Dánský velvyslanec brázdí Prahu na kole

Ole Moesby, dánský velvyslanec v ČR a jeho nový dopravní prostředek. (NaKole.cz)

Dnes začíná v Kodani konference o klimatu, která je podle vyjádření některých odborníků doslova „poslední šancí na záchranu Země“. Dánský velvyslanec Ole Moesby se snaží upozornit českou veřejnost na toto téma a sám jde osobním příkladem. V poslední době je na Malé Straně často k vidění na nákladním kole Christiania bikes. Jak na to reagovali čeští politici, jak vypadá Praha ze sedla kola a co si myslí o českých cyklistech, o tom jsme si povídali v sídle ambasády na Maltézském náměstí.

Bike Brno - nášup městské cyklistiky

Městská kola měla na Bike Brno zase o něco více prostoru. (NaKole.cz)

Ještě jedno ohlédnutí za letošním ročníkem veletrhu Bike Brno, který opět přinesl nášup městské cyklistiky a elektrokol. Na cyklistické dopravě se krize neprojevuje, možná spíš naopak. Téměř každý výrobce (či montážní firma) prezentující na veletrhu nabízí ve svém portfoliu městská kola. A polovina z nich má elektrický příšlap. Na první pohled také zaujaly rozšířené expozice kol pro děti. Největším překvapením, které nám ale letošní Bike Brno připravilo, bylo přepravního kolo holandského stylu, (tzv. bakfiets), vyráběný v České republice.

Co přinesl veletrh Bike Brno 2009

Bike Brno v listopadu 2009 obsadil tři výstavní haly brněnského výstaviště. (Jitka Vrtalová)

Na veletrhu „Bike Brno“ jsme strávili čtyři dny. Co tu bylo k vidění, jaké trendy veletrh ukázal a s jakými osobnostmi jsme se setkali, to se dozvíte v dnešním článku.

Bike Brno v plném proudu

Bike Brno nabízí tisíce kol (NaKole.cz)

Když jsme ve středu večer přijeli na brněnské výstaviště, jeho areál překypoval automobily, ze kterých se stěhovala kola i příslušenství na stánky celkem 200 firem ve třech pavilonech. Veletrh Sport Life je největší sportovní událostí roku v rámci střední Evropy. Veletrh máte možnost navštívit až do neděle 8. listopadu.

Kamarád do deště: Podzimní Prahou na elektrokole

(Robert Kadlčík)

Tento článek nebude o věrném přátelství Lukáše Vaculíka a Sagvana Tofiho, jak by se na první pohled mohlo zdát. Následující příběh dokazuje, že i v dešti a nepohodě se může jezdit po Praze příjemně a navíc elegantně.

Ministr Gustáv Slamečka: Půjdu příkladem

S ministrem dopravy Gustávem Slamečkou jsme rozmlouvali v zasedací místnosti vedle jeho pracovny. (Petr Vít, Nakole.cz)

Je jasné podzimní ráno. Stojím před budovou Ministerstva dopravy a čekám na fotografa. Dnes máme domluvenou schůzku s mužem, který řídí pomyslný volant české dopravní politiky. Hned po příchodu mě zaujala dlouhá řada stojanů na kola. A jak ukázal rozhovor s ministrem dopravy Gustávem Slamečkou, není to jediné, co se ve své funkci chystá pro cyklisty udělat.

Bike Brno už za dva týdny

(Michaela Kulíšková)

V Brně se už za dva týdny koná tradiční veletrh Sport Life. Nabídka pro cyklisty se letos poprvé prezentuje pod samostatnou značkou Bike Brno. Od 5. do 8. listopadu přivítá své návštěvníky největší akce tohoto druhu v České republice. Redakce NaKole.cz bude mít své zastoupení na dvou stáncích veletrhu.

Potíže s obrubníkem

Tenhle nenápadný chodníček to všechno způsobil... Nově vyznačená cyklotrasa A26 podél Rokytky. Během potisku cedulí asi došly barvy - v terénu je trasa občas značená jako A2. (Tomáš Prousek)

Jeden chybějící nájezd na cyklotrase a co to všechno může způsobit…

Na cestu do práce je nejrychlejší kolo a vlak

Na startu na parkovišti P+R v Radotíně (České dráhy)

Dnes ráno se v Praze uskutečnil závod dopravních prostředků. Jízdní kolo bylo tak jako v loňských letech jedním z nejrychlejších způsobů, jak se dostat z předměstí do centra Prahy. Na startu se jako novinka objevilo skládací kolo.

Pražská podzimní cyklojízda

Velká podzimní cyklojízda 2009 (NaKole.cz)

Velká podzimní cyklojízda je každoročně oslavou volného pohybu a svátkem městských cyklistů. Také včera projelo Prahou několik tisíc lidí na kolech, koloběžkách, bruslích a skateboardech. Letošní ročník jasně ukazuje, že hranice mezi „oficiální“ a „neoficiální“ kulturou se pomalu stírají.

« Předchozí 1 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 31 Další »

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…