reklama

Zaostřeno na AGang

Design koncept AGang vstoupí již do své třetí sezóny. Za první dva roky své existence si získal početnou zákaznickou základnu a zaplňuje díru na trhu v oblasti designových kol. Nyní je čas posunout se opět o rok dál. V následujícím rozhovoru vám přiblížíme jeho strukturu a odlišnosti od ostatních značek jízdních kol a neopomeneme ani novinky pro rok 2012.

Foto: Universe Agency

Na třetí modelovou řadu značky AGang jsme se zeptali člověka, který má tuto značku na starosti - produktového managera Járy „Spacemana" Spěšného.

Co je AGang?

Spolehlivá česká značka s vybranou kolekcí modelů kol všech kategorií od dětských po freeridová. Kola jsou vesměs tvořena tak, aby byl velmi dobrý poměr kvalita/cena s vel­kým důrazem na konstrukční řešení a technickou specifikaci pro náročného tuzemského spotřebitele. Jsou zde zřetelné specifikační odlišnosti od ostatních konvenčních značek na trhu (např. 20 rychlostní převody, evoluční planetové převodovky, vlastní systém odpružení, atd…). Kola jsou po stránce geometrií rámů a volby komponentů tvořena stejně jako kola jiných značek a to jako nástroj pro trávení volného času.

AGang je a bude unikátním funkčním a designovým solitérem, který vždy bude představovat naše pojetí chápání funkčnosti a stylu jízdního kola. Razíme vlastní cesty výroby kol a příslušenství a jejich prezentace.

Proč AGang vznikl?

Je to další správný krok, který bylo zapotřebí udělat, aby to, co se do teď pod značkou Author budovalo, dostalo ještě větší smysl. Ta myšlenka nové značky tady byla dlouho, ale trvalo to, než se mohla nahlas vyslovit a dostat reálnou podobu. Bylo zapotřebí spoustu věcí pochopit, získat zkušenosti a potkat ty správné lidi.


Foto: Universe Agency

Jak je tvořen AGang?

AGang má 3 konstrukční roviny – užitnou, komponentovou a designovou. V principu je kolekce pro rok 2012 rozdě­lena do 11 modelových řad. Každá řada je přesně stavěna na základě specifických požadavků na jízdní vlastnosti, vybavení a design každého konkrétního kola. Mnohé komponenty a díly jsou vlastní konstrukce.

Jaká originální technická řešení má AGang?

AGang představil v roce 2011 své vlastní konstrukční řešení zavěšení zadního kola u celood­pružených kol s označením Dri­ve Link Pivot®. Ten pracuje na principu čtyř-čepového mechanismu s originálním řešením umístění čepu zadní stavby nad osu zadního kola. Jedna se o historicky první české konstrukční řešení zavěšení zadního kola tímto způsobem, které bylo zároveň kompletně vyvinuto a navrženo v Čechách inženýrem Zdeňkem Urbanem.

Systém Drive Link Pivot® byl také použit na prototypu sjez­dového speciálu Ninja DH, který byl postaven za účelem otestování skvělých vlastností tohoto zavěšení zadního kola. Ninja DH je doslova skloubením těch nejvyšších technologií zas­toupených jak značkou AGang, tak i světovými výrobci komponentů. Váha kompletního kola Ninja DH včetně pedálů je neuvěřitelných 15,15 kg.


Foto: Universe Agency

Jaká kola AGang nabízí?

AGang nabízí kola pro freeride (Ninja), enduro (Cult), miss enduro (Trinity), xc trail (Gangsta), xc trail 29" (Gangsta 29), miss xc trail (Nikita), city (Sincity), freestyle bmx (Pimp), freestyle mtb (Exe) a dětská kola (Capo / Angel/ Big Boss). V nabídce jsou kola specificky pánská, dámská a unisex. Každá modelová řada má jednotný název, který je dle cenové úrovně označen číslovkou. Čím vyšší číslo tím dražší model.

S jakými sportovci AGang spolupracuje a proč?

AGang má svůj vlastní tovární team, jehož členy jsou světově uznávaní sportovci se zaměřením na extrémní disciplíny (Damjan Siriški – freestyle mtb, Petr Kraus – freestyle mtb, Jeny Valenta – freestyle bmx a Ondra Šléz – freestyle bmx). Stejně jako automobilky testují prostřednictvím formule F1 nebo Rallye závodů, aby vyzkoušeli nové materiály a technická řešení do budoucna, tak i AGang klade velký důraz na testování v nejvyšších formách extrémní cyklistiky. Tovární jezdci jsou tak nezbytnou součástí vývoje.Dennodenně posouvají hranice ježdění na kole a tím neustále zvyšují nároky na používaný materiál a konstrukční řešení. Veškeré poznatky, které od jezdců získáváme, jsou detailně konzultovány a vyhodnoceny s ohledem na možné využití v sériové výrobě jednotlivých modelových řad. Každý z našich jezdců tak přímo ovlivňuje výrobní technologiekon­strukční postupy a geometrie rámů všech modelových řad a je garancí adekvátního průběhu testování.


Foto: Universe Agency

Komu je AGang určen?

Již minuly doby, kdy různé věkové skupiny lidí měly svoje způsoby oblékání, komunikace a rozdílné formy trávení volného času. Dnes se nikdo nepodivuje nad účastí 60letých na vystoupeních rockových kapel, nad návštěvou mladých lidí na koncertech vážné hudby či jazzu.

Máme na věku nezávislé chápání světa okolo nás. Snaha o jedinečné či konzumní prožívání života nemá věkové limity a omezení -AGang je tu pro všechny.

Kde mohu AGang zakoupit?

Značka AGang má stejnou distribuční síť jako Author, tedy více než 300 prodejců po celé České republice i zas­toupení v zahraničí.

Jejich seznam naleznete na www.agang.eu.

Fotogalerie

Universe Agency (PR), 20.07.2012
Blogy

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

 ()
Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po nezbytných vyšetřeních se ukázalo, že celý problém není tak závažný, jak se zdálo. Jen nám s Líbou pro zbytek roku musely na výlety stačit domácí lesy, luhy a háje. Ne, že by to vadilo???? Pro mě…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

 ()
Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v roce 2007 jsem si těsně před odjezdem zlomila žebra, když jsem přepadla přes řídítka. Tou ulicí, kde jsem tenkrát spadla, jsem už nikdy nejela. V Aši a v okolních lesích se nám s Lenkou moc…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

 ()
„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023, okolo desáté hodiny. Stál jsem před nádražím ve Znojmě a byl jsem spokojen. Pak jsem si zašel do stánku na kávu, přesně jako před dvěma měsíci, kdy jsem na tomhle nádraží spolu s manželkou…
Stanley58 | 02.01.2024

O čem se mluví:

Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 10:54
Trénink a zdraví Jak sportujeme dnes v 10:12
NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 dnes v 09:47
NEcyklo Ukrajina 44 dnes v 00:14
Technické rady Springer vidlice na fatbika včera v 22:17
NEcyklo Ukrajina 43 včera v 21:30
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

389 cyklistů (8 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024