převody

Opět zdravím, jak je to s těma 81 převodama?

[ Zpět ]
Datum: 22.07.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Crass)

Nejlépe hodnocené

1 hlas
  • Re: převody

         

    Upřesni dotaz, dočkáš se pak přednášky:-).

    [ Zpět ]
    Datum: 23.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: převody

         

    Předpokládám, že se nemůžeš dopočítat, takže: 3 nába x 9 přehazovačka x 3 přesmyk = 81

    [ Zpět ]
    Datum: 23.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: převody

           

      Co je to ta nába?

      [ Zpět ]
      Datum: 23.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Crass)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: převody

             

        nába je náboj (střed) kola, někteří výrobci (Sram,Sachs) do něho umisťují převodovku, v tomto případě třístupňovou.
        podívej sem: http://sram.com/en/sram/comfort/dualdrive...

        [ Zpět ]
        Datum: 23.07.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: převody

             

        3-stupňová prevodovka v náboji

        [ Zpět ]
        Datum: 23.07.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (tomala4)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: převody

               

          som pomalý ;D

          [ Zpět ]
          Datum: 23.07.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (tomala4)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: převody

                 

            Máte s tím dual drive zkušenosti? Nemáte v tom zmatek?

            [ Zpět ]
            Datum: 23.07.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Crass)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: převody

                   

              Používam DualDrive týždeň a je to len zvyk.... asi ako keď som prešiel z bicykla s jedným pevným prevodom na bicykel s prevodmi.

              [ Zpět ]
              Datum: 23.07.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (tomala4)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: převody

         

    To se skutečně používá? Trojtác s přesmykačem + devítikolečko s přehazovačkou + planetovka v zadním náboji? Není to už trochu moc? Co se zlepší? Převodový rozsah nebo jemnost odstupňování převodových stupňů? A kolik páček je k tomu zapotřebí, snad ne tři?

    [ Zpět ]
    Datum: 25.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (NočníMyšák)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: převody

           

      DualFrive se dodává se spešl řazením, všechno na jedné ruce. Je tam otočný grip na tu přehazku a takové posouvátko na palec k té převodovce. Chodí zlehka a zacvakává do tří poloh, je to přibližně 3:4, 1:1 a 4:3. V normálním případě si pak vybereš vhodný počet zubů na předním talíři a máš převodový rozsah usazený kde chceš. Někdo ale ještě vezme trojtalíř a přesmykač s klasickým řazením na levé ruce a má pak 63, 72 nebo 81 převodů, podle toho, který typ DD má vzadu. Vznikne tam příšerně moc duplicitních kombinací, ale podstatně to zvětší rozsah převodů. Takže pokud chceš třeba jezdtit kopcovitou krajinou na naloženým lehokole a seš z těch, kterým se do kopce šlape hůř než na klasice, nebo je náklad opravdu velký, tak ti tahle trochu ujetá kombinace zajistí vyjetí čehokoliv zároveň s požitkem z jízdy 70kmh+ na druhé straně z kopce, kde náklad plus aerodynamickou výhodu lehokola využiješ k tomu, abys utáhnul i těžký převod a cyklisti na silničních kolech budou vypadat jakoby stáli na místě:-). Kromě toho ti zůstane výhoda toho, že když tě někdo donutí nečekaně zastavit a ty máš vpředu největší talíř, cvakneš tam vzadu redukci a bude se ti líp rozjíždět.
      Nikdy jsem neseděl na takhle osazeným stroji, ale asi bych to používal tak, že vzadu by bylo skoro furt 1:1, kdy má převodovka nevyšší účinnost, a bylo by to normálně zpřevodovaný kolo. A v případě potřeby tam mám k dispozici redukci do pomala nebo do rychla.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: převody

             

        Ď za vysvětlení. Kombinace přehazovačky a převodovky se mi ještě líbí. Ale ještě k tomu přidat trojtác, to už je na mě moc, vždyť už to musí být jak orloj. Tři bovdeny, tři možnosti rozeštelování. 8-) Už se těším, až tam někdo konečně dá variátorovou převodovku. 8-)

        [ Zpět ]
        Datum: 25.07.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (NočníMyšák)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: převody

               

          Jo variátor s dostatečným rozsahem a smožností nastavit tuhost nebo předpětí nebo jak se to jmenuje (zkrátka posunutí celého jeho rozsahu nahoru a dolů - nastavení obtížnosti rozjezdu a zízdy), to by bylo něco. To mě vrtá hlavou už dlouho.

          [ Zpět ]
          Datum: 25.07.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: převody

                 

            Zkus mrknout na www.tos-znojmo.cz 8-))) Mě trošku zarazila ta hmotnost, ale pokud si to dáš na nějaký lowracer, tak z kopce pojedeš jak namydlený blesk. 8-)

            [ Zpět ]
            Datum: 25.07.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (NočníMyšák)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: převody

                   

              Zkuste mi, prosím někdo lidově vysvětlit, co je to ten variátor.

              [ Zpět ]
              Datum: 25.07.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Crass)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: převody

                     

                V podstatě bezestupňová převodovka. Lze jej zkonstruovat tak, že okamžitý převodový poměr je úměrný například otáčkám výstupní hřídele (třeba podobně jako wattův regulátor), takže když kolo stojí, je to na nejlehčím konci, a jak se rozjíždíš, převod ti plynule tvrdne.

                [ Zpět ]
                Datum: 25.07.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: převody

                       

                  Dík za vysvětlení, našel by se ještě někdo, kdo by mi to chtěl vysvětlit, stále to moc nechápu. Anebo Jirko zkus znova, ale ber v úvahu, že mi je jen 15. Dík

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.07.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Crass)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: převody

                         

                    Představ si třeba řemenový převod. Podobně jako u řetězu běží řemen přes dvě různě velká kola a ta se pak otáčejí různě velkou rychlostí. To je celkem normální věc často k vidění. Variátor má navíc to, že obě ta kola mění svůj průměr. Současně s tím, jak se jedno zmenšuje se to druhý zvětšuje, takže máš pořád stejně dlouhý řemen ale převodový poměr se plynule mění. Pokud vím tak nejčastěji se to zařídí tak, že obě kola jsou složena ze dvou konusů, které se do sebe zasouvají a vysouvají, takže se mění průměr kružnice tvořené jejich vzájemným průnikem. A v téhle drážce běží řemen.
                    Mohlo by se udělat zařízení, které by mělo několik závaží v zadním kole, umístěných tak, aby mohla klouzat směrem od středu a zpět. Nějaká pružina by je táhla zpátky do středu, zatímco odstředivá síla naopak ven. Pokud bys pak mechanismus, který ovládá ten převodový poměr variátoru, spřáhnul s polohou toho závaží, fungovalo by to tak, že při zastavení by to automaticky zařadilo nejlehčí převod a po rozjezdu by ho to plynule ztěžovalo.
                    Dělají se variátory i s rozsahem 600%, tzn. nejtěžší převod je šestkrát těžší než nejlehčí, což by se rovnalo systému 3x8 na kole. Problémem by asi byla účinnost - žralo by to hodně jezdcovy energie, mnohem víc než řetěz. A radši nepřemýšlet nad tím, co by to vážilo. Výhodou by byl komfort, absolutně automatické a plynulé řazení.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.07.2005
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: převody

                           

                      Na jedne cyklisticke vystave jsem tenhle remenovy prevod videl,remenice byly ze segmentu na perech,cim byla vetsi sila na remen,tim se predni segmenty vic sviraly a zadni rozviraly, takze se menil prevod.Dojelo to asi na ty vetsi ztraty,vickrat jsem to nevidel.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 26.07.2005
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: převody

                             

                        Takže jestli to dobře chápu, tak čím rychleji jedeš tím je těžší šlapání (převod).

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.07.2005
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Crass)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: převody

                             

                        Ne tak docela,spis cim vetsi silou slapes,tim se prevod zlehcuje.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.07.2005
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: převody

             

        Rád by som sa dozvedel o koľko sa pri použití tohoto Dual drive predraží cena bicykla. Ako to tu čítam je to asi dobrá vec. A akú to má životnosť, nie je to poruchové a ako sa to šteluje? Oza j máte niekto skúsenosť s dynamom v prednom náboji? Myslím aký to má asi odpor, životnosť cena. Ď.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Paľo ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: převody

               

          O kolik se to prodraží nevím, ale Dualdrive není tak levná záležitost jako přehazka. Naproti tomu poskytuje daleko větší komfort. Možná se to musí jednou za čas nějak mazat, nebo tam nalít nový olej, ale to jenom hádám. Co se týká seřízení a životnosti, tak to tě trápit nebude. Ta převodovka bude poslední co na tom kole bude ještě fungovat až se vše ostatní rozpadne na prach a seštelovávat jak přehazka se taky nemusí.
          Mezi jednotlivými nábojovými alternátory jsou rozdíly v kvalitě ložisek a hlavně v odporu při vypnutém i zapnutém stavu. Některá kladou při vyšších rychlostech hnusně velký odpor, některá v podstatě žádný. Obecně asi dražší je lepší, a to nikoliv úměrně ceně ale mnohem víc. Takže tohle není dobrý nápad kupovat levně, za poloviční cenu dostaneš tak pětkrát horší výrobek.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.09.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: převody

                 

            Jirko, zkoušels ta různá dynama porovnávat osobně? Myslím Shimano a Schmidt, o jiných nevím. Něvěřil bych jen tomu, co někde píšou (zvlášť pokud podporujou toho dražšího Schmidta).
            Co se týká těch zapouzdřených převodů, myslím si, že je to všechno hlavně pro komfortní, ale nenáročné ježdění. Hrozně se mi líbí ty super moderní kola s počítačovým řízením převodů pomocí servosystémů, snad jsou i bez řetězu. Na ježdění bych to ale nechtěl, protože všechno zničím hrozně rychle. Ale pokud se s tím najezdí pohodově tak do 1000km za rok, tak věřím, že se na to nemusí chytnout a vydrží to celý život. Ale to snad skoro každé kolo, stačí se podívat, na čem to jezdí důchodci.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.09.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: převody

                   

              Nemám s tím skoro žnádné osobní zkušenosti, ale Schmidta jsem držel v ruce zapleteného v kole, v Německu na veletrhu to měli právě aby si lidi zkusili velikost toho odporu. S plášťovým dynamem naprosto nesrovnatelný, a i na to, co bych čekal od nábojovky, se mi zdál malý.
              Znám jednoho lehocipedistu, který zkoušel nejdřív Shimano, a nelíbilo se mu to, tak investoval do Schmidtu (zajel pro něj do Německa, bylo to před EU) a s ním teď jezdí a je spokojený.
              Planetová převodovka Rohloff je právě případ dělaný na extrémní zátěže, prototypy mají nyní najeto přes 100000km a fungují údajně stejně dobře jako po záběhu (3000km), s jednou výměnou oleje ročně. Tohle psal jeden z majitelů jednoho kusu první série (Američan), co najede kolem 20000km za rok, na svých webových stránkách. Pochybuju, že mu za to někdo platí, nebo že by měl jiný důvod o tom lhát. Jak je na tom Sram DD, to nevím, ale stížnosti jsem slyšel jen na hlučnost (malinko to cvrčí), ne na spolehlivost nebo opotřebení. Nemyslím, že by to bylo pro jezdce do 1000km ročně, určitě to snese mnohem větší zátěž právě s dobrou životností, protože narozdíl od ostatních mechanismů kola to není vůbec vystavené prachu, vodě atd.
              Účinnější přenos síly než dobře namazaný řetěz (až 98%, údajně) zatím, pokud vím, nikdo nevymyslel.

              [ Zpět ]
              Datum: 02.09.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: převody

         

    Také by mne zajímalo, kde a za kolik se dá Dual Drive sehnat. Projíždím nabídky internetových obchodů a kde nic tu nic. Aby to nebylo jako Shimano Nexave, které člověk uvidí také jenom v katalogu.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (VR)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: převody

           

      Da se koupit tady - je to dovozce pro CR: http://www.cyklozitny.cz/ ,jsou tam i ceny (v sekci OBCHOD)

      [ Zpět ]
      Datum: 01.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: převody

             

        Díky. Na můj vkus trochu drahé, i když rozsah převodů s tím je zajímavý.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (VR)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: převody

           

      Snad je to k tématu - kdysi jsem testoval sedmirychlostní náboj Shimano a brzy jsem se s ním rozloučil/přestože staál dost prašulí - dodavatel Paul Lange, Ostrava/. Proč?
      - zdálo se mi, že žere energii
      - velká hmotnost, takříkajíc neodpružená, horší akcelerace
      - v zimě řazení zamrzalo
      Už bych se k tomu nevrátil. Myslím, že dobře udržovaná klasika musí mít vždycky nižší odpor při stejném převodu než převodovka s řadou koleček. Nešel bych ani do Rohloffa, kterej se dá sehnat za cca 20 tis. i u nás. Jen taková drobnost - ani ve firemním prospektu, který mám doma, jsem se nikde nedočetl, kolik převodovka vlastně váží. To není moc seriozní, že ? I kdyby na tom najezdili třeba milion kilometrů.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (ladik)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

86 cyklistů (2 přihlášení)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016