reklama

Jižní Morava do toho šlape, zlepšuje se bezpečnost na stezkách i značení

Na veletrhu Bike Brno 2011 potvrdila Jižní Morava, že nejoblíbenějším cílem cyklistů není bezdůvodně. V roce 2011 se tu vybudovalo několik stezek, a to především v místech, kde páteřní trasy vedou po frekventovaných silnicích.

Na z Brna do Vídně se po bezpečných stezkách projedete jen na menší části trasy.
Na z Brna do Vídně se po bezpečných stezkách projedete jen na menší části trasy.
Foto: Václav Vrtal, NaKole.cz

Na veletrhu Bike Brno vystavují vůbec poprvé i české regiony. Jihomoravský kraj představuje svoji nabídku pro cyklisty na společném stánku krajů pod značkou „Česko jede".

Jihomoravský kraj křižuje hustá síť cyklotras od těch lokálních až po trasy mezinárodního významu. Nejvyšší prioritu mají trasy označené jako EuroVelo. Vedou tudy celkem tři páteřní trasy: EuroVelo 4 (Cesta střední Evropou), EuroVelo 9 (Od Baltu k Jadranu) a EuroVelo 13 (Stezka železné opony).   

 Jihomoravský kraj jako první vytypoval jejich přesné vedení a chystá se některé z nich vyznačit. V blízké době by tak cykloturisté mohli potkat na Moravě typické modré tabule s číslem, které je orámované kruhem hvězdiček. 

Stezka Brno-Vídeň

Stezka, která spojuje dvě středoevropské metropole, prochází jižní Moravou a dolnorakouským regionem Weinviertel. Stezka vychází z Brna jižním směrem podél řeky Svratky a pokračuje na Blučinu, Židlochovice, Žabčice a Vranovice, dále po hrázi vodní nádrže Nové Mlýny a přes Nový Přerov směřuje na hraniční přechod Hevlín/Laa an der Thaya. Na území Rakouska vede stezka přes Mistelbach do Vídně, její celková délka je více než 130 km.

Vedení trasy i s novými úseky najdete na přehledné mapě (zdroj: ADOS Brno).

Brno-Videň je bezpečnější

O nové úseky bezpečných tras se letos rozrostla hlavně stezka z Brna do Vídně, po které se v hlavní sezóně projede okolo 70 tisíc cyklistů. V první etapě jde o třináct nových úseků cyklostezek, které přinesou cyklistům téměř 13 km nových cest vedoucích mimo motorovou dopravu. Některé úseky jsou již těsně před otevřením, jiné budou uvedeny do provozu později.  Nejdelší hotový úsek vede z Ivaně do Pasohlávek, které stojí na břehu novomlýnské nádrže. Další bezpečné cesty vznikly v Chrlicích nebo Rajhradicích. 

Nová přeshraniční trasa se stane součástí EuroVelo9

Na jaře bychom se také mohli nově projet například po více než 10 km dlouhé přeshraniční trase Mikulov – Nový Přerov – Wildendürnbach, která rovněž leží v koridoru EuroVelo 9.  

„Od začátku příští sezóny budou navíc v turistických informačních centrech zdarma k dostání  nové cykloturistické mapy,“ slíbil nám krajský cyklokoordinátor Jaroslav Keprt.

 

Co znamená EuroVelo

Pod jménem EuroVelo se skrývá síť cyklotras, křižujících napříč celým evropským kontinentem. Celou síť spravuje Evropská cyklistická federace (ECF). V současnosti se jedná o čtrnáct tras, které mají celkovou délku 70 000 km, z čehož je 45 000 km již realizováno. Všechny trasy vyznačené v terénu jako EuroVelo musejí splňovat určitá kritéria. Síť EuroVelo se od září 2011 rozrostla o dvě nové trasy, a sice EuroVelo 13 – Stezka železné opony a EuroVelo 15 – Rýnská stezka. 

redakce NaKole.cz, 11.11.2011
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

 ()
5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

 ()
4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

O čem se mluví:

Technické rady Rohloff výplet kola a převodník před 16 minutami
Technické rady Využití 3D tisku a související pokec dnes v 10:05
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část dnes v 09:58
Štafeta NaKole.cz Štafeta Via Czechia centrál 2024 dnes v 08:58
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 146. včera v 23:35
Trénink a zdraví Co vás zaujalo 278 včera v 19:29
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

309 cyklistů (10 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024