reklama

Motorizace spalovacím motorem

Dospěl jsem k názoru, že motorizace spalovacím motorem je pro mne vhodnější než elektromotorem. Dva nejdůležitější důvody proč ne elektromotor, byly krátký dojezd(100km) a dlouhotrvající nabíjení akumulátorů(4hod.) u těch nejlepších a samozřejmě nejdražších. Spalovací motor má v podstatě neomezený dojezd, jelikož čerpací stanice jsou v každém městečku a natankování trvá chviličku.

Jak jsem zjistil, nejvhodnějším motorem je Honda Gx 35 http://motory.stavba-stroje.cz/629/honda-gx-35... . Splňuje podmínky naší legislativy co se obsahu a výkonu týče, což by měl každý při motorizaci zohlednit v první řadě. Už tak tichý 4-takt se dá ještě více ztišit vložkou z tkaniny do 4-taktních výfuků závodních motocyklů. Trochu se sníží výkon ale při dobrém zpřevodování to není problém, navíc převody udržují motor v optimálních otáčkách což hluk ještě více snižuje. A už jsme u spotřeby a výfukových zplodin, při spotřebě 0,5l na 100km bez příšlapu, jich bude opravdu minimum.

V mém případě se jedná o motorizaci lehotříkolky Greenspeed Gto, vybavené 14-ti rychlostní převodovkou v náboji Rohloff a 2 rychlostní převodovkou v šlapacím středu Schlumpf s-d. Převody jsou nastaveny tak, že i ten největší kopec vyjedu rychlostí 3km/hod s kadencí kolem 60ot/min a nejvyšší rychlost kterou vyvinu s kadencí okolo 90ot/min (rychleji netočím i když by to šlo :-)) lehce přes 50km/hod.

Můj původní záměr, tedy stáhnout z Rohloffa pastorek a našroubovat místo něj nátrubek na kterém by byla jedna volnoběžka k šlapacímu středu a druhá s rozetou k motoru ztroskotal. Závit je krátký a hliníkový, takže by nemusel vydržet a u takto drahého náboje jsem to nechtěl riskovat.

Jediná cesta tedy je, v zakomponování náboje z osou na ložiscích mezi zadní náboj a šlapací střed. Na náboji bude našroubována volnoběžka s 18 zuby propojená řetězem k šlapacímu středu na 42 zubý převodník. Pak bude nasunutá vymezovací podložka kvůli dodržení řetězové linky, následuje našroubování 16-ti zubého pastorku který bude propojen řetězem s 16-ti zubým pastorkem na náboji Rohloff. A konečně volnoběžka s 78-mi zubou rozetou z minibiku. Rozeta bude propojená řetězem k 6-ti zubému pastorku na spojkovém zvonu taktéž z minibiku, který přesně pasuje i s přírubou na už zmiňovaný motor. Jelikož má hnané kolo 20", není potřeba další převodovky, stačí ta v náboji.

Tento systém poskytuje absolutní nezávislost pohonu šlapáním či pohonu motorem, obojí se dá kombinovat, pomáhat motoru šlapáním a naopak. Vše záleží na zvolených převodech v Rohloffu a Schlumpfu.

Dnes jsem dokreslil výkresy a zítra jdu za soustružníkem. Myslím že by vše mělo být do 3 týdnů hotovo, pak dám fota.

[ Zpět ]
Datum: 26.07.2010
Autor: Juras
  • Re: Motorizace spalovacím motorem

         

    Zdravím a velice mě zaujala realizace pohonu benz. motorem do lehokola. Sám se peru v současné době s možností osadit spalovací motor na koloběžku s prům. kol kolem 40 cm. Tzv. turistická koloběžka. Jsem právě ve fázi kdy hledám komponenty na realizaci pohonu zadního kola. - trochu tápu a mám obavy z experimentů, které stojí ne málo peněz. Myslíte si, že je reálné skloubit motor Honda Gx 35 s odstředivou spojkou, který bude hnát zadní kolo koloběžky přes řetěz. Pro zadní kolo bych použil náboj -torpédo s planetární třístupňovou převodovkou Sram T3 (rozsah převodů 186%) s cvrkem. Mám obavy, zda se mně podaří přes převod snížit otáčky motoru na opimum.
    Pokud by mně mohl někdo poradit budu vděčný.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.08.2010
    Autor: balu
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace spalovacím motorem

           

      Nic nového. Svého času tady bývala ke koupi kolobrnda s motorkem a tříkvaltem. Jawa 23 Mustang :-) Co se zoufalci naběhali a naodráželi, než se to rozohnilo...

      [ Zpět ]
      Datum: 09.08.2010
      Autor: ronda
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motorizace spalovacím motorem

             

        Koloběžka se jmenovala Manet. Jawa 23 Mustang byla odrážedlo (sedělo se na tom jen obkročmo).
        ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 10.08.2010
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace spalovacím motorem

           

      Bez problému, použijete zesílený spojkový zvon se 6-ti zubým pastorkem a 78-mi zubou rozetu, obojí z minibiku. Spojkový zvon a hliníkový zesílený kryt přesně pasuje na Hondu Gx35, jen to chce vyměnit ložiska za utěsněná, nejlépe SKF a použít nerezové šrouby. V rozetě si u soustružníka nechte vytočit větší díru o průměru aby šla nasunout na pastorek převodovky, v pastorku vyvrtejte 5 4mm děr a to samé do rozety, pak to sešrubujete, použijte samozajišťovací matice. Řetěz kupte dražší, já mám nějaký japonský, ty čínské nejsou k ničemu. Držák motoru si už musíte přizpůsobit tak jak vám to bude vyhovovat, nejlépe tak, aby se mírným otočením motoru zároveň napínal řetěz. Ta převodovka není nic moc, když budete investovat do motoru, chtělo by to aspoň 8-mi rychlostní Nexus nebo Sram.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.08.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace spalovacím motorem

         

    A jak tohle téma souvisí s cykloserverem?

    [ Zpět ]
    Datum: 09.08.2010
    Autor: barakuda
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace spalovacím motorem

           

      Zařadil sem to pod technické rady, protože se jedná o techniku. :-) Pokud kolonka Technické rady má být o technických radách k tomuto webu, tak by to tam mělo být nějak označeno, nemyslíš? Ne všichni, včetně mě to tak jako ty nechápou.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.08.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motorizace spalovacím motorem

             

        Já jenom, že se nestačím divit, kudy se ta cyklistika ubírá. To jsou elektrokola, teď kola se spalovacím motorem... :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 09.08.2010
        Autor: barakuda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace spalovacím motorem

               

          Jezdit na kole bez odstrkování se nohama? Hloupost, k tomu nikdy nedojde, ani to není možné ...
          Karl Drais von Sauerbronn
          8-)

          [ Zpět ]
          Datum: 09.08.2010
          Autor: AV
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace spalovacím motorem

               

          Jo takhle. :-)) Ono záleží jak často ten motor používáš a jak daleko jedeš. Když ujedu 300km za den a budu ho používat jenom do kopce, tak to je jako 150km bez motoru. :-) Cyklistika není jenom sport, já například používám tříkolku většinou jako dopravní prostředek, no a po takových dvou 12 hodinových nočních po sobě se mi 5km do kopce šlapat nechce. Nemám a ani nechci auto, takže mám to co mám, užívám si cyklistiku nebo jedu na motor a nebo obojí současně. Je fajn že si muže člověk vybrat a čím je člověk starší, tím tu možnost více ocení. Brát kolo jako sportovní nářadí, to je Český fenomén, stačí vyjet trochu na západ nebo jih a to se člověk nestačí divit kolik je tam elektrokol a kol s pomocným motorkem.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.08.2010
          Autor: Juras
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motorizace spalovacím motorem

                 

            Ale jo, proti gustu... Nechápej tu mojí připomínku nějak zle, fakt.:-)
            Já jen, že cyklistiku chápu pořád jako činnost, kde se pro získání pohonu točí klikama. Ať už za účelem sportu, turistiky nebo přepravy do práce. A poslední dobou jenom koukám, jak se to dá "obejít".:-)

            [ Zpět ]
            Datum: 09.08.2010
            Autor: barakuda
            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Motorizace spalovacím motorem

                   

              V pořádku, ještě v nedaleké minulosti sem najezdil 10 000km ročně, teď sem rád za 7 000km a z toho je přes 5 000km do a z práce. Prostě se nedostává času a po práci ani sil abych si jako kdysi dělal 200km vyjížďky. S motorem to bude ale o něčem jiném, šlapat budu dokud se budou vyplavovat endorfiny, jak je přebije únava a bolesti, nastartuju a z poloviční námahou pojedu dál. Až si odpočinu, můžu jet zase bez motoru, je to o tom že si můžu vybrat a to se mi moc líbí. :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 09.08.2010
              Autor: Juras
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Motorizace spalovacím motorem

                     

                Jasný. Každopádně, tak či tak, přeju spoustu šťastně najetých km! A o tý radosti z jízdy to celý je, né?:-)

                [ Zpět ]
                Datum: 09.08.2010
                Autor: barakuda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace spalovacím motorem

                       

                  Jo, jo. :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.08.2010
                  Autor: Juras
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace spalovacím motorem

                         

                    Ahoj,
                    kolik kilo ten motorizační kit váží (resp. o kolik je teď tříkolka těžší)?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.08.2010
                    Autor: AV
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Motorizace spalovacím motorem

                           

                      6 kg na sucho

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.08.2010
                      Autor: Juras
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace spalovacím motorem

                         

                    OT:-)

                    Nechceš to udělat naopak? Koupit Velorex a přidělat mu šlapky?:-))) Možná by to vyšlo levněji. I když...díval jsem se na ceny hadráků a taky docela odvar...:-))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.08.2010
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Motorizace spalovacím motorem

                           

                      Sadisto!!! Co ti chudinky šlapky udělaly, že je chceš přikovat k ´hadrákovi´? Dyť si horší než Kalousek ..!
                      8-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.08.2010
                      Autor: AV
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Motorizace spalovacím motorem

                           

                      Nevím kolik váží Velorex, ale nebude to málo, kdo by to bez motoru ušlapal, já teda ne. :-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.08.2010
                      Autor: Juras
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Motorizace spalovacím motorem

                             

                        Pohotovostní 310, celková 500 kilo ...
                        8-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 10.08.2010
                        Autor: AV
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Motorizace spalovacím motorem

                               

                          Tak těch necelých 30kg co váží moje tříkolka se vším všudy(jenom zámek váží 3kg :-)) se dá ušlapat mnohem lépe. :-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 10.08.2010
                          Autor: Juras
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Motorizace spalovacím motorem

                             

                        Však až si zvykneš na motor, budou ti pedály taky na prd.:-)))

                        Hele, ale jinak. Kolo je strašně ekologická věc. A ty z něj děláš smraďocha. Dej tam ten eleeektro motor. Už jen pro pocit:-)))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 10.08.2010
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Motorizace spalovacím motorem

                               

                          Spotřeba půl litru benzínu na sto kilometrů je ekologická dost. Když budu šlapat, tak ještě méně. :-) Elektro ne, krátký dojezd a dlouhé nabíjení není na dlouhé štreky.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 10.08.2010
                          Autor: Juras
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Motorizace spalovacím motorem

                                 

                            Půl litru na sto bez šlapání ? Nebuď naivní. To už by byl předpokoj perpetua. Možná tak za ideálních podmínek v bezvětří, po hladké silnici, bez rozjezdů jen udržovačka rychlosti svižnějšího šneka (aby nebyl odpor vzduchu). Cokoliv nad už žádá dodat energii z benálu :-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 10.08.2010
                            Autor: ronda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Motorizace spalovacím motorem

                                 

                            Heleď, tady tvrděj´ cosi jiného ...
                            Spotřeba 1 litr až 1,5 litru na 100Km dle způsobu jízdy.
                            (Zdroj: http://www.motokola.cz/ )

                            [ Zpět ]
                            Datum: 10.08.2010
                            Autor: AV
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Motorizace spalovacím motorem

                                   

                              Tohle už je reálný. Prskolety uměj okolo dvou litrů.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 10.08.2010
                              Autor: ronda
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Motorizace spalovacím motorem

                                   

                              Takze kdyz nebudes slapat, tak si to vezme skoro stejne jako maly skutr...

                              [ Zpět ]
                              Datum: 10.08.2010
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Motorizace spalovacím motorem

                                     

                                Ofšem!
                                Na scooteru neděláš nic pro své zdraví, ba právě naopak a ještě ohrožuješ broučky, krtečky, motýlky etc., etc ...
                                8-)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 10.08.2010
                                Autor: AV
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Motorizace spalovacím motorem

                                       

                                  Při jízdě na silnici toho pro své zdraví opravdu moc neuděláme:-)))) Na kole v dnešní době dle mého tuplem ne. Naopak... Zadýchaný člověk je na tom dle mého hůře, než strejc na skůtru s tepovkou těsně nad bodem "gaučing".

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 10.08.2010
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Motorizace spalovacím motorem

                                         

                                    Taky jsem línej, taky se mi občas nechce. Proč to prezentovat ostatním? Je to jen a jen můj problém.
                                    Chceš-li, jeď. Nechceš-li, nejezdi.
                                    Jedu-li, jsem v pohodě. Po dojezdu to či ono bolí, ale hlavu mám čistou a je mi tak ňák fajn.
                                    8-)

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 11.08.2010
                                    Autor: AV
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Motorizace spalovacím motorem

                                         

                                    Velkému provozu se vyhýbám, jedno auto za pět minut není co se dýchání týče žádná hrůza, to je hůř v zakouřené hospodě. :-)

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 11.08.2010
                                    Autor: Juras
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Motorizace spalovacím motorem

                                           

                                      Jinak to neber jako pošťuchování. Mám na to asi stejný názor jako Barakuda nahoře.

                                      Já mám prostě kolo za jakýsi tichý eko dopravní prostředek a ten motor mi k němu už nějak nesedí...je to pro mne už moped:-) Víc mi ke kolu sedí ten elektropohon.

                                      Jinak sám jsem zvědavej na výsledek....

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 11.08.2010
                                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Motorizace spalovacím motorem

                                             

                                        Ňák brzo přecházíš, Michale, k nám do tábora cyklistů-teoretiků. Ty´s v Kristových létech, my je máme už ?hezkých? pár let za sebou ...
                                        8-)))

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 14.08.2010
                                        Autor: AV
                                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                      • Re: Motorizace spalovacím motorem

                                             

                                        Mi zase víc ke kolu "sedí" nohy. I ekologický elektropohon není až tak ekologický(elektřina se taky musí vyrobit)

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 16.08.2010
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Motorizace spalovacím motorem

                                   

                              Přenos třecím válečkem je šíleně nehospodárný a troufám si tvrdit že minimálně o 100% než převod řetězem. Ano, čtyřtaktní 50ccm skůtry se vejdou pod 2 litry a to jsou minimálně o 50kg těžší, mají o 15ccm větší obsah, určitě větší odpor vzduchu a nemají 14 kvaltů jako já na lehotříkolce. :-) Takže od toho moje naivní představa o spotřebě 0,5 litru na 100km. Ale už se to brzy dozvím, všechny mechanické části jsou hotovy, teď mám zadní vidli u lakýrníka a čekám až zavolá hned jak uschne barva. Pak to jenom sešroubuju a hurá na testovací jízdu. Spotřebu budu měřit až zajedu motor.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 11.08.2010
                              Autor: Juras
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motorizace spalovacím motorem

                 

            ...a pak se nestačíme divit rozmarúm počasí- extrémní horka střídají přívalové deště, záplavy ap.-dobře nám tak, příroda má své zákony a ty se liší od lidské pohodlnosti. Za relativně krátký lidský pobyt toho už zmizelo s povrchu zemského- dojde i na "pána tvorstva"!!!

            [ Zpět ]
            Datum: 16.08.2010
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Motorizace spalovacím motorem

                   

              Doufám že nemyslíš že zrovna já sem ten neekologický. :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 16.08.2010
              Autor: Juras
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Motorizace spalovacím motorem

                     

                ...hmmm, nevím-je ekologický spálit místo 7l benzínu jen jeden? Ekologický je nespálit pro svou pohodlnost žádný...

                [ Zpět ]
                Datum: 17.08.2010
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace spalovacím motorem

                       

                  Každopádně platí, že na 1 kg benzínu spálíš zhruba 16 kg !!! vzduchu. :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.08.2010
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace spalovacím motorem

                       

                  Pohodlnost? Zřejmě nepracuješ manuálně, jinak bys neťápal takové nesmysly. Mám dost přátel kteří sedí v kanceláři a taky nemůžou pochopit že nemám sílu a ani chuť s nimi jet na delší vyjížďku nebo v zimě na běžky. Takhle kecají jenom velmi mladí a nezkušení lidé a nebo staří kteří toho fyzicky nikdy moc nenadělali, v které kategorii jsi ty? A tak ekologicky chovajícího člověka jako já neznám, snad si po 20-ti letech dojíždění do práce na kole, upozorňuji do práce, ne do zaměstnání, můžu dovolit trochu toho "pohodlí". Tříkolka je pro mě především dopravní prostředek a tak to bude dokud mi budou aspoň trochu sloužit nohy. A až to nepůjde, koupím si velké auto z vysokým sedadlem, abych do něj vůbec vlez a vylez, nejspíš tereňák a nějaká ekologie mi bude tak akorát u prdele.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.08.2010
                  Autor: Juras
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace spalovacím motorem

                         

                    máš pravdu- momentálně jsem na invalidním, ale jinak jsem pracoval jako elektromontér na stavbách a rozv.zařízeních- teda bych o manuální práci mohl něco vědět. nikdy jsem ale nebyl tak "dodělaný", abych se nemohl posadit na kolo- spíš jsem byl víc odolný únavě. dnešní "mládež" nic nevydrží, jen hledá omluvy proč to nejde :-))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.08.2010
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace spalovacím motorem

                         

                    ještě dodatek- když se tak začneme chovat všichni teď(jak zamýšlíš v poslední větě), tak se toho teréňáku nedožiješ-ale proti gustu...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.08.2010
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace spalovacím motorem

                         

                    mimo téma, zaslechl jsem z kuloárů, že by ses mohl zítra /t.j. 22.8./ objevit v Sazovivích, my se tam chystáme celá rodina - rostacova tříkolka je prostě zaručený tahák :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.08.2010
                    Autor: vladaza
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace spalovacím motorem

         

    Takže už je to uděláno, už je to hotovo, včera první 20 km vyjížďka, více sem nejel kvůli bouřkovým mrakům. :-) Motor je i bez vytuněného výfuku klidný, nijak ho nehoním do otáček a jak se zajede, vyzkouším co v něm je a změřím spotřebu. Větší hlučnost jde od rozety s pastorkem a od řetězu, chce to aby si řetěz sedl, to je taky otázka zajetí. I ten největší kopec u nás vyjedu bez příšlapu na sedmičku 20km/hod, na čtrnáctku po rovině 60 km/hod bez příšlapu ale to byla jen zkouška, nejlepší je jet tak kolem 40 km/hod. Plyn mám zaaretovaný na 2/3 a řadím v tahu motoru jak nahoru tak dolů bez problému, tím se udržují optimální otáčky motoru. Za cenu vyjetí každého kopce v Alpách bez motoru, sem zpřevodoval dost do lehka, což je bez motoru se Schlumpfem s-d i dostatečně rychlé, ale pomáhat motoru příšlapem vyžaduje vyšší kadenci než sem zvyklý, ideální by byl Schlumpf h-s-d, ale to je dalších 12 000Kč navíc. Proto uvažuju o levnější variantě a to přidání k 42 zubemu převodníku ještě 64 zubý převodník a přesmykač z horského kola, ty mají maximální rozsah 22 zubů. Tím by se zvýšil ještě o malinko více rozsah než při použití Schlumpfu h-s-d, takže bych mohl pohodlně pomáhat motoru při kadenci mezi 60-80 ot/min.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.08.2010
    Autor: Juras
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Motorizace spalovacím motorem

           

      Honem si to dej patentovat, na úřad už prej běží s něčím podobným nějakej Daimler, ať zase česká šikovnost nekapituluje před německou mazaností.

      [ Zpět ]
      Datum: 17.08.2010
      Autor: mirekbik
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motorizace spalovacím motorem

             

        Není třeba Mirku, vše bude nafoceno a dáno na net, takže každý zájemce si to klidně může okopčit a případně se mailem spojit, rád poradím. Němec má smůlu, jeho řečí nevládnu a z fotky to okopčit umí jenom Čech a Číňan. :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 17.08.2010
        Autor: Juras
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace spalovacím motorem

               

          Zdravím Juras,
          už jsem docela napjatý, až se objeví fotky tvého stroje k nahlédnutí. Změknul jsem a přesvědčil jsi mě na lepší motor a zadní nábu pro pohon koloběžky. (pro spokojenost je to nutné). Nyní řeším uchycení motoru, tak aby mi nebránilo v odpychování nejen z levé strany (mně víc vyhovuje), ale pokud možno i zpravé strany. Jedna věc je jistá, že žetězové kolečko zadního kola a řetěz je z pravé strany kola ve směru jízdy -to změnit bohužel nelze -je to dáno funkcí 7 rychlostního náboje SRAM. Spojkový koš motoru ma smysl otáčení proti směru hodinových ručiček, tudiž při mém systému převodu bude muset být motor celým rozměrem (šířkou) vyložen z osy rámu koloběžky na pravou stranu -toho se poněkud hrozím. Mně by se líbilo, kdybych mohl motor napasovat a schovat pod sedadlo stroje. -To bude asi nereálné, protože nedonutím jen tak jednoduše motor točit obrácenými otáčkami.

          [ Zpět ]
          Datum: 18.08.2010
          Autor: balu
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motorizace spalovacím motorem

                 

            K otočení směru otáček potřebuješ převodovku soukolím, tedy něco jako toto http://www.bimoto.pl/index.php?s=42&l=pl , bez toho držáku minimálně 1,5 kg navíc. Pokud se chceš odrážet i druhou nohou, bude to problém, myslel sem, že budeš používat silnější levou nohu na pomoc motoru a to při zpřevodování nebude až tak často. Ale možná bys nemusel dávat vůbec žádnou převodovku v náboji, pokud se chceš více odrážet nohama, tedy jestli si ji už nekoupil. Honda Gx35 má skvělý průběh kroutícího momentu, takže když mu do kopce trošku více pomůžeš, stačí přední mtb náboj pro kotoučovou brzdu, kde by si místo kotoučovky dal volnoběžku s rozetou a ani by si nemusel příliš roztahovat zadní vidlici koloběžky, což u převodovky musíš určitě. Takže motor by se posunul cca o 10cm do leva, což by už mohlo stačit i na odrážení pravou nohou. Možná by byl i lepší pohon řemenem, vyrobit novou osku co je u spojkového bubínku a místo pastorku na ni vysoustružit malou řemeničku průměr 3 cm a místo rozety přišroubovat na volnoběžku a náboj mtb pro diskovou brzdu velkou řemenici průměr 30 cm. Teď jen hádám, ty průměry chce propočítat podle toho jak a kde chceš jezdit. Na koloběžku by ten řemen byl určitě lepší a o moc dražší by tě to nevyšlo, spíše levnější jelikož vynecháš nábojovou převodovku.

            [ Zpět ]
            Datum: 18.08.2010
            Autor: Juras
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motorizace spalovacím motorem

                 

            A nesel by ten smer zmenit prekrizenym remenem, jak je to na zahradnich frezach? Nejsem strojar, mozna je to blbost...

            [ Zpět ]
            Datum: 18.08.2010
            Autor: E-Ryc
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Motorizace spalovacím motorem

                   

              Teoreticky by to šlo, motor by se dal z pravé strany a na nábojovou převodovku by místo pastorku dal řemenici. Ale byly by tam velké ztráty a na překřížení řemenu musí ten řemen být dostatečně dlouhý, no a u 20" kola kolobky ta vzdálenost bude krátká, takže asi slepá ulice.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.08.2010
              Autor: Juras
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace spalovacím motorem

           

      Takže řetěz si už sedl a hlučnost šla o dost dolů. Už sem se z motorem sžil natolik, že další převody do rychla vlastně vůbec nepotřebuju. Optimum je do 40 km/hod a na to mi stávající převody bohatě stačí. Ušlapu i 50 km/hod, ale bez motoru, nad 40 km/hod ubírám plyn aby se netočila rozeta. Spotřebu sem ještě neměřil, ale střízlivé odhady budou do 1,3 l (dvě nádržky) naturálu na 100 kilometrů při průměrné rychlosti 30 km/hod. Ta naivní představa o O,5 l na 100 by se dala splnit při průměrné rychlosti do 2O km/hod, motor by se využíval jenom do kopce a ještě z příšlapem. Prostě spotřeba bude záležet na jezdci jak moc, nebo málo bude chtít šlapat a to je fér. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 31.08.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace spalovacím motorem

         

    http://motorky.bazos.cz/inzerat/6483359/Prodam...
    Trochu "konkurence".

    [ Zpět ]
    Datum: 17.08.2010
    Autor: 62jarda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace spalovacím motorem

           

      Jo, ty uvozovky sedí. Doufám že to nezní nabubřele, ke stavitelům čehokoliv mám úctu a každý nějak začínal, na koleně a z malým rozpočtem nejdou dělat zázraky.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.08.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace spalovacím motorem

         

    Raritka na prodej
    http://sz.aukro.cz/item1189698417.html?utm...

    [ Zpět ]
    Datum: 18.08.2010
    Autor: HonzaK
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace spalovacím motorem

         

    Tak jsem provedl zátěžové testy i když motor není ještě zcela zajetý, prostě jsem neodolal. :-) Maximální rychlost po rovině z motorem 60 km/hod, už to ale víckrát zkoušet nebudu, hrozný randál ne od motoru ale od řetězového převodu rozeta/pastorek. Byla to jen zkouška na nefrekventované a přehledné silnici. Ideální rychlost na nejtěžší čtrnáctku je kolem 40km/hod, hlučnost převodu se rapidně sníží. Se zařazeným Schlumpfem s-d jde krásně šlapat s kadencí pod 70 ot/min. Plyn mám zaaretovaný na 2/3, na plný plyn se motor přehlcuje, po zajetí se toto ztratí, ale nemám důvod jezdit na plný plyn. Překvapil mě skvělý zátah motoru už od středních otáček, takže nemusím v mírně zvlněném terénu řadit, jen přišlapávám. Bez příšlapu bych musel více řadit, jde to i bez ubrání plynu, ale přeci jen chci Rohloffa šetřit, tak řadím z ubráním. Nejlehčí převody neřadím ani do největších kopců, zvyšují se tak otáčky a randál, raději přišlapávám. Zkoušel sem co vyjedu na jedničku, bez příšlapu to snad vyjede všude, ale ten randál je při malé rychlosti otravný. Z kopce nechávám motor běžet na volnoběh, z delšího kopce motor vypínám zcela. Startování motoru je bez problémů na drc i za jízdy, jen nesmím zapomenout ubrat plyn jako v Sazovicích, Rosťa, Laďa a Pedro ví. :-) Spotřebu zatím odhaduju pod litr na 100km, toho půl litru se dá dosáhnout jenom v případě používání motoru do kopců, na rovinách a mírných kopcích by musel být vypnutý. Jenže sem si zvýšil cestovní rychlost na nějakých 35km/hod a od toho se při delších štrekách těžko ustupuje. :-) Námaha při příšlapu je asi tak jako by člověk šlapal na těžší převod z kopce, samozřejmě záleží na zařazeném převodu. Dojezd se minimálně zdvojnásobil. Ale jsou tu i negativa:1.Hlučnost, na cyklostezky plné lidí to určitě není, stejně tak na vyjížďky z kamarády kteří nemají podobný stroj, po delší cestě hučení v uších budu nejspíš řešit sluchátky z muzikou, stačí mi zrcátka. 2.Otřesy, na rozbitých silnicích jsou při vyšší průměrné rychlosti sec sakra znát, netrpí až tak tělo jako tříkolka samotná, ztratil sem cyklocomp a ulomily se zrcátka, šrouby a matice se povolují. Otřesy od motoru necítím, sícová sedačka je pohltí a pokud se jede po pěkném asfaltu, je to požitek, bohužel těch nefrekventovaných pěkných silnic je u nás málo. Takže to vlastně není nevýhoda stroje, ale silnic. :-) Za ty zrcátka si ale můžu sám, dal jsem tam delší šrouby a podložky, aby se zrcátka více vystrčila do stran, následná větší páka s otřesy udělala své.

    [ Zpět ]
    Datum: 24.08.2010
    Autor: Juras
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace spalovacím motorem

           

      S kamarády vyjet můžeš, akorát na ně budeš muset občas déle čekat, ale tak je to i v případě, že jedou lidi různé výkonosti,co mají třeba i rozdílná kola, to se dá sladit. Na stezce, domnívám se, bude v některých situacích víc vadit šířka, jak brblání motorku, které naopak může upozornit /bez houkačky, případně hulákání, cvakání řadících pák atd./, že se něco blíží zezadu. Otřesy by mi asi vadily nejvíc, ale, jak vzpomínal Rosťa, ani celoodpružená tříkolka není zcela bez chyb. Ideální možná bude vytipovat si v okolí nějaké trasy s fajnovým povrchem a tam si jízdu užívat, na silničním kole mi rozbitá cesta taky moc nevoní a připadám si jak na kostitřasu.

      [ Zpět ]
      Datum: 24.08.2010
      Autor: vladaza
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motorizace spalovacím motorem

             

        Tak úplně nejvíc kilometrů najedu do a z práce, no a to mám cestu zaplať pánbůh dobrou. Rád jezdím daleko do neznámých končin poznávat nové vesničky a hospůdky v nich. :-) Bohužel, právě v těch odlehlých krajích z minimálním provozem jsou silnice v katastrofálním stavu. :-(

        [ Zpět ]
        Datum: 24.08.2010
        Autor: Juras
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace spalovacím motorem

               

          jak už jsem obálkovou metodou, vidím to na Lipník nad Bečvou, spojení bys měl mít dobré i pro ta malá kolečka:-), ale neznámé končiny nezaručuji

          [ Zpět ]
          Datum: 24.08.2010
          Autor: vladaza
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace spalovacím motorem

         

    Tak to nemá chybu. Fakt suprový řešení :-)

    Kdyby se to dalo nějak upravit na lehokolo, aby se nezabralo místo na nosiči a dalo se to za rozumnou dobu demontovat. K moři, nebo na delší cestu do hor s motorem a kolem baráku bez motoru. Začínám o tom reálně uvažovat.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.10.2011
    Autor: Zdenda-Max
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace spalovacím motorem

         

    Zdravím cyklonadšence :-)
    Ohledně kol jsem úplný laik,toto Vaše forum jsem našel nahodou a jsem vděčen za spoustu nápadů co jsem zde našel.Dle Vašich rad a i svého zkoumání jsem dospěl k názoru,že nejlepší bude ten motor Honda GX 35 s převodem přes řetěz z důvodů účinosti, oproti hnacímu válečku.Můžu se zeptat ,Vás odborníků,kde se dá sehnat u nás převodovka na horské kolo k tomuto motoru,nebo kdo by mě udělal případnou montáž na kolo.Já nejsem moc zdatný kutil a ani k tomu nemám žádné vybavení.Za případné rady moc děkuji R.Clofanda

    [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2011
    Autor: harryclof
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

258 cyklistů (6 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024