Tour de Labe povede z Děčína do Magdeburgu

Z loňského ročníku Tour de Labe. (Jan Ritter)

Labská stezka patří v Německu k nejoblíbenějším cílům cykloturistů. U nás jsme v porovnání s našimi severními sousedy v budování bezpečných stezek pro cyklisty podél Labe o něco pozadu. Napomoci rozvoji má Tour de Labe – propagační jízda, které se účastní zástupci místní samosprávy. Letos se koná již podruhé. Jaký je stav Labské stezky v ČR a jaké nové služby pro cykloturisty jsou letos přichystány, se dočtete v následujícím článku.

Podél Bečvy s Toulavou kamerou

Cyklostezka Bečva před Valašským Meziříčím. (NaKole.cz)

Od pramenů Vsetínské Bečvy až do její soutok s Moravou jsme vyrazili na kolech společně s reportéry Toulavé kamery. S kamerou a stativem na rameně se filmaři vydali po stezce podél řeky. Jak jsme se přesvědčili, cyklostezka Bečva má co nabídnout MTB jezdcům i rodinám s dětmi.

Baťův kanál: Nová cyklostezka i veletrh lodí

(NaKole.cz)

Baťův kanál tvoří osu turistické oblasti Slovácko, která je proslulá skvělými podmínkami pro cykloturistiku. Koncem dubna tu byly otevřeny nové úseky cyklostezky, tento víkend se navíc můžeme vydat na přehlídku lodí na Baťově kanálu. Nenáročná cyklistika po rovině nebo výlet na inlinech – to je náš tip na tento víkend.

Výlet na kole do Žitavy

Říčka Mandava (Petr Petráš)

Žitava (Zittau) je starobylé město s bohatou historií ležící v Horní Lužici. Žitavou protéká řeka Nisa, takže je častým výchozím místem na cyklotrase Odra – Nisa a zde se také do Nisy vlévá říčka Mandava pramenící ve Šluknovském výběžku. A právě podél Mandavy lze z Rumburku či Varnsdorfu do Žitavy pohodlně dojet.

Mezi doly s cyklopřívěsem

(NaKole.cz)

Kladno nemá mnoho památek, přesto se tu dají najít příjemná místa pro výlety. Svůj tip na výlet s dětským přívěsným vozíčkem nám poslala rodina Králova.

NaKole.cz mediálním partnerem projektu Vltava-Labe-Press

Vydavatelství Vltava-Labe-Press v letošním roce opět připravuje speciál zaměřený na cykloturistiku. Vydavatel nejčtenějších regionálních titulů v ČR v tomto projektu spojil své síly s internetovým portálem NaKole.cz.

Christiania Bike na veletrhu For Bikes

Petr Introvič, který má na starosti cyklisty na Technické správě komunikací hlavního města Prahy. (Květoslav Syrový)

Na veletrh For Bikes, který potrvá až do neděle v Praze-Letňanech, jsme dostali od dánské ambasády zapůjčeno nákladní kolo Christiania Bike. Podívejte se sami, kdo všechno se na něm projel.

For Bikes již za týden

(NaKole.cz)

Ve vzduchu je cítit jaro a cyklisté už oprašují svá kola. Již v pátek nás čeká zahájení akce, která symbolicky otevírá novou jarní sezónu - festivalu cyklistiky For Bikes. První ročník slibuje zajímavou podívanou, na které nebudeme chybět ani my.

Dětské odrážedlo „Kokua Like a Bike Jumper“

Dětské odrážedlo „Kokua Like a Bike Jumper“ (Petr Vít, NaKole.cz)

Technický skvost ukrytý pod kabátem jednoduché elegance – i tak může vypadat dětské odrážedlo.

Dětská odrážedla First Bike

Dětské odrážedlo First Bike Street Green (Petr Vít, NaKole.cz)

Odrážedla od společnosti First Bike zaujmou na první pohled svým zajímavým designem. Do testu jsme zařadili dva modely, které se lišily barvou a osazením.

« Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Další »

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…