1000 km Tibetem na kole (2.) – První dny na střeše světa

Asfaltaka přes sedlo Simi La (4 300 m n.m.) (Karel Umlauf)

V pondělí 13. října konečně vyrážíme na kolech. Jedeme na lehko, všechny věci cestují v doprovodném náklaďáku, s sebou jen sada na opravu kola, svačina, voda a něco na převlečení.

Co přinesl For Bikes 2015

Kola, kola a zase kola. Prostě velký veletrh (Jiří Juřík)

Rok s rokem se sešel a za námi je další svátek cyklistiky, pro jiného jen veletrh, pro další pak možnost podívat se, osahat si, projet si, a hlavně poznat, co je ve světě cyklistickém nového.

S lyžemi na kole? Se sněžným CykloTruckem to zvládnete

CykloTruck s naloženými lyžemi (Jiří Štrupl)

Stalo se již tradicí, že lyžovat vyrážíme na kole a pokud není dostatek času, pomůžeme si vlakem. CykloTruck CT3 se sněžným pláštěm byla volba pro letošní Železnou Rudu.

1000 km Tibetem na kole (1.) – Příjezd do Lhasy

S Everestem na pozadí (Karel Umlauf)

Už při první návštěvě Himaláje mne v Káthmándú zaujaly cyklistické mapy. Šlo o cyklistickou variantu klasického treku kolem Annapurny a pak o trasu Lhasa – Káthmándú. Obě trasy slibují přejezdy sedel přes pět tisíc metrů nadmořské výšky.

Cycle4change – cesta napříč Evropou

(Michal Dub)

Cycle4change.cz se na jaře 2013 zrodil jako jednoduchý nápad dvou kamarádů. Hlavní motivací bylo projet na kole Evropu a poukázat na rozdíly, které v přístupu k městské cyklistice v Evropě panují, obvzláště pak ve srovnání s Prahou.

Tipy kam vyrazit do Itálie na kole

Jižní Tyrolsko (CK Extrem Tour)

Itálie je země stvořená pro pomalé poznávání, nasávání atmosféry, aktivní odpočinek. Stejně tak pro projížďky na kole, při kterých můžete kdykoli zastavit a vychutnat si zdejší neopakovatelný genius loci. Nechte se inspirovat následujícími tipy!

Trojský most ze sedla kola

Po obou stranách mostu vede piktogramový koridor. (Jiří Juřík)

Tak jim i nám konečně otevřeli Trojský most. Myšleno jim motoristům, MHD a nám ostatním bezmotorovým. Takřka týden po té slávě jsem se tam byl na kole projet, abych poznal, nakolik je tato kontroverzní stavba přínosná pro cyklisty. Tedy alespoň z mého pohledu odbornější veřejnosti.

Greenways v ČR – Greenway Jizera

Řeka 164 km dlouhá, pramenící v Polsku, německy Iser či „po polski“ Izera, je řekou, která dala jméno Jizerským horám. Vlévá se do Labe v Lázních Toušeň mezi Brandýsem nad Labem a Čelákovicemi a díky cyklotrase Greenway Jizera se můžete vydat malebnou krajinou, která její tok doprovází.

Tipy na MTB trasy – Výlet pro všechny druhy bikerů

Pro začínající bikery je u základny připravena speciální cvičná dráha. (Jiří Juřík)

Poslední tip na výlet na horském kole, v tomto letošním seriálu, bude poněkud netradiční, protože spíše půjde o upozornění na poněkud zapomenuté až zastrčené končiny, které však nabízí opravdu široké možnosti vyžití pro všechny druhy cyklistů. Takže na tuto cestu se můžete vydat třeba s celou rodinou, přítelkyní či partou tvrdých bikerů. Každý si tu najde svoje.

Greenways v ČR – Cyklostezka Bečva

Cyklostezka Bečva byla veřejnosti zpřístupněna v roce 2010 a od té doby si (nejen) u cyklistů vydobyla velkou popularitu. Celkem čítá tři úseky: vsetínskou, rožnovskou a Bečvu. Na 160 km, od pramenů Bečvy až po soutok s Moravou tak máte možnost poznávat pamětihodnosti, přírodní krásy, lidové tradice i místní speciality Valašska, Moravské brány a posléze i Hané.

« Předchozí 1 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 50 Další »

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…