reklama

Nové kolo kolem 15.000

Zdravím,
rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu jezdit každý den, ale rád bych, aby něco vydrželo, když už člověk investuje docela dost peněz. Viděl bych to hlavně na cyklostezky a sem tam nějaký terén.
Představoval jsem si investici kolem 15000. Byla mi doporučena značka Pell´s (nicméně ani jiné značce se nebráním, zkušeností moc nemám).
Nicméně teď přichází na řadu můj dotaz: zaujal mě model Razzer- koukal jsem že i kolem 15000 by se dal sehnat. Pak mě ale napadlo, že Razzer za 10 000 má stejný rám a vidlici jako například Razzer za 19000- zajímalo by mě, jak moc \"špatně\" je vybavené kolo za těch 10000- jestli by nebylo lepší koupit levnější kolo a pak časem zainvestovat třeba jen do vidlice...
Děkuji za radu. :)

[ Zpět ]
Datum: 20.06.2009
Autor: Neregistrovaný uživatel (RadekCer)
  • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

         

    Ještě posíílám případně odkaz, kde jsou kola Razzer...
    http://pcshop.pells.cz/sport/default.asp?cls...

    [ Zpět ]
    Datum: 20.06.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (RadekCer)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

         

    Tuším, že většina mě za tento návrh nepochválí... Ale tohle kolo http://www.superior.cz/cz/kolekce-2009/cross... Superior Flight City je naprosto bezúdržbové a tím pádem pro občasné jezdiče, kteří se o to nechtějí starat nejvhodnější.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.06.2009
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

           

      To asi nebyla reakce na můj dotaz... :)

      [ Zpět ]
      Datum: 20.06.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (RadekCer)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

             

        když si nechceš nechat poradit tak neotravuj, jo.

        [ Zpět ]
        Datum: 20.06.2009
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

               

          Tak tomu nejak nerozumim. Psal jsem, ze chci kolo na cyklostezky a obcas teren... Z toho mi moc nevyplyva, ze bych chtel kolo do mesta... ;) A to, ze se nechci o kolo starat jsem taky nepsal... Proto jsem nejak tu odpoved nepochopil...Tak asi tak.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.06.2009
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Radekcer)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                 

            Kristova svatá noho. Čím je podle Tebe dáno že to kolo je určené do města (kromě názvu)? Geometrii má jako MTB, akorát místo normálních šaltrů má planetovku. Jo a taky má také slušné blatníky. Jsem zastáncem myšlenky že lepší než mizerná vidle, lépe pevná vidle a pořádné gumy. A jestli s tím chceš jet nějaký náročnější terén- kup si na to Fat Albert, sundej blatníky a budeš mít do terénu lepší kolo než to na které jsi odkazoval.

            Vtip je v tom, že tlusté gumy zajistí jemné pružení (nerovnosti do 4cm) lépe než mizerné vidle (mají tendenci tuhnout a rozhýbají se až když jim dáš pořádnou ránu, není problém aby chytly vakl přes 20mm a pak je s nima brždění v technických sjezdech opravdové žůžo- ovládání kola se stává poněkud kvantovým).

            [ Zpět ]
            Datum: 20.06.2009
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                   

              Ty seš teda ekšpert, chce kolo na cyklostezky a občas do terénu a ty mu poradíš kolo do města a ještě je ti divný, že se mu to nezdá...
              To kolo je zbytečně těžký (i když mě překvapilo že ne až tolik), geometrie taky spíš na ježdění pro rohlíky navíc s pevnou vidlí. Jeslti je ochoten investovat 15 tis. tak ta vidle už nemusí být šrotová.
              Tebou uvedený náklady na provoz jsou taky trochu mimo, protože při občasném ježdění klidně může jezdit na původní převodníky celou životnost kola a třeba jen jednou vyměnit kazetu a řetěz.
              Takže některý z těch modelů pell´s budou určitě mnohem lepší volba.

              [ Zpět ]
              Datum: 25.06.2009
              Autor: barakuda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                     

                Když vyrážím z města na cyklostezky, tak přifukuju vidli a gumy (občas si tam přehodím něco tenčího), protože nepotřebuji tolik pružit.

                Geometrie je stejná jako u klasického MTB s pevnou vidlicí, což jsem už psal a můžeš si ji prohlédnout na stránkách výrobce. Že se prostě nevyrábí jiné MTB s Nexusem než právě Flight City, nezbývá mi než doporučit tohle kolo.

                Na kole za 15kkč musí být vidle šrotová, protože by jinak tvořila 1/3 až 1/2 ceny, což si žádný výrobce nelajsne (=neprodá)- nezapomeň že mít na ježdění na cyklostezce je vidle bez lockoutu pitomost- a slušné vidle s lockoutem už něco stojí.

                Myslíš, že na kolech s planetovkou se jezdí pro rohlíky? Pleteš se, na kolech s planetovkou se jezdí s rohlíkem :)

                [ Zpět ]
                Datum: 25.06.2009
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                       

                  Stejná vidle je šrotová pro závodníka a zároveň bohatě dostačující pro výletníka. A tazatel se jeví víc jako výletník, než závodník. Asi bych odložil ten maximalismus...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.06.2009
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                       

                  Cyklostezky nerovná se automaticky pouze asfalt. Pokud nafukuješ vidli podle toho, kolik procent pojedeš asfaltu, tvoje volba, ale tohle asi bude dělat málokdo. Navíc jsem myslel, že jsi vyznavač pevné vidle jak jsi psal výše. A když už máš vidlici, tak nechápu, proč jí nemáš s lockoutem, když bez toho je to vlastně pitomost jak píšeš. Podle mě když chce jezdit cyklostezky i někdy terén, může mít v pohodě vidlici bez zamykání. Osobně si nepamatuju, kdy jsem na asfaltu zamknul vidlici, max. někdy upravim odskok.
                  Co se týká cenového podílu vidlice na celkové ceně kola, nefunguje to tak, že se tam promítala v ceně, za kterou jí samostatně koupíš v krámě. Takže za 15 tis. může mít na jeho ježdění celkem v pohodě vidlici.
                  Asi nemá cenu o tom dál debatovat, ty si prostě myslíš, že jsi mu poradil dobře, já si myslím, že pro účely, které tazatel požadoval, moc ne. Tečka.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.06.2009
                  Autor: barakuda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                         

                    Mám několik kol s pevnou vidlí. Pak mám třeba kolo na ježdění skopce a tam nepožaduji zamčenou vidli, ale maximální tuhost a odolnost (za ty peníze které do toho vrazím). Houpání se umím vyhnout kvalitní šlapací technikou (což nemohu u každého předpokládat) a tak může nezkušenému nezamykatelná vidlice ubírat poměrně dost energie.

                    Vysvětli mi prosím proč je vidlice namontovaná na kole znatelně levnější než když ji koupím samostatně. 19% daň a 25-30% marže pro prodejce zaplatíš pokaždé.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 26.06.2009
                    Autor: Hrabosh
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                           

                      Byl jsi někdy kupovat nějaký náhradní díly na plechovku ? Kdybys ji měl poskládat z dílů, tak zaplatíš dvojnásobek a ještě to budeš muset montovat sám... U kola jsem to nepočítal, ale bude to obdobné. Víš, on bude opravdu neuvěřitelný rozdíl, jestli výrobce kola vezme deset kontejnerů vidlí přímo od výrobce, nebo když to frčí přes pět obchodníků, finální jich vezme jen pět a ty si nakonec koupíš kusovku.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 26.06.2009
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                           

                      Je to jednoduché, při výrobě kol se používají tzv. OEM díly, tzn. díly určené pro výrobce. Třeba internetové obchody u nás tyto díly dost prodávají, ačkoliv by neměly. Proto se dostávají s cenou u některých komponentů třeba až o 40-50% níže než v kamenném krámu. A teĎ si představ, když ti někdo vezme těchhle dílů dva kontejnery, na jakou se asi musí dostat cenu...
                      A ještě k té vidlici, nebudeme si namlouvat, že vidle na kole za 15 tisíc se zdvihem do 100mm se bude při šlapání nějak extra houpat, že.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 26.06.2009
                      Autor: barakuda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                             

                        Co je tohle za blábol??? Jaký OEM, proč by se neměly prodávat?

                        Vezmu si nějakého dovozce a výrobce kol. Na Taiwanu si objedná výrobu kol a nechá si je nacpat do kontejnerů. Na Taiwanu naloží do kontejneru kola od značky, kterou zastupuje na českém trhu. Na tom samém Taiwanu si nechá nacpat do dalších kontejnerů taky vidle (nebo je prostě přihodí k těm kolům), které v ČR distribuuje. Doveze to do ČR do skladu. Dostane od objednávku od obchodu- vyskladní zásilku a pošle jim to. A teď mi vysvětli proč by vidle na kole měla být lacinější než koupená samostatně.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.06.2009
                        Autor: Hrabosh
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                               

                          A už si to zkoušel ověřit jak to funguje v praxi? Asi ne, jinak bys nepsal, co píšeš.
                          Všechna kola co mám doma jsem koupil za cca 1/2-2/3 cenu než by stála poskládat z dílů (většinou jen rám + vidlice + kola dají cenu komplet kola, někdy ještě plus brzdy). Cenu dílů přitom počítám to nejlevnější, co se dá sehnat, tedy klidně většinu věcí ze zahraničních eshopů.

                          A ten postup v praxi jak to budou nakupovat, to máš nějaké konkrétní poznatky, že to tak někdo dělá?
                          Možná když si objedná několik tisíc vidlic, tak na ně také dostane hodně dobrou cenu, která by se blížila ceně, kterou dostane větší značka kol při tom objemu kol.
                          Akorát nevim, co s těmi několika tisíci vidlicemi pak bude dělat. Samotných vidlic se prodá několikanásobně méně než komplet kol.
                          Tyhle velké objemy je nutné objednávat před sezónou, takže musí předem vědět, že je dokáže prodat.

                          Touto cestou braní přímo velkých objemů od výrobců nedokáže hodně obchodů (a to i větších) ani pro díly, které jsou spotřebákem a kde ten větší objem lze prodat.

                          A ty ceny vidlic, aby se z nich dalo postavit kolo a vycházela cena vidlic stejná tak by musely být typu Reba za 4-4,5tis. a to snad někde koupíš?

                          [ Zpět ]
                          Datum: 27.06.2009
                          Autor: Mlok
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                               

                          Zkus si spočítat, kolik by stálo nějaké kolo, kdybys ho měl poskládat ze samostatně zakoupených dílů.
                          A co se týká oem dílů, proč myslíš, že na internetových obchodech se zboží prodává za ceny, za které kamenné obchody někdy sotva nakupují? Kromě toho, že to vozí ze zahraničí jde v mnoha případech o díly, které jsou určeny pro výrobu kol a nákupky jsou tam levnější než u retail komponentů.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 28.06.2009
                          Autor: barakuda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                 

            Nevím zda si uvědomuješ, že provozní náklady na údržbu a obnovu pohonu u kola které chceš Ty je 1-2kč/km a u planetovky 20-40h/km.

            [ Zpět ]
            Datum: 20.06.2009
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                 

            jo psal jsi , že nebudeš jezdit moc a chceš kolo na cyklostezky a jen občas terén. Hrabosch ti na to doporučil celkem dobrý smysluplný kolo, který tvýmu zadání vyhovuj a tys to, že si našel čas a zabýval se odpovědí na tvůj dotaz a snažil se ti pomoci shodil. Taky bych se naprdl. Ale samozřejmě si na ty cyklostezky můžeš koupit fulla. Jen tě to asi vyjde dráž a nebude moc smysluplné.....

            [ Zpět ]
            Datum: 21.06.2009
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                   

              Já se nechci zbytečně hádat. Nicméně nikoho jsem neshazoval (alespoň ne úmyslně).
              U kola, co mi doporučoval Hrabosh jsem si myslel, že si někdo s odpovědí akorát spletl téma a odpovídal někam do kategorie městských kol- a to z několika důvodů- jelikož kolům zas tak nerozumím, netušil jsem, že na kole je nějaká přehazovačka(bez přehazovačky si nedokážu cyklostezky moc představit- a terén už vůbec ne), žádná odpružená vidlice, pneu mi taky nepřišli moc "terénní", blatníky už vůbec ne, no a název kola mě v mém názoru akorát utvrdil...
              Takže místo zbytečného urážení se, by bylo jednodužší napsat něco ve stylu: "ne nespletl jsem se, tohle kolo je pro tebe super z toho a toho důvodu..." :)

              [ Zpět ]
              Datum: 22.06.2009
              Autor: Neregistrovaný uživatel (RadekCer)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                     

                přehazovačka má do terénu jedině nevýhody. Bahnem se zacpe, klacky, křoví a kameny ti jí můžou urvat nebo ohnout atd. atd. a to nemluvím o odezvě apod. Přehazovačku na svým kole už opravdu nikdy nechci....

                Psal jsi občas do terénu.... Občas se dá terén projet na čemkoli. Pokud budeš z 95% na cyklostezkách, je lepší si pořídit kolo na cyklostezky.... A souhlasím s Hraboschem a spoustou dalších, že je lepší dobrá pevná než blbá a levná odpružená vidle.
                Jo a blatníky se dají sundat, nechceš-li je ;o)

                tak jo :o)
                Tohle kolo je pro tebe super z toho důvodu, že v podstatě přesně odpovídá zadání, který jsi napsal.
                DObrý? :o))

                [ Zpět ]
                Datum: 22.06.2009
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                     

                Že to nemá přehazovačku neznamená, že to kolo má jen jeden převodový poměr. Má jich 8 a řazení je udělané jinak (v zadní nábě). Pláště jsou terénější než kdejaký semislick na kterém se jezdí závody na horských kolech. "Občasný terén"- tj. někteří cyklisté slézají a tlačí- jezdím na Favoritu (teď zrovna ne, protože mi na něm praskla vidle- jsem bůhvíkolikátý majitel a rám je možná starší než já). Na odkazovaném kole bych klidně sjel schody (nebo to je na Tebe stále ještě příliš málo terén?). Gumy s hrubším vzorkem využiješ leda pokud budeš jezdit terénem a současně za mokra (=na bahně), což jsem si dovolil tipnout že dělat nebudeš. V ostatních chvílích je hrubší vzorek akorát ke škodě (hlučnější, pomalejší, rychleji se opotřebovává).

                Kolo je pro Tebe vhodné protože nebudeš muset v budoucnosti cpát tolik peněz do výměny opotřebených součástek (bez investic najedeš na klasickém kole cca. 2000km). A taky je na tom kole o dost míň věcí, které se na něm dají rozbít.

                [ Zpět ]
                Datum: 23.06.2009
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                       

                  njn, ale když tohle kolo nemá patřičný image pro použití na profláknutých českých cyklopromenádách (např. ta rovinka na hřebenech Jizerek). Bez extrémního odpružení, pořádných drapáků a výrazných reklam na dresu se tam snad ani nedá jít na pivo... :-))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 23.06.2009
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                         

                    tak to jsi tam ještě nepotkal nás, tedy mého muže. Zásadně jezdí v téměř rozervaném triku neurčité barvy, když bylo vedro, jedno triko si omotal kolem hlavy jako turban, aby se nespálil :-) no je fakt, že ty \"barevné\" jsme hravě předjeli.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 23.06.2009
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (hms/)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                           

                      excentrik... :-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 23.06.2009
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                           

                      To teda měl velkou kliku, že nepad do spárů protihoumlesácký jizerský policie, ta je na tyhle ostudný týpky vysazená, na místě jim ukládá veřejně prospěšný práce. Nástup okamžitej. ;-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 25.06.2009
                      Autor: abernathy
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                             

                        To mu budu tlumočit :-), ale asi si Moiru nebo Klimatex stejně neblékne. Uvidíme jestli budeme v červenci jezdit po vrcholech Jiizerek nebo pracovat na veřejně prospěšných pracích :-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 25.06.2009
                        Autor: HMS
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                               

                          Právě proto už tam léta nejezdím, kdyby zjistili, že mám dresy ze sekáče...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 25.06.2009
                          Autor: abernathy
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                     

                Jo a proč pevnou vidli? Za prvé nechytá vakly (což postihuje všechny odpružené, kromě těch od Marzocchi :) -čím levnější tím dříve). Za druhé je o 1-1,5kg lehčí než odpružená. A to je docela znát. Za třetí její případná výměna (poškození v důsledku pádu) je mnohem lacinější.

                [ Zpět ]
                Datum: 23.06.2009
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                       

                  No nevím, jak je to s tou hmotností, moje odpružená má 1650g, takže o kilo a půl asi lehčí nebude :-) A vakly nechytá, nj Marzocchi :-D Tzn - naprosto souhlasím!!! Když odpružení, tak pořádný, jinak rači kvalitní pevnou.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.06.2009
                  Autor: HombreXXX
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                         

                    psal jsem o kilo až kilo a půl. Takže ta Tvoje je lehčí "jen" o kilo. Když koukneš třeba na MZ comp (vidle odpovídající cenové katetegorii kola), máš to i o víc než 1,5kg.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.06.2009
                    Autor: Hrabosh
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                       

                  Odpružená vidle může/nemusí chytit vakl po x letech používání nebo když se totálně vykašleš na údržbu. Přínos odpružené vidlice je z mého pohledu mnohem větší než být z každé nerovnosti vyklepanej jak ratlík.
                  O kilo větší váha oproti pevné vidlici není až takový problém, rozhodně je ta váha více opodstatněná než např. v 2,35 slickách nebo blatnících z plechu.
                  No a na kole jsem se rozbil už mnohokrát a někdy celkem pořádně, s vidlicí se nikdy nic nestalo. Takže jestli to není nějaký střelec, což nevypadá, tak je tenhle argument bezpředmětný.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.06.2009
                  Autor: barakuda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                         

                    Ano levná vidle nemusí chytnout vakl, zato může zatuhnout, totálně změknout a houpat se, "kopat" kvůli špatnému tlumení, může být málo tuhá a pružit nebo mít deset tisíc jiných problémů kdy je uživateli akorát k zlosti. Zato "tlustý gumy" fungují stále, velmi účinně a naprosto bezporuchově. A hlavě narozdíl od vidle (odpovídajcí ceně kola) poberou výrazně lépe menší nerovnosti (dlažba, poškozený asfalt, šterková cesta), což bude to nejčastější s čím se setká. Odpružená vidle také neochrání páteř před rázy a záda před bolením, zato tlusté gumy ano.

                    Centimetrový vakl lze na laciné vidli vyrobit i za 6měsíců (ale v té době jsem měl spotřebu 1sedlo na 2 měsíce :) )- stačí provozovat každý den několik půlmetrových dropů na rovnou zem a nemusíš se vysekat ani jednou.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.06.2009
                    Autor: Hrabosh
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                           

                      Njn, když někdo skáče na laciné vidlici, která na tohle vůbec není stavěná ;-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 25.06.2009
                      Autor: Jarda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                             

                        Jak není stavěná? Na kola se obvykle (kvůli optickému snížení ceny) dává laciná atrapa sedla a vidlice a tiše se předpokládá, že je majitel brzy zničí a koupí si nějakou rozumnou. Takže jsem s tou vidlicí udělal přesně to co se čekalo :D

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.06.2009
                        Autor: Hrabosh
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                               

                          Potom ale nechápu, proč mi na kole původně za nějakých 14T ta atrapa bez problémů drží a funguje už čtvrtou sezónu. A to ji v mezích běžnýho použití nijak nešetřím...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.06.2009
                          Autor: ronda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                               

                          Aha, já myslel, že sis původně stěžoval :-) Tak to potom jo :-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.06.2009
                          Autor: Jarda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                           

                      Na občasný ježdění nepotřebuješ vidli za dvacet tisíc. Pokud není extra těžký a sem tam jí promaže tak mu ta vidlice v pohodě vydrží mnoho let. Rozhodně je to lepší než pevná vidle. Co se týče gum, ty mají na pohodlí velký vliv, o tom žádná. Není problém na horáka hodit nějaký univerzály a nafouknout je na tlak, který umožní pohodlnou jízdu. To je u všech kol stejný, na to nemusí mít městské kolo.
                      Na tu poslední větu ani nevím jestli mám reagovat, protože nevím jestli je myšlena vážně nebo jako vtip. Na konci ale není smajlík, takže bych napsal jenom tolik, že pokud jsi na nějaké levné vidli skákal půlmetrový dropy, o čemž teda dost pochybuju, tak jsi jí prostě totálně odrovnal použítím, pro které není určena. A psát potom lidem, že vidle na kole za 15 tis. bude mít brzo vakl atd. je úplně mimo.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 26.06.2009
                      Autor: barakuda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

           

      Dobrej tip a hezký kolo. Mít ty prachy, už je moje. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 20.06.2009
      Autor: k.vl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

             

        brousím si na něj zuby už od loňska, kdy ho začali vyrábět. Loni bylo o něco lacinější (a doposud se dá loňský model sehnat), ale byl bez blatníků a s jiným převodníkem (hůře krytý).

        [ Zpět ]
        Datum: 20.06.2009
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

           

      Jaký má ten Nexus rozsah převodů?

      [ Zpět ]
      Datum: 22.06.2009
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

             

        jestli je to on, tak 1.615:1 až 0.527:1 , celkiem 307% (http://www.sheldonbrown.com/harris/shimano...

        [ Zpět ]
        Datum: 26.06.2009
        Autor: Vratislav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

               

          Takže když začnu třeba na svém 22x30 (i když by se mi sem tam hodila i 34 vzadu), tedy 0,733, tak skončím na 2,251, tedy asi 32x14?
          Hm, takový rozsah je do terénu opravdu vhodný:-/

          [ Zpět ]
          Datum: 26.06.2009
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                 

            Na tom kole je 19T pastorek, takže rozsah mi vychází cca 12 - 36. Ale ta placka 44T moc vyloženě do terénu nebude ani s tímto rozsahem (i když to cca odpovídá 34 x 28, resp 32 x 26, s čímž se dá bez problému 10% vyjet). Ale na nějaký lehký terén (rozuměj kopečky) to vhodné bude.

            [ Zpět ]
            Datum: 26.06.2009
            Autor: hekynen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

               

          Což je strašně málo.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.06.2009
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

         

    Když jsme u těch Razzrů tak bych vzal něco s vidlí XCR nebo lepší je tam zároveň i lepší výbava,na těch levnějších je XCM a mezi XCM a XCR je propastný rozdíl,takže se nejadná v žádném případě o stejné vidlice.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.06.2009
    Autor: keťo
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

         

    No když koukám na to osazení Pels Razzer tak se mi otevírá kudla v kapse. Taknějak mě pořát nenapadá proč za každou cenu výrobci u levných kol vypisují co všechno se dá na kolo namontovat. Asi takhle, tohle bych koupil tak za maximálně za 7000 za víc to nestolí. Pokud chcete kolo na rekreačku a stezky na klidně i 4500km ročně pak stačí i kolo např. http://www.halfordscz.cz/cyklistika/carrera...

    [ Zpět ]
    Datum: 21.06.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (gt21)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

           

      Tak já jsem se spíš ptal, jestli se nevyplatí koupit levnější a pak zainvestovat třeba do vidlice... Očividně nevyplatí, takže vyberu něco z vyšší kategorie. :)
      Děkuji za nakoupnutí tím správným směrem. :)

      [ Zpět ]
      Datum: 21.06.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (RadekCer)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

         

    Ahoj, doporučuju vybírat tak, abys na kole měl ty nejdražší a nejdůležitější komponenty kvalitní. Tzn. koukej na vidlici, na náboje, na kliky apod.
    Levnější komponenty jako je přehazovačka nebo převodník můžeš potom za poměrně malé peníze vyměnit za lepší, ale nová vidlice tě bude stát ranec. Někteří výrobci se snaží nalákat třeba XT přehazkou, ale ošidí jiné důležitější komponenty.
    Jo a taky nekupuj v ceně kolem 15 tis. kolo s kotoučema, určitě V brzdy.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.06.2009
    Autor: barakuda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

           

      Ram + vidlice. To je to nejdulezitejsi.
      Kliky se davaji v sade i s prevodniky, takze bych to nerozdeloval, a zrovna kliky jsou pro nezavodniho jezdce asi jednim z nejmin dulezitych komponentu.
      Jinak mas v principu pochopitelne pravdu, XT prehazovacka na Tesco-biku je neuveritelny reklamni trhak :o)

      [ Zpět ]
      Datum: 25.06.2009
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

             

        Jasně, kliky se dodávaj i s převodníka a pro tento set se používá zažité označení kliky. Taky se říká přehazovačka a nerozděluješ to na tělo a kladky i když můžeš použít mnoho různých kladek.
        Taky jsem si myslel, že to nemá moc vliv když jsem měl nic moc kliky, až s lepšími klikami jsem zjistil ten obrovský rozdíl. Pro mě je to mnohem důležitější než třeba přehazovačka nebo přesmykač.

        [ Zpět ]
        Datum: 26.06.2009
        Autor: barakuda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

               

          Ja jenom ze pises, jak dulezite jsou kvalitni kliky (pro normalniho jezdce v cem???) a jak se naopak nema hledet na prevodniky. Asi se nebudou prodavat kliky XTR s prevodniky Alivio. Mezi nami, ty levnejsi prevodniky naopak vydrzi casto mnohem vic km nez ty drazsi. Prave proto, ze zrovna ty rozdelujes prevodniky od klik, mi tady nemusis delat prednasku, ze se nerozdeluje saltr od voditek s rolnickami (kladky, jak ty rikas).
          Btw- v cem zrovna ty vidis konkretni rozdily v klikach k lepsimu, ze to ma pro tebe tak vyznamny vliv?
          S presmykacem souhlas, ten nejlevnejsi funkcne uspokoji prakticky stejne tak jako ten nejdrazsi.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.06.2009
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                 

            Psal jsem, že bych se při nákupu kola koukal na komponenty jako vidlice, náboje, kliky apod. Jestli myslíš, že kliky nejsou podstatné ok. Každopádně když pomineš vidlici, náboje, kliky a samozřejmě rám, tak už zbytek jsou levné komponenty, které pak není problém vyměnit. U kola za 15 tis. máš ale asi pravdu, že řešit kliky nemá smysl.
            Na mě jsi reagoval, že kliky se dodávají i s převodníkama a že bys to nerozděloval. Z toho jsem usoudil, že když jsem napsal kliky, mohlo by to podle tebe v někom vyvolat dojem, že se jedná pouze o kliky a ne už o komplet i s převodníky. Proto jsem napsal "přednášku" abys pochopil, že jsem to tak nemyslel.
            Jo, sorry, jasně, že jsem myslel rolničky, rychleji někdy píšu než myslím.
            O klikách se nějak rozepisovat nechci, zkus nějakou dobu jezdit nějaké levné kliky, třeba na kole za 15-20 tis. a potom něco kvalitnějšího.

            [ Zpět ]
            Datum: 26.06.2009
            Autor: barakuda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                   

              Skoda, ze ten rozdil nepopises sam. Jezdim s klikami XTR, ale ze bych s nimi jezdil vyrazne lip nez treba kdyz jsem mel Alivio nepozoruji. Ted by se mi urcite kroutily v zaberu, ale opakuju, ze bezny jezdec tohle nikdy nepozna. A zavodnik se tu nebude ptat na kolo v cene +- 15 tisic.

              [ Zpět ]
              Datum: 26.06.2009
              Autor: vasek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                     

                Dal jsem ti za pravdu, že u kola za 15 tis. to asi nemá smysl. Nevím jestli jsi někdy udělal nějaký výraznější skok v klikách, nebo jestli jsi postupně jezdil lepší a lepší až jsi se dostal k XTR, ale pokud bys jezdil nějaké levnější kliky a poté přešel na dražší, okamžitě poznáš rozdíl v tuhosti při záběru.

                [ Zpět ]
                Datum: 26.06.2009
                Autor: barakuda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                       

                  To mas fuk, jiste ze dopracoval. Nema cenu si tady honit triko, kdo ma vetsi zkusenosti, ale proste resit pro zacatecnika tuhost klik je pitomost, to je vsechno, co jsem chtel rict a nebudu to tu dal rozebirat.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 27.06.2009
                  Autor: vasek
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                       

                  Tohle bylo kdysi.
                  Dnes třeba rozdíl Deore, SLX, XT, XTR téměř žádný, já ho třeba nerozeznám ani náznakem. Systém je totožný, jediný čím se zásadněji liší je váha + převodníky. A u převodníků čím nižší sada z těhle 4, tím lepší výdrž:
                  - SLX mají třeba ocelový střední i malý (a ty ocelové vydrží výrazně déle) a to ještě od 09 (do 08 LX střední pila to samé bláto co XT 04-07)
                  - XT jen střední a to ještě od 08 sady, do té doby tragická výdrží středních hliníkových XT placek

                  S tím okamžitým poznáním při záběru bych byl opatrný i pro ty starší kliky. Rozdíl tam sice je, ale jednak ho spousta lidí vůbec nepozná a pak se projeví především až když bude tuhé vše, tedy i velmi tuhý rám a samozřejmě to nesmí být třeba na fullu, protože tam se pozná úplně prd (tuhost klik se ztratí v propružení zadní stavby).

                  Takže ani u dražšího kola tohle nemá vůbec cenu řešit, vyšší než Deore pouze z důvodu nižší váhy nebo že se prostě někomu vyšší sada líbí.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 27.06.2009
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                   

              Těžce O.T.: "...rychleji někdy píšu než myslím." To mě shodilo ze židle, to se ti povedlo. Když bych si představil v takový situaci sebe, asi bych slinil a vydával neartikulovaný skřeky.:-)))

              [ Zpět ]
              Datum: 27.06.2009
              Autor: abernathy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

                   

              A ještě doplním k tomu příspěvku výše, že na tom kole za 20tis. už budou Deore kliky, takže přesně v tomhle konkrétním případě bude rozdíl v tuhosti zcela zanedbatelný.

              [ Zpět ]
              Datum: 27.06.2009
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na kole asi nebudu

           

      S těma Včkama se připojuji.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.06.2009
      Autor: HombreXXX
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na ko

         

    čau ja bych ti poradil slozit si kolo podle vlastnich predstav stoji to min penez a mas tam co se ti libi ja osobne bych ti doporucoval znacky npr: KONA,AUTHOR,NORCO to jsou ramy ktere mas na cely zivot

    [ Zpět ]
    Datum: 25.07.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (melda ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zdravím, rád bych si pořídil nové kolo. Na ko

           

      Promin, ale za cenu noveho biku sezenes i za vyprodejove ceny tak jenom maximalne ram s vidlici, obcas i par doplnku k tomu. Kola si stavi bud fajnsmekri, co presne vi co chteji (a nekoukaji na penize), nebo naopak ti, co chteji usetrit a pouzivaji soucastky typu "co dum dal". Ti ale zrejme nebudou z rad zajemcu o znacky Kona a Norco. Znacka Author se ti tam asi dostala nejak omylem :o)

      [ Zpět ]
      Datum: 25.07.2009
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Na kole z Prahy do přírody

24.03.2024
Ahoj, hledá se cyklistka pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody

Hledám: cyklistku co má hodně volného času

14.03.2024
Hledá se cyklistka na Jónské ostrovy od 7.5. do 13.6. Pobyt v domě přímo u moře, dvě horská elektrokola k…

Hledám: Island, s kolem nebo bez

08.02.2024
Neplánuje někdo letní cestu na Island bez cestovky, s kolem nebo bez? Nemá někdo zkušenost s objetím ostrova na…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

437 cyklistů (6 přihlášených)

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024