reklama
Košík (0 Kč)
Nakoupíte-li za více než 500 Kč, ušetříte na poštovném

Cyklistický kalendář – Žena a kolo 2013

Žena a kolo na reklamních cyklistických plakátech z 19. a 20. století

Každoročně lákají fanoušky cyklistiky polonahé cyklistky ke koupi kalendáře Cyclepassion. Ten zachycuje přední světové sportovkyně spoře oděné, v odvážných pózách. V letošním roce se v podobném duchu odhalily i české cyklistky, které svým kalendářem chtějí vzbudit zájem o ženskou cyklistiku a získat finanční prostředky pro svoji činnost.

Náš kalendář je jiný. Žádnou ženu jsme nesvlékali, ani nefotili. Pouze jsme vybrali z velkého množství reklamních cyklistických plakátů z dřívější doby ty neskvostnější. Nejstarší z nich je hned ten první – lednový, kterému je rovných 118 let. A řekněte sami - není krásný? Stejně nádherné jsou i všechny ostatní.

Kalendář ŽENA A KOLO 2013 je celobarevný, obsahuje 15 listů velikosti 30 x 42 cm (A3 na výšku), na matném křídovém papíru gramáže 200 g, s jednoduchým kalendáriem. Má kovovou spirálovou vazbu a vzadu kartón proti poškození.

Reklamní plakáty jako obraz doby

Reklamní plakáty jsou jedinečným svědectvím doby minulé a vypovídají o společenské atmosféře v čase jejich vzniku. Jsou to doklady o formě a způsobu propagace velocipedů v konkurenčním boji usilujícím o přízeň zákazníků. Ale nejen to. Přinášejí cenná svědectví o tehdejším životě a proměnách společnosti, například o ženské emancipaci, o způsobech odívání, o pronikání techniky do běžného života, o sportování a ještě lecčems jiném. Tím, že se ucházely o pozornost a přízeň občanů, staly se účinným komunikačním médiem konce 19. a začátku 20. století. Jejich základním úkolem sice bylo informovat a propagovat, ale upoutání pozornosti širokého okruhu lidí záviselo především na výtvarném pojetí plakátu.

kalendář

Dominantním motivem byla žena

Charakteristické pro reklamní plakáty tehdejší doby je, že jejich hlavním motivem byla žena. To platí v plné míře i pro plakáty s jízdními koly. Žena jako nadpozemská bohyně, žena jako elegantní dáma, žena jako emancipovaná sportovkyně. Bylo to jedinečné spojení průmyslového výrobku s ženskou krásou. S ženou - mladou, atraktivní, elegantní, módně oblečenou nebo naopak jen úsporně oděnou, s lehkým nádechem erotiky. Typické byly různé alegorie nebo pseudomytologické motivy vycházející z řecké či římské mytologie. Tomu ostatně odpovídají i názvy některých firem vyrábějících jízdní kola nebo samotné značky kol. Často nesou jména bohyň či bohů - Diana, Déesse, Phoebus, Mars, Hercules nebo Aurora.

Nelze opomenout ani silný prvek emancipace ženy prostřednictvím jízdního kola a prezentaci ženy jako svěží, vždy hezké a pěkně upravené. Přitom optický vjem obrazového spojení ženy a kola nenásilně napovídá: jízda je tak jednoduchá a fyzicky nenáročná, že ji snadno a pohodlně zvládá i žena.

Počet stran: 15
Formát: 30 x 42 cm (A3 na výšku)
Vzhled: matný křídový papír 200 g
Vyšlo: prosinec 2012
Vydavatel: CYKLOKNIHY
Cena: 399 Kč
Může vás také zajímat

Kalendář – Rájem rozhlednovým 2017

Velký nástěnný kalendář s rozhlednami ve Středních Čechách
Rozhledny Středních Čech Kalendář RÁJEM ROZHLEDNOVÝM 2017 je celobarevný, obsahuje 14 listů velikosti A3 na výšku (30×42 cm), na lesklém…
250 Kč

Cyklistický kalendář – Žena a kolo 2015

Reklamní cyklistické plakáty z 19. a 20. století
Už potřetí přinášíme velký nástěnný kalendář, který spojuje tématiku ženské krásy a jízdního kola. Reklamní plakáty z dřívější doby jsou …
100 Kč
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

285 cyklistů (17 přihlášených)

Expedice Česká Kanada 118

Sakra, proč vlastně jedeme po ose, když nás předjíždí vlak? Napadlo mě, před Ždírcem, když se okolo nás po…
Stanley58 | 08.10.2019

Být králem na cestě ... 6. NDR

Budou to už dva měsíce, a stále jsem nedopsal své vyprávění o poslední části cesty.Nedokážu, jako třeba Peggy…
Jindra8526 | 04.10.2019

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 4 - Koráb, Doubrava

Panuje horké letní odpoledne, potí se mi záda v autě, potí se silnice pod autem a určitě se pěkně opotil i…
JohnyB | 18.09.2019