Jak s lehokolem v terenu?

Ahojky
Chci se zeptat zkusenejsich na nejake rady, jak na lehokole zvladnout teren.

Mam asi 3/4 roku Azub Ibex (cca 6000 km), po silnici jezdi moc pekne, ale zacina me trapit, ze mimo silnici zatim neprojedu ani to, co jsem pred rokem projel na starym favoritu.
Pred par dny jsme se byli projet s kamosi a zjistil jsem, ze jim na lehokole nestacim a musi na me cekat, pritom neslo o zadny dramaticky teren, jen lesni cesty v ruznem stavu. Nepredpokladam, ze by se od minule o tolik zmenila jejich kondice a driv jsem jim stacil i na tom favoritu (mimo sjezdu), protoze stejne vyhod horskeho kola prilis nepotrebovali vyuzit.

Otazka v podstate smeruje k tomu, na kolik je to moje neschopnost a na kolik za to muzou plaste (Marathon Racer), pripadne absence odpruzene predni vidle. Na favoritu jsem mival plaste 32-630, pozdeji dokonce 25-630, vzorek minimalni a pritom abych nekudy neprojel, to by uz musela byt bazina, s trochou opatrnosti se dalo jezdit i ve snehu nebo na zledovately silnici.
Na Ibexu staci zbytky snehu na silnici a nedokazu se vubec rozjet, slapnu, zadni kolo prohrabne a ja zustanu stat na miste. V podstate kazdy smyk zadniho kola ohrozuje mou rovnovahu, pritom na klasice v zime mi obcas klouzala obe kola a rovnovaha se porad drzet dala.
Na Ibexu v podstate staci mirne stoupani v kombinaci s trochou blata nebo jinak kluzky povrch, zacne mi prokluzovat zadni kolo, ztratim rychlost, nasledne rovnovahu a pak uz se nedokazu ani rozjet a musim kolo dotlacit na povrch, ktery neklouze.
Pokud je stoupani prudci, tak bohuzel staci i hloupy sterk, obcas zadni kolo prohrabne nebo na kamenku odskoci a nasledne abych udrzel rovnovahu, tak mi sotva staci sirka cesty, kvuli cemuz si musim od ostatnich nechavat odstup, abych pri manevrovani nekoho nesrazil. Pokud pri stoupani na nerovnostech zacne nadskakovat jeste predni kolo, tak radsi zastavim, to uz ridit nedokazu.

Je zrejme, ze na lehokole se terenem jezdit da (aspon lehcim urcite), dokazuji to Jurimirova (i jina) videa. Otazkou je, proc to nejde mne.
Pritom mi v podstate nejde o opravdovy teren, ale staci mi projet lesni cesty rozumnou rychlosti a stacit lidem s horskymi koly, kteri kolo vytahnou nekolikrat do roka a na silnici bych jim snadno ujel. Jelikoz ale min 95% cest tvori asfalt, nerad bych menil plaste za nejake zbytecne traktorove.

[ Zpět ]
Datum: 29.06.2010
Autor: Jrr
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    Marathonky mám na kole většinu času a jezdím je moc rád, nicméně do terénu jsou na prd. jakmile je mokro apod, tak se na nich nedá jet. Když je sucho a je to tvrdý, tak se na nich dá blbnout i v lese celkem bez problémů, ale v blátě jsou fakt na dvě věci.... Zkus tam dát Smart Sam a uvidíš ten rozdíl! Na silnici se s ním dá jet ještě slušně, ale na marathonky samozřejmě nemá ani náhodou. vždycky je to něco za něco....

    neodpružená přední vidle podle mne udělá strašně moc! Já bych bez odpružený vidle do terénu nejel. Nebo tedy možná jel, ale uplně jinak. Asi tak o dvě třetiny pomaleji a dost opatrně. Uplně stačilo, když jsem roztřelil tu od RST, kterou jsem měl roky a měl tam nějakou Balistic či co s 3cm zdvihem. Na asfalt dobrý, do lesa nepoužitelný. Teď s MEKSkou se to nedá srovnat. Nemusím se dívat kudy jedu a kořeny apod. prostě beru přímo, vidlice se zhoupne a to je všechno. Na pevný nebo na tý Balistic, bych se buď zastavil nebo si rozbil pusu.

    Nicméně podle mých zkušeností a z toho co vidím okolo sebe, je 90% stejně v hlavě....

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

           

      S tou hlavou to bude pravda, jakmile si člověk pomyslí, že to je o hubu tak se začne chovat křečovitě a skutečně si ji rozbije zatímco když do stejné situace vlétne nečekaně tak ji zvládne až se sám diví.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.06.2010
      Autor: Aviatik
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak s lehokolem v terenu?

             

        Hehe, na tohle ani nepotřebuju lehokolo, na to mi bohatě stačí i klasika :-))) Jo, a ještě si v kritických místech dost často vypínám "vystupovací" nohu z SPD ;-) Samozřejmě, že v případě nějakého nouzového zastavení se kolo sklopí na druhou stranu :-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 29.06.2010
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    3/4 roku je, pokud dobře počítám, od října. Za tu dobu jsi asi moc nenajel (zima ...). Vyježděnost na lehu začíná po cca 1000 km (ale i více).
    Kámoši na zábradlích jezdí podstatně déle a jsou vyježdění. Ono se to poddá, neboj. Ale chce to čas
    8-)))

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: pavka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

           

      Ja tam vidim napsano "cca 6000 km" :)

      [ Zpět ]
      Datum: 29.06.2010
      Autor: E-Ryc
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    Jsem v podobné situaci, na Favoritovi s pneumatikami 28-622 jsem projel šílené věci (písek, kořeny, kamení...) a na lehokole jsem se nestačil divit - mám samodomo oceláče s neodpruženou přední vidlicí a Schwalbe Marathon vepředu. Navíc zpestřeno tím, že během zkušebního provozu jsem měl vzadu jenom čelisťovou brzdu z Favorita, která v kombinaci s brzdovou pákou na V-brzdy nebrzdí. Přední pneumatika má v terénu adhezi buď na zatáčení nebo brždění ale ne na obojí současně. Situace kdy předek kola najednou ulétne někam stranou byly a jsou až příliš časté, postupně jsem se ale naučil v takové situaci rychlým trhnutím řidítek natočit přední kolo tak aby se srovnalo se směrem kam míří celý bicykl a jakmile se chytne tak zase zatočit do požadovaného směru. Je to jenom takové mžikové udriftnutí ale nemám z toho moc dobrý pocit. Nicméně už dokážu zvládat nezpevněné cesty a ani písek (pokud to není bezedné pískoviště) mne moc nerozhodí. S protáčením zadního kola ale problém nemám, vzadu mám Continental Touring plus 32-622 který má přece jenom víc vzorku než Marathon, protočil jsem ho jenom když jsem se o to opravdu snažil. Ale on ten můj stroj je přece jenom spíše silnička na asfaltu stejně rychlá jako starý Favorit.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: Aviatik
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    Mám AZUB Apus - t.j. trošičku jiná konfigurace - už skoro dva roky
    Za tu dobu jsem toho sice až tak moc nenajezdil, ale jakmile jsem přezul z Schwalbe Racer na Kenda Karma vzadu a nějakou zoubkovatější Kendu na BMX vepředu, cítím se v terénu na singlíkách o moc jistějš. Častečně je to i vyježděním, ale ty pláště udělaj fakt hodně ...

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: macikm
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    pokud jezdíš z 95% po asfaltu, tak nepřezouvej, Racery jsou totiž tak rychlé, že Ti jiné /s vzorkem/ nepřinesou takový požitek z jízdy, na který jsi zvyklý teď, v terénu Ti kamarádi na cca 12 kg MTB ujedou i kdybys tam vrazil jakékoliv jiné pláště, stačí první stoupání a nevýhoda relativně těžkého leha je jasná, to je moje zkušenost /střídám Azub 5 a MTB/

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: vladaza
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    Abych pravdu řekl, moc terénů jsem zatím na ležáku nejel. Je to ale tím, že jezdím hodně natěžko a v terénu to moc dobře nejde. Neříkám, že jsem tam nebyl. Byl, ale tlačil. Zatím se neozval Murphy a ten podle všeho jezdí dost děsivé terény.
    Podle mně je ale podstatná jiná věc. Já jsem si ležáka pořídil, abych jezdil pokud možno co nejpohodlněji. Bylo mi jasné, že má určitá omezení oproti MTB a já jsem se s nimi smířil. Proto mě netrápí, jestli mě někdo předjede, jestli mu nestačím a jestli musím slézt z kola, abych někde projel. Jestli se chceš srovnávat s jezdci na MTB, musíš buď hodně trénovat (a osobně si myslím, že to nikdy nebude stejné) a nebo se vrátit ke klasice.
    Prostě se na to srovnávání vyprdni a jezdi jak to jde. Oni počkají a prdel je bude bolet mnohem víc než Tebe :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: Zden42
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

           

      mám de facto stejný názor, když jedu na lehu volím trasu tak, abych si užil jeho předností a netahám ho za každou cenu do náročného terénu, abych si něco dokazoval. v terénu si to lépe vychutnám na MTB a o dobrý pocit z jízdy mi jde především

      [ Zpět ]
      Datum: 29.06.2010
      Autor: vladaza
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    Mám neodpruženého VeloGauče s pláštěma Rubena Flash V66 (což je silniční vzorek). Lesní a polní cesty jezdím bez problémů a dá se říct , že i stačím koegovi na MTB, jakmile je trochu bláta je to horší, něco se projet dá, ale klouže to děsně. Obecně se dá říct, že se to v pohodě vyrovná trekovému kolu, ale MTB rozhodně ne.
    Pokud chceš jezdit v terénu, určitě jdi do odpružené přední vidlice, ta je totiž mnohem důležitější, než odpružený zadek. Musí to ale být vidlice funkční a ne jenom takové ty napodobeniny odpružených vidlic. Na VeloGauči "horákovi" mám Suntour EPICON a v terénu si mohu dovolit mnohem víc. Do kopců ale kolegům na MTB nebudeš stačit nejspíš nikdy.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: Holfi
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    Já bych řekl, že vidlice, pláště a člověk přispívají ve tvém případě podobnou měrou.
    Nejjednodušší změna budou asi ty pláště, nejefektivnější ten člověk.
    Kdysi jsem měl Azub jako jediný stroj a taky hledal pláště co by jely většinu času rychle po silnici, ale neztrácely se v terénu. Na 26" se mi zdál optimální Schwalbe Hurrican. Uprostřed má vzorek v podstatě jako ty Marathon Racery a po stranách zuby, navíc je na poměrně vysoký tlak 2.5 až 5 barů a nijak extra netrpí ani při 6 barech. Po asfaltu tím pádem jede potichu a rychle, zuby se projeví jen při velmi prudkých zatáčkách (v porovnání s Racery lehce negativně, ale ne zas tak moc) a o něco hůř akceleruje kvůl váze. V terénu je rozdíl drastický, jakékoliv nerovnosti jdou ihned do těch zubů na krajích a drží to mnohonásobně lépe. V blátě samozřejmě ne tolik jako celozubatý, ale favorita na silničních gumách by to dohonit určitě mělo. Smyky jsou trochu zvláštní na kluzkém tvrdém povrchu (vlhká hlína třeba) - pokd smyk začne na té hladké částí pláště, trhá se to ze směru rychle a protivně jako ten Racer, ale vzápětí jak se to začne naklánět zaberou ty zuby a dál to nejde.
    Pokud máš zatím problém se smyky, není to nic překvapivého, já je po 6000km na asfaltu taky ještě skoro neuměl. Asi ti to rychleji zlikviduje jeden plášť, ale zkus si všude mimo asfalt vždycky zastavovat smykem. Není potřeba nějak naschvál zkoušet dělat hodiny, jen prostě při bržděni mimo asfalt vždcky blokni zadní kolo. Ono to nikdy nepojede úplně rovně a mozek si trochu zvykne na to jaké to je mít zadní kolo ve smyku. Když jsem měl najeto tak jak ty, považoval jsem jízdu ve sněhu za nemožnou, přinejmenším pro sebe, a každý smyk mi připadal že hrozí pádem. Teď se mi v zimně stává, že zadní kolo ustřeluje do stran nepřetržitě, pravidelně v rytmu šlapání nebo náhodně podle terénu pod svrchní sypkou vrstvou sněhu. Mávám ocasem jak když plave ryba a vůbec mi to není proti srsti, mozek si prostě zvykl na to, jaký smyk kolu dovolit a s jakým je potřeba bojovat aby se nespadlo.
    Odpružená vidlice to samozřejmě může hodně vylepšit, kolo mnohem méně nadsakuje a odskakuje, výrazně lépe se to řídí a tak. Ale je to poměrně drahé, zvedne ti to čumák výš a podobně.

    Jo a mám tu doma dva Hurricany, jeden ojetý a jeden prakticky nejetý. Pokud bys měl zájem, tka ti je dám klidně za to, že si je odvezeš, pokud jsi tu někde poblíž nebo tu někoho máš.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: Jirka
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    Ještě jedna věc. Máš leho 3/4 roku. To je 9 měsíců. Máš najeto 6000 km. To je zhruba 600 km měsíčně. Je to samozřejmě možné. Dělá to asi 20 km denně. Ale jak to proboha stíháš? Já mám ležáka třetí rok a mám najeto jestli moc tak 2500 km. Jestli to zvládáš, tak Tě obdivuju. Já na to nemám ani čas, ani morál.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: Zden42
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

           

      Nevím jak on, ale mě stačí dojíždět 15km do a pak 15km z práce, ono to pak naskakuje. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 29.06.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak s lehokolem v terenu?

             

        Jo, ale každý den včetně sobot a nedělí za každého počasí? No pro mě to každopádně není.

        [ Zpět ]
        Datum: 29.06.2010
        Autor: Zden42
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak s lehokolem v terenu?

               

          jde to....
          když jezdíš denně do a z práce, tak to naskakuje. Počasí, kdy se jet nedá, je tak dohromady měsíc v roce, když nebydlíš v horách jako ty. No a k tomu si dej občas o víkendu kolovejlet a cyklodovolenou a je to docela rychle. letos to mám fakt líný, ale jinak jezdím většinou zhruba těch 5000km ročně a mám pocit, že moc nejezdím....

          [ Zpět ]
          Datum: 29.06.2010
          Autor: Jurimír
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                 

            Jde to i bez té práce. Na to mi přijde Azuba škoda. Dojížděním do práce 250 km týdně za každého počasí likviduju starého krose. S Azubem jezdím jenom všude jinde a ono to vychází letos už stejně. Dokud jsem leho neměl a jezdil jenom na krosu, tak cesty do práce mírně převažovaly. Jinak když není čas přes den nebo je navíc horko, vyrážím třeba v osm večer a dřív než v jednu doma nejsem, prostě droga.

            [ Zpět ]
            Datum: 29.06.2010
            Autor: Radek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                   

              No jo Radku, kdyby mi to jezdilo tak, jako Tobě, taky bych asi jezdil víc :-) Ne, je to tak, že z části na ježdění nemám čas - rodina, chalupa, rozličné domácí práce, z části jsem líný a ne vždy se mi chce vyjet, hlavně když je zima a prší a pak mám ještě jiné koníčky a kolo je jen jedním z nich. Takže jsem rád že najezdím to, co najezdím.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.06.2010
              Autor: Zden42
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                   

              Tak já bych si tříkolku nemusel ani kupovat kdybych na ní nejezdil do práce. Jak píše níže Zden42, v to málu volna co mám, pomalu nestíhám ani poséct trávu okolo baráku. :-(

              [ Zpět ]
              Datum: 30.06.2010
              Autor: Juras
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

           

      čéče, já letos nemám na lehu ještě ani 1000,ale já na něm jedu jen za ideálního počasí a takových dnů zatím moc nebylo

      [ Zpět ]
      Datum: 29.06.2010
      Autor: vladaza
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak s lehokolem v terenu?

             

        Nejsi ty "klon" Jardy?
        8-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 29.06.2010
        Autor: pavka
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak s lehokolem v terenu?

               

          Huš ! Já to vidím i tady, v lehokolech ;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 29.06.2010
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak s lehokolem v terenu?

             

        Já myslím za ty tři roky. Ne letos.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.06.2010
        Autor: Zden42
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak s lehokolem v terenu?

               

          aha. nejvíc jsem na lehu najezdil, když jsem si azuba pořídil, bylo to něco nového, tak jsem mu dával víc času, momentálně už najezdím /za celý rok/ víc na klasice

          [ Zpět ]
          Datum: 30.06.2010
          Autor: vladaza
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

           

      Ahoj, to cislo je jen zhruba, stejne jako ta doba, ale +/- to tak bude, za letosek mam 4200 km. Do prace to mam 26 km, tzn cca 52 km za pracovni den nejkratsi trasou. Nejezdim za kazdyho pocasi (se snehem si nevim rady, tak byla delsi pauza), ale destova prehanka me nerozhodi. A obcas naskoci neco za vikend, treba nedavno 370 behem K24. :)

      A jak to stiham? No autobus to jezdi za srovnatelny cas (pocitam vcetne cesty k zastavce) a auto nemam, takze casova ztrata to neni. Naopak musim jet na kole misto autobusem jeste hodnekrat, aby se investice do kola vratila.... :))

      [ Zpět ]
      Datum: 29.06.2010
      Autor: Jrr
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    Jestli chces do terenu, vymen urcite plaste a pridej vidli.
    #- Plaste mam odzkousene SmartSamy a Z-Maxy. Samy se mi ale nevejdou do zadni vidle (Hardcore ma Duratecovou zadni stavbu jen do 2"). Proto jsem presel na z-maxy 1.9" (rada od Mloka) a spokojenost. Najel jsem na nich ted velmi exponovane 3 dny po horach a ani jednou neklouzly.
    #- Vidlici mam od Milana Slance - upravovany Raidon (Suntour) a snizeny na 80 mm.
    Dulezite je, ze si muzu pritlumit odskok. Kdyz je vidle na "0", po prejeti prekazky se houpe. Kdyz je uplne zamcena, odskakuje. Zamykam tak na 30 az 50 %. Pro ostrejsi jsezdy jsem musel pritlumit i odskok na zadnim tlumici - a jeste je to asi malo. Kdyz se zadek vraci prilis rychle, stavi Te to na predni a pak staci jen maly kamen, nebo koren a problem je tu.
    Kvuli sjezdum jsem dal sezeni uplne dozadu a - kupodivu - se s tim daji i vyjizdet kopce. Vetsinou nemuzu, nebo protocim zadni driv, nez bych mel pocit, ze se preklapim.
    Ted si nejsem jist, jestli jsi psal, ze mas naslapy. Ja bych bez nich do terenu skoro nemohl.

    #- Zmena mysleni nutna. Ale to prijde samo. Najdi si vhodnou spolecnost s celopery a snaz se jim stacit. Ani si nevsimnes, kudy vsude jedes. 8-)

    Jo - taky jsem se naucil vystupovat. Ted uz vetsinou kolo tak nejak odlozim a kousek popobehnu, nebo zustanu opreny o ruku.

    Co se tyce rychlosti - do kopce bych si sam sobe v terenu na horaci nejspis ujel, ale po srovnani, ktere jsem dosud ziskal, neni to o tolik.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: Murphy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    Koukam, ze terenich jezdcu je tu docela dost. Co si dat nejakou neasfaltovou vyjizdku behem zarijove Nivnice? 8-)
    Vymenime postrehy, okoukneme nastaveni, ...

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: Murphy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

           

      Su pro, ale budu muset trochu oprášit terénní mozkové závity, od března jsem na Azubu nejel:-)
      Něco jsem v programu viděl napsané, ale možná je to jen miniaturní vložka jednoho výletu. Pokud opravdu bude zájem, třeba půjde domluvit rozšíření na víc km.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.06.2010
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak s lehokolem v terenu?

             

        Klidne bych se vzdal nejake asfaltovejsi akce a dal si bahnito kamenitou vlozku neorganizovane. Absolvoval jsem jeste pred koupi na pujcenem Ibexu Javorinu. Ale bylo to tak na treka. Nejake MTB cesticky se tam ale urcite najit daji. ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 29.06.2010
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    1/ vyměn pláště
    2/ vyměň vidli za odpruženou a uzamykatelnou

    Mám to taky tak a pláště ani terenní nemám a na Maxovi to jde normálně. Ono srovnávat se s Jurimírem, který má vpředu 20´ kolo je trochu zcestné. Má osobbní zkušenost je taková, že naopak 20 kolo vpředu dodá kolu v terénu větší stabilitu. Ty nohy vysoko a 26 kolo na Maxovi vpředu mi příjdou i přes všechny vymoženosti na Maxovi, co tam mám, jako nějak do terénu nepřirozené. 26´kolo je skvělé při přejezdu vysokých nerovností terénu ale na pozici těžiště a stabilitu - si myslím - to má naopak horší vliv.

    Hlavu neměnit!!!!!;-))) ta je OK, když se tak skvěle umí dotázat a ví, kam se obrátit o radu.;-)

    [ Zpět ]
    Datum: 30.06.2010
    Autor: Martis
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

           

      Hmmm, na krosových motorkách bývalo přední kolo větší než zadní (21"/18") qůlivá lepšímu přejíždění terénních nerovností.
      Leho by bylo asi dost zvláštní ...
      8-)))

      [ Zpět ]
      Datum: 30.06.2010
      Autor: pavka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

           

      tak a´t se zkusí srovnávat s Murphym, ten má vepředu 26".... :-)
      Pro mě by to velký přední kolo nebylo, ale mě prostě čím vejš ty nohy jsou tím hůř s emi šlape, ale to má každej jinak. Mě se jede blbě na Maxovi i po rovině po asfaltu, ale tohle je děsně individuální

      Hlava se nemusí měnit, hlava s emůže vycvičit. Zvyknout si. Mozek je taky sval...:-)

      [ Zpět ]
      Datum: 30.06.2010
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak s lehokolem v terenu?

             

        Mozek je sval ...
        pouze u vojáků, navíc zelenej ...
        8-)

        [ Zpět ]
        Datum: 30.06.2010
        Autor: AV
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    Tak taky přidám svou trošku do mlýna. S hrabáním do kopce mi hodně pomohly, samozřejmě kromě plášťů, nášlapné pedály. Bez nich jsem hrabal v jednom kuse, s nimi jsem konečně začal šlapat do kruhu a ejhle hrabání přichází o dost později oproti pouhému "tlačení" do pedálů. A taky mi přestaly z pedálů padat nohy. ;-)

    [ Zpět ]
    Datum: 30.06.2010
    Autor: frantar
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

           

      Přesně!Že bych jezdil bez nášlapů mě nikdy nenapadlo ani ve snu,hned jak jsem se to trochu naučil ovládat,nasedat a vysedat tak jsem je tam švihl.A přínos je obrovský právě v těch výjezdech.Navíc si celkově medím,jak proti biku nejen tlačím,ale aktivní nohou,ale i tahám tou pasivní-jak to má být :-)
      Ono totiž na kole když potřebuješ silu,tak se zvedneš a 80kg vahou těla zabereš jako nic.Ale vyviň sílu 80kg/noha na legpressu(k čemuž lez šlapání na lehu směle přirovnat)!Takže hluchá noha hódně pomůže!
      O víkendu už jsem vydrtil i kopeček,který bývá slušným očistcem i na MTB(žlutá z Vev.Knínic směr Javůrek-pro brněnskou kliku)

      [ Zpět ]
      Datum: 30.06.2010
      Autor: jonys
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    Tak diky vsem za rady a informace.

    Jen tak pro zasmati, rano jsem se cestou do prace stavoval pro novou geocache (takova blbost v lese, co se hleda) a jak na potvoru prijezdova cesta sama kaluz, vyjete koleje a blato, presne to co nejvic nesnasim. Pres nektere kaluze jsem kolo rovnou tlacil, nektere jsem opatrne projel a jednu jsem spatne odhadl, klasicky uprostred zacalo kolo hrabat, myslel jsem ze se stihne chytit, sundal jsem nohy z pedalu v posledni chvili, oni mi v blate podklouzly a ja se i s kolem v kaluzi vyvalel... Pripadal jsem si jak idiot, domu bych se uz vratit nestihl, nastesti to nebylo az tolik videt a v praci jsem mel nahradni obleceni a sprchu. Mimochodem nejaky napad, jak dostat kousky blata z Ventisit potahu?

    Menit vidlici zatim nehodlam, krome ekonomickeho aspektu mi celkem vyhovyje soucasna vyska nohou (dost dlouho jsem vahal mezi Ibexem a Apusem) a s odpruzenou vidli by se to asi dost zmenilo.

    O jinych plastich tedy zacnu vazne uvazovat a prozkoumam znacky, ktere tu zaznely. Vzhledem k tom, jak drasticky u me prevlada asfalt to bude muset byt kompromis. A dalsim omezenim mozna bude, ze mam na kole blatniky a rozhodne je nehodlam sundat. :)

    Vubec jsem si neuvedomil, ze naslapy by mohly pomoci i v terenu. Ja o nich uz delsi dobu uvazuju v kombinaci se sandaly, tak treba se k tomu uz konecne odhodlam.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.06.2010
    Autor: Jrr
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

           

      nášlapy ti pomůžou dost, ale já se s nima do terénu na začátku bál. když jsem si zvyknul, tak je to nakonec o dost lepší, ale na začátku ne. Ale spíš díky psychice. pomůžou ti šlapat víc do kulata. Zlepší se ti vyjíždění kopců a nebudeš tolik hrabat. SmartSam je do kaluží paráda. Když jsme ho tam měl v zimě tak jsem si v nich přími liboval. projížděl jsem je schválně a naprosto rovně bez ústřelu. Na marathonkách v blátě nesmím moc zatáčet a nesmím zrychlovat při šlapání a moc zabírat, pak to jde projet taky ale na rovině. Do kopce už ne. nevím, co máš za blatníky. Mě tam vzadu klasickej blatník a MTB plášť nešel. A MTB blatník moc nedrží. Ale zadní blatník zase v podstatě nepotřebuju. Chytá to rám, nosič a sedačka....

      [ Zpět ]
      Datum: 30.06.2010
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    http://www.nakole.cz/diskuse/11691-pokolona...

    [ Zpět ]
    Datum: 30.06.2010
    Autor: Howgh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

         

    Zkus poslat bocni pohled na kolo tak, aby bylo videt nastaveni sedacky. To by mohlo delat divy.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.07.2010
    Autor: honzagalla
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

           

      Staci takhle? Tak jsem zvedav, jestli se budou dit divy... ;)
      Sedlo jsem uz zkousel nastavovat ruzne, ale ne kvuli terenu, porad mam pocit, ze sedlo neni uplne pohodlne, zrejme nekompatibilita tvaru sedla a mych zad.

      [ Zpět ]
      Datum: 03.07.2010
      Autor: Jrr
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak s lehokolem v terenu?

             

        to nejsi sám - mě tlačí po delší jízdě všechno - klasické sedlo a sedačka na azbubu taky / a to jsem si ještě přidal pod zadek vrstvu karimatky pod bulpren/, jedině dávka přírodního pivního analgetika mi dovoluje jezdit trasy nad 100 km

        [ Zpět ]
        Datum: 04.07.2010
        Autor: vladaza
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak s lehokolem v terenu?

               

          Tak ono to neni tak hrozne, ze by mi to branilo v delsich trasach, dokonce na K24 jsem mel pocit, ze po prvnich 150 km uz me nikde nic netlacilo. :)
          Jinak tam nemam bulpren, ale ventisit. Oproti molitanu se mi na ventisitu poti zada vyrazne mene, ale zase to neni tak mekke polezeni.
          Kazdopadne je skoda, ze Azub ma jen jeden tvar sedla (ve trech velikostech), naivne si rikam, ze jiny tvar by mozna sedel mym zadum lepe.

          [ Zpět ]
          Datum: 04.07.2010
          Autor: Jrr
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                 

            Sam jsem uvazoval o dotvarovani sedacky. Nicmene po pak stech km jsem zjistil, ze to neni pro mne treba. Ale uz jsem mel pripraveny material a postup. Od Tondy Zelezneho (vyrova kajaku) mam penovy PE pouzivany na vzpery do lodi a na sedacky. Z toho jsem chtel odriznout potrebnou "ortopedickou vlozku", tepelne prilepit (zapalovacem na male plochy, horkovzduskou na vetsi) a na zaver dotvarovat smirglem. A pres to teprve dat puvodni bulpren. Myslim, ze by to melo fungovat bez problemu.
            Mne na sedle zase vadi ten horni konec. Tu a tam se dloubnu do horni casti krku tesne pod prilbu. Snad se dokopu k tomu, abych horni konec upravil podle vzoru "uzovky" http://www.natrix2.com/media/img/natrix2_4...

            [ Zpět ]
            Datum: 04.07.2010
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                   

              todle jsem vyřešil nevědomky primitivním způsobem tak, že na křeslo malé velikosti jsem koupil bulpren na to větší, tím pádem mi bulpren přesahuje horní hranu sedla cca o 10 cm, když zakloním hlavu je to skoro! jako opěrka

              [ Zpět ]
              Datum: 04.07.2010
              Autor: vladaza
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                 

            no, jestli máš ventisit, tak chápu, že ti to není pohodlný. Mě taky ne. Nemohl bych na tom jezdit....

            [ Zpět ]
            Datum: 04.07.2010
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                   

              No ja bych nerekl, ze je to nepohodlny. Na zacatku jsem mel tyden pujceny Max se stredni velikosti sedla a "molitanem" s potahem. To mi opravdu nevyhovovalo, jednak me stvalo, jak moc se mi potily zada a hlavne me sedlo tlacilo do zad takovym zpusobem, ze zada opravdu bolely, dokonce i po jizde. Pravdepodobne to bylo predevsim velikosti sedla.
              Soucasny stav je spis takovy, ze zadum neco chybi, takze si pri jizde poposedavam a hledam lepsi polohu. Sedadlo trochu tlaci do mista, kde si predstavim prusecik ramen a patere, pripada mi, ze ten horni ohyb sedla je mozna moc prudky. Nebo by mozna stacilo vetsi sedlo (merim cca 195), jenze vetsi neexistuje.
              Rozhodne to ale neni problem branici jizde, jen to proste neni dokonale pohodlne.

              [ Zpět ]
              Datum: 05.07.2010
              Autor: Jrr
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                     

                pro mne ano, pro mne to nepohodlné je. netvrdím, že pro všechny, znám X lidí, kteří s tím rádi jezdí, já ne. Je to tvrdé. Bulpren je měkoučký a vytvaruje s epodle těla tak, že nevadí pod ním ani pásky od brašen atd. Necítím je. Na ventisitu jsme prostě jezdit nemohl....
                Na molitanu bych ale samozřejmě taky nechtěl. Tpo je zas druhá krajní možnost...

                [ Zpět ]
                Datum: 05.07.2010
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                       

                  Aby teda nevznikl zmatek, tak vasemu bulprenu rikam molitan, i kdyz to neni uplne totez. Proste to, co Azub v ceniku nazyva podlozka standard. :)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 05.07.2010
                  Autor: Jrr
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                     

                Z toho jak jsi teď popsal problém to fakt vypadá, že je ti sedlo malé. Možná ani nepotřebuješ větší na délku, ale jak se člověk blíží délkou zad hornní hranici vhodnosti sedla, první co začne tlačit je právě vršek sedla jakoby svíral moc uzavřený úhel s tečnou střední části sedla.
                Je možné, že někdo vyrábí sedlo s trošku jiným úhlem, které by ti sedělo líp. Zkusím se někdy zeptat známého co měří tak tak nějak a experimentoval s hodně sedly. Na K24 jel jedno nebo dvě kola na Žehličce, na kterou zrovna dal nové sedlo.

                [ Zpět ]
                Datum: 05.07.2010
                Autor: Jirka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                       

                  Za informace o alternativnich sedadlech bych urcite byl vdecny. Precijen pokud hlavni vyhodou lehokola ma byt pohodli, tak mne k tomu pohodli zatim kousek chybi.
                  Jen nevim, jak je to s kompatibilitou drzaku sedla. Uz me i napadlo, ze by za vyzkouseni stalo sedlo z Azub Eco, libi se mi ty vetraci otvory, ale tehda jsem se v Azubu dozvedel, ze by se to muselo vyzkouset, zda by slo pripevnit... a pak uz jsem se neptal.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.07.2010
                  Autor: Jrr
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                         

                    Odhaduji, ze by to slo, nicmene Ecosedlo mi neni tak pohodlne. Nejdriv si Eco zkus a pak podumej. Taky myslim, ze Eco ma 3 delky sedla odpovidajici delkam laminatovych. Mozna se bude uhel trosku lisit, ale v Tvem pripade bych u uhlu u krku spis ocekaval horsi uhel. Musi to byt kompromis pro vsechny tri delky, tedy bude nejspis odpovidat prostredni velikosti. Ale je to jen odhad. Mne Eco tlacilo na vystupcich panve. Ale prave tam po nejake dobe trosku citim i laminatove. Neni to tvarem sedla, ale mymi zdeformovanymi zady. Prave proto jsem chtel dolepovat. Eco sedlo zase v mnoha mistech pujde trosku priohnout...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.07.2010
                    Autor: Murphy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                           

                      mě takhle na začátku po delší době jízdy dost bolela kostrč. Přemejšlel jsem o úpravách sedla taky. Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem dal do pořádku tu kostrč
                      http://www.dornova-metoda.com/
                      a problém zmizel a je to v pohodě.....

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.07.2010
                      Autor: Jurimír
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                         

                    Sedačka z Eca je dost tvrdá. Po delší jízdě z Eca mě občas bolí kostrč, asi díky tomu, že je o ní opírám proti šlapkám. Teď jsem sklopil sedátko víc dozadu a je to lepší. Ale možná to je tím, že Eco nemá žádné odpružení.
                    Párkrát jsem jel něco delšího na minim a z toho mě nic nebolelo. Takže z mého pohledu je laminátové sedlo pohodlnější.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.07.2010
                    Autor: snilard
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                           

                      Jenze to mini bylo celopero - byt vidle sotva pracovala pod mymi 90 kg. Odhaduju Te tak na 60, pletu se? 8-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 11.07.2010
                      Autor: Murphy
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                             

                        To sice ano. Ale myslím si, že ty bolesti mám z toho jak se nohou zapřu mezi šlapkou a sedlem. No a kov je prostě tvrdší.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.07.2010
                        Autor: snilard
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak s lehokolem v terenu?

                   

              Ventisit, ten mam taky doma na skrini... Sice vetra, ale ukrutne jsem po nem klouzal... :(

              [ Zpět ]
              Datum: 05.07.2010
              Autor: E-Ryc
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

08.12.2016
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

161 cyklistů (13 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016