reklama
Město: Praha

Vršovický cyklopruh

Celkem pravidelně jezdím ven z Prahy po Vršovické a Černokostelecké. Tentokrát mě (mile) překvapil nově zřízený cyklopruh zhruba od Vršovického nádraží po Průběžnou. Počátek pruhu za křižovatkami je vždy označen červenou plochou, zbytek pruhu je původní asfalt.

V úrovni parku před Vršovickým nádražím se cyklopruhu docílilo zúžením stávajících dvou jízdních pruhů pro auta. Dál (už mezi barákama) původně jezdila auta ve dvou pruzích, před pár lety z pravého udělali parkovací pruh a auta jezdila jen v původním levém. Z pravého pruhu však vedle zaparkovaných aut zbýval poměrně široký prostor pro cyklisty. Mnohokrát mě napadlo, že by se z toho dal udělat cyklopruh. Nyní se to stalo skutečností.

Problém vidím však v tom, že cyklistický pruh není v celé délce kontinuální, nýbrž je přerušován místy, kam se z nějakého důvodu nevešel (zhruba mezi Bohemkou a Kubánským náměstím). Takže je člověk každou chvíli nucen vjíždět z cyklopruhu mezi auta a zase zpět. Nejsem si zcela jist, jestli to nebude mít negativní dopad na bezpečnost cyklisty.

Vypadá to ale, že se na cyklopruhu stále ještě pracuje, tudíž ve skrytu duše doufám, že toto bude ještě napraveno.

Co se týče Černokostelecké, nechápu, proč z liduprázdného chodníku se slušnou zámkovou dlažbou (mezi Úvalskou ulicí a Jižní spojkou) už dávno není cyklostezka. Stačilo by osadit jen pár značek - dva kilometry nové cyklostezky za pár set tisíc. Navíc by právě Úvalská ulice mohla propojit Vršovický cyklopruh s touto případnou cyklostezkou. Proč to ještě nikoho nenapadlo? Nebo je to v plánu? Rozhodně takovou informaci nemám k dispozici.

[ Zpět ]
Datum: 06.09.2008
Autor: Medvěd
  • Re: Vršovický cyklopruh

         

    Pokud vím, ten cyklopruh má na svědomí Auto-mat, alespoň jsem kdysi viděl u nich projekt. Mile mne překvapuje, že už to funguje. Sám tam na kole jezdím málokdy, právě kvůli absenci cyklostezek. Takže, pokud tě zajímá více, nejlepší bude asi oslovit je. Kontakt najdeš na http://www.auto-mat.cz/. Oni by snad měli v být jedním z poradců magistrátu v otázkách cyklodopravy a jsou otevření návrhům, snažej se je i nějak koordinovat.. Ten cyklopruh snad vznikl tak,že si ho vymyslel, zprojektoval a prosadil jeden student architektury.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.09.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Nemokleff)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vršovický cyklopruh

           

      Počkám, jestli se to bude ještě nějak vyvíjet. Pojedu tam zase nejspíš v sobotu, tak uvidím. Určitý krok vpřed to určitě je, jen by to chtělo vychytat nějaké ty mouchy. Na nějaké propojování cykopruhů s (dokonce ještě neexistujícími) cyklostezkami je asi ještě brzo. Tolik jich zase ještě není.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.09.2008
      Autor: Medvěd
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vršovický cyklopruh

           

      S autorem projektu (Tomášem Cachem) jsem krátce mluvil v pondělí na cykloskupině, říkal mi, že je to první fáze, kterou bylo možné za daných podmínek prosadit. Ta místa, kde byly potíže, by samozřejmě rád řešil později.
      Technicky jdou tyhle věci přes pracovní skupinu pro cyklodpravu při Radě města (snad jsem to nepopletl), kde se všichni více či méně snaží o rozumná řešení. Platilo se to z peněz TSK, které víc než půl roku nebyly; teď jsou, takže se snad do konce roku dají očekávat i nějaké další věci - byť ne tak velké (slyšel jsem jmenovat, ale z hlavy si je nepamatuju).

      [ Zpět ]
      Datum: 11.09.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Vratislav)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vršovický cyklopruh

             

        Vidím, že se Vršovický cyklopruh vyvíjí. Přibyly bíle nastříkané znaky kol - dokonce snad po každých dvaceti metrech. Pořád mi ale připadá, že je to jen několik izolovaných úseků, které na sebe (technicky) nenavazují.

        Dnes jsem si to projel v obou směrech (dokonce dvakrát) a pokaždé mě zarazilo řešení v blízkosti tramvajových ostrůvků. Cyklopruh před tramvajovým ostrůvkem končí a navíc se podél ostrůvku (už dříve) objevily jakési ochranné zóny s retardéry, které nutí řidiče aut jet více vpravo, tedy přesně tam, kde cyklista vyjíždí ze svého cyklopruhu. V místě, kde by cyklista měl být vlastně nejvíce chráněn, pruh náhle končí a cyklista je "naservírován" přímo pod kola auta, které je díky retardérům u tramvajového ostrůvku nuceno uhnout doprava...

        Jinak cyklopruh v žádném případě nechránípřed lidskou blbostí a bezohledností. Mám z dneška dvě příhody. Řidič jakési bílé dodávky se z protisměru otáčel přes tramvajové koleje a nejspíš předpokládal, že opíše oblouk o podstatně menším poloměru, takže nebral ohled na to, že se blížím po cyklopruhu. Naštěstí jsem měl lepší odhad než on, takže jsem včas snížil rychlost a stačil dobrzdit v okamžiku, kdy dodávka pravým předním kolem vjela na cyklopruh a v podstatě mi zablokovala cestu.

        Druhý případ se stal u benzinové pumpy naproti vršovickému nádraží. Zprava z vedlejší ulice hned za pumpou se chystalo vjet na hlavní (Vršovickou) malé červené auto a pokračovat po ní doleva. Řidič sice dával přednost, ale až za cyklistickým pruhem. Nejenže mi s naprostou samozřejmostí vjel do cesty, ale když se nacházel příčně přes cyklopruh, tak zastavil a začal se rozhlížet, jestli "něco" nejede. Mě v tom cyklopruhu vůbec nevnímal.

        Obě situace jsem zdárně vyřešil přesto, že jsem měl v brašnách a na nosiči dohromady zhruba čtyřicet kilo jablek, což poněkud prodlužovalo mou brzdnou dráhu a omezovalo moje manévrovací možnosti. Ale zase jsem nejel tak rychle...

        [ Zpět ]
        Datum: 13.09.2008
        Autor: Medvěd
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vršovický cyklopruh

               

          Tyto problémy střetů by vyřešilo z hlediska cyklisty přemístění cyklopruhu k chodníku, tj. obráceně než je tomu nyní. Cyklista by nebyl ohrožován zprava zaparkovanými auty ( náhlá otevření dveří řidiče, manévry aut při parkování a hlavně vyjíždění ) a zleva běžným provozem ( zejména velkými vozidly - autobusy apod. ). Ukončování pruhů by taky bylo z hlediska jízdy jednodušší a plynulejší.

          [ Zpět ]
          Datum: 17.04.2009
          Autor: Neregistrovaný uživatel (stařík)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vršovický cyklopruh

                 

            Těmi dveřmi by tě ohrožovali úplně stejně, jen z druhé strany. Důležitější ale je, že by to vytvářelo nebezpečné situace ve chvíli, kdy se cyklista zase začleňuje do provozu (protože stezka končí, protože chce odbočit atd.) V takové situaci by se na křižovatce zjevoval ,,odnikud'' a to je velmi nebezpečné. Reálná nebezpečnost, že tě někdo srazí v cyklopruhu za jízdy po rovné silnici ze zadu je minimální. Jde právě o ta kolizní místa -- křižovatky, odbočení atd. A tam jsi mnohem lépe vidět, když jsi ve stejném prostoru s auty.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.04.2009
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Hynek_)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vršovický cyklopruh

                 

            http://www.medved.wbs.cz/Vzkazy.html?

            [ Zpět ]
            Datum: 18.04.2009
            Autor: Medvěd
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vršovický cyklopruh

         

    http://doprava.praha-mesto.cz/default.aspx?id...

    [ Zpět ]
    Datum: 15.09.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (ví víc)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vršovický cyklopruh

           

      Díky za odkaz. Na třetí fotce od konce je dobře vidět potenciální riziko střetu cyklisty pokračujícího rovně z vyznačeného pruhu a auta nuceného uhnout doprava před retardéry u tramvajového ostrůvku.

      Co není fotograficky zdokumentováno, je obtížná možnost odbočit z ukončeného cyklopruhu u stanice tramvaje Otakarova doleva na Náměstí bratří Synků. Kdyby člověk jel po pruhu až do místa, kde je ukončen, byl by kvůli odbočení doleva nucen na velmi krátkém úseku překřížit tři jízdní pruhy. Z tohoto důvodu opouštím cyklopruh podstatně dříve, abych měl na to překřížení více času.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.09.2008
      Autor: Medvěd
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vršovický cyklopruh

           

      Tak kdybych měl na hlavě klobouk, tak ho tedy smeknu.

      Symbol bicyklu po 5 metrech je sice trochu luxus, ale s ohledem na neznalost řidičů motorových vozidel o přednosti vozidel, pro než je vyhrazený jízdní pruh určen, to vůbec není proti logice. Ta červená barva či červený asfalt je lahůdka a to už se vůbec nezmiňuji o vyhrazeném prostoru pro cyklisty v křižovatce. Uvidíme, co s tím udělá zima, ale teď podle těch fotek má u mě Praha za „1-“ a gratulaci posílám všem, co takovou věc dotáhli k realizaci.

      [ Zpět ]
      Datum: 16.09.2008
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vršovický cyklopruh

             

        Zdravím NaKole, já bych zas až tak nejásal,počkej se smeknutím cyklopřilby až bude propojena západní a východní část Vršovické. Otázka - kolik km ujedeš mezi Bohemkou a Slavií kde cykloznačení chybí? Zeptej se pánů radních, proč v Praze nelze vytvořit bezpečné nasebe navazující cyklopruhy podle holandského vzoru. Tady byly vyhozeny miliony z našich daní, a zas se moc nic neřeší. Blažej

        [ Zpět ]
        Datum: 17.09.2008
        Autor: blažej
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vršovický cyklopruh

               

          Smekávám obvykle klobouk, u přilby mám řemínek a trvalo by to dlouho :-)
          A můžu vědět, kudy jinudy by si jel, pokud by tam ty pruhy nebyly?
          U nás vyhrazené pruhy v konkrétním případě vytvořit nelze, protože lidé z okolních vilek, buď nejsou ochotni parkovat na svých pozemcích nebo jim je daleko parkovat na druhé straně vozovky.
          Omlouvám se, ale nevím přesně, co je holandský vzor, takže tady Ti oponovat nemůžu.
          Do milionu realizace určitě nešla a je to podle mě lepší investice, než do betonových stojanů na parkovišti (P+R) u nové stanice metra v Letňanech.

          [ Zpět ]
          Datum: 17.09.2008
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vršovický cyklopruh

                 

            Před vytvořením těch cyklopruhů se jezdilo prakticky stejnými místy. Takže jediné, co se mohlo změnit, je, že výrazným barevným značením je motorista upozoněn na možný výskyt cyklisty. Řekl bych dokonce, že s výjimkou úseku kolem Vršovického nádraží i auta jedou ve stejné stopě jako před vyznačením cyklopruhů.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.09.2008
            Autor: Medvěd
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vršovický cyklopruh

                 

            Cituji Zápis ze 17. jednání Komise Rady HMP pro cyklistickou dopravu (KCD), 8. 9. 2008:
            3. Informace o úpravách cyklistických tras v centru (jednosměrky, stopčáry, cyklistické pruhy)
            Na „údržbu“ vyčerpáno v roce 2008 již 5 MKč, z toho vyznačení pruhu ve Vršovické ul. (2 km x 2 směry) 2,9 MKč..Objednaná je realizace trasy přes Anděl. Připravují se další stanovení dopravního značení.

            Holaddský vzor je můj osobní název, znamená kontinuální cyklopruh od bodu A do bodu B, bez přerušováníní, včetně zachování cyklopruhů kolem zastávek MHD a do světelných křižovatek, pruh podél parkujících vozidel má odstup mimo zónu otevření dveří aut.

            [ Zpět ]
            Datum: 18.09.2008
            Autor: blažej
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vršovický cyklopruh

                   

              2,5 mil mi přijde trochu moc.

              Pruhy jsou na značené barvou nebo plastem? Ten červený asfalt je jenom natřený běžný asfalt nebo byl pruhy vyfrézován a potom byl položen nový červený asfalt barevný přímo z obalovny? A jsou v té ceně i nějaké stavební úpravy jako třeba snížení obruby, otáčení kanalizačních vpustí do správných směru, atd.?

              [ Zpět ]
              Datum: 18.09.2008
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vršovický cyklopruh

                     

                Je to jen nátěr nebo vrstvička nanesené hmoty s drcenými kamínky. Možná to má nějaký odborný název, ale nejsem na to odborník.

                V malé části délky je vyfrézováno původní vodorovné značení a dělicí čára mezi jízdními pruhy posunuta o pár desítek cm doleva. Žádných stavebních úprav jsem si nevšiml.

                [ Zpět ]
                Datum: 18.09.2008
                Autor: Medvěd
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vršovický cyklopruh

                       

                  Barva je barva, plast je jakoby špatně rozetřené kapičky. Plast je lépe vidět, vydrží delší čas, zimní solení a je přirozeně dražší.
                  Frézováním jsem měl na mysli odfrézování min 5 cm vrstvy asfaltu a položení nové (červené) obrusné vrstvy.
                  Pokud ty úpravy jsou jenom barvou (ale i plastem) a je zde osazeno pár značek se symboly vyhrazených pruhů, které se pohybují okolo 5 tisíc, tak opravdu nechápu, kde se ztratilo 2,5 mil. Kč. Zítra si to zkusím spočítat přesněji, ale opravdu se mi to nezdá.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 18.09.2008
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vršovický cyklopruh

                         

                    Těmhle technologiím moc nerozumím, ale laicky bych řekl, že pět centimetrů asfaltu před položením koberce vyfrézováno rozhodně nebylo. Povrch, jak jsem už psal, mi připadá jako několikamilimetrová vrstva nějakého červeného nátěru či pojiva s drcenými kamínky. Jestli se to nějak jmenuje, ale nevím.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 18.09.2008
                    Autor: Medvěd
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vršovický cyklopruh

                         

                    7 !!km tunelu Blanka bude stát nejméně 30 miliard !!! káčé. Přepočítávat peníze na "pražské" radnici nemá smysl. Těch 2,5 mil jsou úplný drobný a tady alespoň pomohly dobré věci.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 19.09.2008
                    Autor: pochy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vršovický cyklopruh

                       

                  Stavební úpravy (změny polohy obrubníků, etc), nejsou žádné. Jediné kopnutí do obrubníku a už byt by to nebyla "údržba", ale "investice" s nutností řádově složitějšího úřednického martyria.
                  Jsem si skoro jistý, že bez územního rozhodnutí nejde v Praze obrubník ani snížit. :-/

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.09.2008
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Vratislav)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vršovický cyklopruh

                     

                Vodorovné značení je kombinací plastu a rocbindy. Oboje vydrží docela dlouho (barva tak rok). Byly provedeny jen lokální opravy povrchů (výtluky v koridoru cyklopruhů) a obrus původního značení. Jinak se stavebně nic nedělo, to by to trvalo tak o 2 roky déle...

                [ Zpět ]
                Datum: 20.09.2008
                Autor: Neregistrovaný uživatel (ví víc)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vršovický cyklopruh

               

          Proč nejde v Praze v mžiku vytvořit řešení "holandského" typu?
          Protože platí české normy a technické podmínky (určují šířky pruhů atd.), protože je městem požadováno zachování kapacity křižovatek pro auta a taky protože tu nejezdí na kole tolik lidí jako v Holandsku (obtížně se obhajují větší investice, když vršovickým údolím projede jen cca 500 cyklistů denně).
          Obecnou otázkou je, zda je lepší dělat NIC (stav před 5 lety) / NĚCO (salámovou metodou v místech menšího odporu realizace možného, jako základ scelování sítě) / VŠE (ale za to v nedohledném časovém horizontu).

          [ Zpět ]
          Datum: 18.09.2008
          Autor: Neregistrovaný uživatel (žeblja)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vršovický cyklopruh

                 

            Dobře, tedy v Praze si před domem dám kolo na ramena, donesu někam k cyklostezce, kus ujedu, slezu a pár stovek metrů přenesu, nasednu a popojedu, slezu ......

            [ Zpět ]
            Datum: 18.09.2008
            Autor: Neregistrovaný uživatel (cyklomaniak)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vršovický cyklopruh

                   

              Alternativou k použití cyklopruhu není nést kolo, nýbrž jet po komunikaci společné s auty. Opakovaně ale poukazuju na to, že STŘÍDÁNÍ těchto dvou prostředí (bezpečnějšího cyklopruhu a nebezpečnější vozovky spolu s auty) je ve výsledku možná ještě nebezpečnější než trvale sdílet vozovku s auty.

              [ Zpět ]
              Datum: 18.09.2008
              Autor: Medvěd
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vršovický cyklopruh

                     

                Nesouhlasím.
                Pruh Ti nezaručuje vyšší fyzické bezpečí, takže ohrožen od motorové dopravy jsi stále stejně. Pro mě výhoda vyhrazeného pruhu spočívá v tom, že řidiči mají neustále na očích informaci, že se zde mohou setkat s cyklistou a ti lepší vědí, že v tomto prostoru (kromě zákonem vyjmenovaných situací) nemají co dělat. Dále vyznačení takového pruhu opticky zúží jízdní pruh pro auta, takže dochází i ke snížení rychlosti aut, které mě objíždějí.
                V prostoru, kde pruhy vznikly, bych jel tak jako tak (po chodníku jezdit nesmíš). Do vyhrazeného pruhu vjedu pouhým ukázáním ruky a ne přes přechod pro chodce a kus chodníku, jak tomu bývá, když najíždím na úsek stezky pro chodce a cyklisty, z které po chvíli zase musím mezi auta sjet, protože ještě není napojena na ucelenou síť.
                Bohužel vyhrazené pruhy jsou primárně pozitivem pouze pro zdatnější cyklisty. Jako rodiči s malými dětmi by mi na klidu nepřidaly a dál bych požadoval prostor pro cyklisty mimo vozovku.

                [ Zpět ]
                Datum: 18.09.2008
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vršovický cyklopruh

                       

                  Možná jsem se jen špatně vyjádřil. Pokud řidič vnímá cyklopruh a je tudíž připraven na případný výskyt cyklisty, připadá mi, že to má velký vliv na mou bezpečnost. Se zbytkem souhlas.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 18.09.2008
                  Autor: Medvěd
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vršovický cyklopruh

                         

                    A navíc Tě řidič v pruhu nesmí omezit ani ohrozit a na výjezdu Ti musí dát přednost snížením rychlosti nebo i zastavením vozidla. Ale to nelze brát doslovně, protože je hloupost, aby pak pravdu měla zrovna Tvoje mrtvola :)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 18.09.2008
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Vršovický cyklopruh

                           

                      Přesně tak. Přiznám se, že jsem o své přednosti při výjezdu z pruhu nevěděl. Nejsem zatím na cyklopruhy zvyklý. Ale tu přednost stejně nebudu využívat. Pokud totiž o té přednosti nevím já, je dost pravděpodobné, že o ní nebudou vědět ani řidiči. A to by mohlo opravdu skončit blbě.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 18.09.2008
                      Autor: Medvěd
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vršovický cyklopruh

                 

            To jsou vzájemně podmíněné věci: V Praze nejezdí příliš mnoho cyklistů, protože pro ně nejsou vytvořeny vhodné podmínky, a odpovědná místa se zdráhají investovat víc do cyklistické infrastruktury, protože je v Praze málo cyklistů. To je ale začarovaný kruh.

            Řešení vidím ale poměrně jednoduché: Vybudováním vhodné infrastruktury motivovat lidi k jízdě na kole. Ale ne k jízdám rekreačním, nýbrž hlavně dopravním. Kdo z jakéhokoli důvodu odmítá jezdit MHD, má už na výběr jen auto. Když bude slušná infrastruktura a jízda na kole po Praze dostatečně bezpečná, může se takový člověk rozhodnout pro kolo.

            Vršovický cyklopruh je určitě vynikající počin, ale je to kapka v moři - a ještě v lecčems nedotažená. Myslím, že by se kvůli cyklistické infrastruktuře vyplatilo změnit i ty normy.

            [ Zpět ]
            Datum: 18.09.2008
            Autor: Medvěd
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vršovický cyklopruh

         

    Vršovický cyklopruh považuji za ještě nebezpečnější než cyklochodníky. Je vidět, že stále mají přednost auta před cyklisty.

    Cyklostezka sice vypadá efektně, ale namalování čar a pruhů na silnici ještě není cyklostezka. Myslím tím především bezpečná cyklostezka. Jiná totiž ani nemá smysl.

    Tato je nejen nedodělaná (překážející obrubníky, atd.). Celkově ve mně budí dojem známého „aby se vlk nažral, ale koza přitom zůstala celá. Onu kozu v tomto případě představují auta zaparkovaná v pravém pruhu. Nejlepším důkazem je neexistence cyklostezky např. mezi Koh-i-Noorem a Slavií: kdyby tam byla cyklostezka, nemohlo by tam být neplacené parkoviště na silnici. Jak už z podstaty názvu vyplývá, silnice neslouží k parkování, ale k jízdě vozidel — tedy má sloužit.

    Napadlo vůbec někoho, co se stane, až nějaký pražský hňup (a že jich je mezi pražskými řidiči požehnaně) otevře dveře auta právě v okamžiku, kdy po této„cyklostezce” pojede cyklista? V lepším případě to skončí úrazem cyklisty a poškozeným autem, v horším kolemjedoucí auto přejede nejen cyklistu, ale i jeho kolo.

    Mám dojem, že ti, co u nás mají co do činění s cyklostezkami nemají ponětí, čím vůbec se zabývají.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.09.2008
    Autor: Bin-Laďin
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vršovický cyklopruh

           

      Zdravím NaKole, mé zkušenosti z Vršovické, kudy denně jezdím do a z práce. Např. směr od Kubáně u Slavie, kde končí v nedohlednu daleko před křižovatkou,pokračuji v pruhu, motoristé troubí, občas někdo stáhne okýnko a vykřikne, tady nemáš cyklopruh, jeď na chodník. To nermluvím o občas parkujících přímo v cyklopruhu. Můj názor je, že Vršovická je paskvil, který nic nevyřešil. Dokud nebude vyznačena kontinuální trasa, časté změny režimů jízdy záporně ovlivní bezpečnost silničního provozu. Vyhozené 2,6MKč z našich daní.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.09.2008
      Autor: blažej
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vršovický cyklopruh

             

        Ano, největší problém cyklistické dopravy (nejen) v Praze je v hlavách motoristů. Nemají zpravidla nejmenší ponětí, jaká práva cyklista v provozu má, a naopak, jaké povinnosti mámotorista vůči cyklistovi. Motoristé znají pouze svá práva, povinnosti si nepřipouštějí. SPoléhají na svou sílu (nebezpečnost) a očekávají, že se slabší účastníci budou před nimi chránit.

        Bohužel to však bývá někdy i naopak. Vídám kolem sebe mnoho cyklistů, kteří zase spoléhají na to, že si motorista nedovolí je ohrozit, natož srazit, a podnikají manévry, které jsou v rozporu nejen s dopravními předpisy, ale i se zdravým rozumem a pudem sebezáchovy.

        Cyklopruhy je potřeba namalovat nejen na vozovku, ale hlavně do hlav motoristů. Součástí požadavků pro získání řidičského oprávnění by měla být velmi přísná zkouška (včetně praktické v terénu) z chování vůči cyklistům.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.09.2008
        Autor: Medvěd
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vršovický cyklopruh

             

        To, že není kontinuální, je asi největší nedostatek. Jinak řidiči evidentně nechápou, že cyklopruh je prostě vyhrazený pruh pro cyklistiy, a když skončí, cyklista pokračuje po silnici - jako tomu bylo dřív. Dokud si na to nezvyknou, budou pokřikovat.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.09.2008
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Vratislav)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vršovický cyklopruh

           

      Proč tak ostrá slova...
      1. Tohle není cyklostezka (ani cyklochodník). Je to jízdní pruh vyhrazený pro cyklisty v místech, kde předtím žádný vyhrazený prostor pro cyklisty nebyl. Je to úplně stejné opatření jako jízdní pruh pro autobusy.
      2. Tam, kde pruh není, se má pokračovat po silnici, ne po chodníku. Tak se tam jezdilo předtím a tak je to míněné. Řidiči to nechápou, to je jasné, my bysme to chápat měli.
      3. Dveřní zóně se lze vyhnout jízdou v levé části pruhu.
      4. Je to nesouvislé, to je skutečně výrazný nedostatek. Je to první etapa. Kdo zná podmínky, za jakých se to prosazovalo, ten ví, že se
      a) nemohlo šáhnout na parkovací místa
      b) nemohlo šáhnout na obrubníky
      c) nemohlo šáhnout do křižovatek.
      Výsledek vypadá podle toho, ale je výrazně lepší, než předchozí nic.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.09.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Vratislav)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vršovický cyklopruh

             

        Zdravím NaKole, k bodu 3. - cyklopuh se snad má vyprojektovat tak, aby cyklista mohl využít celou jeho šíři, ne musit jezdit v jeho levé části, respektivě lízat levou čáru pruhu. Jak předjedeš pomaleji jedoucího, vyjedeš daleko do středu autopruhu. To co vzniklo, je 5x předražený paskvil za naše peníze, u podzimních voleb budu podle Vršovické volit.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.09.2008
        Autor: blažej
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vršovický cyklopruh

               

          pomaleji jedoucího cyklistu jsem myslel

          [ Zpět ]
          Datum: 23.09.2008
          Autor: blažej
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vršovický cyklopruh

               

          Vyprojektovat ten pruh s bezpečnostní zónou na dveře (řekněme 1m) a v takové šířce, aby předjíždějící cyklista nemusel mezi auta (řekněme 2m), to by šlo snad jedině zabráním celého levého pruhu až po tramvajový pás :-)

          Ruku na srdce: jak jste tam jezdili dřív? (jestli po chodníku nebo vůbec, tak chápu, že je pro vás ten pruh zklamání).

          K otázce ceny... co říct... 2.8 mil. je docela dost, ve srovnání s 30.000 mil. na Blanku, etc. je to ovšem kapka v moři.

          Hehe a volit budeš koho? Nikoho? ;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 23.09.2008
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Vratislav)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vršovický cyklopruh

           

      Cyklopruh určitě není nebezpečnější než NIC, co tam bylo doteď. Máš ale pravdu v tom, že stávající stav není ideální. K tomu, aby se kolo stalo běžným dopravním prostředkem i pro méně zdatné a méně odvažné je tento vyhrazený cyklopruh málo. Nežijeme ale v pohádce s kouzelným prstenem, ale v realitě pražské magistrátní "slibotechny", kde jakýkoliv i sebemenší dokončený projekt pro cyklisty je roven zázraku. Nejlepší co Ti mohu poradit, je otravovat Tvé volené zastupitele (způsoby záleží na tvé nátuře), aby plnily to co slibovaly. Tahle metoda funguje a čím větší bude tlak, tím lépe.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.09.2008
      Autor: pochy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vršovický cyklopruh

             

        Myslim ,ze ten cyklo pruh je nebezpecny pac cyklisti maji pocit ze jsou v chranené zone ale to je velky omyl nejen otevirajici dvere zaparkovanych aut tak odbocujici a auta ktera vyjizedeji z vedlejsich ulic dale pak auta ktera se otaceji ... dalsi problem je nerozrazovani na semaforech .... tyhle pruhy jsou nedokoncenej paskvil stejne jako sposta cyklotras po meste ktere vedou od nekud nikam opet vyhozene penize NASE penize a pak se konaji nejaky pochybny cyklo jizdy ktere maji zlepsit jizdu na kole po Praze tak pokud je tohle ten vysledek : dekuji nechci :(((((

        [ Zpět ]
        Datum: 24.09.2008
        Autor: Neregistrovaný uživatel (escobar)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vršovický cyklopruh

               

          A co chceš?

          [ Zpět ]
          Datum: 24.09.2008
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Vratislav)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vršovický cyklopruh

                 

            neplejtvat NASEMA penezma na polovicaty akce typu cyklopruhy odnikud nikam

            [ Zpět ]
            Datum: 25.09.2008
            Autor: Neregistrovaný uživatel (escobar)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vršovický cyklopruh

                   

              Nějak se začít musí a časem to možná půjde propojit.

              [ Zpět ]
              Datum: 25.09.2008
              Autor: Medvěd
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vršovický cyklopruh

                     

                potom nechapu proc to casem teda nudelaji komplet cely najednou

                [ Zpět ]
                Datum: 25.09.2008
                Autor: Neregistrovaný uživatel (escobar)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vršovický cyklopruh

                       

                  Bylo by podstatně obtížnější získat pro stavbu potřebná povolení, neboť by se to neobešlo bez stavebních zásahů do nejbližšího okolí. Předpokládám, že i s touto fází se do budoucna počítá a že se v tuto chvíli prostě jen využila příležitost a postavilo se aspoň to, k čemu ta povolení nebyla potřeba.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.09.2008
                  Autor: Medvěd
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vršovický cyklopruh

                         

                    asi se využila příležitost zadat zakázku za předražených 2,9MKč, asi primátor zase plánuje Himaláje, nevíte, zveřejnil už financovácí výstupu na Ívrist?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.09.2008
                    Autor: blažej
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Vršovický cyklopruh

                           

                      Tak to absolutně netuším.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 25.09.2008
                      Autor: Medvěd
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vršovický cyklopruh

                       

                  Protože to z mnoha důvodů nejde. Někde se pruh nevejde šířkově, některá místa se budou předělávat příští rok v rámci rekonstrukce tramvajových zastávek. A někde to prostě neskousli ti, kdo se k tomu vyjadřují (a bez jejichž kladného posouzení to nejde).

                  [ Zpět ]
                  Datum: 28.09.2008
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Vratislav)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vršovický cyklopruh

                         

                    (sorry za re na sebe, ukliknul jsem se). Na některých místech se čeká na změnu legislativy (až se bude smět víceúčelový pruh), do té doby tam není místo. A na některejch místech to prostě nešlo namalovat hned - ale to jsou insiderský informace ;-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 28.09.2008
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Vratislav)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vršovický cyklopruh

               

          ....všechno je paskvil, nejsou cyklostezky,nejsou stojany, nejsou cyklotrasy, nic nefunguje, město pro cyklisty nic nedělá a JÁ vím kdo za to může - AUTOMAT a pochybný cyklojízdy. Kdyby těch nebylo, to by se jezdilo. ...Ha, ha.

          [ Zpět ]
          Datum: 24.09.2008
          Autor: pochy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vršovický cyklopruh

                 

            nevim proc ha ha lepsi je ted nedelat nic a penize investovat rozumneji nez podnikat natlakove akce typu cyklojizdy ty rozhodne nic nevyresi ani neurci jaka dalsi picovina se zase udela a vyhodi se za ni penize NASE penize !!!!!

            [ Zpět ]
            Datum: 25.09.2008
            Autor: Neregistrovaný uživatel (escobar)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vršovický cyklopruh

                   

              Kurnik šopa, ty nemáš tušení, jak to funguje ve státní správě, samosprávě a všelijaké jiné správě. Když nebude nic letos, tak ty peníze nedáš do šuplete na příští rok, ale musíš je buď utratit nebo vrátit. A nikdo ti nezajistí, že ty peníze budou příští rok.
              A vyhozené peníze to nejsou. Je to rozumná investice do toho, aby se tam během dvou, tří let ty cyklopruhy dodělaly v celé délce. Salámová metoda nefunguje jen u dálnic.

              [ Zpět ]
              Datum: 28.09.2008
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Vratislav)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vršovický cyklopruh

         

    Je nutno říci, že cyklopruhy přímo ve vozovce, ani ty dotažené, se v mnoha cyklisticky rozvinutých městech nepovažují za dobré řešení, protože poskytují jen velmi omezenou bezpečnost.

    Jak v Bogotě tak myslím v Kodani nebo v Paříži označují oficiální zdroje (jedno z toho, nemohu si vzpomenout) cyklopruhy ve formě čáry na silnici jako zastaralé řešení, ve kterém by se nemělo pokračovat. A to samozřejmě mají na mysli skutečné cyklopruhy a ne ty, které se vypaří před nejbližší křižovatkou.

    Na druhé straně v Kodani jedním dechem dodávají, že nikdy NIKDY nedošlo k momentu, že by představitelé města prohlásili, že teď udělají spoustu cyklopruhů, vyhází spoustu aut, přeorganizují ulice. Změny se prosazovaly postupně, docházelo k určitému vývoji...

    [ Zpět ]
    Datum: 24.09.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Hynek_)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vršovický cyklopruh

           

      Ono ani v Praze se nedá očekávat nějaké závratné tempo. Ale příležitostí na namalování cykloprujhů BEZ OMEZENÍ automobilové dopravy, jako je tomu ve Vršovické, je poměrně hodně. Stejně jako je dost nevyužívaných chodníků vhodných pro označení za cyklostezku. Náklady minimální, efekt výrazný...

      [ Zpět ]
      Datum: 25.09.2008
      Autor: Medvěd
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vršovický cyklopruh

         

    Včera při cestě z Albertova do Hostivaře a zpátky jsem poprvé vyzkoušel jízdu po cyklopruzích ve Vršovické. Pruhy určitě vnímám jako plus. Připadá mi, že řidiči více počítají s přítomností cyklistů a jedou pomaleji. Dřív jsem se na kole na Vršovickou neodvážil a jezdil oklikou po pěšině podél Botiče.

    Trochu nejasné mi ale připadá zakončení pruhu v Otakarově ulici (křižovatka Otakarova - Bělehradská). Tam cyklopruh končí asi 30 m před křižovatkou mezi dvěma jízdními pruhy pro auta. Na křižovatce u semaforů jsou předsazená stání pro cyklisty. Pokud přijíždím k semaforům jako první, je vše OK ale v opačném případě musím spoléhat, že mě řidiči pustí do levého nebo pravého pruhu pro auta. Zastavit uprostřed vozovky na dělící čáře mezi dvěma pruhy mi nepřipadá zrovna bezpečné.

    [ Zpět ]
    Datum: 27.09.2008
    Autor: Džejkej
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vršovický cyklopruh

           

      Opravdu je to tam hodně nejasné. Možná existuje nějaké pravidlo chování v takové situaci, které by měli znát cyklisté a motoristé, ale pochybuju (zvláště u motoristů), že ho někdo zná, tudíž je to nebezpečné.

      Já osobně tuto situaci řeším tak, že cyklopruh opustím dřív než mě naservíruje pod kola aut. Protože na té křižovatce potřebuju odbočit doleva, získám tím dostatek času pro překřížení všech tří nebo kolika pruhů. Kdybych jel až na konec cyklopruhu, budu mít na překřížení všech pruhů málo prostoru a času.

      [ Zpět ]
      Datum: 27.09.2008
      Autor: Medvěd
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vršovický cyklopruh

             

        Dobrý článek o cyklopruzích na Vršovické:
        http://www.prahounakole.cz/2008/10/26...
        Zakončení cyklopruhu u Otakarovy řeším následovně:

        1) Pokud auta stojí na červenou, jedu po dělící čáře mezi dvěma pruhy kde stojí auta (je tam mezi stojícími auty dostatečný prostor) a počkám na předsunutém vyhrazeném prostoru na stopčáře, než naskočí zelená. Výhoda je, že do křižovatky vjíždím jako první.

        2) Pokud se blížím ke křižovatce, je zrovna zelená a auta jedou, včas se zařadím do prostředního pruhu spolu s jedoucími auty.

        [ Zpět ]
        Datum: 31.10.2008
        Autor: Džejkej
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vršovický cyklopruh

               

          Dělám to podobně. Jen v těch místech zpravidla odbočuju doleva na Synkáč, takže musím těch pruhů křížit víc.

          [ Zpět ]
          Datum: 31.10.2008
          Autor: Medvěd
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vršovický cyklopruh

         

    ten to slavny cyklopruh jsem uz nekolikrát vyuzil a musim rict ze, ridici v parkujicích autech kteri bezmyslenkovite vystoupi z auta a nepodivaji se jetli v pruhu nejede cyklista muze dojit k osklivemu stretu:(((

    [ Zpět ]
    Datum: 23.12.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (escobar)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vršovický cyklopruh

           

      Tomu se bohužel nedá 100% vyhnout. Trochu pomáhá držet se v levé části pruhu a být na tuhle eventualitu připravený. Pak naopak zažije horkou chvilku řidič, kterého z deseti čísel projíždějící cyklista seřve.
      Mně daleko víc vadí ti, kteří cyklopruh používají ke krátkodobému parkování.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.12.2008
      Autor: Vratislav
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vršovický cyklopruh

           

      njn, jenomže přesně k takovému střetu může dojít na libovolné komunikaci, kde projíždíte podél zaparkovaných aut

      to že je tam ten cyklopruh nakreslený o něco zvyšuje šanci, že si řidiči začnou cyklistů více všímat - je to rozhodně lepší, než kdyby tam nebylo vůbec nic

      [ Zpět ]
      Datum: 26.12.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (rrr)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vršovický cyklopruh

             

        problem je prave v tom ze tam vzniklo vic mista mezi parkujicimi auty a jizdnim pruhem pak ma parkujici ridic pocit ze ma misto a otevira dvere bez podivani nejakej usmudlanej napis na vozovce nevidi to je zakladni problem... na libovolne komunikaci k tomu dojit nemuze pac auta jedou tesneji k parkujicim autum a ridici se vic divaji kdy oteviraji dvere mluvim z vlastni zkusenosti V Olsinach coz je ulice navazujici na Vrsovickou si mi podobny pripad stal a malem jsem skoncil pod autama :(((( cyklopruh je velmi nebezpecny :((((

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2009
        Autor: Neregistrovaný uživatel (escobar)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vršovický cyklopruh

               

          OK .. jaké máš řešení? 1) Žádný cyklopruh.(tedy stav před úpravou) 2) Cyklopruh vedený mezi chodníkem a parkujícími auty. 3) Cyklostezka vedená souběžnými vedlejšími ulicemi 4) Něco úplně jiného ??

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2009
          Autor: pochy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vršovický cyklopruh

                 

            žádny cyklopruh!!!!! je nebezpecny!!!!!!

            [ Zpět ]
            Datum: 06.01.2009
            Autor: Neregistrovaný uživatel (escobar)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vršovický cyklopruh

                   

              Nesouhlasím. Nebezpečný není cyklopruh, ale ti kdo ho nerespektují. (Stejně tak přeci nezrušíme D1, protože je taky velmi nebezpečná, nebo sex, Nuselský most, tatarák, potápění , atd.atd..)

              [ Zpět ]
              Datum: 06.01.2009
              Autor: pochy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vršovický cyklopruh

                   

              Ten problém je samozřejmě reálný a toto je znamenité řešení! Ale nenapadlo tě na chvilku, že by bylo spíš na místě zrušit ta parkovací stání pro ty automobily, když jejich řidiči nejsou schopní nezabíjet cyklisty v přilehlém jízdním pruhu? Kdože tu vytváří nebezpečí, ještě jednou? :)

              Ale že to problém je máš samozřejmě pravdu. Bylo by zajímavé zamyslet se, jak jej řešit. Jakým způsobem tam řidiče účinně upozornit, že musí dávat pozor.

              [ Zpět ]
              Datum: 06.01.2009
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Hynek_)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vršovický cyklopruh

                     

                ten pruh ted v jake tam je podobe je nebezpecny.... reseni by bylo instalovat bile obrubniky co odeluji tamvajovy pas mezi pruh a parkujici auta tak by snad kazdymu teleti doslo ze tam jezdi lidi na kolech.....

                [ Zpět ]
                Datum: 24.04.2009
                Autor: Neregistrovaný uživatel (escobar)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vršovický cyklopruh

                       

                  Otázka zní, zda jsou bumlíky řešením reálným a vhodným... Představa, jak auta přeskakují bumlík, mi přijde dost máklá a bezpečnosti a plynulosti dopravy nepřispívající.
                  Například v Berlíně překládají po letitých zkušenostech na podobných ulicích cyklisty z profilu mezi parkujícími auty a chodci (a stromy) mezi parkující a jedoucí auta.
                  A kdyby byla Vršovická širší, i ten boční odstup by byl větší.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 29.04.2009
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (oer)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vršovický cyklopruh

                         

                    vrsovicka je siroka dost vejdou se tam vsichni jen je to o mysleni parkujicich ridicu a jinym nez dementnim zbusobem se na ten cyklopruh upozornit neda dalsi problem je ze treba na Vinohradsky je taky cyklopruh od flory na zelvu ale uz neni videt nastrik na silnici je uz v dost neviditelnem stavu tam to hrozi taky pruserem :(

                    [ Zpět ]
                    Datum: 14.05.2009
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (escobar)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vršovický cyklopruh

         

    Po cca půlročním dojíždění do práce cyklopruhem na Vršovické bych tenhle počin spíš hodnotil kladně.

    Bezpečnost: pár adrenalinových situací nastalo, ale bez kolize. Nedání přednosti u synkáče, kde je víc pruhů. Párkrát se snažil někdo sejmout při vyjíždění z vedlejší nebo při otevírání dvěří. Nicméně tyhle situace jdou snadno převídat (vystrčený předek do cyklopruhu, parkující auto).

    Rychlost: ucházející, nic lepšího se asi v zástavbě vymyslet nedá.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.10.2010
    Autor: Šlojíř
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

327 cyklistů (17 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024