reklama

elektrifikace lohokolo

Ahoj, díval jsem se na fotky ze srazu a viděl jsem, že někteří máte namontován elektropohon. Zajímalo by mě, jaké s tím jsou zkušenosti, jak výkoný motor a jesti do předního nebo zadního kola, případně nějaké praktické postřehy z provozu..

[ Zpět ]
Datum: 16.09.2010
Autor: waqw
  • Re: elektrifikace lohokolo

         

    Nejlepší elektropohon měl kapitán Nemo. Tyhle elektrokity jsou jen šidítka (dudlíky) - nízká účinnost + drahé.
    Nejlepší je HPV (Honda powered vehicle od Jurase)
    8-)

    [ Zpět ]
    Datum: 16.09.2010
    Autor: pavka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: elektrifikace lohokolo

           

      Dle čeho tak soudíš?

      [ Zpět ]
      Datum: 16.09.2010
      Autor: HonzaK
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: elektrifikace lohokolo

             

        Honzo ty to tuším máš v předním kole (jestli jsem dobře viděl na fotkách) mohl by ji pls napsat jaký máš výkon a jak jsi s tím spokojený?
        Jinak bych nerad řešil v tomto vláknu zda je lepší benzín nebo elektro.. každé má své pro i proti..zajímají mě zkušenosti právě s těmi elektropohony... díky...

        [ Zpět ]
        Datum: 16.09.2010
        Autor: waqw
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: elektrifikace lohokolo

               

          Prohlídni si toto. Max rychlost 50-60km/h a dojezd bez šlapání 70km. Kopec, který by to nevyjelo nezná.
          http://rostac.rajce.idnes.cz/Lehokolo...
          a zde je video do hostýnských kopců:
          http://www.youtube.com/watch?v=uBraavG1wno
          http://www.youtube.com/watch?v=26WiV9J9i0M

          [ Zpět ]
          Datum: 16.09.2010
          Autor: rostac
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            Na sraz do Uh. Brodu jsem se nedostal, přesto že to mám jen 30km, protože mi před 3 týdny vyletělo v zadním kole 6 špic a nechal jsem si celé zadní kolo přešpicovat silnějšíma špicama a bohužel servis ve Zlíně to do třech týdnů nebyl schopen zvládnout.Mrzí mne to, ale kdybych to tušil, tak si to raději přešpicuji sám.

            [ Zpět ]
            Datum: 16.09.2010
            Autor: rostac
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            Pěkné, taky na ECO do budoucna plánuju.

            [ Zpět ]
            Datum: 16.09.2010
            Autor: Arnošt905
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            no jezdí to moc pěkně - jaký tam je motor a jaké aku?

            [ Zpět ]
            Datum: 16.09.2010
            Autor: waqw
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: elektrifikace lohokolo

                   

              900W, 48V/40Ah,Celková váha tříkolky 60kg. Jízda bez motoru je pro mne dřina. Ale vozím sebou nabíječku, který dává 30A a za hodinu je to dobité. Nestačím se ani občerstvit a jedu dál.

              [ Zpět ]
              Datum: 16.09.2010
              Autor: rostac
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: elektrifikace lohokolo

                     

                ještě jsem zapoměl, aku je: LiFeYPol4. 4x 12V baterie

                [ Zpět ]
                Datum: 16.09.2010
                Autor: rostac
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: elektrifikace lohokolo

                       

                  muzes prosim napsat kapacitu baterii?
                  (tipuji ze mas thundersky?)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.09.2010
                  Autor: cibi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: elektrifikace lohokolo

                         

                    Trefil jsi to. 48V/40Ah 4ks po 12V/40Ah

                    [ Zpět ]
                    Datum: 18.09.2010
                    Autor: rostac
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: elektrifikace lohokolo

                           

                      Dekuji za odpoved.
                      Prosim, muzes sem napsat par praktickych zkusenosti s aku , resp by mne zajimalo zda pouzivas balancovani , BMS atd... (pokud jsi to jiz nekde popisoval, prosim o link.)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 18.09.2010
                      Autor: cibi
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: elektrifikace lohokolo

                             

                        U těchto baterii co mám, balancování odpadá, Je to tajná novinka. Údajně napětí v v tom 12V kompletu srovnává kyselina. Nabíjím je a používám na 48V,zapojených do serie, ale jednou za čas nabiji 12V zapojených paralerně. Tím se srovnají, ale stačí to jednou za 50 cyklů. Rozdíly během cyklů jsou desetinové.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 18.09.2010
                        Autor: rostac
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: elektrifikace lohokolo

                             

                        Info o LiFeYPol4
                        DOTAZ: Je nějaký zásadní rozdíl mezi LFP a LFYP?

                        Ano. Zásadní rozdíl je v použití chemického prvku yttrium (Y) místo železa (Fe).

                        Chemická struktura je pak místo LiFePO4 (LFP) změněna na LiFeYPO4 (LFYP).
                        Viz chemické složení LiFeYPO4 baterií dle údajů výrobce:
                        http://gwl-power.tumblr.com/post/180659445/the...

                        Zásadní rozdíl je v chování chem. prvků yttrium a železo. Zatímto železo je velmi náchylné
                        k oxidaci a k reakcím s dalšími chem. sloučeninami, prvek yttrium je mnohem chemicky stabilnější,
                        téměř neoxiduje a nevznikají samovolně jiné sloučeniny. Důsledkem
                        tohoto jevu, je mnohem větší chemická stabilita a životnost.

                        Zatímco životnost LiFePO4 baterií je udávána jako 3 až 5 let. U baterií s použitím yttria
                        je živostnost 10 a více let. Né nadarmo jeden z předních vědců řekl - yttrium je železo budoucnosti.

                        Zdroj: http://www.auto88.cz/forum/showpost.php?s...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 20.09.2010
                        Autor: vendelin60
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: elektrifikace lohokolo

                     

                Muzes, prosím, napsat typ nabijecky a kdes ji sehnal ? Zatim nabijim 5A a trva to docela dlouho. Dik.

                [ Zpět ]
                Datum: 19.09.2010
                Autor: WeWerk
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: elektrifikace lohokolo

                       

                  Napiš si zde: http://www.i4wifi.cz/

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.09.2010
                  Autor: rostac
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: elektrifikace lohokolo

                         

                    tam jsem tvou nabijecku nenasel, ale na http://www.battery-import.cz/nabijecky-baterii-...
                    se da sehnat uz viceamperova nabijecka

                    [ Zpět ]
                    Datum: 19.09.2010
                    Autor: TomZ
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: elektrifikace lohokolo

                           

                      Mám obavu že tam mají akorát klasické nabíječky na olovo.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 19.09.2010
                      Autor: ViktorA
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: elektrifikace lohokolo

                           

                      Ani ji nenajdeš. Musíš si tam napsat a oni Ti ji zajistí. Tak to bylo i u mne.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.09.2010
                      Autor: rostac
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: elektrifikace lohokolo

                     

                30 A nabíječku odhaduju na 7 kg. Je to tak?

                [ Zpět ]
                Datum: 20.09.2010
                Autor: vendelin60
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: elektrifikace lohokolo

                       

                  Není, mám menší váhu, tak káble mi ležely na zemi a váha ukázala 2,6kg. Není velká, má dva ventilátory a naprázdno na ní proud nezměříš. Musíš ji připojit k baterii a ona to pozná a pak si ji změří a jestli je jí nutno dobít, tak teprve se spustí. Stála asi 4600,- Takhle vypadá http://rostac.rajce.idnes.cz/Lehokolo...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.09.2010
                  Autor: rostac
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: elektrifikace lohokolo

                         

                    Maskuje se jako ruskej tranzistorák - pamatujete, co se kdysi vozilo po kempech :-)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.09.2010
                    Autor: Radek
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: elektrifikace lohokolo

                     

                Díky, ten motor je AC nebo DC?

                [ Zpět ]
                Datum: 21.09.2010
                Autor: waqw
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: elektrifikace lohokolo

               

          motor 180W baterie 10Ah 24V
          max rychlost 13 km/hod, krátkodobě do 17 km/h
          motor používám, když rychlost na vlastní pohon klesne pod 10 km/hod tj. pouze do kopce.
          Kolo s motorem a baterií 35 kg, bagáž 20-25 kg, jezdec 115 -120kg.
          Nejdelší vzdálenost bez dobíjení 160 km - toto pondělí: Náklo, Zábřeh, Lanškroun, Ústí n/O, Kostelec n/O, Opočno, Česká Skalice.

          [ Zpět ]
          Datum: 16.09.2010
          Autor: HonzaK
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            Jsi šikulka. Kdo to má v nohách, o to dále dojede. Já bohužel už ne.

            [ Zpět ]
            Datum: 16.09.2010
            Autor: rostac
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            180W to je asi ten nejmenší výkonově co se dělá..vytáhne to nějaký kopec bez toho aby jsi musel šlapat a nebo je šlapání nutnost (ptám se jenom abych měl představu co se dá od tohoto výkonu očekávat)

            [ Zpět ]
            Datum: 16.09.2010
            Autor: waqw
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: elektrifikace lohokolo

                   

              Šlapání je nutnost.

              [ Zpět ]
              Datum: 20.09.2010
              Autor: HonzaK
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: elektrifikace lohokolo

         

    Ešte mi niečo napadlo., úplne laický názor.
    Všimol som si na lehokolách od azubu pod sedadlom, kladku. V podstate mám otázku: Je ozubená? V prípade žeby bola, dala by sa použiť na elektropohon? Ide o to, že spomínaná kladka by bola hnaná motorom hoci z elektrickej šrúbovačky a zapínala by sa ako výpomoc pri šliapaní do kopca. Je to čisto laický názor., takže prosím, nevysmejte ma :-D

    [ Zpět ]
    Datum: 17.09.2010
    Autor: Leftie
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: elektrifikace lohokolo

           

      Zajímavá myšlenka, ale obávám se, že by to nefungovalo. Motor z vrtačky má malý výkon. A navíc řetěz se kladky dotýká pouze na krátkém úseku, takže by to podle mne prokluzovalo.

      [ Zpět ]
      Datum: 17.09.2010
      Autor: snilard
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: elektrifikace lohokolo

             

        ono ako samostatny pohon som to nemyslel, skôr ako výpomoc pri rozjazde, šľapaní, atd... a ak by bolo koleso na kladke ozubené, tak snad by nepreklzovalo., a v prípade brzdenia, resp. ak by sa nepedalovalo, tak by to "cvakalo" tak ako na šrubovačke, nech to nezoderie zavit.

        [ Zpět ]
        Datum: 17.09.2010
        Autor: Leftie
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: elektrifikace lohokolo

               

          a ešte dodatok, vozil by som dve batérie, jednu na cestu tam, druhú na cestu späť ;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 17.09.2010
          Autor: Leftie
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: elektrifikace lohokolo

               

          Nejsem strojař. Ale řekl bych, že taková ozubené kolo potřebuje větší kontakt z řetězem, než jaký má ta kladka. Plácnu, třeba 90°.

          [ Zpět ]
          Datum: 17.09.2010
          Autor: snilard
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            To je pravda, přenos výkonu přes jeden-tři zuby vidím destrukčně.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.09.2010
            Autor: Arnošt905
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            Videl jsi ten B2B carbo tandem, ne? Jak moc meli retez zpremosteny kolem dokola... Odhaduji kontakr na vice nez 180 stupnich (z hlavy). Na nekterem z rajcat je vyfocen detail. A podle jejich zkusenosti bych se klidne ridil. A pri velikosti kladky je otazka, jestli by to nechtelo jeste lepsi kontakt, protoze pocet zubu proti i te nejmensi placce by byl nesrovnatelny.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.09.2010
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: elektrifikace lohokolo

                   

              Tak zrovna na tom tandemu byl kontakt řetězu sotva 90°, s někým jsem to tam diskutoval a probírali jsme že u řetězu to vůbec nevadí ;o))

              [ Zpět ]
              Datum: 17.09.2010
              Autor: Holfi
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: elektrifikace lohokolo

                     

                OK, tak 180 ne, ale sotva 90 taky ne. http://aviatikmb.rajce.idnes.cz/Sraz_lehokol...

                [ Zpět ]
                Datum: 17.09.2010
                Autor: Murphy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: elektrifikace lohokolo

                       

                  My jsme tam na to koukali když to bylo na nejvetším tácu a mě právě zarazilo na jak málo zubech to bylo, načež mi právě kluci říkali, že u řetězu je to jedno. Nevím jak je to přesně udělané, ale neotáčí se náhodou ty kladky ??

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.09.2010
                  Autor: Holfi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: elektrifikace lohokolo

                       

                  Když na tu fotku koukám, ještě mě napadlo, jestli to nebylo sundané z té spodní kladky, protože ten řetěz šel jenom po horní části největší placky.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.09.2010
                  Autor: Holfi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: elektrifikace lohokolo

                         

                    Sice by to znamenalo, ae by se dalo radil jen 1,2 nebo 2,3, ale vypada to skoro mozne. Zvlast kdyz se podivas, jaky tak muze pojmout rosdil prehazka a jaky je rozdil v malem a velkem tacu.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 17.09.2010
                    Autor: Murphy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Partner na kolo, hory i pro život

20.10.2017
Ahoj, hledám partnera, který by chtěl se mnou sdílet jízdu na kole, chodit po horách, občas cestovat, zahrát si…

Hledám: Hledá se cyklistka nejen na kolo.

Hledám: Hledá se cyklistka nejen na kolo.
19.10.2017
Ahoj, hledám vážný vztah založený na lásce, věrnosti, důvěře a vzájemným porozumění. Chci Tě mít rád a Tvé srdce…

Hledám: Parťák nebo parťačka na kolo

17.10.2017
Hledám parťáka nebo parťačku na kolo o víkendu na pohodové ježdění,žena věk 50
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

250 cyklistů (25 přihlášených)

Reportáž psaná na kole 1.

Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a…
Martynka | 04.10.2017

Malý gurmánský výlet po jižním Walesu

Suchá předpověď počasí na poslední srpnový víkend, pondělí volné (bank holiday), příznivě načasované…
cyklo-poustevnik | 30.09.2017

Vodňansko

Do Vodňan jsem za svých více jak 50 let života prvně zabloudila loni v létě cestou na poutní místo Lomec, kde…
radka | 21.09.2017