reklama

Jak správně hustit

Ahoj cyklisti, pročetl jsem si vaše rady co se týče kol, ale zajímalo by mě, jak hodně mám mít nafouklé horské kolo, tak aby mi nehrozilo nějaké nebezpečí poškození pláště?

[ Zpět ]
Datum: 13.07.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Raven)
  • Re: Jak správně hustit

         

    Maximální tlak který je možné nahustit je napsán na plášti v jednotkách PSI nebo KPa, ale vždy je lepší to nahusti o něco méně a do terénu se na MTB taky hustí o něco méně např. jeli na plášti 60KPa tak na silnicní provoz 50 - 55 KPa a do terénu cca 40 KPa.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Dan)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak správně hustit

           

      Omlouvam se spletl jsem se o jednu "0"
      bývá to tak 600kPa a pak pumpuji 500-550 nebo 400kPa

      [ Zpět ]
      Datum: 14.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Dan)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak správně hustit

         

    Každej plášť se chová jinak, dodrž to co výrobce na plášť napsal. Je-li tam rozmezí (nemusí být), tak méně nahuštěný plášť lépe přilne v terénu a hůř se propíchne, plášť nahuštěný k udanému maximu bude klást menší odpor na asfaltce. :')

    Doporučuji tedy něco trochu jiného než Dan, ale to je v pořádku. Názory se mohou mírně lišit a výrobci bohužel informacemi nehýří.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak správně hustit

           

      joe nesouhlasím s tím že méně nahuštěný se hůř píchne je to naopak,moderní pláště jsou konstruovány právě tak že při doporučeném horním tlaku na silnici či tvrdém povrchu odolávají průrazu z důvodů pevnosti stěny pláště,při menším tlaku v terénu,nesmí přesáhnout povolené hodnoty,pak tlumí rázy je však více náchylný k průrazu hlavně z boků.Pokud se při nbízkém huštění "zatím "nic nestalo je to štěstí či terén je spíše v podobě upravené lesní,polní cesty prosté hřebíků,skla atd.Rozhodně každý plášt má na bocích povolené hodnoty a ty je třeba respektovat.Přehuštěné gumy se ojedou na obvodu,podhuštěné zas popraskají na bocích.Při přehuštění hrozí vyvalení ráfku! podhuštěním je možnost svléknutí pláště .

      [ Zpět ]
      Datum: 14.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (ZDENEK)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak správně hustit

             

        Ještě je nutné dodat, žo to záleží na zatížení, tedy na hmotnosti cyklisty a případné bagáže. Dívka která má 50kg nemusí hustit tolik co muž který má 80kg.

        [ Zpět ]
        Datum: 14.07.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Dan)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak správně hustit

               

          Doufám že uvažuješ jen v mezních doporučených hodnotách!50kg žena 45-55psi 80kg muž 55-60psi u 26x2.1 nižší hodnoty do terénu višší silnice či tvrdý povrch.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.07.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (ZDENEK)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak správně hustit

                 

            O hodnotách nemluvim, záleží na druhu pláště. Např u galusek na silničce hustim 12 atm.

            [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Dan)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak správně hustit

             

        Jenže PRORAZIT a PÍCHNOUT je rozdíl....Proražení je, když skřípneš plášť resp. duši s ráfkem, na to je odolnější více nahuštěný plášť. PÍCHNUTÍ, je když přejedeš třeba sklo, který udělá do duše díru...na to je naopak odolnější méně nahuštěňý plášt.
        Jínak já na horákovi jezdím na horní hranici, tj. nějaký 4,5atm...mám Maxxis a vážím 85kg, což je už trochu dost....ale valivý odpor je podstatně menší než jak sem jezdil dřív někde u středu(3,5atm). Když jedu do terénu tak to samozřejmě trochu upustím.

        [ Zpět ]
        Datum: 14.07.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Kelib)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak správně hustit

               

          Samozřejmě jde i o píchnutí systém je stejný a na věci to nic nemění, krom toho, že toto laborování pro nezávodníky hobíky je zcela zbytečné,protože se stačí držet popisu na pneumatice,ti co závodí mají své zkušenosti co se do určitého terénu a prostředí zrovna při určitém závodě hodí,přesto někteří prohádají.Přeju co nejmíň pššššííí...

          [ Zpět ]
          Datum: 15.07.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (ZDENEK)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak správně hustit

                 

            není to stejný, proražení duše ráfkem na šutru a píchnutí hřebíkem je něco úplně jiného. Pozná to i naprostý diletant, když si spočítá kolik děr mu to udělalo v duši (proražení 2 proti sobě, píchnutí 1) a v plášti (proražení 0, píchnutí 1).
            Jinak si taky myslím, že měkčí plášť se hůř píchne a spíš prorazí a je to i logický. Prostě v místě hrotu se to vmáčkne dovnitř a ostré místo to přejede. Naopak na tupém a velkém předmětu se to vmáčne až na hranu ráfku a prorazí. Laboratorně jsem to nezkoušel, ale moje praktické zkušenosti tomu odpovídají.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.07.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak správně hustit

                   

              "Higher pressure reduces the likelihood of a puncture." (http://www.schwalbe.com/index.pl?punkt=260)
              "Puncture" je přitom jak proražení, tak propíchnutí pneumatiky. Snad to píšou jasně.

              Více nahuštěná pneumatika (podle Schwalbe) dále snižuje valivý odpor a opotřebení pláště. Méně nahuštěná pak lépe pohlcuje otřesy a lépe drží, poskytuje tedy větší pohodlí.

              [ Zpět ]
              Datum: 18.07.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak správně hustit

                     

                No právě, je to nejednoznačné a myslí se tím evidentně zejména proražení. Na píchnutí hřebíkem má nahuštění minimální vliv a pokud nějaký, tak spíš opačný (při měkčích gumách se síla rozloží do větší plochy a hřebík nemůže píchat takovou silou, takže to _v některých případech_ nemusí propíchnout skrz).

                [ Zpět ]
                Datum: 18.07.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak správně hustit

                       

                  samozřejmě se v případě měkkého huštění zvětšuje plocha, na které se může hřebík na zemi vyskytnout (jak se ta guma rozplácne), takže to pravděpodobnost píchnutí zároveň zvyšuje:-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 18.07.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak správně hustit

                   

              Mc torpedo jsi prostě nový vývojový tým budem jezdit na molitánu nebo dřevěných kolech, ohromující nápady.ZDENKU a Joe nenechte se zvyklat.

              [ Zpět ]
              Datum: 18.07.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (bike)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak správně hustit

                     

                Nechápu, jak molitan a dřevěná kola souvisí s názorem, že vyšší tlak zmenšuje riziko proražení a na píchnutí nemá výrazný vliv.
                Mimochodem-- já hustím na 700 kPa;-) to zase zvyšuje riziko bouchnutí probržděného ráfku (jednou se mi stalo, prasklina přes víc než čtvrtinu obvodu ráfku:-( )

                [ Zpět ]
                Datum: 18.07.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak správně hustit

                       

                  Reaguji mctorpedo+bike+Lada:McTorpedo,Lado, při vyším tlaku(v povoleném rozpětí) se stávají jak boky tak obvodová část pláště odolnější proti defektu.Při popuštění zejnéna na trávě je třeba dávat pozor na případné kořeny či kameny.Dnešní konstrukce pneu se soustředuje na váhový poměr s odolností defektu vnitřní struktura vazby umělé pryže s tkaninou či uhlíkovími vlákny i s dalšími druhy kordu a patek pláště a samozřejmě směsí samotných pláštů které se vyrábí od zcela rekreačních,městských,sportovních po profi a to i na různé povrchy jako tvrdý, bahnitý, písek tak i universální což bývá s polu s cenou a určením kola výrobcem nejčastější varianta hlavně u kol s nesportovními ambicemi.Jde i o to který výrobce spolupracuje s kterou firmou na pneu,to však asi znáš,je to jen na okraj.U takzvaných"nepíchnutelných pláštů"se zásadně zvyšuje jejich hmotnost,naproti tomu superlehké typy s ohledem na minimalizaci množství sněsi musí obsahovat vysoce kvalitní a pevné vnitřní "spojovací"matriály kordu i patky zde nejčastěji kevlar.Takové pláště se dají s ůspěchem složit do malého balíčku a vézt sebou třeba při dálkových jízdách hlavně tehdy nebude me li se pohybovat v blízkosti "civilizace"U pláštů na Krosová či Trekingová kola není takový rozsah mezi druhy k použití podkladů terénů a v profi oblasti jelikož tato kola nejsou určena k závodnímu využití ,ale pouze rekreačně sportovnímu.Zde jde pouze o větší či manší hrubost desénu a minimální rozpětí šířky pláštů a to u krose větší a trekingu zas užší pláště to však jde kombinovat protože průchodnost zadní stavby těchto kol bývá přibližně stejná.Uhorských kol je tento problém výraznější na některé zadní stavby vadí již i rozměr 2",je zde možnost nejvíce 1.95"rozm.2.1"2.2" pak už vůbec není možno použít. Máš pravdu není to tak složité to pochopit.Vminulosti,ale i dnes se používá na ochranu před bodnými ranami čisté hedvábí šlechta ho nosila v podobě košil při souboji poskytovala lepší ochranu,dnes se používá spolu s dalšími materiály i na neprůstřelné vesty,viz.TVkanál Discovery,a stěmi plášti je to něco podobného vývoj jde dál a to je dobře.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.07.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (ZDENEK)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak správně hustit

                         

                    Pěkná přednáška, i když asi trochu zbytečná, druhy, velikosti a strukturu plášťů snad všichni zúčastnění znají. Neobsahuje však jediný argument pro tvrzení, že vysoký tlak brání _propíchnutí_ (tedy nikoliv proražení) pláště (o kořeny a kameny se nepíchá, nýbrž proráží).
                    Protipíchací vrstva hedvábí působí jistě účinněji při nižším tlaku (tedy hřebík nepůsobí na plášť takovou silou, protože síla se rozloží do větší plochy než je hrot hřebíku, plášť se promáčkne a opírá se i v okolí hřebíku o zem), než při vyšším (celá hmotnost kola leží pouze na hrotu hřebíku). Doporučuji si zopakovat vztah mezi tlakem, sílou a plochou působnosti (na kterém je mimochodem celý princip funkce pneumatických obručí založen).

                    [ Zpět ]
                    Datum: 19.07.2005
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jak správně hustit

                           

                      Též doporučuji přečíst něco o cyklopneu alespoň VELO nebo Cykloservis.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.07.2005
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (ZDENEK)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Jak správně hustit

                             

                        No tak když máš vyčtený rozumy (jak naznačuješ), tak proč sem nějaký nenapíšeš? Zatíms předvedl jen dlouhosáhlé tlachání o věcech, který s daným problémem (tedy píchnutí pneumatíky o hřebík nebo střep) vůbec nesouvisí (napříkdad předchozí příspěvek).

                        [ Zpět ]
                        Datum: 20.07.2005
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Jak správně hustit

                             

                        No,Velo ctu docela casto a ze by tam psali ze vetsi tlak v gume zabrani propichnuti jsem nikdy nevidel.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 20.07.2005
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak správně hustit

                     

                Proboha to je to tak tezky pochopit,kdyz je guma hodne nahustena tak pri najeti na ostry predmet guma nemuze uhnout tak se do ni ten predmet proste zaryje.Pokud clovek najede na trnitou vetev tak asi pichne i s mekcim kolem protoze trn je ostry a docela dlouhy ale pri najeti na maky kousek skla nebo ostry kaminek se mekci guma prohne a nic se nestane ,kdezto tvrda guma ne a tak se to sklo vtlaci do plaste (jeho material je furt stejne tvrdej).Schvalne se zkuste zeptat treba nekoho kdo ma silnicni kolo,urcite vam potvrdi ze kdyz fouka 12 atmosfer tak to lip jede ale vic hrozi defekty od drobnych kaminku nez kdyz nafouka treba 7.

                [ Zpět ]
                Datum: 19.07.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak správně hustit

                       

                  Mám si to vyložit tak, že výrobce (Schwalbe) tomu na rozdíl od tebe nerozumí? Argument, že při nižším tlaku se přece "guma" prohne a snáz propíchne je lákavý, ale naivní. Tam už dávno neni jen "guma", plášť se skládá z různých vrstev, které dohromady plní své různé funkce. Nebo všechny ty různé materiály, vrstvy a tkaniny jsou tam jen pro parádu a plášť je vlastně jen takovej tlustej preservativ?

                  Ale nevylučuju, že jiný výrobce používá jinou technologii a může mít jiná doporučení. :')

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.07.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak správně hustit

                         

                    Nevim jestli tomu rozumi,asi jo a jen to nenapsal dost jednoznacne,ale praxe proste potvrzuje moje slova,aspon teda v silnicni cyklistice.Funguje to tak ze se ostry kaminek zapichne do gumy behounu a pak se pri jizde postupne protlaci az skrz cely plast a propichne dusi.To ze po nafoukani guma vypada tvrdsi nezvysi jeji odolnost proti propichnuti nebo proriznuti - material plaste je furt stejnej.Zvysi se jen odolnost proti prorazeni duse o rafek.Ze plast neni jen guma vim,akorat myslim ze jako kord se nejcasteji pouziva nylon a nekdy treba i vrstva kevlaru na zvyseni odolnosti proti propichnuti.A ze Nemci napsali anglicky neco co se da prelozit do cestiny jako propichnuti i prorazeni,z toho se asi neda jednoznacne vyvodit co vlastne mysleli,to by se jich clovek musel zeptat.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 19.07.2005
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak správně hustit

                         

                    Nevidím žádný rozpor mezi tím, co tvrdím já a co píše Schwalbe. Já říkám že na propíchnutí nemá tlak výrazný vliv a proražení brání vyšší tlak - tedy v součtu propíchnutí+proražení=puncture to znamená, že čím větší tlak (v rozumném rozmezí), tím menší riziko "puncture", tedy totéž, co tvrdí Schwalbe.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 19.07.2005
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak správně hustit

                       

                  L:Mc:zkuste si něco přečíst možná stačí Velo

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.07.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (bikeri)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak správně hustit

         

    Hustim kolem spodní hranice udávané výrobcem (TIOGA), někdy trochu míň. Sice hrozí, že se mi rafne duše mezi pláštěm a ráfkem, ale ještě se mi to nestalo a je to pohodlnější.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Le Zakarr)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak správně hustit

         

    Já hustím pláště zn. Rubena na cca 450kPa při plné polní na horákovi. Kdybych dodržel hodnotu na plášti, tak zbytečně ztrácím energii. Nejlepší je tlakovat na benzinkách.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (informator ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak správně hustit

         

    Tak přece něco píšou, náhodou jsem to ještě nevyhodil. U Schwalbe Hurricane 42-622 Kevlar-MB (to je nějaká vrstva proti proražení) píšou: "Maximální tlak zajišťuje menší valivý odpor, opotřebení a náchylnost k proražení." A tlak doporučujou 3,5-6,0 barů, což je poměrně dost. Taky jsou při těch 6 barech (85 PSI) pěkně tvrdý (už i při pěti). Pak jsou ještě jiný Hurikáni, třeba se chovaj jinak.

    Úplně jinak se chovaj na pláště podobného vzhledu a údajně podobného určení Maxxis Wormdrive. Tlak je udán pouze 5,1 (75 PSI) a oproti těm prvním daleko víc pružej. Snadno se prorazej (a maj TPI 60), ale vždy to bylo tak, že jsem do nich postupně na asfaltce natlačil drobnej kamínek. Možná, kdyby byly podhuštěný, tak bych kamínek nezatlačil. A i při huštění maj oba tyto pláště úplně jiný nárůst tlaku v závislosti na počtu "pumpů". Plášť Maxxis je pružnější. Takže z toho všeho usuzuju, že záleží na plášti, obecná doporučení nemusí vždy platit.

    .. to ale je věda. :')

    [ Zpět ]
    Datum: 13.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak správně hustit

           

      Teda koukám, že to chce nejméně maturitu !!!

      p.s: Nepletou se ty PSI pod kola ??? :) :) :)

      [ Zpět ]
      Datum: 13.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Kolin)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak správně hustit

             

        Pletou, a kousaj.

        [ Zpět ]
        Datum: 14.07.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Dan)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak správně hustit

           

      Hustím podle palce (na to stačí 4 třídy základní školy). Tedy tak, abych palcem dokázal plášť trošku zmáčknout. Pro pohodlí větší zmáčknutí, pro rychlost menší zmáčknutí. Tlak jsem snad ještě nikdy neměřil.

      Ještě se zastavím u Wormdrivů - na silnici pohodička, na suchých cestách to jde, ale běda, jak vjedeš trošku do bláta (a to na horáčku nevyloučíš) - je to jak na klouzačce. Jejich koupi jsem považoval za omyl, naštěstí se celkem brzo sjely, tak jsem nemusel litovat vyhozených peněz. Teď jezdím IRC SeracXC - spokojenost velká.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrolin)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak správně hustit

             

        Ale dopručovat bys to neměl: "Rozšířená metoda testování palcem je velmi nepřesná, protože všechny pneumatiky od 2 barů výš se zdají stejně tvrdé." (Schwalbe)

        [ Zpět ]
        Datum: 18.07.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak správně hustit

               

          Jo, to je pravda. Palec se hodí jen pro ty, kdo záměrně podhušťují (a riskují tím proražení).

          [ Zpět ]
          Datum: 18.07.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak správně hustit

         

    Mám treka a hustím pro silnici na max povolenej tlak a do sněhu a do terénu o něco méně. Do sněhu hodně měkký, tak cca 2,5 atm a na silnici 5,5 atm. Pro informaci jestli se nepletu tak 10 PSI je asi 0,71 atm.
    Rozdíl 2 atm už je hodně poznat co do valivého odporu. A podhuštěná pneu se daleko dřív zničí, neojede se, ale povolí boky.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak správně hustit

           

      Mě vyšlo, 10 psi = 0,68 atm. To je v rámci zaokrouhlovacích chyb prakticky totéž, co píšeš => nepleteš se.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrolin)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak správně hustit

         

    Torpédo ty seš asi Osel!žiješ ještě v roce 60.Čím víc je materiál napnutý tím víc odolává defektu jak propíchnutí například hřebíkem,trnem atd tak také možnosti proražení o hrany předmětů či samotné předměty jako kámem keramika sklo i dřevěné či jiné pevné předměty.Odocílení bezdefektního pláště je snaha všech výrobců pneu.Ono nestačí použít "selský rozum"a spoléhat se co bylo.Připadá mi že jseš asi před důchodem ne?.Tímto se omlouvám všem ostatním korespondentům ,že jsem se nechal unést emocemi

    [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Proniňte všichni)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak správně hustit

           

      Když seš Promiňte všichni tak chytrej, tak proč sem nenapíšeš mechanismus, kterým se napnutý materiál zpevní natolik, že se i daleko větší silou propíchne obtížněji. Zatím to tu nikdo ani náznakem neuvedl ani nikdo neuvedl odkaz na nějakou vyšší autoritu, která by dospěla k témuž názoru.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak správně hustit

             

        Dobře zkus www.bike-eshop.cz poradna-FAQ tam se můžeš zeptat viší moci nebo si měl návrh at čteš např Velo magazín www.ivelo.cz nebo cykloservis čtrnáctideník nebo zkus v prodejně.Já to mám třeba vyčtené to je ale dobře narozdíl od tebe já se snažím o věci co mě baví a živý něco vědět.

        [ Zpět ]
        Datum: 20.07.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Promiňte všichni)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak správně hustit

               

          Tak se ZDENKU zbytečně nerozčiluj, teď už je z toho jen taková teoretická diskuse o "propíchnutí" a "proražení" a co by kdyby. A Torpédo stejně hustí na vysokej tlak.. Já jsem si z hoho vzal jen to, že při vyšším tlaku bude menší pravděpodobnost lepení a to mi stačí. :')

          [ Zpět ]
          Datum: 20.07.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak správně hustit

                 

            Já vím mě je jen líto těch co to správně neodhadnou a začnou se řídit tím co je minulost.Ahoj Joe

            [ Zpět ]
            Datum: 20.07.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (ZDENEK)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak správně hustit

                   

              Taky doufám, že tyhlety diskuse nikoho nepopletou. (Teda mě už se z toho hlava točí šejdrem, ale při huštění se budu řídit tím, co doporučují autority. :')

              [ Zpět ]
              Datum: 20.07.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak správně hustit

               

          Tak na faq na www.bike-eshop.cz jsem se díval, je tam dokonce takový dotaz a odpověď na něj říká přesně to, co říkám já. Na www.ivelo.cz jsem k tomuto tématu zběžným hledáním nic nenašel, můžeš poslat bližší odkaz? Jestli ti něco takového tvrdili v nějaké prodejně, nemusíš tomu zas tak věřit. Neznám v žádné cykloprodejně ani jednoho prodavače, na jehož rady bych se mohl spolehnout.
          A když to teda podle tebe tak funguje a máš to tak nastudovaný, tak bys nás teda laskavě mohl poučit a konečně sem napsat, jak je to zařízený, že když píchnu hřebíkem velkou silou do natvrdo nahuštěného pláště tak se to nepropíchne, zatímco když píchnu do podhuštěného měkkého tak hřebík měkký plášť nepromáčkne, ale zajede do něj jak po másle. Není to snad zas tak složitý systém, aby se to nedalo pár větami popsat.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.07.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak správně hustit

                 

            Nepropíchne. Protože na tvrdym (třeba silničnim) plášti se mi hřebík sveze, prostě ho rovně neudržim. Je to argument? Asi ne, viď, ty si u svého myšlenkového pokusu stanovíš takové podmínky, aby byl méně nahuštěný plášť ve výhodě.

            Pravděpodobnost, že píchnu kolo o hřebík je nejvyšší u podhuštěného širokého pláště. Protože má nejširší stopu. Že to není pravda? Ale je - neřekl jsem že pneumatiku "propíchnu", ale že ji jen "píchnu". Jenže celkem volně použitými slůvky píchnout a prorazit, propíchnout, přeskřípnout a proříznout to začalo. Ale v praxi je zajímavá jen pravděpodobnost, že budu muset
            lepit.

            A když místo ideálního hřebíku dosadím ostrý kamínek neurčitého tvaru jsme vedle. Co když právě ta podhuštěná pneumatika se na jeho hrdě vztyčenou ostrou hranu lačně vrhne a pohltí ji do své kypré náruče jak dychtivá milenka (takhle to myslím popisuješ), zatímco přefouklá tvrdá guma ho odmrští jak nafrněná čůza. Následky prvního případu známe. Zprvu laskavé konejšivé objetí se každou další otáčkou kola mění v pevné svazující sevření, cesta ven nemožná, tragický konec na obzoru. Oč bezpečnější se nyní jeví ta kdysi opovrhovaná náfuka.. Co z toho plyne? Ukecat se dá všechno. Buď si ve shodě stanovme přesné ideální podmínky, pak se věnujme tříbení ducha. Nebo připustme, že reálnou skutečnost nejsme schopni detailně popsat, a přijměme rozumný kompromis. :')

            [ Zpět ]
            Datum: 20.07.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak správně hustit

                   

              Na silničním plášti se ti sveze, protože je úzký a hladký, ne proto, že je nahuštěný natvrdo. Jasně že širší stopa podhuštěného pláště má taky vliv.
              Píchnout a prorazit je dost velkej rozdíl, jak jsem již psal v této diskusi jinde. Např. já na svém celoodpruženém kole s 1,5" pneumatikami na 7 bar nikdy nemůžu duši prorazit (tedy na schodech, štěrku, kamenech, kořenech atd. můžu jezdit prakticky bez obav), zatímco píchnout můžu snadno (střepům nebo rozsypaným hřebíkům se vždycky radši vyhnu) (a snadno se samozřejmě píchne i na měkkých). Jezdil jsem dříve i na málo nahuštěných kolech různých druhů a dlouhodobé pozorování mi zcela potvrzuje moje teorie, které navíc nejsou v rozporu s ničím, co bych kde četl jinde (s vyjímkou několika "odborníků" v této diskusi).
              Případ, který popisuješ ty, tedy kamínek-střípek zapíchnutý do dezénu a postupně se zatloukající hlouběji (což je skutečně jeden z nejčastějších způsobů píchnutí, nebezpečný zvláště tím, že kamínek při nepozornosti často v plášti zůstane a zalepenou duši píchne znovu), nijak nezdůvodňuje menší riziko píchnutí s tvrdým huštěním. Dezén je jenom guma, jejíž tvrdost a poddajnost na tlaku uvnitř vůbec nezávisí (rychlejší ojetí při podhuštění s tím nesouvisí). A to jak hluboko a jak rychle se nakonec kamínek zarazí závisí především na síle, která ho tam zatlouká, a ta je u tvrdších plášťů daleko větší, než u měkkých. U tvrdých je samozřejmě nepatrně menší pravděpodobnost, že se na něj vůbec najede (plášť není tolik rozplácnutý do plochy), ale zase střepy se často vyskytují pohromadě.
              Celkový závěr z toho je ten, který zde pořád opakuji: Na _píchnutí_ nemá tlak podstatný vliv (a v _některých_ případech může mít i mírně nežádoucí), na _proražení_ má vliv velmi zásadní (se správně nahuštěným silničním kolem se dá jezdit klidně po šutrech a neprorazí se). Tedy proti defektům jako takovým hustit radši víc.

              [ Zpět ]
              Datum: 20.07.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak správně hustit

                     

                "Na _píchnutí_ nemá tlak podstatný vliv (a v _některých_ případech může mít i mírně nežádoucí), na _proražení_ má vliv velmi zásadní (se správně nahuštěným silničním kolem se dá jezdit klidně po šutrech a neprorazí se). Tedy proti defektům jako takovým hustit radši víc."

                .. ano, s takovou formulací se myslím dá souhlasit. Sice prostý lid (včetně mě) si bude dál pod "píchnutím" asi představovat cokoli, co vede k lepení (či k použití mobilu), ale již chápu, že odborník pak některá tvrzení musí považovat za nesprávná, odborník živější nátury pak za nehorázná.

                .. škoda, a mohli jsme se krásně hádat dál. :')

                [ Zpět ]
                Datum: 20.07.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak správně hustit

                   

              Po tomto příspěvku Joa není co dodávat přesně tak snad jen ještě toto:Hustota a materiál pláštů např u již zminovaných Schwable "Snake Skin,lehká a pružná vložka na boku chránící plášť proti poškození,spolu s různou tvrdostí dezénu pro dokonalé přilnutí k povrchu. nebo: Stop Puncture u HUCHINSON=ochrana pneu speciální směsía hustou aramidovou vrstvou pláště,tkanina stop puncture umístěná pod vzorkem po celé pneu poskytuje ochranu před defekty a zvyšuje trvanlivost.Maxxis-butylová výztuha bočních stěn snižuje riziko defektu a to i při nižším tlaku kde by bez tohoto užití docházelo defektům.Vizprůřezy pneu jak v katalozích tak i internet stránkách výrobců. Bike-e shopu jasná odpověd při použití správného tlaku jsou moderní pneu více chráněny i z boku oproti starším.Cituji"Pláště jsou určitě navrženy na tlaky ,které jsou pro dané pláště předepsané a vždy platí,že když máte plášt podhuštěný tak více hrozí jeho proražení.Konec citátu.Jestli ti jde o slůvko proražení pak hřebík svým hrotem také prorazí díru třeba i trn,sklo aj. Toje přesně to co se snažím říci.

              [ Zpět ]
              Datum: 21.07.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (ZDENEK)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak správně hustit

                     

                Nesmis tolik verit reklamnim kydum,i tyhle plaste v pohode propichnes,i kdyz jsou treba o trochu odolnejsi.My se tady ale prece nebavime o tom,jestli driv sly plaste propichnout lip a ted hur.rec byla o tom jakej na to ma vliv tlak v pneumatice.A ja mam takovou zkusenost ze kdyz nafoukam silnicku na 12 atmosfer,tak se do behounu galusky castejs zapichujou drobny kaminky,ktery kdyz vcas nevyndam,tak se prokousou skrz.Kdyz tam dam 8 atmosfer tak se to nedeje.ale zas to nejede.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.07.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak správně hustit

                       

                  jeste teda k tem vrstvam co maji zabranit defektu - kdyz se trochu zamyslis,zjistis ze kevlarova tkanina pod vzorkem je jen proti propichnuti,kdezto treba butylova vyztuha boku je hlavne proti prorazeni - procvaknuti duse o rafek.Presto v obou pripadech pisou o omezeni poctu defektu.S tvoji logikou by clovek dospel k tomu ze je to na vsechny druhy defektu vcetne utrzeni ventilku pri protoceni plaste (to je prece taky defekt,nebo ne?).

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.07.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak správně hustit

                     

                S tebou nemá cenu se bavit, když nechápeš rozdíl mezi proražením a píchnutím. Rozdíl je dost podstatnej (už třeba tím, kolik děr se na duši vlastně lepí), když se píchne, musím hledat v plášti, jestli tam nezůstal kamínek nebo špendlík, když prorazí, nic hledat nemusím atd. Mechanismus je taky zcela odlišný. Nemá cenu se bavit se zabedněncem a tímto diskusi na toto téma končím, už jsem k tomu (na různých místech tady) řekl vše.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.07.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak správně hustit

                       

                  S tebou teda už vůbec ne, ty jseš asi z Brna nebo okolí ne? Nechci urazit všechny Brňáky,ale pár jich znám někdy dobří kluci,ale někdy těžko chápou.To je dost že už toho necháme mě už to taky nebaví.Komu není rady....

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.07.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (ZDENEK)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak správně hustit

                         

                    Nevím, proč se hned navážíš do Brňáků, podle toho, co píšeš to vypadá, jakobys sám byl z Brna, nebo asi ne, tvůj případ není, že bys chápal těžko, ty nechápeš vůbec.
                    Ty budeš asi jeden z těch, kdo zaslepeně věří odborné nebo "odborné" literatuře (a nejvíce v její zpopularizované, zjednodušené formě) a pokud někdo tvrdí něco, cos tam náhodou zatím neviděl, považuješ to automaticky za nesmysl. Všimni si, že jsem zatím žádný citát, který uvádíš, nijak nezpochybnil, ba naopak vždy souhlasily s tím, co tvrdím, i když to tam nebylo tak polopaticky napsáno (nikdo, kdo jezdí na kole a má nějaké zkušenosti to nepotřebuje, protože to ví, pro ty ostatní to opravdu není podstatné rozlišovat). Ty bohužel bez osobní zkušenosti a bez přemýšlení zobecňuješ zjednodušené (ale přesto pravdivé) formulace a toto zobecnění považuješ za jediné správné. Takhle jednoduché to ale bohužel není. Když už je ti zcela cizí fyzika, mohl by sis zopakovat alespoň logiku. Vypadá to, že jsi na mentální úrovni rakouských vidláků protestujících proti JET zasunutím "filtru odrušujícího jadernou elektřinu" doma do zásuvky.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 23.07.2005
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak správně hustit

         

    Schwalbe tam píše ještě další věc, pro mě překvapivou. (Doufám, že tu zas nepůjde o život.) Totiž, že širší pneumatika má při stejném nahuštění menší valivý odpor než úzká. Je to dáno tím, že ovál, kterým se pláśť dotýká podkladu je u širší pneumatiky kratší. Širší pneumatiky se ovšem hustí na nižší tlak, takže pak při stejném valivém odporu poskytují větší pohodlí. A proč tedy silničáři používají úzké pneumatiky? Jsou lehčí a mají menší odpor vzduchu, proto. Samozřejmě tyto úhahy platí v nějakých standardnách podmínkách, řekněme hladký plášť na asfaltu. (Teď se mi z hlavy nechce odhadovat vliv velikosti pláště - 26", 700 mm a tak.)

    Tak. Týká se to zejména srovnání rychlosti MTB a ostatních kol. V rozšířených názorech na toto srovnání bude taky asi hodně pověr. :')

    [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak správně hustit

           

      Krom toho uzky plast je pri stejnem tlaku min namahany (od toho tlaku) nez siroky,potoze v nem tlak nepusobi na takovou plochu.Proto taky uzky plaste mivaji vyssi povoleny tlaky,i kdyz maji treba tensi stenu.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak správně hustit

           

      To je jasné a vyplývá to přímo z fyzikálního vtahu mezi sílou, tlakem a plochou. Např. osobní auta se hustí jen na cca 2,5 bar a to právě proto, že mají daleko širší kola. Valivý odpor závisí hlavně na deformacích pneumatiky (takže čím méně se pneumatika promáčkne, tím menší odpor), částečně také na deformacích povrchu (a ten se zpravidla více deformuje při zatížení velkým tlakem na malé ploše).
      Nižší odpor vzduchu hraje největší roli už od rychlosti cca 20-30 km/h. Pro minimalizaci celkového odporu by bylo vhodné použít i kola menšího průměru, což ale patrně zakazují pravidla UCI z roku 1934. Závodní silniční kola totiž zdaleka nejsou nejrychlejší. Musel jsem se smát, když byl nedávno prezentován "úžasný" výkon v hodinovce "téměř 50 km", když rekord na kole jiné konstrukce je tuším něco kolem 85 km.
      Na větší valivý odpor MTB má vliv hlavně hrubý vzorek (i při nahuštění natvrdo), který zároveň podstatně zvyšuje odpor vzduchu. Kromě toho i jezdec na MTB sedí méně aerodynamicky (což při vyšších rychlostech je velmi podstatné) a hlavně nemá pro vyší rychlosti převody (většinou pouze tak do 35-45 km/h).

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak správně hustit

         

    ...hmmm.....jak to tady tak čtu, začínám mít strach vzít do ruky pumpičku....a já bláhovej myslel, že ty kola stačí prostě dofouknout....jdu zdechnout do houští...

    [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Le Zakarr)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak správně hustit

           

      Z toho si nic nedělej, takovejch by nás bylo víc:-)
      Pod dojmem této diskuse jsem zkoumala čísílka na pneumatikách a zaboha jsem to nemohla přečíst, muž na mě dost nechápavě koukal, pak vzal pumpičku, dopumpoval, zmáčknul rukou a povídá - už jeď:-))

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Aktij)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak správně hustit

             

        Základ pohodlí je stojací pumpička s tlakoměrem. Škoda dát velký peníz za kolo a pak se trápit s huštěním nepohodlnou pumpičkou nebo jezdit na podhuštěný pneumatice.. No, ty vlastně takouvou stojací pumpičku máš, ale ta tvém místě bych ho odvedl někam kde mu zkalibrují palec. :')

        [ Zpět ]
        Datum: 20.07.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak správně hustit

               

          Já mu to navrhnu:o)

          [ Zpět ]
          Datum: 20.07.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Aktij)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak správně hustit

               

          Některý starší modely ale prý s kalibrací mívaj potíže, to se pak řeší jedině výměnou. Taky zanedbaná údržba se může na správné funkci zhoubně podepsat. V případě pochybností ho zkus nejdřív umejt a namazat. Bez toho by ti pak třeba neuznali reklamaci. :')

          [ Zpět ]
          Datum: 20.07.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak správně hustit

                 

            móóóóóóc pěkný :o)))

            [ Zpět ]
            Datum: 20.07.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Aktij)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak správně hustit

         

    Jejda,jejda...já už sem z toho celej hyň. Já hustim takovou malou nepohodlnou úplně blbou pumpičkou a zkoušim to palcem. Kluci můžu na tom eště jezdit alespoň kolem baráku ?... :-D
    A když už jsme u toho, mám to foukat héliem jako balónky, dusíkem jako letadla nebo bude stačit vzduch.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Le Zakarr)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak správně hustit

           

      Palec je nejspolehlivější. A vozím ho pořád sebou.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak správně hustit

           

      Myslím, že hélium je úplně ideální náplň, protože se vlastnostmi blíží ideálnímu plynu, takže bude nejlépe pružit. Ale zase se bude muset rychleji doplňovat, protože bude rychleji prostupovat stěnami duše a netěsnostmi :-DDDD

      Už celkem dlouho mám v plánu zkusit někdy jen tak ze srandy napustit pneumatiky místo vzduchem nestlačitelnou vodou. Mohlo by to mít zajímavý efekt, že po prudkém zabrždění a odbrždění by se kolo setrvačností vody samovolně rozjelo:-)))

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak správně hustit

           

      A na jakým jezdíš kole? Jestli jen na horáku v terénu a pravidelně neprorážíš o šutry a kořeny, tak palec samozřejmě stačí, hustíš asi na 1,5-3 bar. Já hustím na max (1,5" na 7 bar) a už mi jednou i při tomto tlaku vybuchla čtvrtina ráfku (mimo dosah obchodu s novými ráfky absolutně neopravitelný defekt) - byl probržděný, ale nebylo to na něm úplně jednoznačně vidět. Tam už je potřeba dávat bacha na to, abych nepřehustil. A v rozmezí povolených tlaků pro moje pláště (3-7 bar) to je už tak tvrdý, že palcem nepoznám vůbec nic a manometr je zcela nutný.
      Mám ještě silniční kolo na 7,7 bar. Když ho podhustím, tak to palcem třeba vůbec nepoznám, je to tvrdý jak šutr, poznám to, jen když jedu po štěrku (a to jezdím celkem pravidelně), v horším případě defektem. Když to nahustím namax, můžu i po štěrkové cestě jet rychle jak na horáku a krásně to pruží bez skřípání až na ráfek.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak správně hustit

             

        Jo máš pravdu, na horáku v terénu. A ty tlaky co píšeš asi tak nějak odpovídaj. Palcová metoda zatim vyhovuje.
        Ale s tou vodou si mě dostal. A jak by to krásně šplouchalo, kdybys napustil duši pod minimální hodnotu udávanou výrobcem! :-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 20.07.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Le Zakarr)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak správně hustit

               

          vzhledem k nestlačitelnosti vody by tlak asi hodně výrazně závisel na zatížení (v podstatě tam totiž stačí nalít tu vodu pod normálním tlakem a není potřeba ji nějak pěchovat, při zatížení tam samozřejmě vznikne odpovídající tlak a "hydraulika" (podle "pneumatika") se nepromáčkne a bude držet). Že pružící efekt bude prakticky nulový je jasné (ale mohlo by to možná trochu podhuštěný líp držet v terénu:-) ale možná taky ne)

          [ Zpět ]
          Datum: 20.07.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak správně hustit

                 

            Radsi bych to s tou vodou zkousel jen na zadnim kole.Jinak si clovek vlivem zvetsenyho gyroskopickyho momentu snadno nabije hubu.

            [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak správně hustit

         

    doporučoval bych jenom to co je na plášti napsané a rozmezí + - Na mém crosovém kole mám pláště Maxxis, na boku pláště jsou hodnoty 515kPa, 5.1 bar, 75psi

    [ Zpět ]
    Datum: 23.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (james74)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

196 cyklistů (6 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024