reklama

Novinky z vydavatelství Cykloknihy

Plzeňské vydavateství Cykloknihy, jehož tituly spojuje téma jízdního kola, právě přichází se čtyřmi novými knihami ve své nabídce.

Foto: Cykloknihy

Jan Polášek

ADIEU, BIKE?

příběh z cyklistického prostředí
volně navazuje na knihu BAGÓ, HOP!

V této knize sledujeme další osudy Radky a Martina a prožíváme s nimi jejich lásku – k cyklistice i k sobě navzájem. S oběma mladými hrdiny jsme se setkali již v knize BAGÓ, HOP! Nyní jim můžeme tiše závidět jejich studentská léta a rozvíjející se vztah, který vrcholí narozením dítěte.  

Autor barvitě líčí prostředí cyklistických závodů a například průběh etapového závodu žen popisuje velice zasvěceně. Poučné jsou i pasáže o tréninku a výživě.

Kniha je určena především mladým čtenářům, ale i ostatní vyznavači kol a cyklistiky si v ní příjemně počtou.

 

Jan Tomšíček

AFRIKOU DOMŮ NA KOLE

z Kapského Města do Chocně na favoritu
3. doplněné vydání

Jan Tomšíček od mládí rád cestoval na kole a projel na něm hodně zemí Evropy. S kamarády společně postavili plachetnici Polárka, s níž se vydali na cestu kolem světa. Po osmi měsících zakotvili na jihu Afriky. Tam se Jan Tomšíček rozhodl, že cestu ukončí, zůstane v Kapském Městě, bude pracovat a cestovat na kole. Během téměř dvouročního pobytu našlapal na jihu černého kontinentu zhruba 25 tisíc kilometrů. Dobrý trénink pro to, aby se utvrdil v přesvědčení, že se vrátí domů na kole…

Co dodat? Cesta z Kapského Města do Chocně mu trvala 5 měsíců a 20 dní a na kole za tu dobu odšlapal 13 600 km. K tomu ještě nutno přičíst asi 800 km auty, kde to bylo pro kolo nesjízdné nebo kde bylo nebezpečno, 600 km vlakem přes Núbijskou poušť a 1700 km loděmi přes Asuánskou přehradu a Středozemní moře. Tedy celkem 16 700 šťastných kilometrů popisovaných v této knize.

„Afrikou domů na kole" vychází již potřetí a stává se autorovou nejúspěšnější knihou. 

 

Ivo Hrubíšek

NEBEŠTÍ CYKLISTÉ

aeroplány poháněné šlapáním
ojedinělý námět, u nás dosud nikým nezpracovaný

Příběh nebeských cyklistů nás bude provázet historií lidské touhy vznést se vlastní silou a létat jako ptáci, což bylo snem lidí odedávna. Svědčí o tom kresebné a písemné nálezy objevené v kulturním dědictví starých národů. Odráží se to také v mnoha bájích, mýtech a legendách.

Po stručném nahlédnutí do nejdávnější minulosti se autor zaměřil především na šedesátá až osmdesátá léta 20. století, kdy docházelo k naplnění těchto odvěkých tužeb, kdy snahy o létání silou lidských svalů kulminovaly.

Byla to především Velká Británie, v níž se v těchto šedesátých letech zabývalo několik skupin nadšenců stavbou letadel poháněných lidskou silou – HPA (Human Powered Aircraft). Pak se jejich vývoj přenesl do USA, kde měli konstruktéři k dispozici moderní materiály „kosmické éry", a tak nastal posun jejich stavby a létání s nimi od nadšeného amatérismu k solidnímu vědeckému přístupu. Vznikající šlapací letadla byla schopná ve své době těch nejlepších výkonů, aniž by nacházela v ostatních zemích konkurenci.

Den, který se zapsal do historie létání byl 12. červen 1979. Tehdy pilot-cyklista Bryan Allen překonal vlastní silou na stroji Gossamer Albatross kanál La Manche od britských břehů k francouzským za 2 hodiny a 29 minut. Získal tak Kremerovu cenu spojenou s vysokou peněžitou prémií 100 000 liber.

Brzy po něm následoval skvělý triumf letadla MIT Daedalus při památném letu z Kréty směrem k řecké pevnině. Tyto a další úspěchy vyvolávaly až přehnaně optimistické vize o budoucnosti šlapacích letadel. Úvahy na toto téma téměř vždy končívaly otázkou: „Čeho se dočkáme příště?" Toť otázka, na niž není jednoduché odpovědět. 

 

Milan Silný

KAŽDÝ KOPEC STOJÍ ZA … TO

volné pokračování knihy „Každý kopec má své … NEJ“, oceněné 3. místem mezi cestopisy v mezinárodní soutěži TOURMAP 2010

Motto knihy:

„Ti, kdož kopce vynechávají, polovičními cyklisty zdají se býti, neb zejména kopce pepřem a solí cyklistiky jsou.“ 

Dobývat vysoké a turisticky atraktivní kopce je po cyklistické stránce mnohem jednodušší. Praděd, Klínovec, Lysá hora, tyhle všechny hory dosahují nadmořské výšky přes 1 000 metrů a až na vrchol vede pohodlná asfaltka. I díky tomu už vrchol navštívily stovky a možná tisícovky cyklistů. Mnohem těžší je zdolávat nižší a nevýznamné vrcholy, na které žádná pohodlná silnička nevede. Člověk se ale nesmí nechat omezovat tím, co je na kole průjezdné a co ne. Když nejde vyjet, může se kolo vytlačit. 

Nové tituly z vydavatelství Cykloknihy můžete objednat  na www.cykloknihy­.cz.

Cykloknihy (PR), 06.12.2010
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

 ()
5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

 ()
4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

O čem se mluví:

Technické rady Výběr radaru na kolo, značka, mobilní app dnes v 01:06
Vyjížďky, srazy, akce Návrhy na jarní sraz 2024 včera v 23:08
NEcyklo Ukrajina 43 včera v 20:46
Vyjížďky, srazy, akce Netradiční scorelauf - WRC Brdy včera v 20:01
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 146. včera v 14:44
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část včera v 14:10
Technické rady Technické dotazy a poznatky II včera v 11:15
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

225 cyklistů (0 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024