik let tvrdí:-)))

                        Ale už mlčím. Sorry pražáku:-)))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 09.11.2010
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Taken for a Ride

                               

                          Vůbec nemám nic proti tomu, když svoje zkušenosti popíše někdo, kdo není z Prahy. Navíc nejsem absolutně zaslepený patriot a nejsem zastáncem žádné skupiny, která používá rozdílné dopravní prostředky. Ať se jedná o MHD, kolo nebo auto. Asi máme rozdílné zkušenosti a moje jsou pravděpodobně větší, vím však, že při plánování jakéhokoliv času musím zahrnovat zdržení při pohybu po komunikacích a přesto jsou momenty na hranici kolapsu, pokud kolaps není přímo reálný.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 09.11.2010
                          Autor: marhav
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Taken for a Ride

                                 

                            Já zas v Praze (a při cestě do Prahy) používám převážně MHD a vlak/bus (bydlím pár km od Práglu). A to už skoro čtvrt století. A vím, že i já potřebuji počítat s časovou rezervou. České dráhy jsou úžasně přesné a MHD taky dost často nenavazuje (a on i ten autobus se někde zadrhne v koloně).

                            Když to pak srovnám s mýma cestama autem po Praze, tak ty zastávky v kolonách nejsou časově tak hrozné oproti ČD, MHD. Proto se vždy pousměji, když tu někdo vyzdvihuje MHD a tvrdí, jak je to autem časově a i jinak nepohodlné. Já si teda raději posedím v koloně v autě než v narvaném autobusu.

                            Dokonce můžu porovnávat tu samou cestu autem a MHD skrz Prahu, protože cestou na ten jih (Strakonice) jsem využíval obě varianty.

                            Každý způsob dopravy je na někdy lepší a někdy horší. Ale tvrdit tu, to co Hrabosh a Medvěd...to je dosti jednostranné.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 09.11.2010
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taken for a Ride

         

    Takovou cílenou změnou podmínek by byl například přídělový systém na benzín..

    WWII. byla dobou, kdy cyklistika v Česku a na Moravě jen kvetla
    http://www.youtube.com/watch?v=V5HQ1tk3bcs
    http://www.youtube.com/watch?v=hqUShG_x9Ic
    http://www.youtube.com/watch?v=4_I-LZswN3A&...
    http://www.youtube.com/watch?v=lSUhFMlPzwI

    [ Zpět ]
    Datum: 07.11.2010
    Autor: újezďák
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taken for a Ride

           

      Takže potřebujeme snížit dostupnost ropy... Hmmm... Pojďme Rusům vybombardovat Karlovy Vary :)

      Ohromný nárůst cyklistické dopravy nastal v Praze také v roce 2002, po povodních.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.11.2010
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taken for a Ride

             

        Jo, po povodnich 2002 jsem lital po Praze tranzitem - tenkrat firemnim - a objizdel postizene zakazniky - senat, MFF, ... Na kolo tehdy nebyl cas ani podivat.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2010
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taken for a Ride

             

        Opět ovšem především na úkor MHD, že ? ( viz můj příspěvek výše o Praze a Vídni)

        Konkrétně metra, které bylo v prdeli...

        [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2010
        Autor: újezďák
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Taken for a Ride

               

          spekulace, průzkum na to nebyl. IAD stála taky zaprd, těžko říct.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.11.2010
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taken for a Ride

                 

            houby spekulace , já v tom žil a pamatuji si, že nejezdilo Metro :D

            [ Zpět ]
            Datum: 07.11.2010
            Autor: újezďák
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taken for a Ride

                   

              A auta snad jezdila? Pokud vím, tak přes Vltavu se prakticky nedalo dostat.

              [ Zpět ]
              Datum: 08.11.2010
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taken for a Ride

                     

                Dalo. Nekdy i desetkrat denne tam a zpet. A to jsem nemel zadnou specialni propustku. Tehdy jsem vazne od rana do vecera ty fronty stal.

                [ Zpět ]
                Datum: 08.11.2010
                Autor: Murphy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

195 cyklistů (29 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016