elektrifikace lohokolo

Ahoj, díval jsem se na fotky ze srazu a viděl jsem, že někteří máte namontován elektropohon. Zajímalo by mě, jaké s tím jsou zkušenosti, jak výkoný motor a jesti do předního nebo zadního kola, případně nějaké praktické postřehy z provozu..

[ Zpět ]
Datum: 16.09.2010
Autor: waqw
  • Re: elektrifikace lohokolo

         

    Nejlepší elektropohon měl kapitán Nemo. Tyhle elektrokity jsou jen šidítka (dudlíky) - nízká účinnost + drahé.
    Nejlepší je HPV (Honda powered vehicle od Jurase)
    8-)

    [ Zpět ]
    Datum: 16.09.2010
    Autor: pavka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: elektrifikace lohokolo

           

      Dle čeho tak soudíš?

      [ Zpět ]
      Datum: 16.09.2010
      Autor: HonzaK
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: elektrifikace lohokolo

             

        Honzo ty to tuším máš v předním kole (jestli jsem dobře viděl na fotkách) mohl by ji pls napsat jaký máš výkon a jak jsi s tím spokojený?
        Jinak bych nerad řešil v tomto vláknu zda je lepší benzín nebo elektro.. každé má své pro i proti..zajímají mě zkušenosti právě s těmi elektropohony... díky...

        [ Zpět ]
        Datum: 16.09.2010
        Autor: waqw
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: elektrifikace lohokolo

               

          Prohlídni si toto. Max rychlost 50-60km/h a dojezd bez šlapání 70km. Kopec, který by to nevyjelo nezná.
          http://rostac.rajce.idnes.cz/Lehokolo...
          a zde je video do hostýnských kopců:
          http://www.youtube.com/watch?v=uBraavG1wno
          http://www.youtube.com/watch?v=26WiV9J9i0M

          [ Zpět ]
          Datum: 16.09.2010
          Autor: rostac
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            Na sraz do Uh. Brodu jsem se nedostal, přesto že to mám jen 30km, protože mi před 3 týdny vyletělo v zadním kole 6 špic a nechal jsem si celé zadní kolo přešpicovat silnějšíma špicama a bohužel servis ve Zlíně to do třech týdnů nebyl schopen zvládnout.Mrzí mne to, ale kdybych to tušil, tak si to raději přešpicuji sám.

            [ Zpět ]
            Datum: 16.09.2010
            Autor: rostac
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            Pěkné, taky na ECO do budoucna plánuju.

            [ Zpět ]
            Datum: 16.09.2010
            Autor: Arnošt905
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            no jezdí to moc pěkně - jaký tam je motor a jaké aku?

            [ Zpět ]
            Datum: 16.09.2010
            Autor: waqw
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: elektrifikace lohokolo

                   

              900W, 48V/40Ah,Celková váha tříkolky 60kg. Jízda bez motoru je pro mne dřina. Ale vozím sebou nabíječku, který dává 30A a za hodinu je to dobité. Nestačím se ani občerstvit a jedu dál.

              [ Zpět ]
              Datum: 16.09.2010
              Autor: rostac
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: elektrifikace lohokolo

                     

                ještě jsem zapoměl, aku je: LiFeYPol4. 4x 12V baterie

                [ Zpět ]
                Datum: 16.09.2010
                Autor: rostac
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: elektrifikace lohokolo

                       

                  muzes prosim napsat kapacitu baterii?
                  (tipuji ze mas thundersky?)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.09.2010
                  Autor: cibi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: elektrifikace lohokolo

                         

                    Trefil jsi to. 48V/40Ah 4ks po 12V/40Ah

                    [ Zpět ]
                    Datum: 18.09.2010
                    Autor: rostac
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: elektrifikace lohokolo

                           

                      Dekuji za odpoved.
                      Prosim, muzes sem napsat par praktickych zkusenosti s aku , resp by mne zajimalo zda pouzivas balancovani , BMS atd... (pokud jsi to jiz nekde popisoval, prosim o link.)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 18.09.2010
                      Autor: cibi
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: elektrifikace lohokolo

                             

                        U těchto baterii co mám, balancování odpadá, Je to tajná novinka. Údajně napětí v v tom 12V kompletu srovnává kyselina. Nabíjím je a používám na 48V,zapojených do serie, ale jednou za čas nabiji 12V zapojených paralerně. Tím se srovnají, ale stačí to jednou za 50 cyklů. Rozdíly během cyklů jsou desetinové.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 18.09.2010
                        Autor: rostac
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: elektrifikace lohokolo

                             

                        Info o LiFeYPol4
                        DOTAZ: Je nějaký zásadní rozdíl mezi LFP a LFYP?

                        Ano. Zásadní rozdíl je v použití chemického prvku yttrium (Y) místo železa (Fe).

                        Chemická struktura je pak místo LiFePO4 (LFP) změněna na LiFeYPO4 (LFYP).
                        Viz chemické složení LiFeYPO4 baterií dle údajů výrobce:
                        http://gwl-power.tumblr.com/post/180659445/the...

                        Zásadní rozdíl je v chování chem. prvků yttrium a železo. Zatímto železo je velmi náchylné
                        k oxidaci a k reakcím s dalšími chem. sloučeninami, prvek yttrium je mnohem chemicky stabilnější,
                        téměř neoxiduje a nevznikají samovolně jiné sloučeniny. Důsledkem
                        tohoto jevu, je mnohem větší chemická stabilita a životnost.

                        Zatímco životnost LiFePO4 baterií je udávána jako 3 až 5 let. U baterií s použitím yttria
                        je živostnost 10 a více let. Né nadarmo jeden z předních vědců řekl - yttrium je železo budoucnosti.

                        Zdroj: http://www.auto88.cz/forum/showpost.php?s...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 20.09.2010
                        Autor: vendelin60
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: elektrifikace lohokolo

                     

                Muzes, prosím, napsat typ nabijecky a kdes ji sehnal ? Zatim nabijim 5A a trva to docela dlouho. Dik.

                [ Zpět ]
                Datum: 19.09.2010
                Autor: WeWerk
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: elektrifikace lohokolo

                       

                  Napiš si zde: http://www.i4wifi.cz/

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.09.2010
                  Autor: rostac
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: elektrifikace lohokolo

                         

                    tam jsem tvou nabijecku nenasel, ale na http://www.battery-import.cz/nabijecky-baterii-...
                    se da sehnat uz viceamperova nabijecka

                    [ Zpět ]
                    Datum: 19.09.2010
                    Autor: TomZ
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: elektrifikace lohokolo

                           

                      Mám obavu že tam mají akorát klasické nabíječky na olovo.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 19.09.2010
                      Autor: ViktorA
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: elektrifikace lohokolo

                           

                      Ani ji nenajdeš. Musíš si tam napsat a oni Ti ji zajistí. Tak to bylo i u mne.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.09.2010
                      Autor: rostac
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: elektrifikace lohokolo

                     

                30 A nabíječku odhaduju na 7 kg. Je to tak?

                [ Zpět ]
                Datum: 20.09.2010
                Autor: vendelin60
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: elektrifikace lohokolo

                       

                  Není, mám menší váhu, tak káble mi ležely na zemi a váha ukázala 2,6kg. Není velká, má dva ventilátory a naprázdno na ní proud nezměříš. Musíš ji připojit k baterii a ona to pozná a pak si ji změří a jestli je jí nutno dobít, tak teprve se spustí. Stála asi 4600,- Takhle vypadá http://rostac.rajce.idnes.cz/Lehokolo...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.09.2010
                  Autor: rostac
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: elektrifikace lohokolo

                         

                    Maskuje se jako ruskej tranzistorák - pamatujete, co se kdysi vozilo po kempech :-)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.09.2010
                    Autor: Radek
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: elektrifikace lohokolo

                     

                Díky, ten motor je AC nebo DC?

                [ Zpět ]
                Datum: 21.09.2010
                Autor: waqw
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: elektrifikace lohokolo

               

          motor 180W baterie 10Ah 24V
          max rychlost 13 km/hod, krátkodobě do 17 km/h
          motor používám, když rychlost na vlastní pohon klesne pod 10 km/hod tj. pouze do kopce.
          Kolo s motorem a baterií 35 kg, bagáž 20-25 kg, jezdec 115 -120kg.
          Nejdelší vzdálenost bez dobíjení 160 km - toto pondělí: Náklo, Zábřeh, Lanškroun, Ústí n/O, Kostelec n/O, Opočno, Česká Skalice.

          [ Zpět ]
          Datum: 16.09.2010
          Autor: HonzaK
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            Jsi šikulka. Kdo to má v nohách, o to dále dojede. Já bohužel už ne.

            [ Zpět ]
            Datum: 16.09.2010
            Autor: rostac
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            180W to je asi ten nejmenší výkonově co se dělá..vytáhne to nějaký kopec bez toho aby jsi musel šlapat a nebo je šlapání nutnost (ptám se jenom abych měl představu co se dá od tohoto výkonu očekávat)

            [ Zpět ]
            Datum: 16.09.2010
            Autor: waqw
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: elektrifikace lohokolo

                   

              Šlapání je nutnost.

              [ Zpět ]
              Datum: 20.09.2010
              Autor: HonzaK
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: elektrifikace lohokolo

         

    Ešte mi niečo napadlo., úplne laický názor.
    Všimol som si na lehokolách od azubu pod sedadlom, kladku. V podstate mám otázku: Je ozubená? V prípade žeby bola, dala by sa použiť na elektropohon? Ide o to, že spomínaná kladka by bola hnaná motorom hoci z elektrickej šrúbovačky a zapínala by sa ako výpomoc pri šliapaní do kopca. Je to čisto laický názor., takže prosím, nevysmejte ma :-D

    [ Zpět ]
    Datum: 17.09.2010
    Autor: Leftie
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: elektrifikace lohokolo

           

      Zajímavá myšlenka, ale obávám se, že by to nefungovalo. Motor z vrtačky má malý výkon. A navíc řetěz se kladky dotýká pouze na krátkém úseku, takže by to podle mne prokluzovalo.

      [ Zpět ]
      Datum: 17.09.2010
      Autor: snilard
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: elektrifikace lohokolo

             

        ono ako samostatny pohon som to nemyslel, skôr ako výpomoc pri rozjazde, šľapaní, atd... a ak by bolo koleso na kladke ozubené, tak snad by nepreklzovalo., a v prípade brzdenia, resp. ak by sa nepedalovalo, tak by to "cvakalo" tak ako na šrubovačke, nech to nezoderie zavit.

        [ Zpět ]
        Datum: 17.09.2010
        Autor: Leftie
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: elektrifikace lohokolo

               

          a ešte dodatok, vozil by som dve batérie, jednu na cestu tam, druhú na cestu späť ;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 17.09.2010
          Autor: Leftie
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: elektrifikace lohokolo

               

          Nejsem strojař. Ale řekl bych, že taková ozubené kolo potřebuje větší kontakt z řetězem, než jaký má ta kladka. Plácnu, třeba 90°.

          [ Zpět ]
          Datum: 17.09.2010
          Autor: snilard
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            To je pravda, přenos výkonu přes jeden-tři zuby vidím destrukčně.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.09.2010
            Autor: Arnošt905
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: elektrifikace lohokolo

                 

            Videl jsi ten B2B carbo tandem, ne? Jak moc meli retez zpremosteny kolem dokola... Odhaduji kontakr na vice nez 180 stupnich (z hlavy). Na nekterem z rajcat je vyfocen detail. A podle jejich zkusenosti bych se klidne ridil. A pri velikosti kladky je otazka, jestli by to nechtelo jeste lepsi kontakt, protoze pocet zubu proti i te nejmensi placce by byl nesrovnatelny.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.09.2010
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: elektrifikace lohokolo

                   

              Tak zrovna na tom tandemu byl kontakt řetězu sotva 90°, s někým jsem to tam diskutoval a probírali jsme že u řetězu to vůbec nevadí ;o))

              [ Zpět ]
              Datum: 17.09.2010
              Autor: Holfi
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: elektrifikace lohokolo

                     

                OK, tak 180 ne, ale sotva 90 taky ne. http://aviatikmb.rajce.idnes.cz/Sraz_lehokol...

                [ Zpět ]
                Datum: 17.09.2010
                Autor: Murphy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: elektrifikace lohokolo

                       

                  My jsme tam na to koukali když to bylo na nejvetším tácu a mě právě zarazilo na jak málo zubech to bylo, načež mi právě kluci říkali, že u řetězu je to jedno. Nevím jak je to přesně udělané, ale neotáčí se náhodou ty kladky ??

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.09.2010
                  Autor: Holfi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: elektrifikace lohokolo

                       

                  Když na tu fotku koukám, ještě mě napadlo, jestli to nebylo sundané z té spodní kladky, protože ten řetěz šel jenom po horní části největší placky.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.09.2010
                  Autor: Holfi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: elektrifikace lohokolo

                         

                    Sice by to znamenalo, ae by se dalo radil jen 1,2 nebo 2,3, ale vypada to skoro mozne. Zvlast kdyz se podivas, jaky tak muze pojmout rosdil prehazka a jaky je rozdil v malem a velkem tacu.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 17.09.2010
                    Autor: Murphy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

včera
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

200 cyklistů (29 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016