reklama

Elektrokola nejsou jen pro lidi s hendikepem

Elektrokola zažívají popularitu, o které se jejich vynálezcům ani nezdálo. Podívali jsme se na to, ve kterých situacích jsou kola doplněná pomocným motorkem výhodná a kdo si je oblíbil nejvíce. Podívejte se s námi, jak vypadají typičtí uživatelé elektrokol.

Foto: NaKole.cz

Jízdní kolo doplněné o elektropohon, to je hit současnosti. Pokud víte, jak se dívat (umíte je rozeznat od běžných kol), spatříte tyto hbité stroje takřka všude. Potkáte je ve městech, zde asi nejčastěji, mimo zástavbu na běžných komunikacích a nově i v přírodě na terénních stezkách.

Nástup kol s pomocí elektromotorku, tedy elektrokol, je v posledních letech vskutku markantní. Nicméně nemusíte mít strach, že by tyto hybridy vytlačily klasická jízdní kola, to bychom míchali, porovnávali, hrušky s jablky. Ono totiž elektrokolo nenahrazuje běžný bicykl, jen rozšiřuje jeho využití a vyplňuje prázdná místa či opuštěné pozice.

Dost teorií, vydejme se do praxe, do běžného provozu, a to kamkoliv, kde bychom se s elektrokolem mohli setkat.

Městem v kostýmku či v obleku

Zřejmě nejlepším uplatněním elektrokola je město, čím větší, tím lepší, kopci nešetřeme, úspěšnými podnikateli rovněž. Zde totiž platí rovnice: město + stoupání + serióznost = elektrokolo. Důkaz rovnice: město znamená větší vzdálenosti a navíc časté zácpy, tedy jízda autem nic moc, kopce představují námahu při šlapání do nich a následné pocení, což vylučuje poslední člen, tím je seriózní dojem např. při dojezdu na schůzku. Řešením všeho je elektrokolo. Pro jedince (bez ohledu na pohlaví), který se chce po městě pohybovat rychle, a na svá jednání dorazit včas, bez výraznější známky únavy a klidně i v obleku či kostýmku, tak právě pro něj je určeno elektrokolo.

Na kole s dětmi nebo nákupem

Druhý typ uživatelů kol se od prvního liší jen minimálně. Jde o jedince, kteří jezdí po městě, ale i mimo něj a nemají rádi zbytečnou námahu, případně převáží náklad, nebo vlastní či jiné děti. Modelovou kombinaci představuje mladá žena s dětmi a zaměstnaným manželem, bydlící na okraji Prahy, vysoko nad vltavským údolím, tedy centrem města, kde je veškerá kultura, kroužky pro děti i její zájmy. MHD není zcela flexibilní, autem to také není ono, s běžným kolem je to dřina. Elektrokolo to jistí. Snadno se s ním do kopce vytáhne náklad dětí, elegantně oblečena s ním naše hrdinka dojede do fitness centra, na kávu s přítelkyní, do úřadu.

Na výletech pomáhá držet tempo


Foto: NaKole.cz

Zde se setkávají dvě skupiny zcela opačného zaměření. První mohou, ale nechtějí šlapat, druzí by chtěli, ale již jim to nejede. Zjednodušeně jedni jsou lidmi pohodlnými, druzí hendikepovanými. Řeč je o jedincích, kteří by rádi jezdili na kole, ale nebaví je šlapání do kopců, protože prostě na to nemají fyzičku, ale nevzdávají to. Mnohem nosnější skupinou potenciálních uživatelů elektrokol jsou lidé, mající již něco za sebou, jak věkem, tak výkony, ale kteří se nevzdávají aktivního života. Díky elektrokolu mohou nyní absolvovat výlety, které pro ně byly předtím na hranici jejich možností. Elektrokolo tak otevírá zcela nové možnosti trávení volného času.

A co ostatní

Možná by bylo snazší odpovídat na otázku, pro koho není elektrokolo určenou, výše uvedené tři příklady pokrývají asi většinu cyklistické populace. Elektrokolo, jako jediné kolo si jistě nekoupí aktivní jezdci, kteří vnímají cyklistiku jako sportovní činnost, jako způsob seberealizace a zvyšování fyzické kondice. Je zcela jedno, zda jde o příznivce silniční či terénní cyklistiky. Elektrokola si ale našla svoje uplatnění pro široké použití v každodenní dopravě i na výletech. Starší lidé si je dokonce pořizují i v případech, kdy jezdí jen občas nebo na kratší vzdálenosti (do 2 km).

Chtěli byste vyzkoušet jízdu na elektrokole, ale pořizovací cena se vám zdá vysoká? Nebo si chcete vybrat elektrokolo na míru a vyzkoušet různé značky a provedení? Anebo máte zájem se jen tak projet na elektrokole, protože o nich slyšíte ze všech stran? Navštivte PREkolo – půjčovnu elektrokol Pražské energetiky!

PREkolo

PREkolo – Půjčovna elektrokol Pražské energetiky

Centrum energetického poradenství PRE

Jungmannova 747/28 (Palác TeTa), Praha 1


Otevírací doba: Po-Pá 10.00–18.00

Tel.: 734 234 832
[email protected]

www.prekolo.cz
www.facebook.com/pre­kolo

 

 

O elektrokole byste mohli začít uvažovat v případě, že jste:

  • lidé, kteří se potřebují rychle a spolehlivě pohybovat po městech
  • lidé, kteří se neradi potí
  • lidé, kteří mají rádi své civilní oblečení i při jízdě na kole
  • lidé, kteří potřebují převážet děti či jiný náklad
  • lidé, kteří neradi šlapou do kopců
  • lidé, kteří zjistili, že již kamarádům nestačí
  • lidé, kteří nemohou jezdit motorovými vozidly
  • lidé, kteří chtějí být nezávislí na veřejné dopravě
  • lidé, kteří myslí ekologicky
  • lidé, kterým již zdravotní stav nedovoluje jezdit na klasickém kole
  • lidé důchodového věku, kteří si chtějí prodloužit aktivní život

Přečtete si také:

Fotogalerie

Elektrokolo Ultramotor A2B Elektrokolo Ultramotor A2B
Světlana Jasná, NaKole.cz, 24.07.2012
Blogy

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

 ()
Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po nezbytných vyšetřeních se ukázalo, že celý problém není tak závažný, jak se zdálo. Jen nám s Líbou pro zbytek roku musely na výlety stačit domácí lesy, luhy a háje. Ne, že by to vadilo???? Pro mě…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

 ()
Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v roce 2007 jsem si těsně před odjezdem zlomila žebra, když jsem přepadla přes řídítka. Tou ulicí, kde jsem tenkrát spadla, jsem už nikdy nejela. V Aši a v okolních lesích se nám s Lenkou moc…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

 ()
„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023, okolo desáté hodiny. Stál jsem před nádražím ve Znojmě a byl jsem spokojen. Pak jsem si zašel do stánku na kávu, přesně jako před dvěma měsíci, kdy jsem na tomhle nádraží spolu s manželkou…
Stanley58 | 02.01.2024

O čem se mluví:

NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 dnes v 01:14
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy včera v 21:38
Cestování na kole Velikonoce za polárním kruhem 3/2024 včera v 21:12
NEcyklo Ukrajina 43 včera v 20:42
Ukrajina 42 včera v 19:23
Elektrokola E Fatbike, výdrž baterky včera v 07:48
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

224 cyklistů (3 přihlášení)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024