Handbike aneb i vozíčkáři mohou jezdit na kole

Cyklistika je oblíbený sport mnoha lidí. Spojuje v sobě aktivní pohyb s možností poznávání nových míst během výletů. Není tedy divu, že si tuto aktivitu oblíbili i vozíčkáři. Jediným rozdílem od osob bez fyzického handicapu je nutnost využití speciálních kompenzačních pomůcek.

Přídavné zařízení Speedy Duo 2
Foto: meyra.cz

Jedná se o tzv. handbiky – neboli speciálně upravená ruční kola, která umožňují rychlý pohyb na cyklostezkách i v nezpevněném terénu. Využívají se jak pro vrcholové sportovce, tak i rekreačně a existují i v dětské verzi. Využít je kromě osob ochrnutých po poškození míchy následkem úrazu nebo onemocněním mohou i lidé s lehkým zdravotním handicapem nebo například senioři.

Co je vlastně handbike

Handbike je speciální sportovní vozík využívající převodu fyzické síly rukou přes otáčení klik do kol. Kliky zároveň slouží jako řídítka a jsou na nich upevněné brzdy a řazení pro přehazovačku. Zní to možná složitě, ale ovládání i jízda na handbiku jsou snadné. Pro lepší stabilitu má většinou handbike tři kola – jedno vepředu a dvě vzadu.

Nevýhodou handbiku je jeho neskladnost, protože je poměrně velký a to jak na přepravu, tak hlavně na skladování. Dalším problémem může být, kam při přesednutí na handbike s běžně používaným vozíkem.

Speedy – alternativa k handbiku

Přídavné zařízení Speedy funguje tak, že se na stávající invalidní vozík jen připne. Celkově je tedy menší a skladnější, proto se lépe přepravuje a skladuje. Vozíčkář také neustále zůstává na svém vozíku a nemusí tak řešit jeho dočasné uložení při přesednutí na handbike.

Handbike Speedy se používá stejně jako klasický handbike pomocí klik. Poháněný může být s vynaložením manuální síly, inteligentním elektrickým násobičem manuální síly nebo může být poháněn plně elektricky. Jeho připnutí na invalidní vozík je jednoduché a trvá jen pár okamžiků.

Ideální na dovolenou

Pro svou praktickou velikost je handbike Speedy vhodný zejména pro rekreační sportovce a také na dovolenou, protože nezabírá příliš místa navíc. Pokud se chcete na dovolené věnovat cyklistice, není potřeba s sebou brát ještě jeden speciální vozík.

Přídavná zařízení Speedy je možné pořídit v prodejně invalidních vozíků Meyra ČR. Tato společnost také nabízí jejich krátkodobý pronájem, takže si ho můžete vzít s sebou třeba právě na dovolenou nebo si ho jen vyzkoušet před tím, než si ho pořídíte.

- inzerce -, 15.09.2017

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…
Stanley58 | 29.10.2017

Reportáž psaná na kole 1.

Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…