Velký test elektrokol

(Jiří Juřík)

Kolem elektrokol se točí řada nejrůznějších otázek a pochyb. Některé z nich se pokusí zodpovědět a rozptýlit velký test elektrokol, který pro vás připravila redakce NaKole.cz ve spolupráci s půjčovnou elektrokol PREkolo.

Cyklokino, neboli bez kola ani ránu

(CycleCinemaClub Wien)

Vídeňský „CycleCinemaClub“ je unikátní open-air kino, jehož plátno funguje díky energii ze speciálně upravených jízdních kol. Projekce se konají v parcích a na dalších veřejných prostranstvích. Vzhledem ke způsobu pohonu ovšem tato forma kina funguje pouze za aktivní spoluúčasti diváků.

Odstartoval veletrh FOR BIKES 2013

Kola, kam se podíváš. (Jiří Juřík)

V pátek 5. dubna v 10:00 začal čtvrtý ročník jarního cyklistického veletrhu FOR BIKES, který naleznete na pražském výstavišti v Letňanech. Na co se můžete těšit, vám představí malá pozvánka na tuto akci, kterou můžete navštívit následující sobotu a neděli, vždy od 10 do 18 hodin.

Kupujeme elektrokolo - na co si dát pozor při jeho výběru

(Jitka Vrtalová)

Koupě elektrokola je významnou událostí srovnatelnou s koupí automobilu. Nejde ani tak o výši nákladů, ale o okamžik „zlomu“, kterým tato akce svým způsobem je. Ostatně vše je jednou poprvé, a elektrokolo je věcí přeci jen relativně novou až tajemnou. Proto si při jeho výběru budete dávat větší pozor, než u koupě kola standardního.

Pavel Hnilička: Architekt na kole a v bílé košili

(Jan SCHEJBAL, Hospodářské noviny)

Architekt a urbanista Pavel Hnilička toho v životě stihl celkem dost. Vystudovat prestižní školu ve Švýcarsku, založit vlastní ateliér, stát se otcem tří dětí. V současné době podniká velkou část cest po Praze na elektrokole. Jak zkušenost s ním ovlivnila jeho život a práci, jsme si povídali v jeho kanceláři na pražské Ořechovce.

Na co si dát pozor při nákupu levných elektrokol

(NaKole.cz)

Před novou cyklistickou sezónou mnoho z nás uvažuje o výměně nebo vylepšení svého kola. Nízké ceny některých kol jsou sice lákavé, ve výsledku se ale ukvapená koupě může vymstít. Dvakrát to platí u elektrokol, která jsou oproti běžným kolům náročnější na údržbu i kvalitní provedení. Dnes se tedy podíváme na zoubek elektrokolům v nejnižších cenových patrech.

Elektrokolo jako tahač i mikrobus

(Citybikes)

O využitelnosti elektrokol jako pomocníků v obtížných cyklistických situacích nebo při zdravotních obtížích jsme psali již dříve. Elektrokola se v Česku rychle ujímají jako pomocníci při převozu těžkých nákladů nebo dokonce osob. Dnes se podíváme, jak vypadá provoz takového „tahače“ v praxi.

Elektrokola: Výběrem správného elektromotoru ušetříte síly

Nejčastěji je k vidění na elektrokolech bezkartáčový motor. (Petr Vít)

Elektrokolo se od běžného kola liší dodatečným vybavením, které může vydatně pomoci při šlapání, ale také způsobit potíže.  Elektrická část elektrokola se skládá ze tří základních skupin součástek: elektromotor, řídící jednotka s kabeláží a akumulátor. Tentokrát jsme si vzali pod drobnohled právě elektromotory.

Co byste měli vědět, než sednete na elektrokolo

(Petr Vít, Nakole.cz)

Není kolo, jako kolo, natož když se k němu přidá elektrická asistence, tedy výpomoc motoru poháněného energií z baterie. Chování stroje s motorem má svoje zvláštnosti, a proto se jeho ovládání a řízení trochu liší od jízdy na běžném jízdním kole. Zde jsou zkušenosti našich testerů, kteří se na elektrokola specializují.

Jak fungují ePointy, nabíjecí stanice Skupiny PRE

Nabíjecí stanice ePoint PLUS v Avion Shopping Parku Ostrava (PRE)

S dopravními prostředky na elektrický pohon se lze v České republice setkat čím dál častěji. K nejvíce zastoupeným typům patří logicky elektrokola, kterých je do ČR dovezeno ročně více než 10 000, v městských aglomeracích si popularitu získávají elektroskútry a nabídka elektromobilů by se na českém trhu měla podstatně zvětšit v příštím roce. Ruku v ruce s rozšířením uvedených dopravních prostředků postupuje i výstavba nabíjecích stanic.

« Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 Další »

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | včera

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…