Nepopírám, že jízda na kole je zdravější, přirozenější, šetrnější k životnímu prostředí, často i rychlejší než jízda motorovým vozidlem. Konzumní orientace naší společnosti ale systematicky tlačí lidi do třech základních cyklistických rolí: fundamentalistické cyklisty, cyklisty - hazardéry a cyklisty sportovce. Fundamentalisté se vyznačují tím, že považují dopravu na kolech za tu nejlepší, hodnou maximální podpory a často odmítající motorismus. Za hazardéry považuji ty cyklisty, kteří se v současné situaci odváží na silnici, vědomi si obrovského rizika zranění či usmrcení motoristou. Sportovci jsou ti, jejichž cyklistická aktivita byla většinovým dopravním stylem vytlačena do lesů a uzavřených lokalit, tím pádem je jejich cyklistická aktivita omezena na víceméně samoúčelné popojíždění ve volném čase.
Hlavním skutečně ekologicky smysluplným využitím kola je doprava za výdělečnou činností, zajištěním podmínek k životu a dalších nezbytných akcí. Tj. činnost, která je v současnosti hazardem.
Takže v zájmu vlastního bezpečí v této džungli a v zájmu zachování zdroje prostředků pro své početné potomstvo je potřeba se vyzbrojit dostatečně odolnou skořápkou, které se říká auto. Já vím, řada z vás oprávněně namítne, že tu existuje ještě hromadná doprava.
Přesto velká většina lidí využívá hromadnou dopravu pouze z donucení, nejčastěji ekonomického. Přesvědčených uživatelů hromadné dopravy je poskrovnu.
Takže nářky fundamentalistických cyklistů, jakkoliv je považuji za opodstatněné a dobře myšlené, v naší společnosti těžko naleznou vnímavé ucho.
Základní problém expanze chobotnice motorismu je chybná kalkulace dopravních nákladů. Do nákladů se započítávají pouze náklady na dobývání a transport surovin, na výrobu dopravních prostředků, tj. náklady přímé, okamžité. Zcela opomíjeny jsou náklady na první pohled neviditelné, tj. hodnota spotřebovaných neobnovitelných zdrojů, náklady na budování komunikací, likvidaci přírodního prostředí, devastaci zdraví a tím rostoucí náklady na léčbu rakovin a dalších produktů škodlivého prostředí. Nejsou ani započteny náklady na budoucí nutnost vybudovat prostředí vhodné k životu na jiné planetě a na transport lidstva tam, až Zemi zničíme. Není to problém jen dopravy, ale i všech dalších výrobních procesů. Druhotným projevem opomenutí těchto nákladů je relativně vyšší hodnota pracovní síly, což se promítá do zkreslené proporce ceny času a zboží. Vyšší cena času vytváří tlak na pořizování dalšího zboží k ušetření "drahého" času a spirála se může vesele roztáčet dál.
Problém je o to složitější, že v dnešním konfliktním světě je obrovský tlak na konkurenci mezi jednotlivými částmi světa, kulturami a světonázory, které se bez špetky vzájemné tolerance snaží potřít jedna druhou (viz prohlášení spasitele George Bushe o nutnosti šíření demokracie).
Takže jak je vidět, problém cyklistiky není lokálním problémem budování místních cyklostezek, ale je jen málo viditelným projevem války civilizací. Bez odpovědného vztahu k přírodním zdrojům, bez globální změny přístupu od konfrontace k společné záchraně této planety pro další generace, se ani problém cyklistiky a motorismu nevyřeší. Fascinace lidí mocí, majetkem a konzumním sexem, živená cílenou propagandou konzumního "civilizovaného" stylu života je velkým pomocníkem globálních hráčů o prosazení západní "mediokracie" na celém světě. Je z toho cesta ven? Myslím, že ne.
Vy opravdu nemáte nic lepšího na práci, než zásobovat redakci podobnými traktáty? A na redakci: to z tohoto serveru bude platforma podobných věrozvěstů? Abych si příště informace o kolech a cyklistice hledal někde jinde a nemusel se prodírat zbytečnostmi, kde si někdo jenom honí ego...a je málem ještě pyšný, jak je osamělý.Třeba by se to ale umisťovat na nějaké psychoterapeutické stránky.
S požitkem Vás pane doktore cituji:
"Takže jak je vidět, problém cyklistiky není lokálním problémem budování místních cyklostezek, ale je jen málo viditelným projevem války civilizací."
Lidi, je tu někde mezi Vámi skutečný doktor?Lékař??? TOHLE musí mít nějaké číslo... DG...kolik ???
Jeníku, nejsem medvěd, za kterého mě pokládáte. A mám dost odlišné názory.
Zkopírováno z jiné diskuze, citát, čísi, řekl bych že Váš:
Aby nedocházelo k omylu: Protože jsem nechtěl "prudit" pořád zvenčí, obnovil jsem svoji dřívější registraci jako Medvěd. Takže neregistrovaný "Autor článku", neregistrovaný "Rusý" a již registrovaný "Medvěd" jsme jedna a tatáž osoba. (Myslel jsem, že to vyplývá ze znění e-mailové adresy, proto jsem to nikde extra nezdůrazňoval.)
Tak už fakt se na to kecání TADY (aspoň zde) vykašlete a jděte s tím do vaší revoluční buňky...
Promiňte pane doktore,ale tohle je už opravdu mimo mísu.Bylo by vhodné abyste sem nic nepsal a neodpovídejte prosím na moji reakci.
Pomóoooooooooooooooc !!!!!!!!!!!!
A skočej na všechno, co jim kdejakej pseudorecesista hodí. Nabádá se tady k nereagování, ale jak se něco podobnýho objeví, můžou se všichni přetrhnout, aby přišli se svým názorem. Ať jim ten špek hodí doktor, nebo ženská od škopku. Jděte se bodnout.
Na tomto servru spolu žili v míru a pokoji cyklisté různých ras, pohlaví, politického přesvědčení a náboženského vyznání. Buď tak laskav a své politické bludy si běž šířit jinam. )(
Co je na tom článku rudého? Mě připadá naopak silně antikomunistický (proti konzumu a spotřebě nerostných surovin - tedy proti věcem, kterými se komunisté vždycky nejvíce snažili chlubit).
Seš, žofko, jako obvykle úplně mimo.
Tedy, nalijte čistého vína: Proč jste motoristou, když se Vám motorismus tak hnusí? Není to zárodečný projev schizofrenie?
Vždyť to tam máte černé na bílém, kvůli bezpečnosti a díky tomu, že to občas je ekonomicky nejvýhodnější způsob dopravy...
Upozornění pro čtenáře - autorem není Medvěd, jedná se o shodu příjmení (a nějakých genů), příspěvek naopak s Medvědem polemizuje.
Brácho, ty mě zničíš! Teď si nás ještě začnou plést a já mám na krku obvinění ze schizofrenie. Ostatní diskutující prosím, aby rozlišovali Petra a Pavla, cyklistu a motoristu, "Medvěda" a "Malého Medvěda" ...
Doháje tak kolik je tady teda doprčic medvědů? Já vidim dva, nebo tři ale jistej si nejsem. Hele zase to jako nepřehánějte jo! Von jeden stačí :-)
Hele medvědi...je leden...co vám řiká zimní spánek...nic?..a co takhle nakutě - co?
Ty už přestaň popíjet, Silvestr už skončil. Pak snad uvidíš správný počet medvědů:-)) A zimní spánek beru, dobrou noc (ehm, teda zimu).
Také v tom začínám mít trochu zmatek ;-)
Ale teď mi vlastně došlo, jak "velký" Medvěd v jednom velice diskutovaném tématu psal, že se kvůli špatné veřejné dopravě už nevidí se svým bratrem... Že už za ním přestal i jezdit... Nooo, to se tedy máme na co těšit, teď si budou vyměňovat názory tady ;-)))
Ať už je zase teplo a začneme všichni opět jezdit a ne řešit neřešitelné... My tady to opravdu asi nespasíme...
Váš citát odjinud:
Aby nedocházelo k omylu: Protože jsem nechtěl "prudit" pořád zvenčí, obnovil jsem svoji dřívější registraci jako Medvěd. Takže neregistrovaný "Autor článku", neregistrovaný "Rusý" a již registrovaný "Medvěd" jsme jedna a tatáž osoba. (Myslel jsem, že to vyplývá ze znění e-mailové adresy, proto jsem to nikde extra nezdůrazňoval.)
Tak jak je to s tou schízou???Zkuste to někde extra zdůraznit...
Já nejsem brácha a brácha nejsem já. Já jsem cyklista, on je motorista. I jinak jsme vzájemně dost odlišní. Nepředpokládám, že by sem brácha přispíval pravidelně. Ale byl to od něj dobrej fór, že vás tak nádherně zmátl. Tohle diskusní téma jsem nezaložil já. Ale na druhou stranu mám pocit, že by vám jeho názory vyhovovaly víc než moje. Jeho byste z komunismu, bolševismu, cykloterorismu, levicové intelektuálštiny a podobně opravdu podezírat nemohli.:o)
Tak jsem si to přece jenom přečetla a házím na to škrtnuté sluníčko jako na ty ostatní témata.
Moje nervy... Taková hovadina...
trochu jsem nostalgicky zavzpomínal .... tenkrát jsem ještě netušil, že nějaké nakole existuje.
nicméně - k věci http://www.najzoznam.sk/strucne/spravod_clanok...
ty nové slovenské předpisy jsou zatraceně drsnější, než staré.
(Dávam to do nejkratšího dredu na dané téma, který jsem objevil.)
Já myslím, že dotyčný "Rusý" není Medvěd, že to je jen hloupá a primitivní provokace, kdy se dotyčný vydává za "Rusého - Medvěda" a snaží se navodit dojem, že je autorem pčíspěvku.
Asi by se na tyhle provokace nemělo reagovat.
Lelku, tohle už je stará věc. To se už dávno vyřešilo, je to jeho bratr, dnešní DanSed, alias Malý medvěd, alias..................................................
Dík za vysvětlení.
No jo, ale kdo se v tom má pak vyznat, když se podepisuje každou chvíli nějak jinak. Asi by se měl léčit, tohle není normální vydávat se za tři různé lidi.
safra, ten : je takový fenomén, že jste si snad ani nevšimli toho odkazu. Dávám ho sem ještě raz. sory - fakt naposled http://www.najzoznam.sk/strucne/spravod_clanok...
Já teda všiml a přečetl, ale nic zvlášť zajímavého ke komentáři jsem tam nečetl.
zaujme ten obrovský úbytek nehod. Důvod - drsné zpřísnění předpisů, odpovídající západní Evropě.
To je vždycky a všude při změně v dopravních předpisech, podívej se na naše statistiky, Polské a nevím jaké ještě.
Takovéhle jednoduché novinářské závěry jsou hrozně jaciné. Na skutečnost si počkej alespoň půl roku, spíše rok a pak můžeš začít porovnávat.
No jo, u nás to s bodovým systémem ze začátku taky vypadalo nadějně, než to vyšumělo. Asi by pomohlo bičování za překročení rychlosti a za alkohol rovnou ukřižovat na nejbližším bilboardu, ale jinak vážně nevím...
Jediné co pomůže jsou důsledné a systematické policejní kontroly a pak rychlé a účinné vymáhání pokut a následné sbírání řidičáků. No a především důsledná kontrola kontrolujících policistů.
Problém již ze starověku:"QUI CUSTODIET IPSOS CUSTODES?" - neboli "Kdo bude hlídat hlídače"?
Velice snadné, stačí chtít a jen lehce poupravit zákon a může to fungovat a docela úspěšně.