Země: Norsko Norsko

Rallarvegen

Ahoj,

zajímalo by mne, zda se dá jedna z nejznámějších cyklostezek v Norsku - Rallarvegen projet i v opačném směru než se obvykle jezdí. Normálně se začíná V Halingskarvet a končí ve Flamu. Je v tom problém, když se jede opačně a jaký...? Horší stoupání nebo co...? Stejně se udává, že je ta stezka průjezdná až od půlky července a já tam budu na začátku, ale pokud mi někdo osvětlí (kladně) můj dotaz, tak to risknu a pojedu to.

[ Zpět ]
Datum: 16.06.2009
Autor: Neregistrovaný uživatel (Hop)
  • Re: Rallarvegen

         

    UTFG


    Because of dramatic differences in altitude: Haugastøl at a height of 988 meters above sea-level via Taugevatn at 1301 and on to Flam at a mere 2 meters and Voss at 57, most cyclists, choose to travel westwards. Cycling in the opposite direction however offers the advantage of building up strength and physical fitness, at the same time as you command a better view of the surrounding landscape and waterfalls by cycling, as it were, into the countryside instead of away from it!

    [ Zpět ]
    Datum: 16.06.2009
    Autor: jirka77
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rallarvegen

         

    nedělej z toho vědu. Samože se to jezdí sem i tam bez nejmenšího problému. Ohledně množství sněhu -- to je variable - podle počasí. Snad se to dá někde aktuálně zjistit. Doporučuju sledovat web http://czech.wunderground.com/
    Já jsem tudy jel v r. 2002 (viz knížku Pestrý život cyklotrempa) -- z Flamu. Měkýši jedou až nahoru vlakem a ochudí se tak o parádní zážitek - neskutečné stoupání ke stanici Myrdal . Doporučuju ještě knížku Radka Kunce CESTAMI TROLLŮ.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.06.2009
    Autor: Howgh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rallarvegen

           

      Jo dík, obě knížky jsem přečetl, a pro jistotu jsem si udělal kopie vybraných stránek, abych si to mohl oživit...Jedu z Otty přes Fantesteinen Jotunheimenem, pak bych zkusit právě tu cstu Rallarvegen a pak kolem Hardangerviddy najih, nejradši bych se mrknul i k moři..., ale uvidím, jak to zvládnu.

      Není mi jasná ještě jedna věc, a to je krabice na kolo. Do Osla dovalím s kolem v krabici a nejraději bych ji tam někde nechal zašitou, abych ji mohl případně použít i pro cestu zpět. Do vlaku bych si zase ale kolo v krabici raději vzal, ať mě někdo neseřve. Zkrátka dilema.......

      [ Zpět ]
      Datum: 16.06.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (hop)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rallarvegen

             

        A nešla by ta prázdná zalepená krabice poslat poste restante na sousední poštu ? Ukládka bude určitě alespoň čtrnáct dní a jako úschovné to nebude nejdražší :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 16.06.2009
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rallarvegen

         

    Ahoj,
    já to jela v roce 2002 v rámci mého pobytu v Norsku. Jeli jsme to jako dvoudenní přejezd z Haugastolu do Flamu. Podrobnou history z tohoto přejezdu najdeš tady http://www.bbcc.cz/hist/2002/0628Norsko/13-14... a to včetně všemožných dostupných materiálů - map, letáků apod.
    Fotky z tohoto přechodu jsou tady http://www.bbcc.cz/OAJ/2002/norsko09/main.htm

    Z mého pohledu
    - je to krásná cesta a stojí fakt za to si to projet.
    - osobně bych volila směr Haugastol - Flam, protože opačným směrem mi to přijde jako naprostá idiotština vhodná tak akorát pro cyklistické masochisty.
    - a doporučuji i tento dvoudenní přejezd - líp si to vychutnáš. Ikdyž, je to asi 83 km a my to jeli dvoudenně, protože jsme první den vyjížděli někdy ve dvě odpoledne. Takže dalo by se to v pohodě sjet i za jeden den.
    - část z Haugastolu do Finse je taková poklidnější - štěrková cesta kolem horského potoka.
    - za Finse začínají pověstná sněžná pole. Fakt zážitek - v červenci přes sníh, to nemá chybu, ale bacha, je to tak umrzlý, že stoupnout mimo vyšlapanou cestu, tak jedeš jak po másle... My těch sněhových polí napočítali celkem 21. Ale prý není problém potkat jich i 30. Řeknu ti, první je super zážitek, u pátého už je to takové normálka, u desátého už se vysloveně nudíš a od patnáctého už si říkáš, kdy bude konečně konec :o)))
    - u Halingskarvetu jsme stanovali - taky zážitek, takový fukejř jsem snad ještě nezažila.
    - no a druhý den jsme sjížděli do Flamu - tato část je rozhodně drsnější a já osobně bych se teda ani omylem nechtěla sápat opačným směrem. Zejména závěrečné serpentýny jsou dost výživné - jedna z nás si tam docela slušně rozsekla bradičku a odvezla si z Norska pár stehů.

    Takže co mě se týká - já osobně doporučuji směr z Halingskarvet, resp. z Finse kam až jede mašinka, dolů. Ona může být sama o sobě zážitkem i ta jízda mašinkou, protože to jede nějakým aextra dlouhýma tunelama a má dost hustý převýšení.
    Cestu z Finse do Flam si náhderně užiješ, máš čas vnímat tu nádheru kolem sebe a užiješ si i super drsné sjezdíky podél dost divokého horského potoka.
    Pokud by si zvolil opačný směr, budeš se drápat 30 kiláků do drsnýho kamenitýho kopce, budeš toho mít "plný brejle " a troufám si i říct, že místama to prachobyčejně potlačíš. Prostě vopruz.

    Takže asi tak moje zkušenosti na vlastní kůži.
    Ale vzpomínáme na to stranš rádi, byl to fakt neuvěřitelný zážitek :o)))

    [ Zpět ]
    Datum: 16.06.2009
    Autor: radka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rallarvegen

           

      Ahoj a dík za podrobné informace. Směrem do Flamu by to bylo fajn, ale já pojedu ze severu, tak bych se msel zase zpět nesmyslně vracet. A co ta cesta, která jde souběžně s Rallarvegenem trochu severněji, začíná v Aurlandu a končí v Hovetu........? Je zpevněná, sice delší.. No nevím, uvidím, snad seberu odvahu a zkusím to i opačným směrem. Vše záleží na tom, jak budu vycucaný a jaké bude počasí.

      [ Zpět ]
      Datum: 17.06.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (hop)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Do vaší knihovny

Vandry s bejkem

Jan Vlasák
Druhé vydání – aktualizované a doplněné
Tato kniha vyšla poprvé před deseti roky, v roce 1995. V té době to byla obyčejná brožura, tištěná na dřevitém papíře, s několika nepříliš…
222 Kč

Ze života cyklotrempa

Jan Vlasák
Kniha, oceněná za originalitu v soutěži GO KAMERA
Tímto titulem završujeme souborné vydání všech povídání z cest Honzy Vlasáka. Tři cykloturistické a jedna horolezecká kniha dostaly…
299 Kč
Tip na letošní dovolenou

Norsko na běžkách

 (CK Kudrna, (c) Pavel Šustr)
22.03.2017, 8 dní
18 300 Kč
zimní Letecky

Norskem na kole

 (CK Kudrna)
04.07.2017, 13 dní
21 900 Kč
cyklistický Autobusem

Norsko na kole

 (CK Eurocykl Herdegen)
05.07.2017, 10 dní
17 900 Kč
cyklistický Letecky
Seznamka

Hledám: Hostivař,Průhonice

včera
Ráda bych našla kamaráda, který si jde také semtam ve všedních dnech okolo poledního zajezdit na kole. Nejsem…

Hledám: rodinná cyklodovolená s dětmi

včera
Jsme rodiče se sedmiletým synem z pod Železných hor a rádi podnikáme středně náročné cyklovýlety po našich kopcích…

Hledám: Parťák, parťačka na sportovní aktivity

26.02.2017
Rád bych našel někoho se zájmem o kolo, hory, turistiku a cestování za poznáním. Nejlépe z Libereckého kraje anebo…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

117 cyklistů (9 přihlášených)

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar…
mirekbik | 14.01.2017

Lipno bruslí, fatbiky vyjíždějí

Bruslařská sezóna 2016/2017 na LipněanebLedová magistrála hlásí a informuje Byly takové doby, kdy se zdejší …
mirekbik | 11.01.2017