reklama

CYKLOŠVEC novým dovozcem Stevens

Stevens je známým německým výrobcem kol se sídlem v Hamburgu a šířka jeho nabídky je velmi nadstandardní napříč takřka všemi současnými kategoriemi jízdních kol. Logo Stevens známe z rámů nejlepších světových cyklokrosařů, ale i na špičkových celoodpružených modelů či superlehkých karbonových strojů.

Stevens Bike
Stevens Bike
Foto: CykloŠvec

Pokud si prolistujeme tři samostatné silné katalogy kolekce 2017 skoro se nám zatočí hlava. Takže pokud uvažujete o novém kole a chcete něco jiného než uniformitu nejprodávanějších značek na trhu, zahrňte do svého výběru určitě i Stevens, z jehož nabídky si vybere prakticky každý – od cykloturisty hledajícího primárně spolehlivost a co nejlepší poměr cena/výkon, až po náročného závodníka. Od loňského podzimu má německá značka nové zastoupení na českém trhu, jejím dovozcem se stala firma CykloŠvec u níž Stevens zapadl do portfolia exkluzivních značek Fox, Catlike, Kenda či Deda Elementi.

Hardtaily

Stevens je jednou z ne mnoha značek určujících si, jak velký průměr kol je adekvátní konkrétní výšce postavy, což je velmi sympatické. To znamená, že stejný model s průměrem kol 27,5" nabídne velikosti rámu 14 a 16 palců, devětadvacítková kola pak u rámů velikostí 18, 20, 22 a 24 palců. Jednoduše u navrhování kol někdo skutečně přemýšlí. Příjemné je i to, že vybrané modely jsou nabízeny ve dvou barevných kombinacích a co je ještě důležitější, to jsou nabízené převody. Stevens nejde za každou cenu s trendy, které ne vždy znamenají přínos pro uživatele. Takže závodní a sportovní modely jsou vybaveny dvoupřevodníkem a ty o něco turističtější klidně i trojpřevodníkem. Opět je vidět, že někdo při vymýšlení kol opravdu přemýšlel.

A teď už k jednotlivým modelům. Nejvyšším modelem mezi Alu hardtaily je Colorado 301, následovaný modelem Tremalzo. Skvěle provedený rám, pevné osy, vnitřní vedení bowdenů a přesmykače typu Side Swing – nic nebylo podceněno. Totéž se dá říci i v případě osazení Deore XT a vidlic Fox či RS Reba. Podobné konstrukční prvky rámu využívají i stroje Sentiero, Devil's Trail či Apllebee. Příjemné je, že i základní, cenově dostupné hardtaily Taniwha či Tonga stále respektují ideu založenou na určení průměru kola v závislosti na tělesné výšce.

Stevens Sonora 2017
Stevens Sonora 2017

Dostaneme-li se k čistě závodním modelům z karbonu, tak jim vévodí Sonora SL Di2. Již z dodatku je jasné, že řazení má na starost elektronika, a to nejvyšší sada XTR Di2. V nabídce je však i „mechanická“ verze téhož stroje, přičemž obě spoléhají na superluxusní vidlice Fox 32 Factory s nepřehlédnutelnou úpravou vnitřních nohou. Na totožném karbonovém rámu je postavena také dvojice Sonora ES/Di2, tedy opět s možností volby, zda preferujeme elektronickou řadu Deore XT či její mechanickou verzi. Základním modelem řady karbonových hardtailů je populární Sonora, jehož rám je tvarově zcela identický s výše zmíněnými, přičemž vidlice RS Recon a komponenty XT/SLX tento bike výrazně přibližují běžným hobby jezdcům.

Aby byl přehled kompletní, nesmíme zapomenout na dámské modely Mira, Nema a Luna, u nichž se vedle maximálního jízdního komfortu kladl stejný důraz na grafiku a použité barevné kombinace. Mezi hardtaily se dají zařadit rovněž fatbiky Mobster, kdy maskovaná kamufláž levnějšího z nich působí v reálu naprosto bombasticky.

Odpružená kola STEVENS

Celoodpružené stroje Stevens začněme maratonskou řadou Jura obsahující celkem šestici modelů. Na jejím vrcholu je full s dodatkem Carbon Team, sázející opět na to nejlepší osazení, jaké se dá vůbec koupit. Shodný základ s typickým čtyřčepovým zavěšením a 120mm zdvihem nad oběma koly využívá také trojice modelů a koncepčně totožné jsou i duralové rámy základních verzí modelu Jura. Řada Jura opět vychází s konceptu velikost kol v závislosti na velikosti jezdce.

Stevens Whaka 2017
Stevens Whaka 2017

Pokud budeme chtít větší zdvih kategorie All Mountain, tedy 140 nebo 150mm, nalezneme v nabídce zde populární řadu Whaka, a to opět s trojicí karbonových a dvojicí duralových modelů. Model Whaka je, jak je v této kategorii obvyklé, pouze ve verzi s 27,5" koly. Whaky si odnesly skvělé hodnocení z řady praktických testů, a to jak pro svou nemalou univerzalitu, tak pro skvěle naladěné geometrie. Zajímavostí je dvojice strojů s dodatkem +, tedy s plášti o šířce 2,8 palce. Na ještě tvrdší terén je připravena odolná enduro série Sledge se třemi hliníkovými modely na 27,5" kolech a zdvihy 160mm. 

E-bikes

Elektrokola nemohou v současné nabídce žádného výrobce chybět, a to jak městská a cestovní, tak i čistokrevně terénní, vše s preferencí středových motorů. Nabídka Stevensu je zde hodně silná a ačkoliv jej živí především řady E-Tour, E-City či E-Urban s motory Bosch, srdce bikerů zaplesá po spatření čistokrevných terénních e-biků využívajících nejvyspělejší pohon Shimano E8000.

Stevens E-Wawe Lady 2017
Stevens E-Wawe Lady 2017

Celoodpružené modely E-Whaka+ nebo E-Sledge+ jsou stavěny na nejtvrdší použití, o čemž vypovídají 150mm zdvihy a skvěle propracované rámy s integrovanými bateriemi. Ovšem ani pětice elektro-hardtailů rozhodně nezaostává a v případě modelů E-Cayolle+ či E-Wave se jedná o špičkové, zároveň však dostupné e-biky. Všechny e-biky z této kategorie (s výjimkou nejlevnějších model E-Wave) chytře využívají předností 27,5" plášťů v širokém plusovém rozměru.

Silniční a cyklokrosová kola

Silniční modely Stevens můžeme rozdělit na nejluxusnější profesionální stroje, u nichž zákazník může využít Custom Program staveb na zakázku z těch nejlepších možných komponentů, a na ty dostupnější. Na své si přijdou jak milovníci klasiky, tak i ti preferující co nejlepší aerodynamiku, stejně tak je možné vybírat z modelů s klasickými ráfkovými či moderními kotoučovými brzdami. Nejvyšší model Comet spoléhá na karbonový superlehký, kompletně inovovaný rám. Neméně precizní hrátky s karbonem má za sebou i model Ventoux, u nějž se podařilo dosáhnout vysokého stupně jízdního komfortu v kombinaci s nejvyšší boční tuhostí. Při vývoji rámu Arcalis hrál naopak největší roli nejmenší odpor vzduchu a výsledek je na pomezí závodního silničního a časovkovkářškého speciálu. Maximální hmotnostní redukce se promítla do modelu Xenon, jehož rám váží pouhých 880 gramů. Stálicí v nabídce je také model Izoard či cenově dostupnější hliníkové stroje Aspin, Stelvio či San Remo. Ultimátní záležitostí je pak časovkový model Super Trofeo.

Stevens Tabor 2017
Stevens Tabor 2017

V úvodu jsme zmínili cyklokrosové speciály, které značku Stevens zviditelnily nejen na našem trhu, jimž vévodí série s příznačným názvem Super Prestige, a to s klasickými i kotoučovými brzdami. Skvělé je, že se Stevens snaží „cyklokrosy" přiblížit i každodenním hobby jezdcům, kteří teprve začínají objevovat jejich kouzlo. Takže pokud modely Vapor či Prestige stále patří ke špičkovým strojům, Alu verze Gavere, Namur a Tabor jsou určeny pro cyklisty, kteří se s kategorií cyklokros teprve seznamují a vyžadují co nejvyšší univerzalitu i lákavý poměr cena/výkon. V nabídce cyklokrosů najdeme třeba i dětský model Junior CX

Věřte nebo ne, ale pokud jste dočetli až sem, jsme sotva v polovině nabídky německé značky. Minimálně stejně důležitou částí jsou cestovní, krosové, trekkingové nebo městské modely obsažené v samostatném katalogu. Mezi nimi nalezneme třeba i stroje spoléhající na řemenový pohon či v našich končinách nepříliš známou převodovku Pinion, stejně tak fitness modely či velmi zajímavou řadu crossů nazvanou X Series. A pokud patříte mezi nejnáročnější cykloturisty, tak pro vás bude určen model Sovereign, usazený nevšedním zadním čtrnáctirychlostním nábojem Rohloff. I takové unikáty najdeme v nabídce značky Stevens, potažmo dovozce do ČR – firmy CykloŠvec. 

Fotogalerie

Stevens Bike Stevens Whaka 2017 Stevens Sonora 2017 Stevens E-Wawe Lady 2017 Stevens Tabor 2017
Jiří Karfík (PR), www.stevens-bikes.cz, 18.07.2017
Blogy

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (3.)

 ()
Bělorusko Měli jsme před sebou druhou zemi, Bělorusko. Již jsme v minulosti tento nepříliš známý a málo oblíbený stát na kolech navštívili. Psal se rok 2003 a my přes něj mířili do pobaltských republik. Již tenkrát se nám v Bělorusku líbilo. Zemi „sosen a berjoz" s lehce zvlněnou krajinou plnou…
Peggy | 18.01.2018

Polsko 2014 - 4.část

 ()
13. den (28 km, Jája 20 km)Neměli jsme nastavený budík a vstáváme dost pozdě - skoro v devět. Ono to ale zas tolik nevadí. K autu to máme nějakých sto třicet kilometrů vzdušnou čarou a času dostatek. Na modré obloze se opět začínají objevovat osamocené černé mraky a stále hodně fouká. Odjíždíme až…
Santi | 14.01.2018

Za sluníčkem na Hebridy (2017)

 ()
Celý měsíc kolmo-tlačmo-pěšmo po ostrovech západní Vysočiny, krásné počasí skoro bez deště, žádné úmorné tropy, žádné kousavé midges, úžasná krajina, divoká příroda, daleko od přelidněné civilizace, klid, pohoda,... Byl by hřích tu spěchat a jen nahánět kilometry, nezastavit, neposedět, nevychutnat…
cyklo-poustevnik | 14.01.2018

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (2.)

 ()
... aneb co tam, kurwa, będziecie szukać v tej Rosiji? (část 2) Wieliczka, Krakow a Szlak Orlich gniazd Projíždět jihovýchodním Polskem a nezastavit se v bývalém solném dole Wieliczka nebo v historickém Krakově? Nemožné! Wieliczka byla první na řadě. Vystáli jsme frontu na prohlídku v polském…
Peggy | 10.01.2018

Polsko 2014 - 3.část

 ()
8. den (52 km, Jája 27 km)O půlnoci nás probudil liják a od té doby pršelo až do sedmi ráno. Jakmile déšť ustal, vstáváme. Obloha je jednolitě šedá a od moře k nám doléhá silné hučení.Voda na čaj se nechce vařit, je čas vyměnit baterii ve dřívkáči. Tím údržba nekončí. Šárka hlásí trochu odlepenou…
Santi | 08.01.2018

O čem se mluví:

NEcyklo Volíme prezidenta dnes v 19:10
Zaujalo 181 dnes v 18:39
Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska? 70 dnes v 16:28
OT: LAN kabel dnes v 14:08
Cestování na kole Izrael na pár dní? 2018 dnes v 12:47
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

231 cyklistů (20 přihlášených)

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (3.)

Bělorusko Měli jsme před sebou druhou zemi, Bělorusko. Již jsme v minulosti tento nepříliš známý a málo…
Peggy | 18.01.2018

Polsko 2014 - 4.část

13. den (28 km, Jája 20 km)Neměli jsme nastavený budík a vstáváme dost pozdě - skoro v devět. Ono to ale zas…
Santi | 14.01.2018

Za sluníčkem na Hebridy (2017)

Celý měsíc kolmo-tlačmo-pěšmo po ostrovech západní Vysočiny, krásné počasí skoro bez deště, žádné úmorné…
cyklo-poustevnik | 14.01.2018