Ložiska

Užíváte na čepu kývání zadní odpružené vidlice ložiska? Ložisko máte v okách vidlice nebo v rámu (v obou - třech - místech)? Kluzná nebo valivá (jaký rozměr)?

[ Zpět ]
Datum: 25.08.2009
Autor: pavka
  • Re: Ložiska

         

    Já osobně nemám odpružený leháč, ale chystám se nějaký udělat a jako ložisko zadní kyvky chci použít klasické hlavové složení, co se používá na přední vidlici. Má to výhodu v tom, že je to levné, jednoduše vyrobitelné, dá se seřizovat vůle. A mělo by to něco vydržet - když to vydrží ty pecky do přední vidly třeba na horáku v terénu.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2009
    Autor: Jihra
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ložiska

         

    Už na polských Fiatech (rok dávno tomu ...) byla na přední nápravě kluzná ložiska (a vydržela). Proč by nešla užít i u leha.
    Konec konců obyč. dětský kočárek měl kolečřka na plast. ložiskách, průměr cca 10 mm. Kikáni je provozují doteď ...

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2009
    Autor: AV
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ložiska

         

    Používám ložiska, normální kulčkový jednořadý, nějaká china.

    [ Zpět ]
    Datum: 26.08.2009
    Autor: highlander
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ložiska

         

    Kluzná IGLIDUR (lze získat u Fa. Hennlich Litoměřice), průměr 8 mm šířka 10mm s nákružkem, 2 ks nalisované do vidlice. Čep je nerezová trubička 8x1,5mm uvevněná do oválné trubky rámu dvěma šrouby M6.
    http://fotoalba.centrum.cz/photos.php?aid...

    [ Zpět ]
    Datum: 26.08.2009
    Autor: corylus
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ložiska

         

    Zde http://www.papji.wbs.cz/Nove_lehokolo.html jsem použil dvě kuličková ložiska oboustranně krytá nalisovaná v pouzdru přivařeném k rámu.Čepy byly soustruženy tak, aby celková šíře byla cca 45 mm a celé složení jakkoli nebránilo lince řetězu. Vše bylo sešroubováno jedním šroubem M 6. Původně jsem tohle lehokolo stavěl pro ženu a měl jsem v úmyslu využít stejných ložisek pro výměnu zadní stavby, aby z lehokola mohla být tříkolka.

    [ Zpět ]
    Datum: 27.08.2009
    Autor: Papji
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ložiska

         

    Valivá ložiska jsou dle mého názoru na čep kývání vidlice zcela zbytečný luxus. Na kole jsem už rozbil ledacos, ale i přes občasné hrubší zacházení mi originální kluzná ložiska na azubu 2004 vydržela bez problémů a jakékoliv údržby doteď a fungují bez znatelné vůle a s minimálním odporem. U kuličkových ložisek bych se asi bál vymlácení misek a nutnosti údržby a mazání.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.09.2009
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ložiska

           

      Zadní vidlice na mé Jawě-ČZ z roku 1956 je na kluzných ložiskách. Originálních a bez vůle. Mazané olejem.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.09.2009
      Autor: AV
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ložiska

         

    Odkaz do původní diskuse na toto téma:
    http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=4551)

    IMHO - stačí pro tuto aplikaci i kluzná ložiska. Musí být jen dosatečně dimezována. Používala se dříve na motorkách a nebývalo to kritické místo.
    Myslím, že dnes se v těchto konstrukcích v průmyslu dává přednost valivým ložiskům. Neznamená to ale, že je kluzné jednoznačně špatné řešení. V domácí výrobě jde i o technologické možnosti.
    Pokud půjdeš do valivých ložisek, tak pro tuto aplikaci doporučuji jiná než kuličková.

    Sám jsem vidlici ještě nedělal, tak nevím jak bych volil.

    Pro zajímavost - táta řešil pro jedno své kolo celé uložení kyvné vidlice a jeho čep jen jako prostý závit v matici. V podstatě jde o kluzné ložisko které má takto zvětšenou styčnou plochu. Zároveň lze tímto řešením zjednodušit celkové konstrukční řešení. Myslím, že když jsme o tom mluvili, tak mi říkal kde to bylo použito.
    Tuto informaci jsem ale už neudržel. Příležitostně se ho zeptám. :-).

    [ Zpět ]
    Datum: 07.09.2009
    Autor: MirekS
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

08.12.2016
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

177 cyklistů (22 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016