reklama

Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

Ahoj vespolek,
je normální, že v rychlejší zatáčce při větším náklonu cinká kotouč brzdy o destičky? Pokud ne, jak se toho zbavit? Brzdy mám Avidy J3 na 29" kole. Navíc jak se zdá, tak se to ozývá jenom na zadním kole. Může to být způsobeno kroucením ráfku?

[ Zpět ]
Datum: 29.07.2009
Autor: Jara29er
  • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

         

    Povolený střed?

    [ Zpět ]
    Datum: 29.07.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Luboš2)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

         

    Je to zcela normální, příliš malá tuhost celé soustavy (hlavně rám, náboje, vidlice).
    Na 29tkovém kole jsou nároky na tuhost, aby se to chovalo srovnatelně s 26tkou větší (ale i na 26tkách je to běžné).

    Zbavit se toho částečně nebo někdy úplně dá zvýšením tuhosti a to především použitím pevné osy, což ovšem vzadu asi v tvojem případě nepřichází vůbec v úvahu, protože na to musí být stavěný rám i kola (a asi nebudeš chtít měnit rám i kola, navíc u pevných rámů se pevná osa snad ani nedělá).
    Ono ani vepředu to moc v úvahu nepřichází, protože tam na to musí být pro změnu dělaná vidlice a kola.

    A kroucení ráfku na to opravdu vliv nemá skoro žádný nebo možná žádný, ráfek neurčuje posun kotouče vůči třmenu.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.07.2009
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

           

      A samozřejmě předpokládám, že máš vše v pořádku, tedy nic nemáš povoleného, máš správně seřízenou brzdu, nemáš křivý kotouč, atd.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.07.2009
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

             

        Dneska chci zajet do servisu, jestli není náhodou povolený střed. Když na kolo zatlačím do stran, je vidět menší vůle. Cinkání se občas ozývá i při rovné jízdě po asfaltu. Zřejmě jak rezonuje vzorek. To samé při prudkém záběru. Jedeš do kopce - předjíždíš osobu na kole - zabereš aby teda jako už byla za tebou a jak se míjíte všude kolem zní rolničky a zvonečky - jen to cinká - nahrazuje to trochu zvonek co se montuje na řidítka pravda.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.07.2009
        Autor: Jara29er
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

         

    Záleží jak moc to cinká. Mně taky občas škrtají. Hlavně po delším brutálním brždění. Asi se ohřeje kotouč a zvlní. Hodně pomohly zubaté Aligátory. U těch je tento jev o polovinu menší než u plných Shitman. Jinak pokud to nepřibržďuje, neřeším a jezdím. Tohle jsou malé věci :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 30.07.2009
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

           

      Teplota to nebude. Objevuje se to i když zrovna nebrzdím:)

      [ Zpět ]
      Datum: 30.07.2009
      Autor: Jara29er
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

         

    Marně přemýšlím co poradit. Ten tužší ráfek bych předem nezavrhoval. Jde o to, že deformace ráfku jako taková s nábojem na kterém je přišroubován kotouč sice nepohne, ale má vliv na rozdělení sil na ramena zadní vidlice. Rozdílné síly na zadní vidlici pak vedou na rozdílnou deformaci zadní stavby, která už s nábojem pohnout může. Takže určitá souvislost tam je.

    Nicméně si myslím, že hlavní příčina rozdílné deformace na zadní vidlici při průjezdu zatáčkou bude rozdílná tuhost samotné zadní stavby na pravé a levé straně. S tím se nedá nic dělat. Zadní vidlice je na straně brzdy tužší, protože tam má zpravidla výztuhu právě kvůli té brzdě. Navíc pokud neprojedeš zatáčku zcela vyrovnaně a kolo do ní pod sebou položíš (což je normální) kroutíš zadní stavbu tak jako tak.

    Moje rada tedy zní: Dej tam menší kotouč. Jak je vlastně velký? Předpokládám, že na 29ky se i vzadu používají 185 mm kvůli většímu poloměru kola. Nicméně 160 mm by i tak stačilo. Navíc nový kotouč a adaptér nestojí tolik.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.07.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

           

      Je tam 160-ka. Tenhle nešvar se začal objevovat až teď, po třech měsících od zakoupení kola po 2000km. Hádám, že se něco mohlo povolit. Pokud technik nenajde řešení, budu se muset smířit s tím, že to prostě bude cinkat. I přes to, že nové kolo na kotoučích nezvonilo.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.07.2009
      Autor: Jara29er
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

             

        A jseš si jistej, že to máš dobře nastavený, že nemáš ohnutej kotouč atd.?

        [ Zpět ]
        Datum: 30.07.2009
        Autor: barakuda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

               

          Kotouč se zdá být v pohodě. Mohla by tento problém způsobovat i malá osma na ráfku?

          [ Zpět ]
          Datum: 30.07.2009
          Autor: Jara29er
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                 

            To si nemyslím. Když kolo protočíš bez zátěže tak to necinká? Je na obou stranách dostatečný prostor mezi kotoučem a destičkama?

            [ Zpět ]
            Datum: 30.07.2009
            Autor: barakuda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                   

              Pokud kolo protočím bez zátěže (visí ve vzduchu), tak kotouč o destičky neškrtá. Prostor tam je.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.07.2009
              Autor: Jara29er
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                     

                Tak už mě takhle na dálku napadá jenom zkontrolovat, jestli nemáš příliš málo utažený rychloupínák. Pozor, nemělo by to být zase ale utažené na krev.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.07.2009
                Autor: barakuda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                       

                  Zajímavý tip. Je to pár dní, kdy se mi rozpad a dával jsem ho zpátky dohromady:)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.07.2009
                  Autor: Jara29er
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                         

                    Taky by mohly být nerovnoměrně sjeté destičky, koukal jsi na ně?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.07.2009
                    Autor: barakuda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                           

                      Na ty jsem ještě nekoukal. Každopádně díky za tipy.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 30.07.2009
                      Autor: Jara29er
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                     

                Ono by se to asi mělo nastavovat při zátěži. Zadní stavba se někdy trochu zkroutí už jen když na to kolo sedneš.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.07.2009
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                       

                  Jak to vypadá v praxi?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.07.2009
                  Autor: Jara29er
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                         

                    No, sedneš na kolo a někdo jiný sešteluje třmen brzdy ;-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.07.2009
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                       

                  On to každý řeší jinak. Já to nastavuju bez zátěže a nemám s tím potíže. Někdo to řeší při zátěži nebo může mít i vyzkoušeno, že když kotouč nastaví bez zátěže destičce blíže k rámu, tak to je při zátěži akorát. Je to asi dost individuální.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.07.2009
                  Autor: barakuda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                         

                    Nebo i tak to jde, máš pravdu. Zrovna já u fulla to mám teď tak, že když kolo tlačím vedle sebe, tak zadní kotouč trochu drhne. Ale jak na to nasednu, tak už je to v pohodě...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.07.2009
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                         

                    Já jsem tedy ještě neviděl kolo bez pevné osy na kterém by se kotouč po nasednutí jezdce nehnul vůči deskám.
                    Samozřejmě se může najít vyjímka, ale asi jich moc nebude (těch kol, kde se to hne jsem viděl desítky, možná bych to mohl počítat i ve stovkách).
                    A téměř vždy (teď si nepamatuju jediné kolo, kde by to bylo opačně) se nastavuje na nezatíženém kole kotouč blíže k vnější desce.

                    A konkrétně co se týká kol, co máme doma, tak na dvou to vychází tak, že může mezi vnější deskou a kotoučem zbýt ještě minimální mezera (to jsou obě HT) a třech (fully) tak, že při tlačení si kotouč někdy i škrtne o tu vnější desku.
                    Na všech pěti je při jízdě téměř přesně ve středu mezi deskami (píšu téměř, protože není možnost, jak to zjistit přesně, tedy je to jen od pohledu za jízdy; na místě když se kolo zatíží to jde už sice přesněji, ale to zase nebývá vždy zcela stejné jako když se jede).

                    To, že nemáš potíže když bez zátěže nastavíš kotouč do středu ještě neznamená, že po zatížení to není znatelně nesouměrně. Většinou je to tak, že se to jen neprojeví, škrtání zadní brzdy není nikdy tolik slyšet jako přední a na funkci to mít vliv nemusí (i když třeba kotouč to zbytečně ohýbá a desky se mohou také sjíždět mírně nerovnoměrně).

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.07.2009
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                           

                      A seřizuji to na nezatíženém kole, abych mohl seřizovat sám. Nastavuju to vždy blíže k té vnější desce, jak je na daném kole třeba.

                      U předního kola pak jak na kterém kole dle tuhosti vidlice. Většinou se to tam projevuje méně, s pevnou osou většinou vůbec (někdy vůbec i bez pevné osy).

                      [ Zpět ]
                      Datum: 30.07.2009
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                             

                        Já to seřizuju jak jsem psal na nezatíženém kole, přesně z toho důvodu, který jsi zmínil, abych to mohl seřizovat sám. Vždycky jsem to nastavil na střed a neměl jsem s tím potíže, když nepočítám, že to sem tam cinkne, jako asi každá brzda.
                        S tím seřízením blíže k vnější desce už jsem četl na b-f, určitě to příště vyzkoušim, alespoň na jednom kotouči, druhý už mám trochu bouchlý. Přijde mi, že u těchhle brzd (ORO K24) je mezi deskama a kotoučem docela dost prostoru, takže by to nemuselo cinkat ani při tlačení, díky za tip. Co se týká nerovnoměrného sjíždění destiček, je to možné, ale určitě to nebylo natolik výrazné, abych si toho při výměně všiml. Při další výměně se na to schválně podívám lépe.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 30.07.2009
                        Autor: barakuda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                               

                          Zrovna K24 mám na třech kolech. Na fullech (2 kola), kde je vždy o něco méně tuhá zadní stavba než na HT, tak při seřízení na střed na nezatíženém, tak už za jízdy vyloženě škrtám (na rovině, tedy bez vlivů jako naklopení v zatáčce).
                          Na HT to je to méně, tam to po zatížení ještě nešrktá (když je seřízeno na střed na nezatíženém), takže tam by to také ničemu zásadně nevadilo.
                          A s tím prostorem bych K24 označil za střední brzdu, tedy jsou brzdy, kde je ho méně, ale také jsou brzdy, kde je ho více.
                          A také záleží na velikosti kotouče + stáří a typu desek. Tím myslím to, že pro 200mm kotouč, který je o 0,2mm tlustší + nové desky, tak tam prostoro zbude už méně, protože více už nejdou roztáhnout pístky. Dokonce s některým typem desek (které jsou zase o nějakou tu desetinku milimetru tlustší), tak už to je tak na hraně, že to ani pořádně nejde seřídit bez škrtání a ok to je až když se nepatrně sjezdou.

                          A také ještě velmi záleží na tom, kolik je v systému brzdovky. ORO (obecně všechny) mají malé expanzky a jsou citlivější na množství kapaliny. Tedy když je jí tam spíše méně, tak se postupně se sjížděním desek může začít znatelně zvětšovat mezera mezi kotoučem a deskami, už to nestačí brzda kompenzovat, jak by ideálně měla (ale samozřejmě to na funkci nijak nevadí, jen se nepatrně prodlouží krok páky). A když je tam kapaliny více, tak to je zase na hraně když jsou desky nové.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 30.07.2009
                          Autor: Mlok
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                                 

                            Já mám vzadu 160mm kotouč, spíš mi to někdy cinkne u předního 180mm.
                            Právě proto teď řeším, jestli po odvzdušnění na které se chystám, bude u toho bouchlého kotouče ještě dostatek místa nebo ne. Uvidím jestli to pak ten kotouč nebude chtít srovnat nebo jestli nebudu muset koupit rovnou nový.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 30.07.2009
                            Autor: barakuda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                                   

                              Já tam mám v současnosti taky na všech kolech 180/160 kotouče. 200/180 jsem vozil jen občas na delší akce v horách na fullech.
                              Přeci jen nárůst cinkání a škrtání je pro ty větší kotouče dost velký a nemám na žádném kole pevnou osu ani vepředu.
                              Na příštím kole budou obě pevné osy, takže tam asi rovnou nechám 200/180 kotouče.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 30.07.2009
                              Autor: Mlok
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                                     

                                Taky bych to na příštím kole asi takhle řešil, 160mm se mi vzadu zdá celkem málo.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 30.07.2009
                                Autor: barakuda
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                                     

                                Jaké jsou výhody pevné osy?

                                [ Zpět ]
                                Datum: 30.07.2009
                                Autor: Jara29er
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                                       

                                  Je to pak výrazně tužší, což má vliv nejen na ty brzdy, že se kotouč méně posouvá vůči deskám a vůbec to méně cinká, škrtá, ale hlavně je tužší celek (rám + zadní kolo a vidlice + přední kolo) a to je znát v těžším terénu na vedení stopy, kdy kolo jede kam namíříš a ne že jede, kam chce.
                                  Čím se jezdí náročnější terény, tím má pevná osa větší význam. U vysokozdvihových vidlic (160mm+) je už nutností.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 30.07.2009
                                  Autor: Mlok
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

         

    Po všech úvahách, za které vám děkuji, přijde na řadu pátraní:) Vyzkouším a uvidím:) Jsou to moje první kotoučovky (hydry) a tak se s nima v podstatě stále seznamuju.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.07.2009
    Autor: Jara29er
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

         

    Vrátil jsem ze servisu (z konzultace) - Vše bylo dotažené, trochu volnější bylo chycení osy rychloupínákem - sedl jsem na kolo a chlapík kolo dotáh zatížený. Pak seřídil brzdu na střed. Zdá se to být mnohem lepší. Vyzkoušeno s prudkým zatáčením. Občas to cinkne, ale to bylo normální. Dostal jsem informaci, že se bohužel ještě nepodařilo na 29 palcových kolech vychytat kola. Ráfky,výplet, náboje... Je fakt, že by to mohlo být pro tak velká kola pevnější:)

    [ Zpět ]
    Datum: 30.07.2009
    Autor: Jara29er
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

           

      S těmi koly je to podle mého názoru nesmysl. Měl jsem na 29-er Supovi původně velmi tvrdé kalíškové ráfky v kombinaci s 36 dráty a výpletem nejtvrdším jak se dal utáhnout (původně byly na crossovém rámu a nezbývalo moc místa u vidle. Teď mám ráfky bez kalíšků s 32 dráty a měkkým výpletem pro větší komfort. Rozdíl ve škrtání není absolutně žádný! Kotouč je přišroubován na nábu a třmen na rám, kola na to nemají vliv.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.07.2009
      Autor: Petrun
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

             

        Co se týká nábojů, tady by ten vliv být mohl, nebo také ne?

        [ Zpět ]
        Datum: 30.07.2009
        Autor: Jara29er
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

               

          Pokud má vůli v ložiscích či konusech tak každopádně.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.07.2009
          Autor: Petrun
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                 

            Náboje co se používají pro 29 palcová kola jsou naprosto dostačující?

            [ Zpět ]
            Datum: 30.07.2009
            Autor: Jara29er
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                   

              Pro 29 nejsou žádné speciální náboje. Jsou stejné pro 26 i 29. Záleží na výrobci, typu, opotřebení, seřízení, atd, atd, atd ... Já měl na Campagnolu po měsíci ježdění vakl jako prase. Stačilo seřídit a dotáhnout a fungujou jak švícary. To ale bohužel na dálku nikdo neumí :-(

              [ Zpět ]
              Datum: 30.07.2009
              Autor: Petrun
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

                     

                Je mi to jasný. Bude třeba s tím experimentovat až se přijde na pravý vořechový. Njehorší je, když na kole něco cvaká, cinká, šustí... to jsem pak totálně na prášky:)) Ještě když se člověk snaží o kolo opravdu starat.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.07.2009
                Autor: Jara29er
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

         

    mi kotouc neskrta, ale brzda prestala brzdit, jako by ji nekdo namazal. pritom je kotouc suchy, desky jsem osmyrgloval, ale porad muzu rvat za paku jak chci a ono to hreje, ale prokluzuje :(

    [ Zpět ]
    Datum: 30.07.2009
    Autor: jirka77
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

           

      Vyčisti to isopropylalkoholem nebo se prodávají speciální přípravky na čištění kotoučů.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.07.2009
      Autor: barakuda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

           

      Mohl jsi kapnout olej na desky. Jednou se mi to stalo taky a podarilo se mi je jeste zachranit povarenim v octe, ale radsi si sebou vem na Gardu nove desticky, je to sichr.

      [ Zpět ]
      Datum: 31.07.2009
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Škrtání kotouče brzdy v zatáčkách

             

        To bych bral tak jak tak :) ale dik

        [ Zpět ]
        Datum: 31.07.2009
        Autor: jirka77
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…

Hledám: Parta cyklistů z Prahy

15.04.2024
hledá další do party. Od dubna do září jezdíme 1x za měsíc víkend natěžko, v srpnu máme cykloexpedici na 14 dnů.…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

325 cyklistů (6 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024