Na Osoblažsku je blaze, aneb kraj na kraji

Časné ráno v Karlově Studánce (Světlana Jasná, NaKole.cz)

Na osudu kraje na sever od Bruntálu se osudově podepsaly dějiny posledních 150 let. Nejprve se kraj škrtnutím pera dostalo na periferii Rakouska, po dvou následujících světových válkách byl devastace dovržena. Kdo nebyl odsunut, později raději odešel. Region se snad nejvyšší nezaměstnaností, kde končí koleje vlaků a pokračovat se dá už jenom na kole směrem k horám, do ráje bikerů a milovníků sjezdů...

Štafeta NaKole.cz 2012 skončila na Slovácku

Sladká tečka za Štafetou NaKole.cz 2012 (Václav Vrtal, NaKole.cz)

Velký podzimní sraz na moravském Slovácku znamenal také ukončení letošní štafety NaKole.cz. Svoji pouť tu zakončil štafetový kolík, který vyrazil na začátku června z Prahy a během léta prošel rukama cyklistů ze šesti krajů ČR. NaKolík tak představil čtenářům NaKole.cz cyklotrasy a zajímavá místa v Jižních Čechách, na Vysočině, Jižní Moravě, na své cestě se podíval i do Vídně.

Pavel Valenta: Netušil jsem, že píšu do soutěže

Na kolech v Rumunsku. (archiv Pavla Valenty)

Letní soutěž blogerů NaKole.cz je u konce, její hlavní výhra míří na druhý konec republiky do Hranic na Moravě. Jeho čerstvý majitel Pavel Valenta prý psaním splácí svůj dluh ostatním cestovatelům a při tvorbě vítězného blogu na výhru ani nepomyslel.

Cyklisté si stěžují na České dráhy, vlaky jezdí ale stále více

(Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

Ačkoli od našich návštěvníků zaznívají časté nářky na problémy s přepravou kol ve vlacích Českých drah a nezřídka nepřátelský přístup jejich pracovníků k cestujícím cyklistům, počet kol přepravených státním dopravcem rok od roku roste.

Podél bývalé železné opony do „malého Berlína“

Špalíček na chebském náměstí Krále Jiřího z Poděbrad (Václav Vrtal, NaKole.cz)

Nejznámější cyklotrasou v Karlovarském kraji je bezesporu cyklostezka podél řeky Ohře. Pokud se po ní vydáte z Karlových Varů proti proudu, dojedete po značené trase až do Chebu. Projeďte se s námi odsud po místech, kudy po čtyřicet let vedla železná opona až na hraniční bod trojstátí Česka, Bavorska a Saska.

V Dolním Rakousku bez mapy

Schwarzataler Radweg vede údolím řeky s výhledem na alpské štíty. (Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

V Dolním Rakousku jsme vyzkoušeli, jak se cestuje po cyklotrasách jen s pomocí reklamních prospektů a orientačních tabulí. Výsledek naší prověrky rakouského cykloznačení dopadl překvapivě.

Švýcarskem podél Rýna: „Grand Canyon“ i rýnské vinice v cyklistickém balení

Oberalppass - tady pramení Rýn. (Switzerland Tourismus, Robert Boesch)

Jak ukázala naše poslední cesta do Švýcarska, v „zemi horských velikánů“ se dá jezdit i téměř po rovině. Naším posledním tipem na cyklotoulky mezi švýcarskými masivy byla úvodní část Innské stezky v kantonu Graubünden. Dnes se podíváme o něco západněji a řeku Inn vyměníme za jednu z nejdelších evropských řek protékající šesti státy – Rýn.

Iontový nápoj nebo Radler? Většinou stačí voda

(Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

Bolest hlavy, únava, malátnost, ztráta výkonu. Všechny potíže mohou mít jedinou příčinu - dehydrataci. Speciálně u cyklistů, kteří v letních parných dnech podstupují vysokou fyzickou zátěž, může nedostatek tekutin způsobit až dramatické následky. Jaké nápoje jsou na kolo nejlepší a jak často bychom měli pít?

Alpy začínají hodinu za Vídní

Nejvyšší vrchol Vídeňských Alp dosahuje přes dva tisíce metrů. (Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

Jedete po Dunajské stezce, úrodnou nížinou podél řeky se blížíte k Vídni. Jen hodinu cesty autem jsou přitom vzdálené alpské štíty s bělavou sněhovou čepicí, která mizí až s prvními přísliby léta. A právě tato část Dolního Rakouska dodnes okouzluje technikou, jež dokáže překonat alpská údolí mohutnými viadukty, po kterých se prohánějí parní lokomotivy. Podívali jsme se na tři místa, která dodnes vyvolávají údiv a okouzlují nejen vyznavače železnic.

Slezská magistrála změnila svojí podobu

Jeseník náměstí (Petr Mikeska)

Ještě minulý rok byla cyklotrasa číslo 55, přezdívaná jako Slezská magistrála, která vede z Jeseníku přes Krnov a Opavu až k Hlučínskému jezeru, jen číslem. Žádná propagace, špatné značení a nedostatek informací pasovaly tuto trasu do šedého průměru českých cyklotras. Dnes vypadá zcela jinak.

« Předchozí 1 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 50 Další »

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…