reklama
Město: Brno

Dotaz primátorovi

Poslal jsem primátorovi dotaz (<a href="http://www.brno.cz/primator/index.php?pg=dotazy... target="_blank">www.brno.cz/primator/index.php?pg=dotazy</a>). Su zvědavej, co na to řekne (jestli teda dotaz projde cenzurou "administrátora")...:

Kdy bude vybudována alespoň páteřní síť cyklostezek použitelných k dopravě po městě (stávajících několik málo jednotlivých úseků je spíše rekreačních)? Jedná se zejména o spojení centra města s Královým Polem a Žabovřeskami, a to jak vrchem (tedy po Veveří nebo Botanické - ale až do centra!), tak i spodem (tedy např. Kpt. Jaroše-Lužánky-Staňkova) a spojení centra města s řekami Svratkou a Svitavou, kudy již jakési cyklostezky vedou. Vše by mohlo být zajímavé spojit okružní cyklostezkou po obvodu historického jádra města. Přičemž důležité jsou zejména úseky blízko centru, začít např. budovat cyklostezku vedoucí po Staňkově by mohlo skončit podobným fiaskem jako současná situace na Botanické.
Též by mě zajímalo, kdy bude uvedena "cyklostezka" podél Svitavy do sjízdného stavu (sloup vysokého napětí, který nelze ani obejít, nadchod nad továrnou, který nelze přejet (nebyl by přece zas takový problém ke stávajícímu nadchodu dovybudovat nájezdové rampy) a chybějící semafory přes Hladíkovu).

[ Zpět ]
Datum: 07.02.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
  • Re: Dotaz primátorovi

         

    Tak pan primátor sice cosi pod můj dotaz napsal (<a href="http://www.brno.cz/primator/index.php?pg=dotazy... target=_blank">www.brno.cz/primator/index.php?pg=dotazy&odzazn=10&cdot=84</a>), ale na dvě otázky z celkem dvou, které jsem mu položil (tedy Kdy?), neodpověděl ani slovo. I zde je vidět, že přes obecné proklamace o rozvoji cyklistiky na cyklisty radnice prostě sere. Výmluvy jako že to nejde kvůli složitému terénu a omezenému prostoru jsou úplně mimo, stačí se podívat třeba do Vídně. To, že je třeba k vybudování cyklostezky rekonstruovat celou ulici taky neberu, mnohdy to není pravda, někde by dokonce stačilo pouze nakreslit na asfalt čáru, navíc spousta ulic prošla v poslední době úplnou rekonstrukcí a cyklostezka se tam neobjevila.

    [ Zpět ]
    Datum: 24.02.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dotaz primátorovi

           

      A cos čekal? Mají výhledový plán, vědí, co chtějí stavět, ale to je tak maximum. Už jenom dát tomuhle plánu časový program je zcela mimo ně, natož odpověď na otázku kdy bude ucelená síť. A výmluvu na terén a prostor nacpou představitelé města do každé řeči o cyklistice, kterou jsem doposud slyšel. A najdou se ostatně lidi, kteří je v tom podporují. Kdejaký pitomec ti na dotaz proč tu je málo cyklistiky ve městě řekne jako první, že je tu moc kopců. Což opravdu blbost, i ve Švýcarsku je ve městech víc cyklistů než tady. Bohužel tihle hloupí lidé pomáhají radnici v používání zažitých výmluv stále dokola.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.02.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Dotaz primátorovi

         

    opakuji dotaz, takto (trošku copy & paste :-) ):

    Pane primátore.
    Chtěl bych Vás znovu požádat, abyste odpověděl na mé otázky (téma 54). Jako odpověď jste sice připsal jakési obecné řeči, ale na dvě otázky z celkem dvou, které jsem Vám položil (tedy Kdy?), jste neodpověděl ani slovo. Výmluvy jako že to nejde kvůli složitému terénu a omezenému prostoru jsou úplně mimo, stačí se podívat třeba do Vídně. To, že je třeba k vybudování cyklostezky rekonstruovat celou ulici taky neberu, většinou to není pravda, někde by dokonce stačilo pouze nakreslit na asfalt čáru, navíc spousta ulic prošla v poslední době úplnou rekonstrukcí a cyklostezka se tam neobjevila.
    Např. stavba VMO je technicky i finančně nesrovnatelně náročnější než cyklostezky a probíhá bez nějakých zásadních zádrhelů. Přitom přínos cyklostezek může být pro dopravu ve městě stejný jako VMO.
    Opakuji svoje otázky: 1. KDY bude vybudována použitelná SÍŤ cyklostezek? 2. KDY budou alespoň stávající izolované úseky (např. podél Svitavy) uvedeny do sjízdného stavu? Děkuji.

    [ Zpět ]
    Datum: 24.02.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dotaz primátorovi

           

      Pane Torpédo, vy ty otázky kladete tak, jako kdybyste měl potřebu si něco vyříkat s nenáviděným primátorem. Co vám udělal?

      Cyklistickou dopravu hojně využívám (v létě, v zimě ne). Mám své vyježděné cestičky spíše bočními ulicemi + po vybudovaných stezkách, vidím a oceňuji že přibývají. Proč to tedy hrotit tak, jak to předvádíte vy?

      Ještě vyjádřím pochybnost o vašem tvrzení, že přínos stezek bude stejný jako VMO. To jste hodně přepískl - cyklistická doprava bude vždy jen doplňkovou, hlavní objemy dopravy ponesou jiné systémy. Jo - a cyklistická stezka vede po opačném břehu Svitavy, než je ten sloup elektrického vedení.

      Jinak samozřejmě přeji dalšímu rozvoji stezek zdar.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.04.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (McCvrk)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dotaz primátorovi

             

        Já také cyklistickou dopravu hojně využívám a to i v zimě. Také mám vyježděné cestičky hlavně bočními ulicemi. Všude ale bouhužel boční ulice nejsou, čím blíže centru tím méně bočních ulic, v centru a jeho blízkém okolí se již bočními ulicemi jezdit nedá - takže buď po hlavních, nebo po chodnících a pěších zónách, kde je to ale zakázáno.

        Nevím, jestli je nějaká změna, ale ještě donedávna vedla "cyklostezka" po břehu se sloupem a byla tam výrazně označena tabulkou "provizorní úsek". Samozřejmě, že po druhém břehu se dá jet lépe (pokud není po celé šířce uzavřen nějakou stavbou). Semafory přes Hladíkovu a nesmyslné schodiště zatím asi taky nikdo neřešil...

        Co se týká VMO - myslím to tak, že každá koruna investovaná do funkčních cyklostezek se na dopravní situaci ve městě projeví příznivěji, než každá koruna investovaná do VMO. Jinak samozřejmě VMO je stavba důležitá, ale také ve srovnání s cyklostezkami nesrovnatelně dražší. Navíc nárůstem cyklistické dopravy klesne úměrně individuální automobilová doprava, což potřebu silnic pro motorová vozidla sníží. Dále: Nesouhlasil bych s termínem "doplňková" doprava (cyklistická). Doplňková doprava jsou třeba koloběžky nebo kolečkové brusle, které mi doplní MHD (tedy vystoupím ze šaliny a dál dojedu na koloběžce). Cyklistická doprava není doplňková, ale samostatně a nezávisle existující forma dopravy. To že je menšinová je způsobeno hlavně tím, že je pro ni vyhrazen menšinový prostor. Příklad měst, které věnují cyklodopravě větší podíl veřejného prostoru ukazuje, že podíl cyklistické dopravy na celkové je úměrný právě podílu plochy, která se věnuje cyklostezkám.

        A co se týká primátora: Vadí mi na něm to, že se tváří jako velký demokrat, který komunikuje s občany, ale ve skutečnosti dotazy občanů tvrdě cenzuruje a zveřejní jen ty, co se mu hodí a v "odpovědi" nakonec na dotaz ani vůbec neodpoví. Bohužel i zde se ukazuje, že zkorumpovaní představitelé brněnské radnice hledí hlavně na svoje soukromé zájmy a vše ostatní už je pro ně jen nepříjemná přítěž (což se ukázalo mj. např. při referendu o nádraží).

        [ Zpět ]
        Datum: 03.04.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dotaz primátorovi

             

        V jiné diskuzi, myslím "Jak vidíte cyklistickou dopravu u nás?", jsme počítali investice do cyklistické dopravy versus automobilové. A i když nikdo nenabídl přesná čísla, tak je celkem evidentní, že vezmeme-li střízlivý odhad počtu lidí dopravujících se v Brně na kole, tak poměr částky vydávané na cyklistickou dopravu a na automobilovou dopravu je mnohonásobně menší než poměr uživatelů těchto systémů. A to jsme dokonce každého necyklistu automaticky zařadili mezi automobilisty, což je nesmysl, protože obyvatel nepoužívající ani jedno má větší prozpěch (menší škodu) z člověka jedoucího na kole než z člověka jedoucího autem. Proto se domnívám, že mohu tvrdit, že budování stezek pro cyklisty (doslova "stezka pro cyklisty" tu snad ani není žádná) je ze strany radnice alibistická snaha vytvářet v lidech názor typu "tak proč to hrotit". Ve skutečnosti je podpora cyklistiky naprosto mizivá.
        Na označení "doplňková" bych reagoval stejně jako McTorpedo. Na kole si dojedu v Brně kamkoliv, nepotřebuju jiné systémy dopravy, a tudíž kolo není žádným doplňkem.

        [ Zpět ]
        Datum: 03.04.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dotaz primátorovi

               

          Člověk, který deně jezdí do práce na kole s největší pravděpodobností asi nekouří, tudíž nekupuje benzín ani cigarety a tím pádem nedodává každý den do státní pokladny minimálně 30 korun spotřební daně. Proto nemůže počítat s tím, že ho v tom stát bude podporovat.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.04.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dotaz primátorovi

                 

            A jako nekuřák neautomobilista očekává, že za peníze vybrané na spotřební dani z cigaret a benzínu se mu stát pokusí zajistit co nejčitší vzduch k dýchání, protože právě tohle by mělo být účelem vysokého zdanění hlavně cigaret, ale i paliv. Tvůj argument se mi ani trochu nelíbí, kuřáci a provozovatelé aut by správně měli platit ještě vyšší daně než platí, ale ne aby měli pohodlnější život, ale aby napravili škody, které páchá jejich menšina na celé společnosti.

            [ Zpět ]
            Datum: 06.04.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dotaz primátorovi

                   

              To není můj argument, ale tak to asi je.

              [ Zpět ]
              Datum: 06.04.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dotaz primátorovi

                     

                Sorry, měl jsem napsat "argument, který uvádíš ty" místo "tvůj argument".
                Naštěstí jsem zatím neslyšel politika tohle říct, tak hloupí přece jen nejsou, ale poprvé to opravdu neslyším, je možné, že mnoho hloupých lidí tak opravdu uvažuje.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.04.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dotaz primátorovi

               

          Já sem zabrowsím jen občas, takže pozdě, ale přece. Pro vás osobně je možná cyklistická doprava hlavní, o to se nechci přít. Ale celkový podíl cyklistické dopravy na dělbě přepravní práce ve městě je zanedbatelný, v úrovni nejvýše několika málo procent (výraz "doplňkový" je myslím pro takovýto podíl vystihující, mohli bychom použít i výraz "menšinový" nebo "vedlejší" na rozdíl od podílu "hlavního", o slovíčkách se dají vést nekonečné diskuse). Přestože cyklistice velmi fandím, v žádném případě si nemyslím, že i za velmi dobrých podmínek (kvalitní síť stezek apod.) by podíl cyklistické dopravy překročil onu hranici "doplňkovosti". Samozřejmě - zlepšilo by se to, ale hlavní objemy by i nadále zůstaly na jiných dopravních systémech. Není třeba si nalhávat, že podíl cyklistické dopravy je přímou funkcí kvality stezek - na jedné staně nasypeme stezky a na druhé straně nám vypadnou další cyklisti. Takto jednoduchý svět není.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.05.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (McCvrk)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dotaz primátorovi

                 

            V tomto smyslu je _každá_ doprava doplňková, prostě tvoří vzhledem k ostatním druhům dopravy doplněk. Dokonce je takto vzato každá doprava i menšinová, protože žádný druh dopravy netvoří většinu vzhledem k celku (speciálně je menšinová individuální automobilová doprava, přestože se automobilová lobby snaží vytvořit dojem, že tomu tak není - nelze totiž měřit objem dopravy součtem objemů vozidel, ale pouze součtem přepraveného užitečného nákladu (včetně cestujících osob)).
            Že míra cyklistické dopravy je úměrná kvalitě na kole bezpečně sjízdných komunikací je jasné a kdo tomu nevěří, nechť se podívá trochu do světa, nemá cenu donekonečna opakovat příklady měst, kde to funguje. Současná cyklistická situace v Brně je srovnatelná se stavem, kdy by byl do poloviny ulic zákaz vjezdu pro auta, ulice s povoleným vjezdem by netvořily souvislou síť a ještě by byly hustě osázeny nepřehlednými nechráněnými železničními přejezdy s hustým železničním provozem. To by autem taky asi skoro nikdo nejezdil.

            [ Zpět ]
            Datum: 12.05.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dotaz primátorovi

                   

              Vystihls to, napsal bych McCvrkovi stejnou odpověď, kdybys mě nepředběhl:-). Jenom zmíním další dojem, který naše radnice tvoří za vydatné podpory automobilistů: že z poskytnutí větší podpory cyklodopravě automaticky plyne měnší podpora nebo nějaké omezení ostatním. To v drtivé většině případů není pravda. Koneckonců už jsem mockrát slyšel, že můj lehociped je tak drahý, že jsem si měl raději pořídit starou škodárnu. Automobilistům asi nedochází, že by mi měli být vděční, že jsem to neudělal, protože v tom případě bych denně smrděl a zavazel na silnici s pomalým a nebezpečným kusem šrotu. Denně by několik front na semaforech bylo o auto delší atd. Měli by se snažit, abych jezdil na kole, pokud sám chci, a nejlépe abych jim při tom nemusel jezdit po "jejich" silnici => abych měl na rušných ulicích svůj pruh nebo stezku.

              [ Zpět ]
              Datum: 12.05.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dotaz primátorovi

             

        Ještě bych doplnil z pohledu automobilisty (taky mám řidičák a občas musím dopravovat po Brně věci, které v brněnském provozu svou velikostí a počtem přesahují možnosti bicyklu i s přívěsem, často taky jezdím jako pasažér směrem mimo město - zase s neskladnýma věcma). Stejně jako na kole mám vyježděné trasy současnými ulicemi. Počkat vyjímečně pár minut v zácpě mě nezabije, navíc nikdy není město tak ucpané, aby se zácpa nedala objet jinudy (to ví každý zkušenější řidič, který město alespoň trochu zná). Tak proč budovat další silnice, když se i dnes dá ve městě autem odkudkoliv kamkoliv pohodlně dojet?

        [ Zpět ]
        Datum: 05.04.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

335 cyklistů (4 přihlášení)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024