reklama

Dětská kola Galaxy Myojo a Kometa

Dětskými koly je cyklistický trh doslova zaplaven. Najdeme nepřeberné množství značek a modelů, které budou ale skladbou komponentů více méně podobné. Dražší typy sice využívají více ušlechtilejších materiálu a tím pádem jsou celkově nepatrně lehčí, ale obecně platí, že žádné dětské kolo není tak extra vybaveno, jako dospělé, které si obvykle kupujeme na delší dobu.

Foto: Cyklošvec

Kola pro děti velkých světových výrobců tak mohou být kvalitativně srovnatelná s těmi méně známými, kde nepřiplácíme za image dražší značky. U Galaxy toto řešit nemusíme, tradiční jihočeská značka se zaměřuje na kvalitní produkci především ze střední třídy bicyklů, která je u nás stále nejprodávanější.

Galaxy má sice i modely závodní, ale páteř produkce tvoří právě cenově dostupnější bicykly. Silnou skupinou jsou dětská kola, včetně odrážedel a koloběžek, v mnoha modifikacích. Vybrali jsme dva zástupce bicyklů pro nejmenší o velikosti kol 20", která je mezi dětskými přibližovadly nejpopulárnější. Je určena zhruba pro věk 6–9 let a pro výšku postavy 105–135 cm.

Pro mladé pány

Tahle dvacítka s japonským jménem se bude dětem hodně líbit. Z hlediska bezpečnosti nelze výrobce než chválit. Módní policie by jistě byla také spokojená, jde o současný barevný „mainstream“ – svítivá zelená s modrou právě letí a jelikož motto značky Galaxy je „Kola, co letí“ tak zde se designér trefil zrovna do černého.

S touto barvou nebude mít problém žádné pohlaví,  kolo lze definovat jako unisex, i když holkám lépe vyhovuje dvacítka se sníženým rámem, kterou tu popisujeme jako druhou v pořadí.

Kolo má hmotnost 10 kg, což je v této kategorii standardem. Základem je bytelný rám, svařen z alu slitiny řady 7005 s Hi-Ten ocelovou vidlicí. Myojo využívá otočné řazení Shimano Revoshift, jehož ergonomie je přizpůsobena menší dětské ruce i síle. Převodů je celkem šest, což musí malému jezdci stačit. Pro většinu je to první řazení a také první seznámení s oběma  brzdami ovládanými páčkami.

Řídítka jsou sice ocelová, ale  sedlovka a další díly  je vyrobeny z lehčí alu slitiny. Kolo je vybaveno spolehlivými véčkovými brzdami a páčkami taktéž z alu slitiny. Ovládání brzd značky Logan jde velmi lehce a každé dítě se s nimi dokáže brzy sžít.

Dalším komponentem využívajícím lehkou hliníkovou slitinu jsou broušené dvoustěnné ráfky. CykloŠvec je dovozce značky Kenda  a tak pláště tohoto názvu jsou samozřejmě  součástí bicyklu.

Docela podstatnou „maličkostí“ je použití rychloupínáku u obou nábojů, což usnadňuje demontáž, či opravu defektu a rozhodně to není standardem u všech značek této kategorie. Kolo má také standardně stojánek, což také není  vidět vždy a všude.  U dětí vzhledem k tomu, jak s bicykly zacházejí, je tento doplněk přímo nutností.

Celkový dojem z malého biku je pozitivní,  jak co se týká pojetí designu, tak i komponentové skladby a rámu. Snad by mohl časem přibýt i model s odpruženou vidlicí, ty jsou ovšem těžší a mnoho značek se tomu u dvacítky zatím vyhýbá a nasazuje je až od čtyřiadvacítek.

Pro mladé slečny

Doba přeje trendu oddělovat dámské a pánské produkty čím dál víc. Pokud si to můžete dovolit a nečeká na bicyklík v pořadí další sourozenec jiného pohlaví, pořiďte své malé slečně lady bike. Zde se Galaxy nijak nevyhraňuje jak v designu, tak i názvu. Kometa využívá nadčasovou elegantní kombinaci červené s bílou.

Nízko-nástupový rám,  kterým je obdařena  Kometa,  dost podstatně usnadní první seznamování s technikou jízdy na vyspělejším  kole. Hlavně pádů bude mnohem méně, protože někdy sesednout z kola se prostě nestihne a tady je to mnohem rychlejší. Jinak co se kvality provedení týká, je Kometa zcela shodná s Galaxy Myojo  a platí pro ní tudíž ty samé závěry, pouze hmotnost je u jiného typu rámu o 500g vyšší.

Podrobné informace včetně aktuálních cen najdete na webu Galaxy-Bike.cz nebo přímo u výrobce, společnosti CykloŠvec.

Fotogalerie

Mike Koukal (PR), 27.12.2013
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | včera

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

O čem se mluví:

Cestování na kole Sevilla a jižní španělsko vůbec 2024/4 dnes v 18:17
Technické rady Technické dotazy a poznatky II dnes v 17:45
Cestování na kole Směr Provence na e-kole dnes v 17:10
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část dnes v 16:51
NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 16:36
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část dnes v 16:29
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

244 cyklistů (9 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | včera

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024