reklama

Test celoodpruženého kola Author Patriot Trail 1.0 – žehlička do lesa, či kolo do a z lesa

Tentokrát jsme se projeli na celoodpruženém kousku Author Patriot Trail 1.0. No celá řada se musí nějak jmenovat, ale proč Patriot? Pokud již Patriot, tak s vyššími ambicemi, ale k tomu se dostaneme. Vše je přeci stejně vyrobeno kdesi na východě, doplněno japonským Shimanem. Dost slovíčkaření, jde se jezdit.

Author Patriot Trail 1.0 model 2015
Author Patriot Trail 1.0 model 2015
Foto: Jiří Juřík

Celopéro Author Patrit 1.0 je osazeno mixem komponentů od značky Shimano, konkrétně od Deore po XT. Což na první pohled působí exkluzivně, přehazka XT paráda, ale zbytek je o několik tříd níže. Pak jsou zde brzdy od Tektro Auriga, hydraulické diskové, brzdí spolehlivě. Rám je z hliníku 6061 a je osazen vzduchovým tlumičem X-Fusion 02 RL. Podle údajů výrobce lze tak počítat se zdvihy 120 mm vzadu a vpředu (vidlice RST) s tím samým. Pro průměr kola 27,5" dostačující na běžný terén.

kotoučové brzdy
Hydraulické kotoučové brzdy Tektro Auriga brzdí spolehlivě.

Celé kolo je designově pěkně provedené, ale přeci jen… je to stroj z řady těch levnějších. Skoro 40 000 Kč není zase tak málo, nicméně Patriotovi sourozenci ze stejné stáje nad tímto modelem se cenou dokáží vyšplhat těsně pod 100 000 Kč (Patriot Evo Team). Tomuto poměru pak samozřejmě odpovídá i kvalita pocitu z jízdy. Prostě Patriot 1.0 je základní model, který poskytuje první možnosti v terénní jízdě. Jistě si s ním užijte na trailech, ale nečekejte závodní výkony. Je to spíš o výletech s přiměřenými sjezdy. Je zde dostatek převodů, kola o průměru 27,5" vás podrží v terénu. Při testovací jízdě v náročnějších sjezdových pasážích jakoby se předek se zadkem nedohodnul a působilo to pak jezdci trochu potíže. Stačily třeba obyčejné schody… Možná za to mohou extremně široká řídítka a krátký představec, levnější vidlice nekomunikující s tlumičem? Prostě běžný terén, kořeny a menší kameny bez problémů, ale na dovádění ve stylu FR, natož DH zapomeňte.

řídítka
Představec je opravdu krátký, o to širší jsou řídítka. Vlevo je pak páčka ovládání sedlovky.

Současnou módní záležitostí je nastavitelná sedlovka, která u testovaného modelu je asi z těch levnějších, protože má citelnou vůli. Po dosednutí ale vůle už znát není. Abychom jen nehaněli, kolo má dobrou váhu (ve vztahu k ceně a osazení), Skvělé jsou použité pevné osy. Design se také povedl, ale to je věc osobního vkusu.

tlumič X-Fusion 02 RL
Přepákování zadního pružení s tlumičem X-Fusion 02 RL

Porovnání tohoto kola s konkurencí je poněkud ošemetné. Protože Patriot se evidentně drží své linie být nenápadně někde uprostřed. Ostatní značky pak ve stejné cenové úrovni nabízí obdobné parametry, ale někdy kvalitnější komponenty (kompletní sady, vidle Marzocchi, váhu o 0,6 kg menší atp.).

pedály
Pedály jsou čistě sjezdové platformy.

Kolo Author Patriot Trail 1.0 je dobré kolo, vždyť v tomto segmentu se přeci jen pohybujeme na začátku produkční řady. Za asi 40 000 Kč získáte docela univerzální kolo do lesa, kde vám opravdu mnoho menších až středních nerovností doslova vyžehlí. Na druhou stranu, zapomeňte na dovádění ve volném terénu, natož na nějaké ostřejší sjezdy. Nicméně, takovéto kolo, a za tyto peníze má „jemnější" ambice, tedy projíždění upravených trailů a běžných lesních cest. Zde není problém a po uzamčení pružení se projedete i po silnici. Navíc, pokud jste patrioti českých značek, tedy Authorů, tak kolo Author Ptriot 1.0 je vaší volbou.

  • Univerzálnost (silnice až střední terén)
  • Pěkné zpracování rámu, jak dílensky, tak designově
  • Funkce brzd
  • Široký mix komponentů
  • V náročnějších pasážích poněkud nejisté jízdní vlastnosti

Technická specifikace

Název: Author Patriot Trail 1.0 (2015)
Velikost: S, M , L , XL
Rám: double butted dural 6061 27.5"
Tlumič: vzduchový tlumič X-FUSION O2 RL 200/50 mm (zadní stavba 120 mm)
Vidlice: RST F1RST 27.5 15 vzduchová uzamykatelná 15 mm pevná osa 1.5" taper sloupek (120 mm)
Hlavové složení: PRESTINE F13H 1.5" taper
Převodník: SHIMANO Deore 38–24 zubů 170 / 175 mm kliky
Středové složení: SHIMANO Deore BB unit
Přesmykač: SHIMANO Deore (direct mount)
Měnič: SHIMANO XT „clutch“
Řazení: SHIMANO Deore (20)
Vícekolečko: SHIMANO HG50–10 11–36 (10)
Řetěz: SHIMANO HG-54
Náboje: AG Lab Disc 20 mm přední pevná osa 142 × 12 mm zadní pevná osa 32 děr
Brzdy: TEKTRO Auriga kotoučové hydraulické (7" kotouče)
Brzdové páky: TEKTRO Auriga
Ráfky: AG Krypton Pro 27.5 32 děr
Paprsky: nerez ocel 2.0 mm černé zeslabované
Pláště: MAXXIS Ardent kevlar 27.5" x 2.25"
Pedály: HT-PA12
Řídítka: AG Lab GripLock
Gripy: AG Lab GripLock
Představec: AG Lab dural
Sedlovka: AG Lab dural (30.9)
Sedlo: AUTHOR Summit
Hmotnost: 14,6 kg / M
Cena: 47 990 Kč (akční cena: 39 990 Kč)
Další informace: www.author.cz

Fotogalerie

Author Patriot Trail 1.0 model 2015 Přepákování zadního pružení s tlumičem X-Fusion 02 RL Přední vidlice RST s pevnou osou Hlavové složení 1,5 palců tapered Představec je opravdu krátký, o to širší jsou řídítka. Vlevo je pak páčka ovládání sedlovky. Detail levé části řidítek s řazením a brzdou Pedály jsou čistě sjezdové platformy. Na rámu bylo poněkud moc zbytečných navářek. Hydraulické kotoučové brzdy Tektro Auriga brzdí spolehlivě. Detail zakončení zadní stavby s pastorkem a přehazovačkou XT. Ovládací část zasunovatelné sedlovky Author Patriot Trail 1.0 model 2015
redakce NaKole.cz, 19.10.2015
Blogy

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

 ()
Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po nezbytných vyšetřeních se ukázalo, že celý problém není tak závažný, jak se zdálo. Jen nám s Líbou pro zbytek roku musely na výlety stačit domácí lesy, luhy a háje. Ne, že by to vadilo???? Pro mě…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

 ()
Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v roce 2007 jsem si těsně před odjezdem zlomila žebra, když jsem přepadla přes řídítka. Tou ulicí, kde jsem tenkrát spadla, jsem už nikdy nejela. V Aši a v okolních lesích se nám s Lenkou moc…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

 ()
„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023, okolo desáté hodiny. Stál jsem před nádražím ve Znojmě a byl jsem spokojen. Pak jsem si zašel do stánku na kávu, přesně jako před dvěma měsíci, kdy jsem na tomhle nádraží spolu s manželkou…
Stanley58 | 02.01.2024

O čem se mluví:

NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 dnes v 01:14
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy včera v 21:38
Cestování na kole Velikonoce za polárním kruhem 3/2024 včera v 21:12
NEcyklo Ukrajina 43 včera v 20:42
Ukrajina 42 včera v 19:23
Elektrokola E Fatbike, výdrž baterky včera v 07:48
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

271 cyklistů (2 přihlášení)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024