reklama

Croozer – přívěsný vozík za kolo (3.)

Bezpečnost při jízdě. Kde a kdy můžete jezdit – vhodné povrchy a počasí.

Zimní výjezd s Croozerem
Zimní výjezd s Croozerem
Foto: Jitka Vrtalová

Bezpečnost

Přímo na mém vozíku jsou anglicky a německy napsány zásady používání. Takže například vím, že bych měl dávat pozor v zatáčkách a nejet rychleji než 25 km/h. Jezdit by se každopádně mělo opatrně a rozumně, ale nebojte se, že by se vám vozík při vyšší rychlost rozpadl nebo převrhl. Croozer je natolik dobře konstruovaný, že vám promine i občasné hrubé chyby.

Koukněte, co jsme s vozíkem všechno dělali, a bez následků (i pro dítě):

  • maximální rychlost 45 km/h, dosažená opakovaně na různých místech
  • jízda bez zastrčených závlaček kol, bez povšimnutí a nehody ujeto několik desítek kilometrů po hrbolatých polních cestách
  • kolize šlapky jiného kola s pneumatikou vozíku
  • najetí na obrubník a z obrubníku
  • jízda po velmi hrbolatých lesních cestách a vysokou trávou

To neznamená, že doporučuju vykašlat se na doporučení výrobce a riskovat. Jezděte fakt opatrně, i kvůli sobě.

Vhodné povrchy

S vozíkem se dá jezdit všude, kde je dost místa, je to bezpečné a baví vás to. Kritériem může být otázka, zda byste tam jeli s klasickým kočárkem. Kde projede kočár, projede s přiměřenou opatrností a rychlostí velmi pravděpodobně Croozer taky.

Takže rozhodně vhodné jsou vedlejší nefrekventované silnice, polní a lesní asfaltky. Na klasických polních cestách nepočítejte s kdovíjak vysokou rychlostí. Pozor v lesích na možnost prorazit plášť kola nebo roztrhnout plátno o ostrý klacek, jízda přes kořeny není vůči malému dítěti příliš ohleduplná.

Frekventované silnice I. a II. třídy mohou posloužit jako spojka, ale rozhodně doporučuju jen na krátké úseky a s mimořádnou opatrností.

Ve velkých městech je dobré projet frekventované tahy a křižovatky po chodnících, ale pozor na to, že přechody někde ještě nejsou bezbariérové a obrubník je vysoký. Také se do cesty může nečekaně připlést sloup, odpadkový koš nebo přístřešek zastávky MHD.

Obecně řečeno, při plánování výletu je vhodné vycházet ze sítě cyklostezek, u nich máte vysokou pravděpodobnost, že půjdou dobře projet i s vozíkem. Nicméně se i u nich může stát, že jsou (třeba na břehu řeky, po dešti nebo průjezdu lesních strojů) v některých místech pro vozík nesjízdné, a pak je dobré umět se vyznat v mapě a mít připravenou alternativu.

Vhodné počasí

Jelikož dítě sedí v uzavřeném prostoru, má úplně jiné tepelné vjemy než cyklista. Pozor tedy, abyste dítě neoblékali jen podle toho, jak je teplo či zima vám. Ve vozíku je tepleji, než by se zdálo.

Teplota se dá regulovat několika způsoby:

  • Stažení pláštěnky omezí proudění vzduchu a uvnitř se oteplí.
  • Stočení uzávěru zavazadlového prostoru (dá se stočený uchytit nahoře) naopak proudění zvýší a uvnitř se ochladí.
  • Máte-li clonu proti slunci (není ve standardní výbavě), dá se stáhnout a zabránit, aby se vnitřek přehříval sluncem.

Z toho vyplývá, že při přiměřeném oblečení je možné jezdit prakticky při jakékoliv teplotě nad (a možná i pod) bodem mrazu. Čím extrémnější teploty, tím častěji je potřeba kontrolovat, jak je dítěti teplo nebo zima.

Při velkém mrazu nebo naopak vedru se ale musí dát pozor na pneumatiky. Vozík (ani kolo) by neměl stát dlouho na přímém slunci a neměl by mít gumy přehuštěné.

Jízda v dešti (ne ovšem v bouřce, ta je nebezpečná hlavně vám) nebo blátivou cestou obvykle dítěti nevadí (dá se stáhnout pláštěnka), ale vozík je potřeba po jízdě nechat vyschnout a vyčistit.

Pokračovat

Fotogalerie

Zimní výjezd s Croozerem Zimní výjezd s Croozerem Letní výjezd s Croozerem
Honza Hučín, suplik.petnik.cz, 19.08.2005
Blogy

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

 ()
Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po nezbytných vyšetřeních se ukázalo, že celý problém není tak závažný, jak se zdálo. Jen nám s Líbou pro zbytek roku musely na výlety stačit domácí lesy, luhy a háje. Ne, že by to vadilo???? Pro mě…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

 ()
Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v roce 2007 jsem si těsně před odjezdem zlomila žebra, když jsem přepadla přes řídítka. Tou ulicí, kde jsem tenkrát spadla, jsem už nikdy nejela. V Aši a v okolních lesích se nám s Lenkou moc…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

 ()
„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023, okolo desáté hodiny. Stál jsem před nádražím ve Znojmě a byl jsem spokojen. Pak jsem si zašel do stánku na kávu, přesně jako před dvěma měsíci, kdy jsem na tomhle nádraží spolu s manželkou…
Stanley58 | 02.01.2024

O čem se mluví:

NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 dnes v 01:14
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy včera v 21:38
Cestování na kole Velikonoce za polárním kruhem 3/2024 včera v 21:12
NEcyklo Ukrajina 43 včera v 20:42
Ukrajina 42 včera v 19:23
Elektrokola E Fatbike, výdrž baterky včera v 07:48
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

260 cyklistů (2 přihlášení)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024