Murská cyklostezka – kouzelná alpská příroda, kulturní památky i jedinečné gastronomické zážitky

Murská cyklostezka (Murradweg) je po ikonické Dunajské cyklostezce další oblíbenou říční cyklostezkou v Rakousku. Téměř 460 km dlouhá trasa začíná v pohoří Vysoké Taury a vede podél řeky Mur přes Nízké Taury, Graz na území Slovinska a následně i do Chorvatska.

Foto: © Steiermark Tourismus / ikarus.cc

Po Murské cyklostezce se šlape pohodově (tedy pokud nejedete obráceně :) většinou mírně z kopce a terén, tvořený asfaltovými nebo kvalitními zpevněnými cestami, je sjízdný pro všechny typy kol. Vzhledem k délce je i rakouský úsek (sám o sobě má 352 km) rozhodně námětem na několikadenní výlet, záleží ale pochopitelně na Vaší výkonnosti… Jak už je u mezinárodních tras zvykem, kvalita stezky, značení i návazných služeb se liší stát od státu, přičemž Rakousko (rovněž jako obvykle) vede. Nezkoušeli jsme, ale podle zaručených údajů lze trasu snadno zdolat i na elektrokole, protože podél rakouské části je dostatek nabíjecích stanic.

Co všechno na Vás cestou čeká? Jen namátkou:

Pro milovníky památek a dobrého jídla je to především Graz (česky Štýrský Hradec) – hlavní město spolkové země Štýrsko. Jeho historické centrum bylo zapsáno na seznam světového kulturního dědictví UNESCO dokonce dřív než centrum Vídně. Symbolem Štýrského Hradce je Schlossberg – zámecký vrch, na němž najdete hodinovou věž a pevnost, jejíž základy pocházejí již z 9. století. Ve městě je celá řada vynikajících restaurací s originální kuchyní založenou většinou na místních specialitách – ne nadarmo se Graz nazývá metropolí rakouské gastronomie.

Gastronomie
© Steiermark Tourismus / Harry Schiffer

Nezkrocenou divokou přírodu nabízí návštěvníkům Medvědí rokle (Bärenschützklamm), kde překonáte pomocí dřevěných mostů a žebříků vodopády a strmé útesy na cestě k jezeru Teichalmsee.

Možnost zastavení a zamyšlení naleznete v klášteře Rein – nejstarším cisterciáckém klášteře na světě s možností prohlídky. Rozhodně si nenechte ujít kombinaci různých architektonických slohů počínaje románským křídlem kláštera a konče barokní bazilikou. A nezapomeňte navštívit fascinující knihovnu.

Knihovna
© Steiermark Tourismus / Tom Lamm

Milovníky jeskyní rozhodně potěší Lurgrotte Peggau – největší krápníková jeskyně v Rakousku.

Každému cyklistovi pak určitě přijdou vhod četné restaurace, vinařství a také termální lázně, kterými je Rakousko proslulé. V okolí Murské stezky si prostě vybere každý.

Užitečné odkazy

redakce@ NaKole.cz, 20.05.2018

Pestrý život cyklotrempa

Jan Vlasák
Čtvrtá kniha svérázného cestovatele a spisovatele
Čtvrtá kniha je výjimečná tím, že si autor kromě textu a fotografií do ní sám nakreslil obrázky uvádějící jednotlivé kapitoly a je také…

Tam, kde cesty končí

Michal Pavlata
Nejkrásnější alpské výjezdy a sjezdyRakousko / Německo / Švýcarsko / Itálie / Lichtenštejnsko Motto: Každý kopec má vlastní příběh,…

Salzkamergut – Solná komora a přilehlé okolí na kole 2018

Krásné místo, krásná příroda. Ideální destinace pro turistiku a cyklistiku to je oblast Solné komory v Rakousku nedaleko Salzburka.  Mým „útočištěm" se stalo městečko Altaussee, Puchen-Camping Temel s přilehlým a malebným jezerem Altausseer see pouze přes kopec. Odtud jsem podnikal cyklo výlety do…
Marťas004 | 29.11.2018

Cyklotoulky Českomoravským Mezihořím 2018

Pro další víkend jsme zvolili podhůří Orlických hor. Chceme navštívit muzeum řemesel v Letohradě (já ne, byl jsem nedávno), rozhlednu Mariánka u Lanškrouna, vesnici Cotkytle a dojezd má být v obci Leština u Zábřehu. Přece jenom je říjen, tak dáváme vale stanům a máme zařízené ubytování na hřišti v…
ondrapisklak | 21.11.2018

Expedice 116 Novohradské hory

Motto : Když se na něco hodně těšíme, tak se to většinou pos... (nepovede). Ale tohle není tento případ. I když začátek tak vypadá. Letošní Expedici jsem začal opět plánovat za dlouhých zimních večerů. První otázka zněla: Kam? Napadlo mě, že by nebylo špatné navázat na naši úplně první šumavskou…
Stanley58 | 20.11.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 2 – Plošin, Boudovka

Je nádherné první zářijové odpoledne a já měl velké plány, jak ho co nejpříjemněji strávit. Tedy do chvíle, než mi na mobilu pípla esemeska. Rázem je po plánech i po náladě. Co teď? Pustit se znovu do práce na domě? Té jsem si užil dost dopoledne. Podmínky jsou ideální pro vyjížďku na kole, jen ta…
JohnyB | 02.11.2018

Cyklotoulky Olomouc - Slezská Harta

Další kraj pro naše cyklotoulky jsme vybrali Olomoucko. Respektive Mariánské údolí, Moravský Beroun a Slezskou Hartu. Na Slezské Hartě jsme byli naposledy před dvěma roky, když jsme se vraceli z Osoblahy. Zaujalo nás, že je to místo rekreačně nedotčené. Žádné davy lidí jen sem tam rybář. Tábořit…
ondrapisklak | 31.10.2018

NEcyklo Co vás zaujalo - 200 před 6 minutami
Vyjížďky, srazy, akce Galasova Cyklojízda č.255 - Vánoční dnes v 15:47
Cestování na kole Odra dnes v 09:07
Elektrokola Stavba akumulátoru včera v 22:41
Vyjížďky, srazy, akce Poslední/první prohlídky relikviáře svatého Maura v roce včera v 17:59