Přátelé kol se sešli ve Stráži nad Nežárkou

Druhý víkend v září se sešli příznivci kol na mezinárodním srazu ve Stráži nad Nežárkou v jižních Čechách.

Část skupiny na výjezdu kolem třeboňských rybníků
Foto: Bejbís

Psát o cyklistických srazech je ošemetná věc. Není totiž možné být všude a slyšet všechno, co se na nich událo. Proto někteří účastníci přijdou zkrátka a některé události zapadnou. Aby se tak nestalo, o to se starají všichni, kdo hned po návratu začali žhavit počítače a startovat diskuse:
Stráž – ztráty a nálezy
Stráž – fotky a video
Stráž – intimnosti

Kdo dorazil?

Ve Stráži se sešla různorodá zhruba šedesátičlenná skupina lidí, které spojuje láska ke kolu. Kromě toho se tito kolaři více či méně často scházejí na diskuzích NaKole.cz. Účastníci se tak důsledně oslovovali svými nicky a pokřikovali na sebe strejdo, banáne, švestko, airline, wewerko a podobně. Organizaci srazu si tentokrát vzal na sebe Airline. Zatím všichni, se kterými jsem měla šanci hovořit, se shodli na tom, že to zvládl na jedničku. První ráno vstával, staral se o pohodu, honil nás do postelí (dost neúspěšně), zajišťoval počasí, otevíral a zavíral kolárnu a vůbec dělal spoustu užitečných věcí.

Lesk mezinárodní akce zajistil Jarek ze Žiliny, jinak se účastníci sjeli z nejrůznějších koutů Čech a Moravy. Nejmladší účastnici srazu byly dva roky, věk nejstaršího se mi z ohleduplnosti nepodařilo zjistit. Kromě klasických kol byly k vidění přívěsný vozík Croozer, koloběžka a tandem. Primát v počtu ujetých kilometrů drží Radek, který ze Stráže dojel domů do Prostějova po 11 hodinách a 225 km.

Kudy se jezdilo?

Na každý den byly naplánované dvě trasy – jedna dlouhá a jedna kratší, nazvaná kochací. Cami a Vette rozdali hned na začátku velmi hezky připravené mapy a popisy obou tras. Páteční trasa vedla mezi rybníky do Třeboně, Chlumu a zpět do Stráže. V sobotu pak hlavní peloton vyrazil na hrad Landštejn. Perličkou zůstává, že díky přesvědčivosti Radky všichni podlehli přesvědčení, že hrad leží úplně někde jinde, než ukazují mapy. Hrad Landštejn, hlavní cíl cesty, tak nakonec unikl svému dobytí.

Kromě společných výletů si někteří účastníci naplánovali samostatné trasy, různě se cestou odpojovali a zase připojovali, ztráceli a opět nacházeli. Bezkonkurenčně nejsilnější účast byla u večerního hodnocení a posezení v místním baru.

Oslavy a pařby

V pátek večer přijel na sraz Kolin, aby tu společně s manželkou oslavil svoje třicetiny. Organizátor NaKoláckého srazu na letošním zimním Sport Prague pak s námi statečně pařil do pozdních nočních hodin. Nejtužší jádro potom přesunulo večírek do pánských sprch, kde bylo skutečně teplo. Součástí programu se tak stala i sauna.

V sobotu večer ukončil Airline oficiální program táborákem, poděkoval všem za účast a pozval na další setkání v okolí Plzně. Budeme rádi, pokud přijedete i vy.

Část skupiny na výjezdu kolem třeboňských rybníků Základna v Novém Řadově Třeboň Kromě klasických kol byly k vidění také tandem, … … koloběžka, … … přívěsný vozík, … … nebo závěsná tyč pro dětské kolo
Jitka Vrtalová, 11.09.2006

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…